- Külföldi SIM-ek itthon
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Megindult világhódító útjára az új Samsung fülhallgató
- Milyen GPS-t vegyek?
- iPhone topik
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Google Pixel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
lockdown90 #8164 üzenetére
-
DigitXT
félisten
válasz
Piotrus #8161 üzenetére
Gyakorlatilag mindenki így használja. És ez kivételesen nem
az okosba megoldás, hanem nincs mire biztosítást kötni, és
jogosítvány kategória sem létezik rá: gyalogos vagy jelenleg.Nekem amúgy van B és A jogsim is, nekem mindegy, mi lesz.
(Annyiban nem, hogy egy kínai szarnak a büdös életben nem
lesz típusbizonyítványa, ha meg lenne se lehetne tuningolni.)Ui: motorra rá szokták írni. (De ha a rendőr az alapján vegzál,
már régen rossz.) Az 50 ccm pl. fixen annyi. Egy BLDC motor
meg csúcsban bőven leadja a névleges teljesítmény dupláját
(tuningolva többet is). Mondjuk vannak pl. 70 ccm hengerek,
amire valahogy mégis rákerül az 50-es jelölés: na az okosba
megoldás, szerencsére ilyennel soha nem kellett dolgoznom. -
DigitXT
félisten
válasz
Piotrus #8154 üzenetére
Sokan közlekednek ilyenekkel, mégsem igazán hallani, hogy lépten
nyomon megbüntetnének, mivel (egyelőre) tökéletes joghézag van,
és ez most független a 300W, meg 25 km/h-tól... Németeknél ugye
van rá szabályozás és elég szigorú is (típusbizonyítvány az alap).De kár arra számítani, hogy ugyanazok a szabályok lesznek nálunk
érvényesek: lásd a drónozás. 250g alatt EU-ban szinte gond nélkül
lehet repülni, nálunk meg (politikai okból), meg úgy se. Szóval nem
tudhatod, milyen rollert vegyél, amit MAJD legálisan használhatsz.Egyelőre teljesen tökmindegy... Csak használd ésszel, akármi is az.
Bukósisak nélkül is közlekedhetsz még. Amúgy nem ajánlott, mert
8-10"-os (teljes átmérőjű), szar tapadású kerekeken könnyű borulni.Ui: a Xiaomi is bőven túllépi a névleges teljesítményét, de csitt.
(Amúgy, ha a biciklis szabályosan teker 40-nel, nem értem a 25-ös
választóvonalat sem... Ebike topikban is állandó téma, hogy akkor
már SMKP kellene-e legyen: teszem hozzá kW-os masinák simán.) -
DigitXT
félisten
válasz
janos1988 #8148 üzenetére
Amibe a legnagyobb akku belefér... Alternatíva mindegyik esetén a kormányra
rögzített kiegészítő akku, amivel együtt, nagyobb vasakon akár 100 km fölé is
fel lehet tornázni a hatótávolságot: mi a cél vele, rolleres futárkodás? Kevesen
szeretnek órákat állni a rolleren, tán túrázni se szoktak olyan sokat, szerintem. -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8145 üzenetére
Mert ezt még akkor találtam ki, amikor még a kanyarban sem volt a
használható ponthegesztő, viszont felemás tapasztalataim voltak a
hegesztés nélkül összerakható kupakos megoldással. (Elsőre kb. jó
is volt, aztán törött...) Más kérdés, hogy mire megérkezett, sikerült a
ponthegesztőt is beüzemelni használhatóra, pár "tánclépés" után.
Vennem kellett LiPo akkut, legariztatni az elfüstölt elektronikát, stb.Szerk: ez a táska a tökéletes a gyári akku kormányra helyezéséhez...
(Mármint pár centivel hosszabb, viszont akkor oda fér a vezérlő is...)Ja és ebbe belefér az előző képen jobbra látható javított Pro pakk is,
ami a négyzetes távtartók okán hosszabb a gyárinál (és vastagabb). -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8131 üzenetére
Persze. [link] Kimentünk egy karikára párommal, jó lesz ez.
Szorosan tart, de még nem kényelmetlen... ebben a hűvösebb
időben meg kifejezetten jó, hogy jól fogja a menetszelet is: jó,
nyáron, 40 fokban lehet, hogy meleg lesz, de inkább ez, mint a
kórház, ha esetleg megint eltörne vmi a taligán.Rá van írva,
hogy biciklis használatra: az e-roller 40 km/h alatt szvsz az.
(Mivel nem volt feltöltve tegnap óta, bedobtam 36V akkukat...
nagyon light-os így, de azért el lehet vele közlekedni. 30 alatt.)mrrr74: az volt kint a polcon.
Elsőre fel se akartam próbálni,
mivel tényleg kicsinek nézett ki (mondjuk a Nolan N103 után).
De mivel párom felpróbálta, s neki nagy volt, rá kellett jönnöm,
hogy a látszat csal, szóval pont az én méretem. De nem az én
színem. Kihozattam a sárgát, szemüvegem belefért: megvéve. -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8118 üzenetére
Ilyenkor nem is az egész pakk feszültsége a problémás, hanem
a gyenge sor, ami miatt a többi hiába van 3.5V-on (esik mondjuk
3.4-re terhelésre), a 3V-os sor 2.9-re esik kb. így a BMS sajna tilt.
Vagyis nem sajnos: az se lenne okos, ha hagyja túlmerülni.Ja, a jégakku: van belőle egy pár db. Így összerakva látván attól
tartok, hogy nem fog beférni a nagy BMS. És akkor még nem is
beszéltünk a töltő csatlakozó helyéről, meg a kimenetekről LOL.
(A végén kiderül, hogy tényleg új vázat kéne hozzá építenem.)
M4 Pro biztos nem adta le a 21A-t... Nem költői túlzás volt az a
hasonlat. Tényleg félelmetesen gyengének érződött. Viszont ez
megmagyarázza, miért bakkecskézett a tulaj a Dual S1-gyel.Megszokta, hogy büntetlenül lehet nyelezni, sőt kell, mert ilyen.
Ha úgy tetszik, nem bug, hanem feature, hiszen az sem mindig
szerencsés, ha túl durván indul, de hát analóg a gázkar, nyilván
megbosszulja, ha valaki digitális kapcsolóként kezdi kezelni.Olyan, mint a motor: SMKP-t szinte végig nyélen kell használni,
és még úgy sem rajtol valami nagyot... Nagyobb vasakon meg
kb. életveszély, ha nyélen közlekedsz. Csak olyan fura, hogy ez
megy 45-öt: tényleg elegánsan, csendesen gurul, de szerintem
elég lassan érheti el a nagy tempót. Nem tudom, mikor engedi
rá mind az 21A-t, de biztos nem az elején.Mondjuk legalább
meg lehet vele állni (dupla tárcsafék). Vegyesek az érzelmeim!
(Kicsit olyan, mint a zsiráf... szép, szép, de otthonra nem kéne.)Ui: igen, az 50 km/h végsebességre tekercselt motor lomhább
volt gyorsulás közben, és hegyet is rosszabbul mászott. Azaz,
valóban nyomatékszegényebb volt, mint gyárilag. Amikor meg
ezt kompenzálandó toltam bele sok ampert, túlmelegedett. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #8121 üzenetére
Igazából de: mértem már ezt a fost, csak nem láttam a hiba okát.
(Átlagos Kugoo akkuknál ilyenkor világít a fizikai hiba, ezen nem.)
13: 3.52V
12: 3.53V
11: 3.51V
10: 3.44V
09: 3.38V
08: 3.47V
07: 3.48V
06: 3.54V
05: 3.50V
04: 3.50V
03: 3.50V
02: 3.53V
01: 2.99VA 3.38-as se tetszik, de a 2.99 egyértelműen hibás, amiatt lövi le.
Mindegy, majd szétszedem holnap, javítom, és ha jó eladom. Túl
sok akku van már a garázsban, felét se használom már régóta... -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #8105 üzenetére
Megint lemerültem... Annyira bosszantó ez a kínai akku. Fos.
Egyik cellasor nem bírja, és még látszólag épeszű feszültség
esetén is képes összeomlani miatta. Úgy 20 km-nél kezdtem
kímélni, de kb. 2 km után megnyekkent. Mondjuk az tetszett,
hogy sikerült a vezérlő kondijában tárolt fesszel életre kelteni
a BMS által leválasztott akkut, így az egész vezérlést is.
Utána még 3.5 km-t gurultam félgőzzel, ilyen 15 km/h körül...
A végén persze lett volna 1.5 km emelkedő: tolhattam.Szóval nagyon max. 26 km a hatótáv, de mivel nem normális
a fő akku merülése, emiatt nem tudja visszavenni a kraftot...
Pedig amúgy alacsony fesznél tud olyat, hogy egyre kevésbé
hajt, hogy életben maradhasson a fék, meg a világítás. De az
a 45V, amiről képes beszakadni, nem alacsony feszültség.
(És amúgy még 44V mellett is vígan elszalad 33 km/h-val.)
Ui: kipróbáltam egy M4 Pro-t. Mint egy reumás csiga.
A nagy felfújható kereke tetszik, de a gyorsulása kb. S1 szint.
Nyilván így van programozva (biztonság), és aztán megy 40+,
szóval elhiszem, hogy nem gyenge, de érzésre nem adta. -
DigitXT
félisten
válasz
eFeMeR74 #8107 üzenetére
Azért ez a fillérbaszás csimborasszója, hogy olyan vékony a tyúkbél,
hogy éppen csak elbírja a gyári 1.7A töltést. (Ami megolvaszthatja a
szigetelést, az túláram az adott keresztmetszethez képest... Ilyenkor
szerintem a korrekt megoldás, hogy a szerviz vezetéket cserél, mivel
3A és 4A között azért nincs akkora különbség, hogy egyiket nyugodt
szívvel lehessen ajánlani a másikkal szemben. Szerintem. Tessék jól
túlméretezni, mert az se akkora buli, ha nem olvad, csak meleg.)
Ui: S1-en az akku hosszabbító kábele ilyen. Pont 11A-re méretezett...
Nyilván 5 centtel olcsóbb volt, és nem baj, ha szakad, meg ívhegeszt. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Egy kis éjjeli karbantartás (a köszönet csokaym kollégának jár):
A hétvégén talán szétszedem, és élesben is kipróbálom... -
DigitXT
félisten
válasz
homeless09 #8099 üzenetére
Én úgy értelmezem a kolléga szavait, hogy a Xiaomi roller tud kigyulladni, ha
4A-rel töltöd, bezzeg 3A-rel nem. Nem tudom, milyen kábelezés lehet benne,
amit ennyire alulméreteztek, hogy max. 168W-ot nem bír átvinni. Kellemetlen.A másik HSZ-hez: nagyon nem valószínű, hogy ugyanolyan feszültségről egy
ugyanolyan áramkorlátos töltővel ugyanannyi idő alatt töltődik egy kétharmad
kapacitásnyival nagyobb akku. Valamelyik paraméter nem egyezik, ha ez volt
a mért tapasztalat (tehát feltesszük, hogy az idő egyezik): esetleg a nagyobb
akku kevésbé volt lemerülve, mert mondjuk együtt túráztatok a két rollerrel. -
DigitXT
félisten
válasz
homeless09 #8091 üzenetére
A sima M365 csak 7800mAh, annak egy 4A töltő több, mint 0.5C:
nem azt mondom, hogy tönkreteszi, hiszen (jellemzően) 1C körül
is elviselik a li ion cellák a töltést, de nem használnám gyakran.A Pro 2-höz teljesen rendben lenne: 0.3C biztos nem árt neki, meg
nem is fog tőle nagyon melegedni. Viszont kb. fele idő alatt tölti...
Az 1.7A egy 12.8Ah pakkhoz nagyon kímélő, csak győzzük kivárni.
(Amúgy az is jót tesz az akku élettartamának, ha nem töltöd max.
feszre: érdemes ellenőrizni egy töltési végfeszültséget, ha nagyon
kínai töltőt vesz az ember occón. Ez is Made in China, de van neki
mindenféle tanúsítványa. Persze kérdés, ettől megér-e 10-15K-t...) -
DigitXT
félisten
válasz
homeless09 #8087 üzenetére
Mekkora akku? Nekem van egy 4A gyorstöltőm, amit nem használok,
a 18Ah pakkot töltöttem vele: kicsi akkukhoz nem ajánlott, mert nem
tesz jót, ha túl gyorsan töltöd, de ha mondjuk 12Ah, ahhoz simán jó... -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #8076 üzenetére
Most megint én leszek a feketeseggű, mert véleményeket ütköztetünk (
),
de hát mire van a fórum, ha nem erre? Nem kell mindenben egyetérteni, és
lehetünk eltérő véleményen ugyanazon témáról más tapasztalataink okán...Szóval csak annyit jegyeznék meg, hogy bár tank-roller tapasztalatom csak
egy percre, és egy háztömb körüli kis karikára korlátozódik, soha nem lesz
olyan, mint robogózni... egész egyszerűen a kerékméret különbségük okán.Amelyik kátyúban egy (legkisebbnek számító) 10" robogó kereke épp csak
felkoppan, de amúgy különösebben nem érzi meg a pilóta, abban a "kamu"
10"-os kerék (ahogy a roller kerekeket nevezik külső átmérő alapján), akár
el is akadhat, ami ugye simán fejreállást jelenthet...Ahogy ugye erősebb
ráfékezésnél is megtörténhet ez, láttunk már rá példát (még itt videóban is).Mit fog csinálni, aki elkerülné a fejreállást? Nemigen használja az első féket,
így valójában sokkal hosszabb úton tud csak megállni, ami vész esetén gáz.
Nagyon előre kell gondolkodni, és mondjuk nem jobbról előzni, mint teszi ezt
pl. ebben a videóban a rolleres: az autós régen fékez, sejthetné, hogy vmire
készül, nem szabadott volna mellé mennie, hiába van elsőbbsége. (Későn is
kezd fékezni, s szemmel láthatólag csak az egyik féket húzza, de azt tövig.)Mondjuk egy ilyen szitu tényleg védhetetlen. Már a vétlen autós számára!
Amilyen mélységből repül be, és amilyen sebességkülönbséggel, észbontó!
Szerencsétlen autóvezető: tök messziről látszik, hogy már régen kanyarodik
mit kellett volna tennie? Várni, hátha vki fénnyel jön, látótávolságon kívülről?Ui: a legkülönfélébb robogókkal közlekedtem általában Bp-en, 50-60000 km
biztos benne van a kezemben. Nyilván a legkisebb kerekű volt a legszarabb.
Az volt 3.5-10-es kerekű, ami teljes átmérőben nagyjából 17"-nak felel meg!
Ahogy az eggyel nagyobb is nagyon érzékeny volt sajnos a nyomvályúkra...
Pedig az már 12-es felni volt 110/90-es gumival, amivel közel 20" az átmérő.
Mikor fogja ugyanezt tudni egy roller kereke? Majd ha robogónak hívják?Hogy is volt az a drága roller nem törik? Zero 11X mennyibe kerül?
Ja és nem, nem kell pálcika rollerrel 50-nel repeszteni: próbáltam, veszélyes.
Messze nem olyan az egyenesfutása és a legkisebb úthiba is végzetes lehet.
De úgy gondolom, hogy ilyen 36 km/h hadd férjen már bele jobb utakon. -
DigitXT
félisten
válasz
Skynet258 #8068 üzenetére
Elnézésed kérem, csak azt a véleményemet fejeztem ki hogy
nagyon függ attól, hogy hol akar "általános közlekedni". Mert
járdán sok a 25 km/h, közúton meg kevés. Nem egyénfüggő.
De ígérem, többet nem szólok bele: te is azért húztad 30 fölé
a szekeret, mert amúgy a 25 mindenre elég, nem igaz? -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
Aaron14 #8054 üzenetére
Minden megoldható, de általában DIY jelleggel.
Nekem anno 3 db gyári akku hajtotta az egyik kereket.
Bőven 50 km hatótávom volt. Most viszont lesz egy jó
nagy, 24Ah pakkom, ami megintcsak kiviszi a világból.
Más kérdés, hogy nehéz, így a kormánya rakni annyira
nem is jó ötlet. Gondolkodom egy komolyabb vázon...
Tkp. egy Raptor vázat kéne lőni, minden más megvan. -
DigitXT
félisten
Jogos, még a biciklis sisakom se volt rajtam. Vmi full face lenne jó:
a motoros sisakom azért talán túlzás. Van vmi javaslat, ami bevált?Skynet258: a 25 km/h bizonyos közlekedési szituációban túl kevés.
(Az az egyén függő, hogy bevállalja-e, hogy mozgó útakadály ekkor,
vagy egyszerűen elkerüli az ilyen szakaszokat: nem szerencsés, ha
feltart mondjuk biciklistákat az út szélén futó biciklisávban. Szóval,
attól függ, hogy hol/hogyan akar közlekedni. Néha jobb 30 fölött.)
-
DigitXT
félisten
Na igen, lehetett volna kevésbé vidám vége is. Mondjuk a
széles bicikliúton, ahol nyugodtan mentem nyélen, ha egy
gyökéren ott engedi el magát, akkor nem írnék most ide...Így viszont horzsolásokkal megúsztam. Járdán amúgy se
megyek tempót, és ez pont egy enyhe szegélyere fellépés
közben történt, valószínűleg rossz ritmusban kaptam el...laskr99: ez konkrétan egy gyártási hiba, amit elvileg már
javítottak, csak nekem valamiért ez a villa volt benne. De
természetesen igazad van, csak az a cikornya, hogy még
a drága roller se zárja ki, hogy bizonyos megoldásai ipari
hulladék kategóriába essenek. Hallani kormánytörésről a
nagyobb vasakon is, most nem tudom melyik tán Mantis.Szerk: pont te írtad egy hónapja. Ipari hulladék 400K-ért?
-
DigitXT
félisten
Na ez az amit soha nem akarsz élőben látni/megélni...
Hallottam már a taknyolt gyári hegesztésről, és láttam hasonló
fotót FB-on, ám nem igazán néztem, milyen villa van nekem. Ez
hiba volt: ilyen. Szerencsére nem 36 km/h-nál adta meg magát.
2 pötty fogta, ráadásul oldalt, miközben hosszirányú a terhelés.Vennem kell most már hegesztőt, nem csak a dobfék miatt.
-
DigitXT
félisten
válasz
Skynet258 #8033 üzenetére
valami vagy működik vagy nem, ez működik
Sajnos nem ilyen egyszerű. Ha túlterheled a vezérlőt, ideig-óráig ugyan
elviseli, de simán le lehet égetni. Szóval hosszabb/erősebb emelkedőn
bőven számíthatsz arra, hogy letilt (jó esetben), vagy meg is döglik...
(Természetesen mindenki, saját felelősségére oda húzza, ahova meri.) -
DigitXT
félisten
válasz
homeless09 #8028 üzenetére
Simán csalhat, kérdés, neki is 25-öt írt ilyenkor? Nézd meg GPS-szel, mennyi az
annyi, akkor kiderül. (De ha nem tudod kalibrálni, sokra nem mész az infóval...)
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #8001 üzenetére
Nem ugyanolyan rollerünk van: az S1-nek eléggé eláll a sárhányója, és egy
vékony szar műanyag.A hátsó rugó előfesztítéstől nem hiszem, hogy túl
sokat változna a pozíciója: neked teljesen más a hátsó felfüggesztésed.Valami ilyen szart találtam. A semminél biztos, hogy jobb lenne ez is.
-
DigitXT
félisten
Hogy egy kicsit megtörjem a nagy KRESZ vitát: este esőben jöttem haza.
Hát nem mondom, hogy minden percét élveztem! Nem nagyon nyeleztem.
Amikor meg néha lepillantottam az órára, hogy mi az, ami már "elég lesz",
nos ilyen 28-29-eket láttam általában: nem volt jó többet menni a csúszós
úton, szar látási viszonyok közt. Egyedül a 6-os út mellett "húzattam ki"...
Ahonnan már jó az aszfalt, és rohadt széles ott a bicikliút...Egy előnye
volt az esőnek, hogy nem sokan kóricáltak kint... Amúgy "jól vizsgázott" a
vas. Finomkodva a gázzal ledobni se akart, és nem ázott be rajta semmi*,
amennyire meg lehetett, eltekintve a vízcseppektől a szemüvegemen még
láttam is, persze ehhez van rajta összesen +2 lámpa, meg egy reflektor...
(A gyári gyertyafény szvsz csak helyzetjelzőnek jó, akkora teljesítményű.)*: a féklámpa mondjuk pont elhallgatott, mire betoltam a garázsba, de ott
lehet, hogy a 48V mod a baj, és a túláram miatt meghótta magát a LED...
Majd cserélem: valószínűleg nagyobb előtétellenállás kellene neki. (Minap
viccelődtem is egy fórumos kollégának, hogy azért ilyen brutál jó a fénye,
mert direktbe megkapja az 52V-ot... amíg bírja: lehet, pont eddig bírta...)Szerk: láttam hirdetésben sárvédő hosszabbító gumit: szarul néz ki, de ha
csak a fele vizet megfogja, amit a roller a hátamra ver, már megérte.
(Utoljára amikor ilyen esőben mentem, akkor le volt törve még a műanyag
sárhányó is, úgy még sokkal vizesebb lettem, és megdöglött a vezérlő is.) -
DigitXT
félisten
válasz
dzsidzsas #7984 üzenetére
Azért az jó lenne tudni, hogy mit értünk motorvezérlő alatt? Alapvetően az ECU
az a teljesítményelektronika lenne (MOSFET-ekkel), míg a kijelző (a gázkarral)
mondja meg az ECU-nak, hogy mit szeretne a pilóta. És abban programozható
a limit is.Szóval ha úgy érted, hogy a gázkar/kijelző kombót cseréled, és az
kommunikál az eSegway ECU-val, akkor unlockolt lesz-e: vagy igen, vagy nem.Mert ugye ha belenyúltak, s nem ugyanúgy kommunikál, vagy más az ECU, az
is lehet, hogy egyáltalán nem fog működni. Ha viszont csak a kijelző programja
limitált, akkor simán lehet, hogy működni fog. Ha kijelzőt és ECU-t cserélsz, az
a tuti, csak az meg relatív drága megoldásnak hangzik (nem tudom, ott mennyi
az ECU, de az S1-hez ilyen 7K-ért mérik Kínából - helyben majdnem a duplája). -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7977 üzenetére
Ezt kb. nekem találták ki, de továbbra se megy az 50+ km/h...
Mondjuk fék nélkül nem is lenne életbiztosítás. Majd lesz az is...Szerk: azért bepróbálkoztam, hátha...
Hatótávra gyúrok:
Szerk: ezekhez 1 hónapja jön a tartó. Nem akartam hegeszteni...
(Akkor még nem is tudtam volna, ma már az se lenne gond LOL.) -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7963 üzenetére
Lehet, azért, mert ezen rendelet hatálya nem terjed ki rá?
Kifejezetten írják az 1. fejezet, 2. cikk (2) bek. j) pontban:
"azok a járművek, amelyeken nincs legalább egy ülőhely"Ui: viszont ha valamire ülést raksz, úgy már kerékpár?
Reggie0: ha ez így, és ebben a formában érvényes, akkor
attól az átlag, ülés nélküli elektromos roller NEM kerékpár.
(Pláne nem SMKP.) Legalábbis szerintem. És egyelőre.Szerk: egye fene, legyen ON. Bár én nem vagyok jogász,
ezért gondoltam OFF-ba tenni, nehogy félrevezető legyek. -
DigitXT
félisten
Viszont a nyuszimotorral ritkán gázolnak 100 kg-os manusok,
24 km/h sebességgel a járdán. Játékszernek meghagyni hiba.
Kerékpár besorolást kellene kapnia, a nagyok meg SMKP.
A kicsiket is SMKP-ba besorolni viszont már a ló másik oldala.Ui: mindazonáltal támogatnám a kötelező rendszámot SMKP
esetén is, ahogy a kerékpáros is tud súlyos balesetet okozni...
Ha a beazonosíthatóság meglenne, visszatartó erő lehetne.
(Ma az a furcsa, ha egy kerékpáros megáll a pirosnál: sajnos.) -
DigitXT
félisten
válasz
lockdown90 #7935 üzenetére
Faszán ki tud gyulladni egy li-ion akkupakk, az nem vitás. Bontott cellák
esetén annyira minőségi elemekről se lehet beszélni: egyedül a BMS az,
ami picit drágább az átlagnál, de arról is olvastam negatív véleményt.Teljesen jogos a kérdés: a degradáció sajnos így van, ahogy mondod.
Van ugye egy gyári "10 Ah"-ra matricázott pakkom. Amiről a zsugorfólia
lehúzása után derült ki, hogy papíron is csak 8Ah, viszont a mérés után,
hogy az alig tud többet 6Ah-nál. Az egyik cellacsoport hamarabb merül.Fizikai sérülést nem látok, egyik cella lehet sokkal gyengébb... Ha nincs
nagyon nagy különbség, azt lekezeli a BMS, ilyen nagy eltérést nem tud.Szét kéne szedni, és újra összerakni, javítva, ha megvan a hibás cella.
És hogy kigyulladás, cellazárlat ellen mi véd?! Ugyanaz, mint a legtöbb*
gyári pakkban. Semmi. Max. a remény, hogy nem teljesen szar cellák.*: tévedés jogát fenntartom, de nem láttam biztosítékos "olcsó" pakkot.
Magadnak persze rakhatsz be: van belőle szimpatikus megoldás is...
A vastag drótra forrasztott vékony drótok nagyon sufnik a szememnek,
akkor is, ha amúgy képes vagyok zsugorfólia nélkül kipróbálni az akkut. -
DigitXT
félisten
válasz
-Gabesz- #7924 üzenetére
Na igen, csak ami arra van méretezve, hogy két motorral menjen,
ott probléma lehet az egy motoros használatból. Lásd G-Booster.
Hajlamos bekakukolni az egyedül (túl)terhelt vezérlő. Egyenesen
odáig fajult, hogy tulajok mondják egymásnak, hogy single tiltott.Meg hát nekem is sikerült leégetnem egy vezérlőt hasonló okból.
(Nem mondom, hogy tiltott, csak tudni kell a határait: esetleg egy
hőmérő nem ártana a motorba, meg a vezérlőbe, ésszel terhelni.)Szerk: sokat nem érnek ezek az 1-2-3 fokozatok. Van rajta gázkar:
használni kell... (Mindig hármasban megyek, de ha kell lépésben.)
Jó, nekem csak 2kW körül hajt, így valószínűleg egy 3-4x erősebb
"roller" esetén ha olyan helyen gurulnék, biztos visszavenném...
Főleg ha vmi béna gázkar van rajta, amivel idegesen reagál.Nekem a Blinkee volt ilyen, araszolni lehetetlen volt 3-ban, rántott.
(1-ben simán reagált, viszont úgy gyorsan nem ment... Kapcsolni
kellett a forgalmi helyzet szerint, de annyira ez se volt problémás,
mert fizikai kapcsoló van rajta... Viszont egy S1-et menet közben
kapcsolgatni az abszolút nem kézreálló gombjával... Életveszély.) -
DigitXT
félisten
válasz
-Gabesz- #7922 üzenetére
Ez egy tök érdekes kérdés. Valószínűleg könnyebb a 2x500W-ot üzemeltetni,
mivel az tény, hogy bírnak 1000W-ot a kisebb motorok is... csak hát meddig?Az olyan motor, ami folyamatosan elvisel 1000W-ot (ez 36V rendszer* esetén
közel 28A áramot jelent) jóval nagyobb kell legyen, hogy hűteni tudd: ehelyett,
ha fele teljesítménnyel megy, de 2 db, akkor kevésbé probléma a melegedés.*: nyilván a nagyobb rollereknél nem véletlenül 48-60-72V felé mennek inkább:
adott teljesítmény kevesebb árammal is kijön, ami kisebb melegedést jelent...Menetteljesítmény esetén nem mindegy, melyik kerék hajt: ha csupán az első,
ott eléggé felejtős az 1000W-os történet (nem is igen csinálnak ilyet gyárilag).
Értelmesen nem lehet vele közlekedni: kaparni fog bárhol, haladni kevésbé.
Nyilván azért lehet vele gyorsulni meg okos szabályzással valahogy kezelhető,
de szvsz nem véletlen 1000W alattiak a csak első kerék hajtású rollerek.Ha a hátsó hajt, oda mehet a kraft. Ameddig nem burnoutol, nincs vele baj.
Ha mindkettő hajt, akkor is meggondolandó, hogy inkább hátul legyen erősebb,
és/vagy megint okos szabályozás kell, mert ha csúszik az eleje, fetrengés van.
(Ha a hátulja, akkor is, viszont azt nehezebb megcsúsztatni, azon van a súly...)Ui: a motorok teljesítménye névleges. Nem ők szabályozzák: a vezérlőn múlik.
Rövid ideig mindegyik motor bőven túlhajtható. A névleges teljesítmény elvileg
az, amit akármeddig elviselnek túlmelegedés nélkül. Viszont amikor nyélgázon
mész végsebességen, általában nem is akkor a maximális teljesítményfelvétel.
Gyorsításnál meg hegymenetben fogyasztanak, így melegednek leginkább.Beraktam a szimulátorba ugyanolyan 500W motorokat, ugyanolyan vezérlővel,
csak más áramkorláttal. Értelemszerűen csúcsban az egyik az 1000W-ot veri,
de a végsebesség ugyanúgy 34 km/h, ott járatva soha nem fog túlmelegedni...
(Nem vacakoltam a rollerkerékre hajazó beállításokkal, MTB: a lényeg látszik.)
Ha viszont emelkedőn kaptatsz, a túlhajtott motor hosszútávon túlmelegszik.Nyilván, ha AKKORA motor, ami 1000W-ot folyamatosan/vígan, az más kérdés:
B-L-A-C-K videójában láttam, hogy a Dualtron felnije min. 2x szélesebb, mint az
átlagos 8-8.5"-os rollerkerék (S1, E-Twow, Xiaomi), és ennek nyilván oka van...
Hosszabb vezetékszakaszok a mágneses mezőben: nagyobb nyomaték.Amúgy még nagyobb emelkedőn a sima 500W-os is elfüstöl, csak lassabban...
Ha viszont összedolgoznak, akkor hipp-hopp felszalad, és nem melegszik túl. -
DigitXT
félisten
Ne haragudj, de fogalmunk nincs, mi a célod. Azzal kezdődött, hogy
hegymenet. Azzal folytatódott, hogy nem vagy zsoké alkat, továbbá,
hogy nem probléma akár milliós rollert sem venni. Ebből egyenesen
következik, hogy 2kW és dupla motor alatt semmi nem érdekel, nem
akarsz belépő szintű rollert venni, relatíve olcsón, mert nem az a cél.Valószínűleg én értettem félre a beszélgetést, de talán nem véletlen,
hogy többszázezres, ha nem milliós rollereket ajánlottak adott célra:
gondolod, hogy a Xiaomi akkora erőgép? Vagy mégsem az a cél? -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7900 üzenetére
Szebb megoldás, ha lő valahonnan egy gyári burkolatot, menetfúróval nekiesik,
és gyönyörűen becsavarozza. Anno én csak átdobtam hátra, aztán így maradt.Szerk: fekete gégecsőbe húztam be a kábelt, az ad némi mechanikai védelmet:
azon a képen még nincs rajta, mert csak később találtam ki ezt a megoldást. -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #7887 üzenetére
Az a baj a linkekkel, hogy nem közvetlenül a képre mutatnak.
Szerk: vezérlőt nem félted, hogy ha elkap a zápor, akkor bekakukkol?
Én beraknám a táskába. Bár nem tudom, elfér-e, ha tele van akkuval.
(Mindenesetre, amit a hűtéséről mondtál, igaz, nekem abban a vízálló
dobozban rendesen tud melegedni: jó, hát 30A-t tud, de akkor is...)
-
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #7883 üzenetére
Jó tippelem, hogy nagyon zsoké alkat vagy?
55 km az nagyon derék...
Amikor én 50 km fölött mentem vele, akkor nagyjából 26 Ah kapacitásom volt.
Szerk: ha egyszer elkészül a 48V "nagy" pakk, az lesz 24Ah, és slussz.a kormányon lévő 10s4p helyére
Jól emlékszem, hogy nem láttam még képet, hogyan oldottad meg? Táska?Ha gondolod, szívesen segítek egy 13sp2-t összerakni a gyári helyre... Már itt
a topikban is ajánlottak Samsung cellákat jó áron, 26 cella kijönne kb. 13K-ból.
Szerk: aztán nyilván vannak járulékos költségek, de ez az ár egész baráti.A magam részéről nem vagyok híve az összeragasztós, jóazúgy megoldásnak,
mindenképpen távtartókat használnék, ami merevíti is a pakkot - meg mondjuk
a hőeloszlásban is segít: nyilván valamivel nagyobb lesz, de nem vállalhatatlan.
Ebben a szemléletben építem újra a gyárilag szarul hegesztett, és eltörött Pro
akkut, is aminek a celláit egyesével kimértem: szerencsére bírták a gyűrődést. -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #7880 üzenetére
Kitúrtam a rossz linkből a leírást. Az alapján elvileg ez a jó link. Sajnos a
hozzászólásokban írják, hogy a Kugoo S3-ba nem jó (ez kb. az orosz S1,
vagy hogy), mégpedig azért, mert 23 mm a belső mérete, túl nagy: ennél
ebbe jóval szorosabb kellene, vmi 20-21 rémlik, de előtúrom a fotót.Szerk: voilá (volt ilyen 23-as kósza emlék, de, az a külső méret sajnos...)
-
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #7880 üzenetére
Sajnos nem jó a link, pedig kíváncsi lennék rá.
A szétszedéshez nekem sincs
olyan hosszú dugókulcsom. Viszont ebben az esetben a csőkulcs a barátod.Ha csak belepróbálni akarod, van olyan alkatrészem elfekvőben, amiben nincs
benne a gyári műanyag (mert eltört, és úgy ki lehetett szedni).Van olyan is,
amiben még benne van, csak nagyon kotyog a villa (Pro), abból meg valahogy
ki kellene előbb műteni... feltéve, hogy tuti a cserealkatrész, mert valószínűleg
egy ilyen után azt vissza már nem lehet rakni, csak roncsolással jön ki belőle...48V-tal semmi teendő nincs, át kell kapcsolni a menüben 48V-ra, és megy...
(Valójában ez se követelmény, de anélkül mindig full töltöttséget jelez, és talán
lemerülés közelében se veszi vissza a teljesítményt. De ezt nem próbáltam ki.)Gyári akku helyén elfér egy 48V pakk, ám csak 10s2p kiépítésben. A gyárinál
jobb (3000/3500mAh) cellákból úgy is lehet 6-7Ah kapacitás, szóval működhet.
A sima S1 akku ugye 6Ah, névleg 216Wh... Egy 6Ah 48V pakk meg 288Wh.
Szóval hatótávban is kb. ugyanott lennél, bár a 30%-kal nagyobb végsebesség
légellenállásában sokat számít, talán kompenzálja a többlet Wh...13s3p sajnos
azért nem fér be, mert az már 20 cella lenne két sorban egymáson (mínusz 1),
ami megfeleltethető egy 10s4p-nek, amire azt mondják, hogy nem fér be.Ponthegesztőről tudni kell, hogy elsőre elfüstölt, szóval nem igazán megbízható.
A cserélt NYÁK egyelőre működik, de egy gyengébb akkuval nem hegesztjól...
Vettem egy rendes 3S LiPo-t, azzal mint az álom, de összességében drága volt.
(Ennek ellenére 5*-ra értékeltem az eladót/terméket, mivel már/még működik...
És viszonylag gyorsan hozzájutottam a cserealkatrészhez, némi levelezés után.)Szerk: most kapcsolok, hogy neked Pro-d van... (Ráadásul Dual.
) Na abban
ugye 2600-asok a cellák, szóval ahhoz képest visszalépés a 6Ah akku.
De gondolom raktál rá legalább egy extra akkut a két motor mellé, nem? -
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #7866 üzenetére
A sima S1 gumi a nyerő. Megvan a 36 km/h, fogyasztás kevesebb, érezhetően
jobban gurul: egyetlen baki, hogy megállt a versenytechnika a Lágymányosin...
Letiltott a BMS, valószínűleg túlmelegedés. És ekkor jöttem rá, hogy a töltőket
ugyan beraktam a hátizsákomba, ám utána az kompletten a garázsban maradt.Így érdekes lesz a hazaút. (Ha esetleg visszahűlés után hajlandó feléledni.
)
Szerk: nem a merüléssel van baj, a kis akku még 50V-on van, simán haza vinne.
De a hülye relés megoldásom miatt egy akkuval nem éleszthető a rendszer. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7867 üzenetére
Hát ennek se volt tapadása... Elég egyértelműen látszik a csúszás...
Mindezt emelkedőn, 28 km/h-nál (nyilván volt hajtás is rendesen).Szerk: jobb oldalon semmi, hazafelé (lejt) nem próbáltam 30 fölött
menni ugyanott, sőt, nagyon óvatos voltam... Ez a kockásra kopás,
ennyitől szerintem durva. Nem tudom, ez milyen gumiból készült...
(Otthon rámértem a motorra infrával: volt vagy 80 fokos. Vezérlő is
50 fok a műanyag dobozon kint mérve. Nem árt, ha jobban gurul...) -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7871 üzenetére
Aki majmot vesz, vegyen hozzá banánt is.
Engem csak az lepett meg, hogy
ez egy kutyaközönséges tömörgumi, amit 200x50-es méretben utánad dobnak
7-8K-ért, erre csak azért*, mert 1 cm-rel szélesebb (de amúgy pl. tök ugyanaz
a gyártó stb.), véletlen sem 20-30%-kal drágább, hanem több, mint kétszerese.*: az lehet esetleg még mögötte, hogy ez Dualtronhoz való (igaz, csak Raptor),
ezért gondolják, hogy el lehet adni a akármennyiért. Végül is van benne valami.
Ha mindenki annyiért árulja, akkor akinek ez kell, kénytelen annyiért megvenni.
Nekem annyira nem kell, de a gagyi 200x50, ami csak 200x47 egy fos.Szerk: eBayen komolyan mindenki ilyen áron adja. De kíváncsiságból beírtam a
Google-ba, és Alin már barátságosabb árakat mutat, sőt ugyanott mutatnak róla
olyan metszeti képet, ami alapján nem teljesen tömör a gumi (lehet kipróbálom). -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7867 üzenetére
Na de érted, ha már nem gurul jól, legalább lenne atomstabil, meg tapadna.
De egyiket se csinálja... azt megfigyeltem korábban, hogy sokkal könnyebben
szerelhető, ezért kíváncsiságból megmértem, kicsit nagyobb a belső átmérője,
azaz nem annyira szoros, mint az eredeti kerék. De hogy mitől oldalazik? Kell
hátra egy kamera, aztán megnézni, hogy eldeformálódik-e, vagy csak csúszik. -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #7863 üzenetére
Kipróbáltam azt a keskenyebb gumit... Nos csalódás. Rosszabbul gurul.
Több a fogyasztás. Emiatt jobban melegszik (a motor és a vezérlő is), a
végsebesség 1-2 km/h-val kevesebb. Cserébe "nagy tempónál" ledöntve*
oldalazni kezd... oké, hogy nem is nagy tempóra szánták, de ez egy fos!
(A dobfékes kerék 36V-ra van kitalálva, de akkor is 28 km/h menne neki.)Sima S1 gumit akartam eredetileg tesztelni, csak nem volt nagy kedvem
leszerelni a másik kerékről az éjjel, így feldobtam tesztre ezt: nem nyert!*: Lágymányosin a kanyarban felfelé kb. 28-nál majdnem lesodródtam.
-
DigitXT
félisten
Megálltam hazafelé a legutóbbi teszt helyszínén egy hegymenetet nézni.
Igaz, hogy már 13 km belement, terhelésre 43V körülre esett be, de ez
még mindig több, mint a 36V rendszer közvetlenül a töltőről lehúzva. Ha
ehhez hozzászámoljuk, hogy az első kereket egy régi vezérlő hajtja, ami
papíron 15A-ig engedi (gyakorlatban 17A-t is mértem csúcsban!), akkor
könnyen kijön, hogy bizony 2kW körüli összteljesítménnyel gazdálkodott.
Nyilván full feltöltve elmehet 2.5kW-ig is, majdnem, mint a G-Booster.
Igaz utóbbi 50A.Ha meglesz a nagy akkum, picit még húzhatok rajta,
de az első kerékre már ez a 17A is sok... Állandóan elforgatja, és ugye
mit ér az erő, ha nem uralod? Ledöntöd, és elkezd keresztbe menni.Mondjuk a hátsó hajtás (további) erősítése ellen szól, hogy estem már
így is vele amiatt, mert kövér gázra a sárban kidobta a hátulját.
Mellette szól viszont, hogy még csak meg se nyikkan száraz aszfalton!
A Pro gumi persze nyüszög, de nem azért, mert csúszik: deformálódik.
Azon gondolkodom, hogy ledobom, holnap nézek egy fogyasztást.(Most hazafelé ilyen 7-8A kellett az első keréken a 33 km/h tartásához,
miközben a hátsóra 3A-t írt ki, ami nagyjából ugyanúgy 7.5A.Persze
egzakt összehasonlításhoz célszerű pontosan mérni, nem becsülni...)
Dr.Zoo: S1, Pro, vegyesen. Hátsó kerék hajtáshoz hosszú kábellel stb.
Van ugye egy fehér Pro-m, ám annyira kotyog az első villája, hogy nem
akarom összerakni így, és eladni. Nincs pofám hozzá. (Ha meg lehetne
csinálni, az más kérdés.) Akkuját "tuningolom" (teljesen jók a cellák, kb.
100%-ot hoznak, sőt, 2600mAh fölött volt több), viszont a kötések több
helyen töröttek voltak, és botrányos minőségű kézi hegesztés volt. Bele
van kódolva a törés, ha az ember nyekteti. Minap leugrattam a járdáról.
Fiatalabb pilóták ezt gyakran játsszák, nekem inkább a meglepetés volt
az ok (meg a gyenge fék), gondoltam így lesz a legkisebb baj... viszont
amikor nyekken a dekk hát nem lennék az akku helyében: a jó hír, hogy
nekem nincs is ott akku, ami van (8Ah+6Ah), azok meg másképp állnak. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7857 üzenetére
Ez az a Tímár utcai, ahol büntetik a rendőrök a bicikliúton biciklizőket?
Azon anno 20-at ment, és akkor csak 36V akku volt benne, semmi 2 kW.Mekkora ezeknek a motoroknak a terhelhetosege statikus tomegben?
Fogalmam sincs.ha gondolod kinyomtatok neked egyet, hogy kiprobald
Köszönöm, egy próbát mindenképp megérne. Abban a nyakban, amiben
eltört, ugye most semmilyen nincs. Másik, amiben még csak kopott, ott
meg az is kérdés, hogy egyáltalán hogyan kell kiszedni a cseréhez.
(Szerintem ezt valahogy belepréselik, és csak roncsolással jön aztán ki.)a Kiscelli még durvább
Na, egyszer megfuttatom ott is... Nyilván esélyem se lesz egy 50 kg-os
pilóta ellen, viszont előny, hogy ő csak óra szerinti értéket írt. Én GPS-t.
(Egészen konkrétan GPS pontos a sebességkijelző és távolság mérés.)24-25 km/h-ra tippelek, de ugye függ a töltöttségtől is. (Oda is kell jutni.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7849 üzenetére
Nekem már annyi motorom van otthon, hogy elgondolkodtam, hogy poénból
már akár egy gokartot is össze lehetne dobni belőlük. (Az lesz a vége, hogy
eladom a francba az összeset, alkatrésznek, mert nem vállalok felelősséget
egy kotyogó villából eredő esetleges balesetért.Bár írják FB-on, hogy azt
a műanyag perselyt 3D nyomtatóval lehet nyomtatni, csak az se bírja soká.) -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7848 üzenetére
Nem tudom, a Google mennyire pontos a magasságadatokkal, de pl. a Kiscelli
utca, ahol "promózták" az E-Twow Dualt, az is "csak" 27 m szint, 200 méteren.
Magyarán a felüljáró (ha igaz a 6 m/30 m viszonylat), sokkal meredekebb.(Úgy általában közúton ritka, hogy 10% fölötti emelkedők legyenek, persze, ha
az ember terepre megy, hegyi ösvényekre, bármi lehet: minden Amper számít.)Szerk: nekem még ilyen Csillagvölgyi, vagy Mártonhegyi ugrik be Budáról, ami.
Vagy ugye, ahol már égettem vezérlőt, az a Tordai: ahol 10%-os, ott elég durva.Szerk2: aztán lehet, hogy én vagyok helikopter, mert az utca aljától néztem, de
a linkelt videóban ott van a tábla, hogy 20%-os emelkedő és onnan durvul be.
Az viszont 24 méter szint a maradék 150 méteren: 16% (és nyilván ez is átlag). -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7841 üzenetére
Na akkor egyszer én is ellátogatok oda.
Egészen szürreális élmény
egy ilyen lélekvesztőn 33-34 km/h-val repeszteni. Az emelkedőt meg
nagyjából onnan veszed észre, hogy visszalassul 28-ra + hangosabb.
Szerintem egy ilyen pálcikának nem kell nagyobb teljesítmény.
(Nem mértem le, de csúcsban biztosan 2kW fölött van, noha az első
kereket csak a régi vezérlő hajtja, semmi tuning. Eltekintve a 48V-tól,
ami amúgy két bontott S1 akkuból épült 13s3p kvázi ingyen pakk.)
Zsugorfóliát még nem raktam rá, csak bedobtam a táskába így, LOL.Szerk: megnéztem a bemutatódat: nagyon ott van, grat!
Külön
tetszett, hogy milyen egyedi megoldásokat használsz a vezérlőhöz!20ról-70re ahol már tapad jól kb 2mp.
Az brutál... -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7837 üzenetére
Nem ott tesztelt B-L-A-C-K egy dupla motoros E-Twow rollert anno?
Sajnos még nem volt szerencsém kipróbálni, de Google térkép alapján
vmi olyat ír, hogy 30 méteren 6 méter szint: az derék. Amúgy elkészült
az akku, kipróbáltam, mendegél lendületesen, de megállni? Majd a fék. -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #7827 üzenetére
BMS bekötését inkább holnap... Miután rájöttem, mit jelent a
zöld LED villogása (nem csak utal az időzítésre, nem vár arra,
hogy rövidzár legyen az elektródán, és onnan számít, dehogy:
minden villanásnál elsüti), tök kényelmesen lehetett dolgozni.
Legkisebb fokozaton is szuper, az előző példány meg alapból
szar volt, hiszen vibrált a LED (de mióta elfüstölt, végig világít). -
DigitXT
félisten
Egy kis akkutechnika: így, és ezért fossa össze magát a törött akku...
Mivel találtam alá vicces zenét, ezért nincs fent a szövegelésem, ám
a lényeg így is kiderül. Az egyedül dolgozó cella feszültsége, 2.26 Ah
leadása után csupán 3A terhelésre is gyorsan benéz 2.95V alá, ezért
a BMS letiltja az egész pakkot, erre az adott cella feszültsége rögtön
visszakúszik, de a pakk nem éled újra (ahhoz többet kell várni). Vagy,
ha jön egy fesztüske, pl. fékezés kezdődik, vagy ezesetben inkább ha
töltőt kapcsolsz rá egy pillanatra már megy: az ilyen hibalehetőségek
miatt necces bármit mondani egy használt akkuról, teszt nélkül.Ha ilyen 35V feszültségről terhelésre hirtelen kikapcsol, akkor biztos
van benne egy, vagy több sérült cellacsoport: nem fog messzire vinni.
A rollerek jellemzően nem csak 3A-t vesznek fel. Főleg emelkedőn.Ui: ugyanitt tesztelt, 5.5Ah-t biztosan tudó, névleg 6Ah eredeti Kugoo
S1 akku elvihető megegyezés szerint. Miután feltöltöttem, szerintem
többet nem fogom használni, mert épül(get) a 48V verzió. Lassan.A videóban szereplő akkut javítás után újra tesztelem: elvileg 7.8 Ah.
Ha 7 körül fog tudni, az szerintem teljesen jó... (Relatív hideg is van.) -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #7610 üzenetére
Csak egy szösszenet. Megjött a csere, működik. Rögtön feltűnt, hogy nem vibrál a zöld LED, mint az elsőn tette, amíg működött, hanem szépen egyenletesen villog. Szóval azzal már a dobozból kivéve volt valami defekt... (Aztán miután elfüstölt, folyamatosan világított a zöld.) Egy a bibi, hogy még most sem tudok hegeszteni, arra gondolok hogy valszeg szar az akku, amivel próbálkozom.
Egy lemerült Suzuki Ignist ugyan bebikázott, de elég lomhán forgatta, és az csak max. 1kW-os, mert nem tud többet az indítómotor. Valószínűleg kamu, hogy leadna bármikor 300A-t... Nem tudok másra gondolni, mert ezzel az elektronikával YT-on vígan hegesztenek "rendes" 5000mAh 65C akkuval... Természetesen amíg el nem ég.
-
DigitXT
félisten
válasz
dzsidzsas #7804 üzenetére
Hát, ha úgy nézzük, hogy a kerék is lehet kisebb, mint a névleges...
Kínaiaknál érdekes ez a szabvány dolog.200x50 gumiból simán
kihoznak ugyan 50 mm széles, de csak 192 mm magas (S1), meg
mondjuk 47 mm széles, viszont valóban 200 magas verziót.Aztán van az a csalás, amivel nem lehet mit kezdeni. Én most jól
feltoltam a mágnesek számát, és "utánamentem" a kalibrációval.
(Ennek az volt kizárólag az volt értelme, hogy az ECU és a kijelző
kommunikációs protokolljából származó hibát csökkentsem.) Ez
be is jött, de ahhoz nem elég, hogy 40 fölött teljesen helyrehúzza.
Ha meg arra lövöm be pontosra, akkor az alsó tartományban fos.Mindegy, megelégszem azzal, hogy a kihasználható tartományon
belül 1 km/h tévedésnél nincs több, 50-nél meg pont leszarom.
(48.7 számított helyett kiír 52-t, na bumm: sose megyek annyit...)Szerk: ha 36.45 menni fog, és kiír 37-et, nem fogok sírni rajta.
16 km/h valós tempónál meg 15-öt ír majd, szintén nem releváns. -
DigitXT
félisten
válasz
JoeCockBill #7799 üzenetére
Ez erősen függ attól, hogy milyen teljesítményű az az index... Attól, hogy
12V-os éppen lehetne 21W oldalanként (autós/régi), nem gazdaságos.
A LED-es megoldás, ha nem vmi Power LED, kb. egy tyúkbélen is elvan.Rosszabb esetben persze nappal semmi sem látszik a keveset fogyasztó
LED-es indexből. Motoron csak Power LED, más kb. életveszélyes.
Milyen roller, amire "megéri" az index? (Mész autók közé rendszeresen?) -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7795 üzenetére
Azért nem értem, mert a 30-as tartományban* még pontos.
Van egy elképzelésem, hogy az lehet a baj, hogy összegyűlnek a
kerekítési hibák.Miszerint a vezérlő ugye azt közli a kijelzővel,
hogy hány ms volt egy fordulat, amiből a kijelző számol rpm-et a
mindenkori kalibrációs érték alapján, lehet nem pontosan, egész
számokkal gyorsabb jeligére, de az is lehet, hogy eleve az az ms
érték sem elég pontos, mert az erpm esetünkben tizenötszöröse
a fizikai fordulatszámnak. Kimegyek mérni, kíváncsi vagyok már!*: nyilván soha nem fog 50-nel menni, csak az elv érdekel.
-
DigitXT
félisten
válasz
dzsidzsas #7775 üzenetére
A mágnesek számának állítgatása nagyon meg tudja kutyulni a
fordulatszámmérést.Ha kalibrálni akarod, hogy azt mutassa,
amit GPS-szel mérsz, akkor valószínűleg a kerékméret lesz a jó.MÁS: dobfékes kereket próbából összekötöttem az S1-gyel, de
nem az igazi, mert visszafelé kezdett forogni.Muszáj voltam
szétkapni: richtig nem egyezik az érzékelők színkódja. Fasza...
Szerk: viszont a linkelt HSZ-ben van szó a kalibrációról is.
S1-ben 2 tized inchenként állítható, sajnos csak a párosakra...
(Pl. 7.4 és 7.6 lehet, de 7.5 nem, egy pici pontatlanság marad.) -
DigitXT
félisten
válasz
monchichi20 #7772 üzenetére
Vajon az Árpád hídra feltud menni a szigetről meg az Erste mögöti bringa úton?
Biztos, hogy fel tud. A névleg 350W-os S1 is felmegy akárhol (kivéve, ahol nem):
ha valami annyira durva emelkedő van, ott bizony lábbal kell neki segíteni. Nade,
hogy 800W fel tud menni bárhol (max. lassabban), az is biztos. Amúgy is, ugye
a névleges teljesítmény csak a hosszú távon is kivehető, túlmelegedés nélkül.
Írták rá, hogy 1200W csúcsban, ami teljesen hihető = normál közlekedésre elég.
(Amikor az ember extrém emelkedőn teszteli, az nem normál közlekedés.)
Ui: nincsenek meg az említett helyek, ám mivel csúcsban kW fölé megy, talán a
Tímár utcai biciklis felüljáró se probléma: nekem 20 km/h-val ment <1500W-tal...Specifikációkban elsősorban azt mondanám, hogy ne a webshopoknak higgy.
Nem hiszem, hogy készültek különböző teherbírású verziók azonos néven.
Az utolsó linkeden pl. elég sok a "nagyotmondás", mindenben nagyobb, még a
kerékméretben is. Nem igazán hihető: leginkább a gyártói specifikáció mérvadó.
(Persze, ha pont az adott webshop a hivatalos gyári, akkor fura, hogy mást ír...) -
DigitXT
félisten
válasz
monchichi20 #7769 üzenetére
Biztos lehet moddolni. Az S1 is névleg 350W, aztán vígan el van 1000 fölött.
Amúgy jópofa, szó se róla... Csak eredetileg nagy hatótávolságot is akartál,
amit meg biztosnem tud (mivel teljesítményarányosan kicsi benne az akku).
Természetesen ezen is lehet utólagosan segíteni, ahogy az ember érzi...A G-Booster biztos erősebb, és nagyobb hatótávolságú, cserébe nehezebb,
drágább, és kis tempónál hajlamos rángatni, vagyis nem túl finoman indulni:
minden kapható rollernek van előnye és hátránya is, nincs ami tökéletes.Az épített sem az, de talán az jut a legközelebb ahhoz, amit az ember akar.
Feltéve, hogy van végtelen pénze a projektre. Eleve ott kezdődik, hogy kéne
egy jó váz, amit jellemzően nem lehet külön venni... Dualtron a kivétel, ezért
kb. mindenki ilyen-olyan Dualtront épít... A minap láttam eladó Mantis vázat
FB-on, el is gondolkodtam rajta (eleve licitre rakták fel, tuti nem gyári új volt,
inkább valami átépítős projektből megmaradt, érdekes, zöld-fehér festéssel),
de mire annyit mondtam volna, hogy bakfitty, vége is lett a licitnek, mert volt
aki azt mondta, megveszi "villámáron", és kakukk: 50K, és csak a vas. Tuti,
hogy sokkal olcsóbb volt, mint bármelyik Dualtron váz, amire épülhetne más.
Motorokra is el lehet tapsolni egy valag pénzt, és persze az akku...
Mondjuk ha van olcsó akku forrás, akkor van anyagi ráció is az építésben. -
DigitXT
félisten
válasz
monchichi20 #7753 üzenetére
Hatótávod sem lenne vele hatalmas. De amúgy is ritka, hogy az ember
egy huzamban akar 50 km-t rollerezni, ha amúgy 15 km-re jár dolgozni.
Biztos lehet azon is tuningolni, kiegészítő akkut rakni rá, vagy 2 motort. -
DigitXT
félisten
válasz
Putyin90 #7746 üzenetére
Alkalmi tolvaj ellen biztos jobb, mint a semmi.
Amit a kollégák
írnak, hogy megfelelő eszköz ellen nem véd, az egy olyan tolvajt
feltételez, aki rendesen "felkészült", de ár/értékben egy rollerért?
Rendszeresen, és hosszabb időre akkor sem hagynám kint.Polir7510: vedd a Pro 2-t, biztos nem lesz csalódás (ha tetszett).
Több embernek van itt is, nem nagyon panaszkodtak rá: olcsóbb
nyilván van, de ugye az sokak szerint nem elég jó. Nyilván céltól,
és várható felhasználási körülményektől függ, mi éri meg. Ha az
a 180K nem sok, akkor hajrá. (Van gyorsabb/erősebb/drágább...)Szerk: és itt értsd úgy, hogy SOKKAL drágább. De az sem elég jó!
(Szintén egyesek szerint, és lehet, hogy igazuk van: passzolom...) -
DigitXT
félisten
válasz
monchichi20 #7742 üzenetére
Valószínűleg semennyire sem biztonságos sötétben, 60-nal.
Nyilván ki kell próbálni a világítását. Annak megfelelően menni.
Vagy, ha gyorsabb akarsz lenni, raksz rá reflektort, kapcsolóval.
(Utóbbi fontos, mert ha tényleg jól világít, valószínűleg vakít is.)G2Pro-ról vki linkelt be egy videót, hogy elég gyatra a hegymászó
képessége. Amin nem kell csodálkozni, mert 800W az 800W. Ha
emelkedőn akar nehéz pilóta gyorsan menni, az a kW tartomány.Mindeközben ugye istenítik (máshol), hogy a rollerek Teslája, stb.
Nyilván ki mihez viszonyítja. 50 km az nem kevés... Az én, vacak,
senkinek nem ajánlott dual S1-em épp tudta, de elfogyott ~25Ah,
(36V: ~900Wh) úgy, hogy a végsebesség csak 25 km/h körül volt.
Ha vmi gyorsabb, annak nagyobb teljesítmény kell: a légellenállás
sajnos jelentős. Minél gyorsabban mész, annál inkább számít.Ha tolod neki 45-tel, egy olyan kicsi 12.5 Ah (48V: ~600Wh) pakk
nem fog elvinni* 50 km-re... És akkor az hol van a 60 km/h-tól?Nekem hamarosan 24Ah pakkom lesz, s az se biztos, hogy tudni
fogja (~1200Wh), mert a végsebesség 36 km/h körül várható.
(Nem csak az számít síkon mit megy: emelkedőn is húzzon, oda
meg nem baj, ha csúcsban 2kW fölé megy, mint pl. a G-Booster.)*: amúgy a G-Booster 24Ah akkuval megy... Nagyjából ugyanazt
építem meg én is, csak más formátumban, hogy elférjen.
Volt nálam egy G-Booster akku, de túl széles volt: 13s9p, 18650.
De van akinek ez se elég, és 13s12p-t passzíroz a taposóba.
Az enyém 13s6p lesz, de 21700-ból, és a kormányon fog elférni. -
DigitXT
félisten
válasz
monchichi20 #7736 üzenetére
Mantis 8 ugye a tömör kerekes? Érdekes megoldás: biztos nem
akkora élmény, mint a levegős 10-es kerék... (Nekem amúgy pár
videó megtekintése után bejön az a Janobike T10 is. Jópofa.)
Szerk: vagy keverem vmivel?! Review-ban ott a szelep a keréken.
Viszont negatívumként írja, hogy szarul gyorsul: tényleg nem túl
acélos, ha rosszabb mint egy Kugoo S1 Dual bőven 1500W alatt.föleg a dual motoros változat
Mondom én, hogy csak a dual: hiába a csillió watt, le is kell rakni
a nyomatékot az aszfaltra, 1 db motor 800W-tal nem nagy durr...
Ha meg húzott sok kW-os/nem tapad, akkor meg másért szar.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kutya topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nyomtató topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Végleges a HDMI 2.2-es verziója
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Micro Four Thirds
- Call of Duty: Black Ops 7
- Külföldi SIM-ek itthon
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB THERMALTAKE Core V21 500W
- Bomba ár! Dell Latitude E7240 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- BESZÁMÍTÁS! ASUS VivoBook X1504ZA notebook - i3 1215U 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Intel UHD IGP WIN11
- LG 65QNED87T / 65" - 164 cm QNED / 4K UHD / 120Hz & 3ms / HDR 10 Pro / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest