- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Telekom mobilszolgáltatások
- Vivo V40 5G - az első benyomás fontos
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Amazfit T-Rex 3 - prehisztorikus idő
- Magisk
- One mobilszolgáltatások
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
generatoros #18609 üzenetére
Eméletileg nem nagyon kell vele foglalkozni: ha nincs rajta fogyasztó,
magától nem merül le, a heti töltögetést erősen túlzásnak érzem.Mindazonáltal nem árt a rátöltés, csak az értelme megkérdőjelezhető.
(Ill. közvetetten árthat, hiszen nem jó hosszú távon max. feszültségen
tárolni az akkut. Ettől függetlenül nem valószínű, hogy le van lakva.
De biztosat csak tesztelés után lehet mondani, de mivel garanciális is,
pont nem érdemes ezen stresszelni... Használni kell. Ha rossz az akku,
az menet közben úgyis gyorsan kiderül, és majd gariban intézik.)
Ui: annyi, hogy a feszültségre rá kell nézni, hogy normális-e (42V), ill.
töltés után nem látni anomáliát, pl. gyors esést... Aztán lehet gurulni. -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #18603 üzenetére
Mire én kész leszek, eljön a jó idő: remélem addig nem adod el.
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #18601 üzenetére
Ez egy Warrior X? Újítottál, vagy csak tetszik? Ha előbbi, muszáj
lesz összedobnom a nagyvasat, és elgurulni egy összehasonlító
karikára, mert bizony tesztek alapján nagyon jó kis masina... -
DigitXT
félisten
Kicsit OFF, mert külföld, de ha általános tiltást akarnak, az baromság.
Ha csak a bérrollereket szüntetnék meg, az mondjuk érthető is lenne.
(Amiket problémának írnak, azok saját tulajdonnál nem jellemzők. Pl.
a szanaszét hagyás... Amúgy meg a Szajnába se a használók dobják.) -
DigitXT
félisten
válasz
Casseius #18566 üzenetére
Ajajj, múltkor a kollégával jó 1 évig gondolkodtunk, mi férne a táskába...
(Természetesen kisebb-nagyobb megszakításokkal.) Nevezetesen én nem
vagyok hajlandó összeragasztott, tűzveszélyes pakkot gyártani. Távtartók,
távtartók mindenütt. Eredmény, stabilabb, bár nagyobb pakk. C'est la vie...Tekercselni egyszer elég volt. Működött, de gyenge hatásfokkal: nyomaték
kevés, végsebesség értelmetlenül sok, melegedett stb. Mégegyszer nem...
(Persze hobbiból meg lehet csinálni, de most tényleg legyen tricikli?*)
Ugye itt többet kellene fordulni, jó kitöltéssel: vékony vezeték kell, és több
párhuzamos szál, mert egy vastaggal valami biztosan nem fogja kiadni...Amúgy probléma, hát! Nem nagy, de létező. Nekem a 13s6p 40T konkrétan
jó 1A-rel töltötte a 13s7p MJ1 pakkot hegymenet után, miközben legalább
a kapacitásuk közel egyenlő volt. Aztán mégis feszültség különbség alakult
ki közöttük. (Ha a két pakk nagyon eltérő, lehet az ennél nagyobb is.)
*: Langfeite T9
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #18564 üzenetére
Eddig is az volt, viszont a kisebb, gyengébb motor végsebessége nagyobb.
Ami viszont probléma. És ha inkább takarék módba kapcsoltam a vezérlőt, az
túlságosan visszafogta, a hátsó motor többet dolgozott jobban melegedett...Most van két egyforma motorom, ezzel nem lesz gond végsebességen.
(Az első kerék értelmetlen elkaparását áramkorlátozással akadályozom majd.)Jó kérdés, hogy a maradék 1200W motorból mi lesz: azért csak nem ilyen...
-
DigitXT
félisten
válasz
Casseius #18562 üzenetére
Ha gondolod, meghegesztem neked. 16s3p az semmi. Persze ha nagyon
trükkös elrendezés, akkor lehet szarakodni a nikkelszalag darabolással, s
előfordulhat 3 réteg hegesztése is, de nikkelezett acélnál ez sem gond.
(A vastagabb, tiszta nikkel probléma, de az csak nagyobb áramú akkunál
számít. Pl. a 16s9p esetén úgy számoltam, hogy kb. 150A-t azért tudjon.)Ui: amúgy gondolkodom a nikkel-réz szendvicsen, látva anno B-L-A-C-K
20s10p pakkját, hogy mennyire kevés fesz esett 150A-nél: a réz a nyerő...
(De azt meg magában kvázi lehetetlen ponthegeszteni - azért szendvics.)Aztán meglátjuk, talán tavaszra lesz vmi a 60V-os cuccomból nekem is.
Vettem egy másik motort, hogy szinkronban járjon. Gondoltam ne kelljen
már átgumizni, elég ha a belüket cserélem, ekkor derült ki, hogy az újban
40 mm magas mágnesek vannak, nem 35 mm. Ránézésre nem látszott. -
DigitXT
félisten
válasz
Casseius #18560 üzenetére
Én 50-ből csináltam egy 13s5p pakkot Samsung 35E cellákból itteni
kollégának... bizonyára 100-at kellett volna kérni, hiszen egy pöppet
jobb paraméterekkel rendelkezik, mint egy 12s4p, nóném cellákból...
(Annyi a különbség, hogy én nem ebből élek: nem kell 100% haszon.)Ui: nyilván a doboz eléggé megdobja a költségeket, az nincs benne...
(Ami jóval stabilabb, mint egy akárhová tépőzárazott Wildman táska.) -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #18525 üzenetére
Amikor majdnem kiütik egymást 0:42-nél, az priceless...
-
DigitXT
félisten
válasz
pescara #18511 üzenetére
A Li-ion akkuk önkisülése minimális. Ha nem hagytad bekapcsolva, ill.
a vezérlő sem okoskodik (vár arra, hogy mikor csatlakozol telefonnal),
ez teljesen normális eredmény. Ha teljesen lemerült volna, problémás:
a mélykisülés kifejezetten káros ezeknek az akkuknak. Havi 1-2% oké!
(Itt segít, ha hidegben van tárolva: melegben felgyorsul a folyamat.)
-
DigitXT
félisten
Azért túlzás, mert ha vki esett már el komolyabb tempónál, és volt
olyan szerencséje, hogy nem talált el semmit, akkor jól tudja, hogy
épp ez volt a túlélése kulcsa... Csúnya égési sérüléseket is be lehet
ilyenkor gyűjteni (még motoros cuccokban is), ill. ha már az aszfalt
nyúzza a bőrt, lesz más baja is, DE még mindig jobb, mint bármibe
becsapódni, és nagyon rövid idő alatt nagy lassulást elszenvedni...Magyarán nem áll meg azonnal az elfirkált rolleres, lesz idő fékezni
a mögötte érkezőknek.A másik sávba átesés egyenes szakaszon
kizárt: csak kanyarban tud átcsúszni, ott viszont sajnos át is fog, ill.
ha balos kanyar, az kezd égető kérdéssé válni, mi van az út szélén.*Mindezek ismeretében is persze istenkísértés ennyire fos aszfalton
ennyire bizonytalan járművel ekkora tempót menni. Ha megereszti
egy tükörsima szakaszon, azt mondom oké, de ide nem való...*: egy esés legtöbbször azért végződik (azonnali) halállal, mert vmit
elgombázik az aszfalton csúszó pilóta: villanyoszlop, fa, esetleg épp
egy szalagkorlát tartóláb. (Legtöbbször gyorshajtás miatt csúszik ki
aki túlvállalja magát kanyarban...) A másik, amikor keresztbe érkezik
valami, amit nem tud kikerülni, és abba csapódik be... Sokkal inkább
félnék egy ilyen jellegű ütközéssel járó balesettől, mint egy kátyútól.Amúgy meg SMKP-val se életbiztosítás ez a szakasz, főleg miniatűr
10" kerekű gyösszel, miközben tudjuk hogy ott az csak felniméret. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
Revolit #18387 üzenetére
óriási fun ellenben egy rollerel
Ez a vélemény abból adódhat, hogy nem próbáltál erősebb rollereket...
Az EUC se lenne akkora fun, ha csak lépésben lehetne vele haladni.
(Visszakerestem, hogy próba szinten volt egy Mantis 10: akkor azonnal
kiderült, hogy lenne hova fejlődni rollerben is... De a vásárlás elmaradt?
Ahogy a rendelt Blade GT sem érkezett meg, ezek szerint. Kellemetlen.) -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #18370 üzenetére
Szerintem nem az akku a szűk keresztmetszet, hanem a motor.
Rákerestem, hogy az össztömegetek csak 84 kg: meg lehet csinálni,
de kb. 1500W kell hozzá (akkuból)... Rövid távon jól bírja, de hosszú
távon meg lehet főzni a motort/vezérlőt. Ha az emelkedő rövid, oké.
(Ha hosszú, akkor szinte garantált vmi túlmelegedés. Főleg nyáron.)Ui: minden ilyen tanácsot, hogy elég ez meg elég az, úgy kell helyén
kezelni, hogy tudjuk, hogy a pilóta milyen testalkatú: ami csak 65 kg
terhelést "repít", az simán összesz*rhatja magát kétszer annyi alatt...
Vagy ha össze nem is szakad, sokkal hajlamosabb lesz túlmelegedni. -
DigitXT
félisten
A gyári adat tökmindegy... Van egy motor, egy vezérlő, egy akku,
és ezek között egy szoftveres (le)szabályozás. Ha azt kiütöd már
tuningoltad... Ha még áramot is adsz neki, pláne. 35-40-45 csak
használhatóságban mindegy (autók közé csak a 45 "határeset"*)
ellenben teljesítmény igényben ég és föld. Az, ami tud 35-öt, az
messze nem biztos, hogy üzembiztosan tud 45-öt is. Ennyi.
(Vagy egyszerűen nem tud, mert több feszültség kellene hozzá.)*: egyszer mentem úgy a Fehérvári út azon szakaszán, ahol még
nincs biciklisáv. Mivel gyorsan elértem nem volt belőle probléma.
(Vannak szabálykövető autósok. Na azok pont ~45-tel mennek...
Általában az "óra 50" ilyen 45 valós.Azelőtt sokat motoroztam
a városban, és mindig kalibrált órával, így ezt figyelhettem meg.) -
DigitXT
félisten
válasz
Casseius #18355 üzenetére
Nekem mondod? Nem mindegy hát. Ellenberger 45 km/h-nál, ha az valós,
és nem csak a kijelző által "álmodott", 500W felvett* teljesítmény egy szép
kövér lassuláshoz elég.Nagyjából a duplája kell hozzá, hogy tartsd.
Ezért nem szeretem az ilyen hozzászólásokat, hogy 48V/500W az 45 km/h.
Konkrét mérési eredményem van a videón, hogy tartok ~45-öt, ~1200W...
Nyilván van jobb hatásfokú rendszer, van kisebb méretű (légellenállású)
pilóta, tehát valamit lehet faragni, de nem a felét... Persze, ha nem érdekel,
hogy mi van a motorra írva, akkor adhatsz neki 2x-3x akkora teljesítményt.
(Vagy leég, vagy nem: bizonyos körülmények együttállása esetén leég...)
Megjegyzem, az eBike-oknál masszívan ez megy, szinte az összes "250W".
Meg a faxom. (Sebaj, ha lesz rollerre szabály, majd azt nyomják a címkére.)*: sajnos a felvett teljesítmény egy része kárbavész, melegszik a motor stb.
(De az akku felől ezzel kell számolni, ha hatótávolságra akarod méretezni.)Szerk@Thunderzolee: "10%-os emelkedőn 35-38-al megy felfelé"
Erről van bármiféle mérési eredmény vagy videó? Meglehetősen optimista
felhangúnak érzem. (Ha tényleg megy ennyit, és egy hosszú szakasz után
sem lehet tojást sütni a motoron, akkor valamit nagyon rosszul tudok...)
Ha csak nem vagy nagyon zsoké alkat, esetleg az emelkedő sem épp 10%. -
DigitXT
félisten
válasz
Casseius #18344 üzenetére
500W és 45 km/h? Na ne vicceljünk: jó lesz az a duplájának is.
Ha meg 1000W-ot tolsz egy névleg 500W motorba, nem biztos,
hogy hosszú távon is szeretni fogja. Ami viszont biztos, hogy így
se tud nagy hatótávolságot (papíron 65 km), nagyobb tempónál
ennek a gyári adatnak töredéke maradna: nem nagy durranás. -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #18326 üzenetére
Ja, nálad annyi roller megfordul, gondoltam ez a legújabb...
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #18322 üzenetére
Hány mm a az állórész magassága?
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #18307 üzenetére
Nade mekkora batár akku van benne? Ha megeszik 1mA-t készenlétben,
akkor az 3 hét alatt kb. 0.5Ah. Lenne, HA ezt amúgy 60V-on enné.Annyi, hogy azért a BMS is el tud csámcsogni néhány elektront, ha végig
arra vár, hogy mikor csatlakoznak hozzá BT-on. Nem véletlen megy adott
idő után aludni, hogy utána csak akkor ébredjen, ha töltöd/terheled. -
DigitXT
félisten
válasz
pescara #18289 üzenetére
Nem hülyeség, pontosan így van. Akkor tud nagy* áramot tölteni az
akkuba, ha az képes felvenni. A tele akku nem képes erre, márpedig
ha nem tudja az akkuba rakni a mozgási energiát, nem tud fékezni...*: az erős fékhatás rekuperációs módban nagy töltőáramot jelent.
Ha csak kicsit tud felvenni az akku, akkor kicsit tud fékezni... Vannak
más fékezési stratégiák is, meg lehet próbálni elfűteni is az energiát,
sőt, extrém esetben aktívan visszafelé hajtani a motort, de az durva
terheléssel jár: a visszatöltés a legértelmesebb, a korlátai ellenére is. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #18287 üzenetére
a rollerek 50% alatt már nem úgy mennek
Ez nem rollerspecifikus dolog... minden DC motor üresjárati fordulatszáma
egyenesen arányos a feszültséggel... Nem csak 50% alatt, hanem mindig:
amiért nem egy folyamatos(!) végsebesség csökkenést látsz a merüléssel
egyidejűleg, az az, hogy a szoftveres 25 km/h korlát ezt elfedi. Ezért lehet
a Xiaomikat felhúzni végsebességre szoftverrel. Nem azért, mert a szoftver
valami csoda folytán újratekercseli a motort (vagy megnöveli az akkufeszt).Magyarán, aki "unlockolt" rollerrel megy, és hardveres végsebességen hajt
folyamatosan, az végig látja, hogy az akku merülésével együtt lassul.
(Adott konfiggal végigteszteltem, nagyjából 1V merülés 1 km/h bukta volt.)30% alatt meg pl visszaveszi a sebességet elég rendesen
Ha ez hirtelen történik, annak is lehet szoftveres oka. Ha menne ugyanúgy,
ahogy a fizika engedi, esetleg kipurcanna 1 km-en belül: BMS tilt, szevasz.
Ennél talán egy fokkal jobb, mikor vonszolja magát még 2-3 km-t lépésben.Nyilván a legkellemetlenebb, amikor még látsz valamennyi töltést, erre egy
kövér gázra hirtelen megindulás helyett a roller egyszerűen kikapcsol, mert
az akku feladta a feszültségesés miatt... Erről pl. G-Booster tulajok tudnak
mesélni: ott nem oldották meg ilyenre is figyelve a dinamikus áramkorlátot,
cserébe persze egyéb korlát sincs benne (szóval nem is 25 km/h-val hasít).Az Essential egy gyerekjáték. Pont annyira lehet ajánlani közlekedésre.
A kedvenc képem, amikor ott a vázban a hely, és félig se tölti ki az akku...
A 20 km/h meg vicc, ha neadjisten közúton is kénytelen vagy használni.
Mondjuk oda 25 is vicc. De legalább kisebbet repülsz róla, ha kátyút fogsz.Ui: amúgy teljesen egyetértünk, hogy nem szerencsés a napi közlekedési
távolságot éppen lefedő akkut használni, mivel ha csutkára meríted mindig,
sokkal hamarabb tönkremegy az akku. Lásd még DoD: akkuból sose elég. -
DigitXT
félisten
válasz
Kowi84 #18284 üzenetére
A tapasztalataid arra vezethetők vissza, hogy a roller túl van terhelve...
Hegymászásnál iszonyat hátrány a nagy mozgatandó tömeg, és ez köszön
vissza a megfelezett hatótávolságban is: a gyári adatok ugye annyira "steril"
körülmények közt értendők, hogy max. 75 kg pilóta és max. 15 km/h tempó
(természetesen szélcsendben, hogy a légellenállás se rontsa el a "mérést").Nem mondom, hogy nem mérés, mert az, csak nem életszerű. De pláne ha
valaki nehezebb. És de pláne, ha van emelkedő is a tesztben. (Ha csak egy
adott teszt kört ismételget, ahol az emelkedés és lejtés kiegyenlíti egymást
végeredményben, akkor sem ugyanaz, mint végig síkon, uis a lejtőn fékezve
nem tud annyit visszatölteni, mint amit az emelkedőn extrán bezabált.)Amúgy a specifikáció is csak 99 kg terhelhetőséget ír. A vázra... és az még
nem feleltethető meg annak, hogy a motor/vezérlő/akku triumvirátus mit tud!
Az egy külön történet: 100 kg fölött valami dupla motoros vas kellene, de ha
nagyon nincs, akkor legalább 1 kW környéki masina, hogy haladni is tudjon.
(Ahogy a Xiaomi tulajok is felrángatják firmware módosítással 900W fölé, és
úgy már nem akkora probléma az emelkedő sem. Már amíg le nem ég vmi.)Ui: ha csak hatótávolság gondod lenne vele, azt egy külső akku megoldaná.
A gyári 367Wh hogy úgy mondjam harmatos. Dobnál mellé egy hasonló kis
pakkot egy táskában (a kormányra), és máris meglenne a 40 km. (Csak
hát attól nem lenne erősebb, tehát az emelkedőkön úgy is lábhajtani kéne.)Mondjuk a Dualtron Victor nem tudom, hogyan merült fel utódként, mert az
nem kicsit erősebb, és valóban teljesen más világ, abszolút egyetértünk.
(Ha már szolidabb Dualtron, akkor talán még a Mini az, ami jó "gurulgatni".
De ezt ne vedd készpénznek, nincs vele tapasztalatom. Mantis is teljesen
jó választás, azzal már mentem, csak pont rosszkor, mert a Wolf King GT
után nagyon semmilyennek éreztem, pedig amúgy teljesen élhető az is.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #18274 üzenetére
Igen, ezt linkeltem anno, de ez egy ilyen dedikált eBike doboz.
Nagyon kényelmesen hegeszthető, mivel eleve formára van vágva a
nikkelszalag (nikkelezett acél egész pontosan). Viszont ebből jön az
a tulajdonsága is, hogy csak új akkut érdemes bele építeni... (Csakis
adott elrendezésben fér bele 65 cella, amiből 13s5p akku lett most.)
Elméletileg lehetne építeni pont ekkora méretben egy 16s4p pakkot
is. De szétbontani hibátlan pakkot, csak hogy "szebbre" formázd?!
Van az a pénz, de babra munka. Ilyet inkább akkor, ha javítani IS kell
(esetleg konfiguráció váltás miatt), vagy eleve másik BMS kell rá, stb.Teszem hozzá, hogy a fenti képen a BMS rossz helyen van, nem lehet
úgy becsukni a dobozt, alá kell bejátszani, és még úgy is necces picit:
ha most oda képzelek pl. egy Daly 60A BMS-t, azzal abszolút bukó. -
DigitXT
félisten
Újabb "kis" külső akku készült, 790Wh kijött belőle (8 fokban, 2A terheléssel):
Mondtam én, hogy mozgatta a fantáziám a doboz, bár vegyesek az érzéseim.
A BMS elhelyezése nem teljesen triviális, pedig ha már hozzá adják, lehetne...
Amúgy korrekt. A specifikációjának megfelelően működik. Túl nagy áramokat
persze nem lehet kivenni vele a pakkból, pedig cella szinten elférne 50A, de...
(Lehet, hogy ha magamnak építek egy ilyet, vmi erősebb és BT-s BMS-t kap.)Mondjuk az is igaz, hogy 30A folyamatos 48V akkunál 1440W: elég az...
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #18265 üzenetére
"a 36V-os rollerek"
Pedig az emelkedőn való felmenetel nem csak akkufesz függvénye.
Leginkább egy konkrét teljesítmény kell. Amit az akku mellett ugye
a vezérlő áramkorlátja határoz meg, pont ezért nőtt meg akkor is a
végsebesség az adott emelkedőn, mert az áramot növelte: 5 vs. 10,
nagyon nem mindegy, 5 km/h-nál már egyensúlyozni sem könnyű...
(Ha a vezérlő fázisáram korlátja limitál, ugyanúgy menne 48V-tal is:
úgy tudom, hogy Xiaomin külön programozható, szóval sanszos.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Ciccuka #18229 üzenetére
Megvalósítható. Csak illegális kb. bárhol a világon... Nem véletlen:
egy esetleges balesetnél konkrétan nagyon nagy baj lehet belőle.Szerk: pedelec esetén sanszosabb, hogy legális, gyereküléssel, ha
már egyszer kerékpáron megoldott, és a pedelec az egy kerékpár.
De ennek utána kell járni, itt a pedelec off...A roller 1 személyes.
-
DigitXT
félisten
Mindenkinek jogában áll hülyének lenni...
-
DigitXT
félisten
válasz
gergo5991 #17972 üzenetére
Uh, ezt gondold végig még egyszer. Bőrszerkóban versenyző emberek,
és szerinted attól fél, hogy bedől a kanyarban? Épp ellenkezőleg. Pont
a súlypontjának befelé mozgatása miatt lógatja be a lábát... nem azért,
mert támaszkodna rajta! Szinte nem is ér az aszfaltra. A motoros sem
azért "ül ki" (mindig befelé a kanyar irányába), mert a dőléstől félne, lol.
(Azzal tudja befelé mozgatni a súlypontját, így az adott sebességhez a
motorkerékpár kisebb ledöntése is elég. Ami nem azért jó, mert félne a
nagyobb döntéstől, hanem mert mondjuk nem lehet nagyobbat dönteni,
mert a motor felakad a kipufogón, vagy a lábtartón... A versenyen minél
inkább a tapadás határán kanyarodnak. Aki nem így tesz, az lemarad.)Ui: ebből is látszik, hogy a téma teljesen OFF topik, hiszen senki nem
fog soha így rollert vezetni közúton, és ez így teljesen rendben is van... -
DigitXT
félisten
válasz
gergo5991 #17959 üzenetére
Nem, a City az pont nem 10-11 rollercolos, hanem 15. Pont az benne a pláne,
hogy nagyobb a kereke az átlagnál, de természetesen nem ér fel a 20-hoz.Peaceliker: OXO-nak a gázkar görbéje van gyárilag iszonyat elszúrva, amiért
az első métereken kb. egy Xiaomi legyorsulja. Aztán megjönnek a lovak, csak
emiatt a tesztek első felén, meg a felhasználói "húvazze" érzésben lemarad.
(Én nem bírnék elviselni egy olyan gázkart, ami okoskodik, és nem azt teszi a
vas, amire utasítom, hanem amit kitalál magának. Ha odahúzok induljon el, ha
meg elveszem, akkor vegye el. Ez nem nagy kérés, mégse minden vas tudja.)Szerk: a közhiedelemmel ellentétben a gázkar egy kétkerekűn nem kizárólag a
sebesség megválasztására szolgál, hanem az irányítás aktív eszköze. És mint
olyan, nagyon nem mindegy, hogy hezitál-e, amikor kéne az erő, vagy fordítva,
továbbra is hajt, amikor már nem kéne. Balesetveszélyesnek tartom az ilyet.
Minél erősebb a roller, annál inkább. Talán alap pálcikán elmegy "csak" zavaró. -
DigitXT
félisten
Úgy biztos. 24 km/h-hoz nagyon nem kell 400W, inkább csak 300W.
Azt meg több, mint két órán keresztül le tudja adni az akkupakk, így
kijön, hogy 48 km-t simán tudnia kell. És lásd a tesztben: tudja is.
(A 400W-ot 30 km/h-hoz saccoltam, olyankor már a légellenállás is
erősen kezd számítani, ha feljebb megyünk, egyre inkább dominál.) -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #17946 üzenetére
Oda van írva, hogy 675Wh, a 15s pont 54V (15x3.6V névleges):
675 Wh / 54V = 12.5 Ah Teljesen reális 2500-as kínai cellákból.
5p, tehát 5 ilyen cella van párhuzamosan: 5 x 2.5 Ah = 12.5 Ah
Természetesen ami nem reális, az a 95 km hatótávolság.Szerk: bocs, megtaláltam, hogy 15 km/h mellett tudja, állítólag:
senki nem megy 15 km/h-val, több mint 6 órán keresztül.A fele ennek átlagos használattal is elérhető, ami nekem hihető.
Hiszen 400W körül már "tempót" lehet menni. Azt meg 1.5 órán
keresztül tudnia kell az akkunak, szóval ilyen 45-50 km kijöhet...
Pont ezért kell a Wh-t nézni, mert hiába 12Ah a Pro 2 is, ha csak
10s, tehát 36V: 432Wh. (Egy 15s pakkba 1.5x annyi energia fér.) -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #17927 üzenetére
A Kugoo S1 kormány rettentően igényes rajta. Igazi presztízs minőség.
-
DigitXT
félisten
Ha egész véletlenül lopottak, akkor bizonyosan elmeszelik a jóhiszemű vevőt,
mert 23000 Ft-ért nem igazán reális ár, akkor sem, ha buherálni kell.De ha
a Lime is azt mondja, hogy igen, ezek leselejtezett sz*rok, akkor lehet benne
fantázia... Csak tudni kell, hogy a rugózás nélküli váz mire elég, meg hogy ha
selejtezve volt, valószínű, hogy egyéb dolgokban is látszik: akku, fék, gumik...
Műszaki érdekességként mindenképp jó! De jogilag eléggé aggályosnak tűnik.
Viszont ha arról van szó, hogy jogilag tiszta, csak egy műszaki szemétkupac:
meggondolandó, hogy mennyi anyagi + időbeli ráfordítás ezeket feltámasztani.Meg aztán ha ezzel mész, és lerakod valahol, valaki meg megy vele tovább.
Vagy ha már lúd, legyen duálmotoros, unlockolt, de ránézésre mint a többi: ez
az igazi sleeper, mindenki azt hiszi, hogy átlag bérroller. Aztán hasít 50-nel.#kalozlime
-
DigitXT
félisten
válasz
kovipetiii #17906 üzenetére
Melegszik, de mégis mit szeretnél venni? Wolf? OXO? Mantis? Etwow?
(Csak hogy a márkásabbakat soroljam.) Már csak abból kiindulva, hogy amit
nézel, az 300K-val olcsóbb, valószínűleg nem a belépő szintet céloztad meg.
Ezeknek a nagy vasaknak van magyarországi szervizháttere. Ha úgy adódik. -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #17905 üzenetére
Ebben tökéletesen egyetértünk, anno én is pont így gondolkodtam.
Valóban hobbivá vált a szerelgetés, ezért van "ingyen", hiszen minden
van hozzá itthon, de nyilván a szerszámok sem nulla forintba kerültek.Annyit tennék hozzá kiegészítésként, hogy más a munkarendünk, és
hiába keresek egységnyi idő alatt valamennyit, HA két egységnyi időt
töltök a munkahelyen, ez akkor se lesz több. Úgyhogy nem csinálom.
(Egy időben másodállásban sofőrködtem kicsit. Nem fizetett jól, mivel
nem nagy vasak voltak, így részben azt is szórakozásnak fogtam fel.)Ui: megjegyzem, ha el kell vinni a rollert a szervizbe, majd otthagyni a
javítás idejére (majd megint elmenni érte, hogy hazavidd), szerintem a
dolog időigénye is jóval több annál, mint kikapod a kereket, és tárcsát
cserélsz otthon. De persze semmi gond, ha van rá időd és 10K-d...Nekem az verte ki a biztosítékot, hogy a szerelő (igen, egy "papíros",
nagybetűs Szerelő) olyan gányolásokat követett el a motoromon, amit
nekem kellett otthon utána javítani... nem csak drága volt, szar is...
Innen jött, hogy csak abban lehetsz biztos, amit magadnak csinálsz...
(Persze, ha van egy tuti szerelőd, akkor egyszerűbb virítani a lóvét, és
a szabadidődet meg arra használni, amit szeretsz. Éppenséggel lehet
ez a hobbi maga a szerelés, de ha jó a vas, akkor persze a gurulás is:
szopóroller esetében a gondtalan gurulás szervizlátogatás nélkül scifi.) -
DigitXT
félisten
válasz
kovipetiii #17902 üzenetére
Linkelnéd, hogy miről lenne szó? Én bármit meg mernék venni, mert pont nem
érdekelne a gari, ha mindent meg tudok rajta javítani magamnak otthon. De ha
nem vagy erre felkészülve és egy fékbeállításra is vinnéd külföldre, az drága.Ui: viccen kívül, amikor még nem értettem hozzá, simán az lett a vége, hogy a
vadiúj roller ment vissza kompletten gariba Kínába (az aprós eladó intézte). Én
visszakaptam a pénzem: vettem használtat. Aztán be is szart annak rendje és
módja szerint, így onnantól meg kellett tanulnom, hogyan kell javítani ezeket...
(Gariban kaptam alkatrészeket, ám értelemszerűen nem épültek be maguktól.)De olyan szinten, hogy most már brahiból összerakok egy akkut, magamnak...
Szóval nem mondom, hogy nem érte meg, csak nem mindenki vágyik erre...
Mellékhatás, hogy az ember folyton bütyköl, így többet forraszt, mint rollerezik. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #17901 üzenetére
Apróhirdetésre hagyatkozni a kutya vacsorája. Lejárt hirdetést linkelni, hogy
te mennyiért vettél egyet nem fair: más tud venni még egyet ugyanannyiért?
Ha nem, akkor ez miért releváns? A bolti árakból lehet csak kiindulni...Persze, ki lehet fogni jó ajánlatot aprón. Ám ahhoz a csillagok együttállása
szükséges. Mert ha az eladó nem hülye, a jó cuccot nem adja áron alul.Ha mégis gyanúsan olcsó, ott van más is, vagy hülye az eladó, nem tudom
melyik a rosszabb: azért én elgondolkodnék, hogy mitől kopottas kicsit, ha
amúgy alig használt. Vagy ha estek vele, akkor hol van még sérülés rajta...
(Egyszer nekem is volt egy "jó fogásom"... Balesetes S1-et újítottam 30-ért.
Ami hibája volt, azt könnyen javítottam, és beindult az olcsó Dual projekt...)De attól még nem ajánlom azt senkinek, hogy ilyenre várva addig ne vegyen
semmit, hátha ő is kifogja, mert nem biztos, hogy tudja/akarja javítgatni.A nyolcas a féktárcsában, vajon mitől lehetett... Szerviz kellett a cseréhez?
Ezek olyan dolgok, hogy ha eleve használt cuccot néz, akkor luxus kiadás:
legyen otthon imbusz készlet, csillag-villáskulcs, menetrögzítő. És kész is.Ui: fékhibás rollerrel közlekedni életveszélyes. Hiába mondod, hogy lehetett
volna úgy is használni, ez biztosan nem igaz. (Végülis ha repedt a kormány
a rolleren, azt is lehet használni, hehe. Addig, míg a kezedben nem marad.) -
DigitXT
félisten
válasz
Quqesz #17813 üzenetére
A nagyobb kerék nem tud úgy elakadni kisebb úthibákban, mint a kicsi,
szóval átlagos utakon nagyon is van értelme... Viszont egy kifejezetten
jó minőségű bicikliúton egyáltalán nem gond a kisebb kerék sem. És itt
beleértendő a 10" is, ami roller berkekben már közepesen nagy, hehe.
(Nagyobb rollereken általános a 11" kerék. Ami valójában egy 6.5" felni,
megfelelően ballonos gumival. Anno írtam, hogy miért vicc elnevezés...
Esetedben az a 20" kerék kérdéses, hogy pontosan mekkora valójában.) -
DigitXT
félisten
válasz
Quqesz #17806 üzenetére
Vadonat új bicikli úton még a legkisebb kerekű tömör gumi is kényelmes.
Akkor kezdődnek a gondok, ha a fák elkezdik felgyűrni az aszfaltot. Ott a
nagyobb kerék biztonságosabb, de ha nincs rugózás, nem életbiztosítás.Amennyire elnézem ez tök merev váz, ha nem tökéletes az aszfalt, dobál:
nyilván a felfújható kerék ad valami komfortérzetet, de ha megdobja pl. a
hátulját egy mélyedés, az közvetlen katapult hatású a pilótára nézve.Ui: nekem egy jó 25 éves, teljesen merev vázas biciklim van. Gyökerekkel
megszabdalt szakaszon célszerű kiállni a nyeregből. Rolleren ilyen nincs,
az összes dobálást aktívan ki kell rugóznod lábbal, vagy hamar esés van.
De persze friss szuper aszfalton még egy gördeszka is életképes. -
DigitXT
félisten
válasz
fcbarca #17798 üzenetére
Ha már ezen, oldalon vagyunk, konkrétan tesztelték a srácok...
Szerk: jobban megnézve mégsem, mert ez már MAX. -
DigitXT
félisten
Ezekben nem értelmezhető az áttétel. Nem igazán van fogaskerekes motor...
Bicikliben előfordul, de rollerben agymotorral kevésbé, szinte egyáltalán nem:
ott lehet a kutya elásva, hogy névleges 250W bármit jelenthet a gyakorlatban.
Értsd 2-3x-os csúcsteljesítményt simán ráereszthetnek gyárilag, bírja. (Akkor
van gond, ha hosszabb távon próbálja az ember túlhajtani az adott motort pl.
erősebb hegymenetben baromi gyorsan túlmelegedhet az egész. Vezérlő is.)Az Essential-ben nevetségesen kicsi akku van: az se köszöni meg a tuningot.
Elméletileg lehet javítani a nyomatékon: kulcsszó a fázisáram felső korlátja...
Mellékhatásként az akku letérdelhet, csupán 2p, nem igazán terhelhető.
(Ezt fejeli meg, hogy mellette van a vezérlő, egymást is melegítik az akkuval.) -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #17773 üzenetére
Tömör gumi és tömör gumi között is van különbség: attól, hogy nem tapad,
nem feltétlen azért, mert nem deformálódik, és jól gurul. Lehet, egyszerűen
annyira szar anyagból van. Én már jártam így "nagyon kínai" tömör gumival.Amúgy meg, amit a Xiaomikra szoktak felrakni az ilyen rácsos szerkezetű:
nem tudom mennyire tapad, de a szerkezete miatt biztosan deformálódik*,
így a fogyasztás több vele, mint egy keményre fújt pneumatikus gumival.
Olyan, mintha lapos gumin közlekednél: Kugoo S1-nél a Pro kereke ilyen...
Kényelmesebb vmivel. De mérhetően többet zabál vele, nincs mit szépíteni.
(Ilyen szempontból a 200x60-as gumi volt a legjobb, légcellás belsővel...)
*: épp az a cél, hogy valamennyire helyettesítse a rugózás teljes hiányát...
-
DigitXT
félisten
válasz
Bensid #17766 üzenetére
Itt van róla egy elég részletes magyar teszt. Mondjuk pont a hatótávolság
részen nem igazán tudok kiigazodni, melyik képen melyik tesztút, s milyen
eredmény, de a szerző talán idővel felvilágosít, talán táblázatos formában.Reggie0: na igen, meg a szélesség: úgy általában a homlokfelület.
-
DigitXT
félisten
válasz
INGJOKE #17762 üzenetére
Ha olyan motort raknának bele, amivel ezt tudja (jóval nagyobb végsebesség!),
annak a gyorsulás látná a kárát, ugyanis a motor (egységnyi fázisáramra jutó)
nyomatéka fordítottan arányos az általa gerjesztett feszültséggel (BEMF), ami
pedig a maximális fordulatszámot korlátozza. A 36V-os akku, teljesen feltöltve
42V-ról indul, de onnan viszonylag gyorsan csökken: sok ideig ilyen 38V körül
tud teljesíteni, így oda lövik be a motort (hogy ott még azért tudja a 25 km/h-t).
Az ilyen motor viszont következésképpen nem fogja ugyanezt tudni 34V körül,
amikor már erősen merült a pakk... Igazából 36V alatt már elég gyorsan össze
tud szakadni a feszültség, adott terhelésre. Tehát az, hogy korlátozza 15 km/h
értékre nem csak simán végsebesség csökkenést jelent, hanem gyorsulást is:
így tudja hazavonszolni a seggét az utolsó szuflával. Nem kell odáig lemeríteni.Szerk: azt kell megérteni, hogy ez a végsebesség csökkenés nem szoftver.
Ez hardver. Azt persze lehet mókolni, motort cserélni, akkupakkot bővíteni stb.
Elméletileg az is megoldaná, ha 48V-os pakkot raksz bele, mert annak még a
legvégén is megvan 39V feszültsége (3V/cella): tudná a 25 km/h-t lemerülésig.
(Persze aki ilyet tesz, az rögtön unlockolja is a szoftvert, így nem 25-tel megy,
hanem mondjuk 35-40-nel... a motornak nem fáj, amíg túl nem melegszik...)
Szerk2: a probléma ezzel pusztán az, hogy adott helyre nagyobb feszültségű
pakkból csak kisebb kapacitás fér, és ha ez nagyobb tempóval párosul, úgy a
hatótávolság is töredéke lesz a gyárinak. Na onnantól jönnek, hogy magasítja
a taposót, hogy nagyobb akku férjen, meg táska a kormányra, plusz akkunak. -
DigitXT
félisten
válasz
INGJOKE #17760 üzenetére
Nem tudja nem csinálni. A motor maximális fordulatszáma egyenesen arányos a
feszültséggel, tehát ahogy merül, folyamatosan veszít az elérhető maximumból...
Amiért ezt nem veszed észre sokáig az az, hogy a 25 km/h szoftveres korlát, így
az elején tudna többet. A végén viszont annyit se fog tudni. Persze a 15 km/h az
egy másik szoftveres korlát, hogy még hazavonszolja a seggét, ha bírja.Megoldás: ne merítsd le nagyon, ezzel jót teszel az akkunak is, indulj 100%-ról.
(Vagy ha ügyintézés alatt sikerült 70%-ot kivenni, és onnantól jön a baj, akkor a
hatótávolság nem az igazi, azaz még nagyobb akkuval szerelt roller kell neked.) -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #17725 üzenetére
Ne aggódj, majd kitalálják... előéleti pontot osztanak, aztán ha kipontozódsz
repül a jogsi, a munkádat sem fogod tudni végezni: betartod majd magadtól.Nekem még csak 22 éve van jogsim, és minap beszoptam az első 4 pontom.
Mondhatnám, hogy ez is sikerült, bár valahogy nem akartam gyűjteni őket. -
DigitXT
félisten
válasz
bajnokpityu #17713 üzenetére
Nekem GPS-szel hitelesítve volt: egyáltalán nem elrugaszkodott, hogy
az a motor (névleg 600W) a jól guruló 200x60-as gumin, 48V-on megy
45 km/h-t. Nekem hasonló konfiguráció 42-t simán ment. Ettől még a
gyári beállítás valóban csaló* volt, de pont azért kalibráltam rendesen.*: hiába 8" papíron valami, ha a valóságban csak 7.6", esetleg 7.4"...
-
DigitXT
félisten
válasz
bajnokpityu #17693 üzenetére
Ugyan már... 8"-on lehet menni 40-et is... és ha nincs valami durva
gödör, önmagában attól, hogy kicsi a kerék,még nem fogsz elesni.
Normális úton nem a kerékméret a legnagyobb kockázat...
(Az S1 "Turbo" esetében soha nem a kerék mérete miatt estem.)
Ui: a 200x60-as gumi meg kifejezetten stabil futást eredményezett.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dino69 #17586 üzenetére
Nem tudom, hogy az F40 egyáltalán tudja-e. Az akku BMS-nek kell "okosnak"
lennie... de amúgy az ötlet kiváló, mert ha látnád, hogy cellaszinten nagyon el
van mászva a balansz, akkor elég valószínű, hogy megsérülhetett az akku.Tesztelni amúgy akkor is lehet, ha nincs benne okos BMS... Az ember feltölti,
majd egy műterheléssel folyamatos áram mellett lemeríti, egzakt eredmény... -
DigitXT
félisten
A döntés a tiéd, a keresett termék létezik, kapható, nem illegális...
Már csak azért sem mert tényleg kiváló roller táska tartó is...Szerk: ha már jogászkodunk, járdán nem kéne, 15 km/h-val sem...
Tudom, hogy lassú bicikli tempó. De gyalogosnál kb. 3x gyorsabb.
(Egyszer hittem azt járdán, hogy totál nincs senki. Kapualjaktól jól
távol, direkt a másik oldalra húzva mentem bátran 24 km/h-val, és
egyszer csak előttem termett egy pincér, a váratlan oldalról. Puff.)Szerk2: ha jól számolom, visszafelé (az is járda?) 25 km/h lenne...
-
DigitXT
félisten
A kapaszkodó baby bike néven fut, és 5K körül vesztegetik, eddig oké:
nekem is van egy a fiókban, csak én akku táskát akasztottam rá anno.A probléma ott van, hogy egy esetleges baleset esetén az előtted álló
gyerek súlyos sérülést tud összeszedni. És tekintve, hogy egy ilyen 8"
kerekeken guruló lélekvesztő mennyire (nem) stabil: ez nem jó ötlet...Végül pedig a jogi oldala: személyszállítás rolleren nem megengedett.
(Noha nálunk még nincs kész a jogszabály. De világszerte ez a trend.) -
DigitXT
félisten
válasz
bajnokpityu #17532 üzenetére
Ez a Tímár utcai felüljáró?
Anno közepesen lemerült akkuval valami
20 km/h-val gurult felfelé a Dual Kugoo S1, nagyjából 1500W-tal...
Ebből következőleg teljesen logikus, hogy fele teljesítmény, fele tempó.Szerk: kicsi fordulaton meg romlik a motor hatásfoka, szóval rúgni kell.
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #17472 üzenetére
Az a névleges feszültsége. Teljesen feltöltve 42V.
-
DigitXT
félisten
válasz
Xray-1 #17465 üzenetére
Szerintem engedd el. Ez vagy ennyire szar gyárilag, vagy már hibásként kaptad,
de ha utóbbi, akkor pláne nem éri meg javítgatni... Papíron a Xiaomi 17A korlátot
mond a vezérlőre, szóval elméleti maximuma 714W (42V-on). Gyakorlatilag meg
mindig kevesebb, mert a feszültség esik. Kisebb akkunál jobban: ennyiben talán
segíthetne egy nagyobb akku, de nem lenne szignifikáns különbség. (Szerintem
arról van szó, hogy a 20 km/h korlát miatt nem vezérli ki soha teljesen a motort,
így egyrészt ráírhatja, hogy 250W, névleges, másrészt valóban szarabbul mehet,
tehát sikeresen differenciálta a termékeket, legyen valós, vagy kamu különbség.)8-10%-os emelkedőn az összes pálcika agyhalott... azt csak a szénné húzottak
viszik (értelmes sebességgel), meg persze azok a méretileg már határesetek is,
gondolok itt a G30-akra, amik eleve jóval erősebbek. Az Essential "gyerekjáték".Síkon szöttyögni talán jó, ám a legkisebb emelkedőt garantáltan megérzi. Minap
voltam évek óta először ismét biciklizni, és hát síkon még kényelmes a 25 km/h,
de rögtön rájövök, ha egy icipici emelkedő is van, mert szépet lassulok rajta...Így megy ez, ha van egy konstans hajtás teljesítményed, akkor annak egy részét
a meredekség arányában elveszi, hogy az össztömeg helyzeti energiáját növeled.
Ha megmarad a sebesség, akkor szükségképpen nagyobb teljesítményt vesz fel!
Még meg is jegyeztem a gyorsulós videóban, hogy picit soknak látom az áramot,
csak nem emelkedik az a szakasz? Jelentem de. Biciklin teljesen egyértelmű.Ui: ha tényleg ilyen 6 km körüli a hatótávolsága, akkor azért ott lehet más baj is.
(Lásd pl. a tömör gumis kolléga esetét, akinek szétverte magát az akkuja. Ezért
sem szerencsések ezek a felfüggesztés nélküli rollerek, túl sok a vibráció.)
Ja amúgy a BMS nem áramkorlátozó elem: az ha nem bírja, akkor lekapcsol.
MrRL19: sajnos hallottam már ilyen rémtörténeteket elvileg akkuépítő szakikról.
Sajnálatos, hiszen biztos azért van sok ügyfele, mert úgy általában jól dolgozik,
de egy-egy leszart ügyfél, és a "jóvanazúgy" hozzáállás alááshatja a renoméját.
(A magam részéről nem adnék ki úgy akkut a kezemből, hogy nem teszteltem:
ha tesztelték, és jó volt, az más, utána is elromolhatott bármi, lehet akár a töltő
is sz.r, ki kellene mérni. Nagyon sok opció nem lehet, nem rakétatudomány.)
Amúgy rá akartam kérdezni, hogy véletlenül nem tömör gumi? De már nem kell:
sajnos az egy dolog, hogy most meg lett javítva, nem biztos, hogy tartós lesz...Ja és még valami: 12Ah soha nem lesz egy 10s3p pakk, ha valóban tud faragni
bele, akkor az más konfiguráció, ami csak akkor fér el, ha van elég hely: 10s4p -
DigitXT
félisten
Na, ma mentem egy hosszabb karikát az új Tierrel. Nem mondom, hogy először,
és utoljára, de nagyon vegyesek az érzéseim. A legnagyobb hibái: a gázreakció,
a fékhatás, az egyenesfutás. A kisebbek a menetkomfort, a kick start erőltetése.A legutolsóból következik mondjuk az első "élmény", miszerint rugdosás közben
a gázt sehogy se tudod finoman adagolni (meg hát annyira nem is erős: "minek"),
rányomod telibe, hogy menjünk már, erre hirtelen indul el: gyorsan elveszed, hogy
oké, elég, erre... hatásszünet... húz tovább majd egy másodpercig: életveszélyes.Persze "meg lehet szokni", és kvázi PWM-ezed magadnak a nyélgázt, meg előre
elveszed, előre rányomsz: számolsz a késlekedéssel, de ez minden csak nem jó.A következő életveszélyes probléma, hogy a fék harmatgyenge, két ujjal semmire
sem elég, tökig húzva so-so, de blokkolni még úgy se tud. Motorfék nincs: fos.A harmadik még mindig kvázi életveszélyes, hogy szitál a kormány a "rettenetes"
25 km/h-s végsebességnél. Ilyen egy bizonytalan szar még egyik bérroller se volt.
Komolyan mondom, hogy ennél még a 8"-os kerekű első generációs Lime is jobb.Végül a menetkomfort, háát... Az eleje rugózik, így a csuklódat nem veri szét, de
a hátulja merev, tehát az összes rezgést megkapod. És dobál is (ha olyan az út):
ezt megfejelve a József körút bringasáv vezetésével (járdára fel, járdáról le), és az
olyan idióta autóssal, aki csak azért is leszorít, miközben ~2 mp múlva megáll a
sor végén... Mondhatjuk, hogy biztonságos a 25 km/h, de nem ide: amikor pakol
pár teherautó a bringasávon és ki kell sorolnod az autók közé, igenis kéne a 30+.Én nem tudom, hogy hova szánták ezeket a rollereket. Persze elvisz A-ból B-be,
de ugye járdára sok, és szarul manőverezhető (szar gázreakció/szar fék kombó),
bicikliút elég kevés van, az ilyen bringasávokba meg kevés. Autók közé de pláne.
Persze gyalogosként ráugorva (sisak nélkül), nem baj, hogy nem gyorsabb, csak
ha fellök egy ilyen leszorítós kretén, akkor meg kész a baj... (Inkább a nagy vas:
azzal pikk-pakk meglenne a 40 km/h is, és nincs ilyen gond a körúti dugóban...)Ui: hogy ne csak rosszakat mondjak, ár/érték arányban hosszabb útra egész jó!
Rövid távon aránytalanul megdobja a feloldási díj, de ha már tudsz haladni, akkor
"ezeröccá" Ft-ért egész sokat meg lehet vele tenni, átszállások nélkül. (BKV-nál
az átszállás az egész halála, ha épp pont jó helyre visz, az is opció: felugrottam
a villamosra is, szóval mondhatjuk napközben full elektromos voltam, nyehehe...) -
DigitXT
félisten
válasz
Xray-1 #17463 üzenetére
Sajnos az Essential nem ugyanaz, mint a sima M365, le van korlátozva rendesen.
Attól függetlenül az az akku teljesítmény is nagyon harmatos. De biztosat csak a
mérés tudna mondani az ügyben. Műterheléssel szépen lemeríted, ha kijön belőle
5100mAh, akkor ennyit tud. (Megjegyzem, kicsi akku lehet ezzel a kapacitással.)
Leggagyibb kínai cellák is 2000 mAh-t tudnak azért, szóval ez maximum 2p, azaz
nem véletlen kisebb a motorteljesítmény: ha felhúzod az akku szarja össze magát. -
DigitXT
félisten
válasz
MrRL19 #17409 üzenetére
Leginkább ponthegesztéssel szokás javítani egy szétesett akkut. HA valaki
összevissza forrasztgatta, azzal csak többet ártott neki, mint használt...
(Újat kellene építeni akkor, mivel a szétgányolt cuccot javítgatni nem nyerő.)Javaslom FB-on keresni akku építő arcokat, biztos mondanak rá egy jó árat.
(Legalábbis a gyári pakknál olcsóbbat. Ha nem, akkor venni kell egy gyárit.)Ui: gyanítom, hogy az S1 az ebben az esetben inkább 1S, mint típusjelölés.
Az a baj ezekkel, hogy itt a BMS kommunikál a vezérlővel, hogy az appban
megjelenjenek a cellafeszültségek, ergo, ha nincs típus specifikus BMS-ed,
néhány cellával nem vagy kisegítve. (Viszont ha a BMS jó, úgy elég lehetne
néhány minőségi cella akár 10.5Ah-hoz is... Mondjuk 30 db Samsung 35E.) -
DigitXT
félisten
Minden sisakplexi párásodik télen. (Ideig-óráig lehet különféle páramentesítő
anyagokkal élni, de egyik sem tökéletes: amikor folyik a cucc, külön élmény...)
Ami tökéletes az a pin-lock. Vagy, ha van szellőzés, ami lefújja a párát.
Persze nagy hidegben a résnyire nyitott plexi is kellemetlen, ha gyorsan mész.
De ez rolleren valószínűleg nem akkora probléma, mint motorkerékpáron. -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #17435 üzenetére
Amúgy én is mindig ezt mondtam. Aztán csak sikerült. Szerencsére protektorban.
Szerk: érdekes, hogy még a robogó topikban is téma volt a bicikli + full face.
-
DigitXT
félisten
válasz
Tibiajax #17407 üzenetére
Én meg viszonylag beleástam magam a "wattok rejtelmeibe", így tudom, hogy
a 10%-os emelkedő a pálcikának halálos. A környékünkön a Tordai utca ilyen,
azt párszor már megénekeltem a topikban is, hogy mekkora kínszenvedés volt
a teszt felfelé... Konkrétan rúgni kellett lábbal, és úgy húzta a belét 8 km/h-val.
(Ebből következőleg a G30 egész biztosan nem 400W csúcsteljesítményű.)
Lefelé meg azért életveszélyes, mert az adott pálcikán nem igazán volt (jó) fék.
Nyírta is ki a vezérlőket, amikor megpróbáltam e-fékkel ereszkedni. Konklúzió:
adott szakasz kizárva... Persze 2 motorral + tuning vezérlőkkel kezelhető volt,
de az már azt jelentette, hogy 1500W kellett, hogy 20 km/h körül "száguldjak".
Mondhatni a roller elveszítette a pálcika jellegét. Ez nem feltétlen baj, mert HA
ezeket lezavarják a bicikliutakról (az szomorú) járdákról (az érthető!), akkor az
autóforgalom ritmusát csakis a jóval nagyobb teljesítményű cucc tudja felvenni.
Megjegyzem, hogy a 36V setupnak ugyanúgy vége volt 28 km/h-nál: ez ilyen...
Lejtőn benézett 32-be, de annyi... 48V kellett, adott motoroknak 40+ km/h-hoz.A mostani gép (már megint) átépítés alatt van, de a 45 km/h végsebessége se
volt már rossz, ha éppen kellett mennem az autókkal. Egy pici azért még pont
kellett volna, ezért építettem bele egy 60V akkut, azzal már meglehet az is.Viszont a gyorsulása (szerintem) rendben volt már a régi setuppal is. Véletlen,
vagy sem, de pont ezen a felvételen jön szembe az apuka gyerekkel egy szép
nagy rolleren: ebből a jövőben semmi nem lesz legális, hiszen ugye bicikliúton
vagyunk, ahol majd nem mehetünk, utast is szállít, amit kifejezetten tilos.
Ami viszont nagyon morbid, hogy rajta full face bukó van, a gyereken rohambili.
Ha firkálás van, akkor tök jól megvédte magát... Gyereket meg csinál másikat?Az a
V8 Hellcatnem sokat tett a kétkerekű közlekedés megismeréséhez...
A magam részéről tizenév budapesti motoros tapasztalattal mondom azt, amit:
a roller nekem ilyen motorpótlék lett, második hobbi. (Nyilván sokkal kevesebb
kilométert raktam bele azoknál, akik napi szinten hajtják... főleg az utóbbi idők
Home Office járványának köszönhetően. Cserébe akkukkal/vezérlőkkel, elég jó
barátságot kötöttem, tudom mi mennyi miért.) Már csak be kéne fejezni ezt az
újabb átépítésem, hogy ismét leégethessek vmit szigorúan a tudomány oltárán.akkor ez azért korántsem ennyire halálegyszerű, meg magától értetődő sztori..
Lehet, hogy furán hangzik, de az is a segítség egy formája, ha "lebeszélünk" a
tervedről, mivel tényleg baromi könnyű balesetezni egy ilyen lélekvesztővel...
Nem is téged féltünk ()
mit nekünk egy könyöktörés, de a gyereket azért ne! -
DigitXT
félisten
válasz
Tibiajax #17403 üzenetére
Ezen a szakaszon amúgy pontosan mivel akarsz repülni felfelé? Lefelé értem,
hogy bármivel lehet száguldani, de felfelé? Hol? Eleve egyetlen sáv járható, ha
végig parkolnak (utcakép alapján), miközben nem egyirányú a szakasz. Tehát
az úttesten, "gyökkettővel" durván ki lennél téve az autóforgalom veszélyeinek.
A járda meg térköves (szeretik ám a rollerek nagyon), cserébe parkolnak is rá.Azon kívül, hogy egy 600 méteres szakaszról beszélünk, ami 10 percen belül
lesétálható, nem látom, hogy hol jelentene ez jelentős időmegtakarítást.Szerk: bocsánat, átsiklottam, hogy előtte meg még 1 km vízszintes szakasz?Félre ne érts, én is kimentem a kisboltba rollerrel, csak a móka kedvéért! De a
megspórolt 5 percet nem nevezném jelentős időspórolásnak.Oké, ha utána
"repkedsz" még a városban sok-sok km-t, akkor jogos az igény, de a gyereket
taxizni szerintem nem. Balesetveszélyes. Ha majd lesz rolleres tapasztalatod,
megérted, hogy miért. Ettől függetlenül árulnak gyerek kapaszkodókat, és sok
felelőtlen szülőt lehet látni összevissza repkedni a városban gyerekkel. Sajnos
vagy sem, ez is lehet a természetes kiválasztódás része: ennél már az is jobb
ötlet, ha a gyerek megy rollerrel, mert ha elfirkál, akkor nem esik rá még 75 kg.
(De adott szakaszon úgy is csak a járda jöhetne szóba. Azon meg illene tudni
lesétálni is 900 métert. És nem olyan környék, hogy megugorhatatlan legyen.)Ui: én általánosba jó 500 méterre jártam (sosem mértem, de most rákerestem),
ill. ha már útvonalterv, biciklivel 1200 méter lett volna. Ha nem akarsz lépcsőzni.
Egyszer akartam lebiciklizni a sportnapra. De nem engedtek, mert elüt az autó.
(Nyilván a korral jár, hogy később azért már biciklizhettem messzebbre is LOL.) -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #17239 üzenetére
Ez viszont, hogy rángat is az a motor, valóban vezérlés jellegű hiba...
Én csak a kopogás panaszra emlékeztem, de nézd ezt el nekem, már
kéne vennem egy doboz Cavintont, csak mindig elfelejtem, hogy.Ui: üresen pörgetve nekem is kopog egyik vezérlővel, a másikkal nem.
Ez lehet olyan jellegű szinkron hiba, amit Peaceliker írt... Szerencsére
menet közben egyáltalán nem érezni. Talán azért mert üresen is csak
maxnál kisebb, tartott gázon hallatszik, adott fordulatszámot tartva.*
Ez az YKZ7280JA vezérlő. Icipicit ugrál is ilyenkor a fordulatszám. De
nem jelentősen, gondolom pont attól koppan. Az akkuhoz nincs köze.*: ez meg nem tipikus menet közben (állandóan változik a terhelés).
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #17234 üzenetére
De arra rá lehet jönni, hogy semmi köze a(z esetleges) cella hibához...
Szerk: a kerékből jövő ütemes kopogás valószínű, hogy mechanikai hiba...
De ha hajtáslánc problémára gyanakszik, elég ha elveszi a gázt: szabadon
gurulás esetén nem pofázhat bele a Hall szenzor, a vezérlő, meg semmi. -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #17225 üzenetére
Nem...
Nem belső égésű ez, hogy kihagy valamelyik henger...
A cella hiba 4 dolgot csinálhat, pontosabban ezekből kikövetkeztethető:
- hirtelen, váratlan kikapcsolás (mikor az összfeszültség még bőven jó)
- hatótávolság drasztikus csökkenése, egyik napról a másikra jelleggel*
- töltési idő feltűnő rövidülése (hiszen nem tud kifutni a végéig a töltés)
- a cellafeszültségek lényeges eltérése (okos BMS meg tudja mondani)Ebből a négyből legelőször az első az, ami feltűnik az embernek, illetve
esetleg kombinálva azzal, hogy adott útvonalon már nem megy végig...
(Leggyakrabban a cellákat összekötő nikkelszalag sérül Kugoo esetén.)A teljes cellazárlatot azért nem vettem ide, mert úgy jó eséllyel kigyullad
a pakk, hiszen az összes többi cella kisül a zárlatoson, jó nagy árammal.
(Nagyobb pakkoknál az ilyen ellen biztosítékokkal szoktak védekezni.)
*: nem ide értve a hónapok/évek alatt történő lassú/normál degradációt
-
DigitXT
félisten
válasz
Revolit #17221 üzenetére
Teljesen random nevű emberek vannak FB-on, és itt, egyáltalán nem volt
gyanús, csak a sérülés mértéke, és a full face bukó összefüggése.De akkor megnyugodtam, hogy nem egy fórumtárs törte össze magát.
Szerk: én sem akarom elképzelni, mi lett volna, ha natúrban harapok az
aszfaltba, amikor kitört az S1 első kereke, 36 km/h-nál az emelkedőn...
Rögtön be is jelentkeztem, még onnan az utcáról, mert tanulságos volt. -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #17219 üzenetére
Ha alul van méretezve a cucc, akkor okozhat bajt (valamint tele akku
esetén automatikusan bukó a történet), de amúgy soha nem iktanék
ki egy biztonsági funkciót, sőt: az is zavar, ha csak egy keréken van...Többféle módon lehet elektronikusan fékezni egy agymotort, vannak
módszerek, amik valóban okozhatnak problémát. De szerintem az is
viszonylag nagy probléma, ha a mechanikus fékek hibája esetén úgy
száguldasz lefelé, hogy lesz ami lesz. A redundancia mindig jó.
A féktárcsa megégetése meg soha sem nagyon nyerő hosszú lejtőn. -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #17208 üzenetére
Annyiban jobban bírná, mint a bringa, hogy nem feltétlen a fékeket
kell rajta lilára színezni, hanem motorfékkel lehet tölteni az akkut...
(Persze attól még nem rollernek való, lefelé 60 km/h-val, az is tuti.)Felfelé 2kW körül talán 40 km/h menne, szerintem (az nem 350W).
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #17216 üzenetére
Ha tudatos akku kímélő töltés, és 4.07V cellánként, akkor nincs.
Ezért mondtam, hogy végig kell mérni. De ha az látszik, hogy az
egyik cellacsoport 4.3V, az összes többi meg csak 4.06 az baj...
Mert az azt jelenti, hogy a BMS mentette meg a kigyulladástól...
(Vica versa, ha a váratlan kikapcsolás után bőven 40V felett van
a pakk, viszont az egyik cellacsoport 2.8 alá benézett, az is baj.)Peaceliker: igen, ha jó a balance, akkor ez is lehet, csak én abból
indultam ki, hogy van egy véletlenszerűen kikapcsolgató pakk.Revolit: baszki, ezt full face bukóban? Nagyon durva, jobbulást!
-
DigitXT
félisten
válasz
Kozma jános #17210 üzenetére
Akku baja lesz neki.
Az 53V elérése nem egy jó érték. Ha 48V-os az
akku, akkor 54.6V kellene legyen a vége feltöltve, semmiképp nem 53:
az azt jelenti, hogy nem lett teljesen feltöltve, aminek oka éppen lehet
az is, hogy az egyik cellacsoport sérült, és töltés közben túltöltődik ill.
terhelés alatt meg sokkal gyorsabban merül/nagy áramra beszakad a
feszültsége, emiatt tilt le a BMS. (Pontosabbat azután lehet mondani,
ha végig mérnéd egyesével a feszültségeket.Ha nincs nagy eltérés,
egy kapacitás mérés is sokat elárulna a pakk egészségi állapotáról...)Szerk: rengeteg számot írtál az eredeti HSZ-ben, pontatlanságokkal...
Az akku lehet, hogy 12Ah, de annak nincs értelme, hogy 12A. A 18650
teljesen biztonságosan kisüthető akár 2.8V-ig (de van olyan cella, ami
gyártói kapacitás specifikációja 2.5V-ig értendő érték), természetesen
a nagyon mély kisütés nem szerencsés. De a rollerek általában kb. 3V
értékig bőven lemennének, celláként... (Ezért az sem szerencsés, ha a
BMS valami sokkal magasabb feszültség esetén már kikapcsol.)
A vezérlőben van áram korlát, különben gyorsan leolvadna minden.
A BMS-ben is van, hogy védje az akkut. Ha kicsi az akku, és böszme a
ráaggatott vezérlő, előfordulhat, hogy akkora áramot venne ki, amit az
adott BMS nem enged (kímélve a cellákat), emiatt kikapcsol az egész.Ha 13s4p az akku, az valóban nem túl nagy méret: kevés párhuzamos
cella van benne, de azért ha jó minőségű cellák, akkor olyan 40A körül
el kellene ketyegnie hosszú távon is (kigyulladás nélkül a lemerülésig).
(Ha meg van fojtva mondjuk egy 20A BMS-sel, ám raktál bele egy 30A
korlátú vezérlőt, akkor lehetséges, hogy az akku az bírná, a BMS nem.) -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #17139 üzenetére
Olyan de ja vu érzésem van. Ha jó kétnaponta bemásolod ugyanazt a
sok képernyőnyi HSZ-t, lehet tényleg érdemesebb lenne összefoglaló
szerkesztési jogot szerezni, aztán elég lenne csak annyit írni: lásd ott.
(Merthogy egy ilyen táblázat viszonylag stabil szokott maradni.)
Ui: ha gondoljátok, kérek jogosultságot és bemásolom, bár megosztó
témában nem szeretek topikgazda lenni, robogósat se sokat bírtam...
(De hébe-hóba összefoglaló szerkesztés a javaslatok alapján belefér.) -
DigitXT
félisten
akkor jönne az hogy miért nem 35 km/h?
Baromi egyszerű: ha a bringa mehet 30-at kerékpár úton, akkor a pálcikaroller?
Nekem tök nyolc, mert nincs olyan rollerem, ami belefér, csak ha már az az érv,
hogy biztonságban lehessen kerékpározni (akár gyerekkel): 25 mindenkinek!Ui: amúgy sajnos, vagy sem, nem lesz olyan szabályozás, ami mindenkinek jó...
Aki siet + elég erős, most is 40-et teker a bicikliúton. Szarik ő a 30-ra is.
Aki még városnézni akar (meg a gyerek 15-tel szöttyög), azt a 25-tel gurulgatók
fogják fellökni? Nem beszélve az őrületről, mikor gyalogosok is ott téblábolnak.
(A KRESZ se véletlen írja, hogy indokolatlanul lassú haladás nem megengedett:
az egymás felartásából kerekednek a balesetveszélyes szituációk, szerintem...)európai
Itt viszont kérdés, hogy Magyarország vajon ebbe a kategóriába tartozik-e még?
(A folyamatos brüsszelezésből kiindulva: inkább nem. Lásd az EU-konform drón
törvényt, hogy sikerült implementálni, vagy az SMKP rendszámozást hogy nem.) -
DigitXT
félisten
Pontosan. Hiszen sokkal nagyobb a rizikója, hogy széttörik az egész, és
40-50 km/h között esni nem kifejezetten kellemes. Sőt, védőfelszerelés
nélkül különösen kellemetlen. Nem beszélve arról, hogy nem csak azért
lehet esni, mert széttörik, hanem mert nem elég stabil* a technika. Ezek
így összességében (olyanok hajtják, akik inkább nem öltöznek be, mivel
eleve olcsóbb cucc, "csak" roller, arra minek, miközben a segédmotoros
tempót verdesik, amire pedig az E-jelzésű motoros bukósisak kötelező)
azt prognosztizálják, hogy nagyobb eséllyel szenvednek majd balesetet.
Nem függetlenül attól, hogy a nagyobb vasakon jobb a fékrendszer is.*: ez egyébként nagyobb/drágább rollereket is érinti, hajlamos beszitálni
a kormány (ami nagyobb sebességnél végzetes következményekkel jár).Egyszer mentem 90 km/h fölött a Wolf King GT-vel, elég is volt: az egyik
legstabilabb roller, mégsem éreztem jól magam akkora tempónál...
Egy vacak vázon viszont 40-50 km/h is hasonló, "életveszélyes élmény". -
DigitXT
félisten
válasz
buherton #17048 üzenetére
Kugoo S1 Prot ajánlott az eladó? Hadd gratuláljak neki: egyik feltételednek se
felel meg, a legkevésbé a keveset kell karbantartani/megbízható, 20 km táv...
Szerk: na jó, a könnyű, meg fel tudod vinni a lépcsőn, az megvan neki.Meg eleve gyerekkel rollerezni? Teljes elmebaj. Amit esetleg egy káromkodás
közben kimozognál, azt ha ott van előtted a gyerek épp te magad vasalnád ki.
Ne arra készülj, hogy a rollerezés az vmi biztonságos dolog, főleg nem S1-en:
azon még egy normális mechanikus fék sincs, szóval lefelé kész hazárdjáték,
felfelé meg harmatos a max. 400W-os teljesítménye Ahogy merül annyi se...Igen, olcsó(bb), mint az etwow, de kritikus helyeken gyengébb nála: nemhogy
3-4k km nem várható, hanem párszáz után már törik az akku. Ami szerencse,
mert akkor még azelőtt el tudod adni roncs árban, mielőtt az első villa törik...Majd nézz meg egy etwow első villát, mennyivel erősebb konstrukció... Pedig
ugye messziről tök ugyanaz a kettő, de valójában nagyon nem. (Ha kivesszük
a gyereket a képletből, a dobfékes GT valószínűleg megfelelő közlekedésére.)A 10" pálcika rollerben ritka: nagyobb méretű, így nehezebb vasak sajátja...
Persze ha közútra akarsz vele menni oda valóban melegen ajánlott, lehetőleg
úgy, hogy mindkét kereke függetlenül fékezhető legyen. Ami ultra hordozható
cucc, szerintem nem való közútra, de pláne nem nagyobb sebességekre.Ui: az etwow fasza cucc, csak véleményem szerint erősen túlárazott. És nem
az a megoldás, hogy akkor megvesszük olcsóbban, Kugoo néven. Ha rendes
fék + 10" kerék kell még nagyjából pálcika méretben, meg kell venni a G30-at.
(Ha semmiképp nem tudnak lebeszélni a gyerek életének veszélyeztetéséről,
legalább olyan vasra állj, amivel biztonságosan meg lehet állni, és nem törik.)- hosszú távon szeretnék elköteleződni
Az S1 az pont egy ilyen ismerkedős roller: egy év után eldöntöd, mi kell, majd
megveszed azt. Amikor már biztos vagy benne, hogy megéri. (80K volt reális
érte anno, de rákattintottam a linkedre, és szembejött egy 160K? Menekülj...)Szerk2: mindezt 210K-ról "akciózva": rossz vicc! Ennyit nem romlott a forint...
-
DigitXT
félisten
Legegyszerűbb félhidraulikus nyeregre váltani... Maradhat a bowden, mégse
egy féloldalas mechanikus mozgatás a vége, hanem hidraulikus, két oldalas.
A tárcsának is jobb (nem görbül), a fékhatás is jobb. És nem is kell állítgatni.Nyilván ha borulás van, sérülhet az is (ha elszakad a bowden, itt se lesz fék).
Meg persze újabb hiba faktor, ha sérül a nyereg és elfolyik a fékolaj, az pech. -
DigitXT
félisten
Csak ugye nem mindegy, hogy milyen az az 500W? Osztrákoknál 600W,
de nem a névleges, hanem a maximális: ha a roller a mérőpadon túllépi,
akkor bukó van. És azért a 600W sem olyan eszeveszett teljesítmény. -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #17002 üzenetére
Azért egy 3s4p akku nem akkora tudomány, mit sikerült rontani a kinek?
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #16994 üzenetére
A BMS sosem veszi el a gázt. Az lekapcsolja az akkut, ha úgy gondolja.
Esetedben ha jól tudom az a 13s valójában 10s + 3s két külön BMS-sel.
Ami el tudja venni a gázt lemerülő akku esetén, az a vezérlő maga. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #16950 üzenetére
A motorok jellemzően ugyanazok a kínai tucat szarok, ezt el kell fogadni: csak
a vezérlőn múlik minden, meg persze nagyobb teljesítmény esetén, hogy van-e
alatta akku, ami azt kiszolgálja. Xiaomi "hekkerek" (és itt nem extrém tuningról
beszélek, csak ilyen light) lazán hajtják 900W-os csúccsal ezeket a motorokat:
nem számolnak be tömeges leégésről. (Hosszú emelkedőn persze lehet gond.)De amúgy most gyorsan ellent is mondok magamnak... mert egy kolléga azzal
talált meg a minap, hogy a fizikai méreteiben tök ugyanolyan, csak épp e-twow
márkajelzésű motor mennyivel jobb a Kugoo-nál. Erre talán lehet a magyarázat,
hogy nem feltétlen ugyanolyan erősségű mágneseket használnak. (Ha a Kugoo
mindenek felett az olcsóságra gyúr, gyengébb mágnesekkel biztos tud faragni a
költségeken, viszont így nyomatékot veszít mind gyorsításnál, mint fékezésnél.)Több árammal kompenzálható a gyengébb mágnes, de annak persze ára van...
(Motor / vezérlő extra melegedés, nagyobb fogyasztás, csökkent hatótávolság.)A másik meg, ha szénné van tuningolva a motor, és annyira melegen járatjuk, a
vége az, hogy a mágnesek elgyengülnek, tehát lehet, hogy ez a bizonyos teszt
a használt Kugoo motorral, és a használt e-twow motorral nem volt teljesen fair!Új állapotában lehet csak egzakt összehasonlításokat csinálni. És csinálnak is.
Csak egy pár eredmény, hegymenetről, amiből érzékelhetőek már különbségek:
Segway Ninebot ES2: 36.9 mp (bődületesen szar átlagsebesség/"vánszorgás")
Xiaomi Mi M365: 20.8 mp (közel fele idő alatt felküzdi magát, 10 km/h átlaggal)
Ezeknél a teszteknél tudni kell, hogy álló helyzetből indulnak neki 60 méternek,
tehát nem arról van szó, hogy az M365 végig 10 km/h-val kúszik felfelé.
Segway Ninebot Max: 16 mp (átlagban csak 13.5 km/h, csúcsban nyilván több)
Xiaomi M365 Pro: 15.6 mp (ezzel gyakorlatilag pariban van a G30-cal a teszten)Végül kb. ugyanitt tanyázik a Zero 8 is stb., azaz belátható, hogy valahol ennyit
tudhat egy egymotoros pálcika. Ami nincs szénné tuningolva, hanem full gyári...Érdemi továbblépés a dupla motoros rollerek világa, azok "megfelezik" a felfutás
idejét (Zero 8X: 9.4 mp): ha hosszabb lenne a tesztkör valóban fele lenne az idő.
Lásd az én 500 méteres tesztem, igaz csak 5% emelkedővel. De a dupla motor
NAGYON sokat számított. Még úgy is, hogy a végsebességet az akku limitálta:
ugyanott 36V -> 48V váltással jóval nagyobb tempó hozható ki adott motorokból. -
DigitXT
félisten
válasz
bajnokpityu #16945 üzenetére
nincs olyan, hogy egyik 350Wos sokkal jobb, mint a másik
Hogy a viharba ne lenne?A 350W az csak névleges teljesítmény. Minden más a vezérlőn múlik... jellemzően 2-3x-os túlhajtást (rövid ideig) simán elviselnek mind. A gyártó a 350W matricával azt garantálja, hogy 350W folyamatos teljesítményt úgy tud leadni a motorja, hogy nem melegszik a kritikus hőmérséklet fölé.
Szóval a vezérlő beállításain múlik, így ugye a firmware varázslókon, hogy mennyi lesz a csúcsteljesítmény: ha mondjuk ~900W-ból gazdálkodik az egyik motor az jóval nagyobb sebességet fog tudni elérni az emelkedőn, mint ha csak ~400W-ból.
Egy saját példa: Kugoo S1 350W-os motorral, ám 15A vezérlővel jött ki eredetileg, azaz csúcsteljesítményben 42*15=630W-ot is le tudott adni, de természetesen a merülés függvényében egyre kevesebbet. És hát a feszültség is beszakad rögtön, így ez csak elméleti csúcs... Később 11A-re csökkent a gyári max. viszont mikor árammérő ellenállás cserével kitoltam 20A-re majd 30A-re mindjárt ment az 1000W
És ez még mindig ugyanaz a motor. Le lehet égetni? Hogyne, nagy tuningnál...
De kis húzást elvisel? Igen, főleg, ha nem folyamat emelkedőn nyekteted. Hogy a vezérlő korlátját mire állítják a gyártók, miközben a motor matricája 350W, kérdés, de azt most megmondom, hogy nem pontosan 350W-ra. Nem is akkuméret függő. (Annyiban persze az, hogy egy kisebb akku nagyobb feszültségeséssel válaszol ugyanakkora terhelő áramra: fizikailag nem tud ugyanakkora csúcsteljesítményt leadni, viszont általában a vezérlő korlátjai messze az akku képességei alatt maradnak.
Egyszerűen azért, mert a túlterhelt akku nagyon melegszik, és senki nem akarja, hogy kigyulladjon a versenytechnika. Ott is van kritikus hőmérséklet... Nem mellékesen jobb BMS-ek erre is figyelnek, így a hővédelem is letilthat, ha időben észreveszi, hogy mi a helyzet.
De jó esetben nem kell beavatkoznia...)
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #16943 üzenetére
Ami opciót a PayPal mindig visszaállít alapra, mert valamiből élni kell.
Magyarán minden egyes vásárláskor egyesével be kell lépni és átállítani,
ha nem teszed, akkor az +5% bukó, amit a PayPal barátilag zsebretesz. -
DigitXT
félisten
válasz
bajnokpityu #16913 üzenetére
Ha arra gondolsz, hogy erősödik-e a "bejáratás" után, szerintem nem.
Ha több kraft kell, akkor bizony tuningolni kell rajta (áramot a motornak).Szerk: mázsás ember alá hegymenet célra csakis két motoros cuccot.
Nem azért, mert (tuning után) nem megy fel, hanem mert simán leéghet,
ha egyetlen motor / vezérlő erőlködik: sajna ez ilyen, ha teljesítmény kell.
A fenti ábra 4-5%-os emelkedőn való teszt, semmi extra: 10% problémás. -
DigitXT
félisten
De szerintem az már egy szint, hogy elnézést kér... Belátta, hogy hibázott:
ez az első lépés azon az úton, hogy legközelebb ne kövesse ugyanezt el...
Emberek vagyunk nem gondolunk mindenre, hibázunk. Tanulni kell belőle.Szerintem senki nem akar odáig jutni, hogy megöljön valakit... Nekem az
ilyen kapualjas történet még nagyon az elején volt, Lime-mal. Kitértem...
(Valószínűleg segített a motoros reflex.) Ezekután saját vassal folyamat
figyelve a kapualjakra: minél messzebb, annál jobb. Csak hát ebből lett a
baj, mert azt hittem jó vagyok, üres széles járda, uccu neki 24 km/h elfér.
Kapualjak balra. Figyelek... Erre nem jobbról lépett elém a pincér? Utólag
láttam a felvételt, amikor átment a jobb oldalra, még marha messze volt:
pakolászta a poharakat fekete pólóban az árnyékban. Abszolút nem volt
feltűnő, és végig háttal volt nekem, majd hirtelen elindul a tálcával... Arra
emlékszem, hogy nyomtam a fékre, de érdemi lassulás nélkül löktem fel.
Hihetetlen mázli, hogy egyikünknek sem lett komolyabb baja. De nagyon
necces volt: azóta járdán 25 felejtő, mechanikus fék nélküli roller kizárva
és ha már van, akkor fék készenlét, ahogy motoron is. Nagyon hasonló a
két közlekedési forma, és aláírom, hogy egy tuning roller már beleférhet*
akár az SMKP szabályokba is... HA ésszel tudnák az emberek használni,
nem kellene letiltani őket a kerékpár utakról (a járdákról inkább), viszont
az ilyen videókat látva (nem magyar, de elrettentő példa), érthető a tiltás.*: azért a kerékmérete mindegyiknek nevetségesen kicsi, azt a legkisebb
SMKP is körberöhögi, miközben azokkal is necces kátyús utakon: ez van.Ui: belefutottam egy tök vicces járgányba, csak kár, hogy életveszélyes...
(Forgalomban nem látszik, mert a földön ülsz. Az első kerék meg kapar.) -
DigitXT
félisten
Ez sajnos fordítva is megvan, amikor is az autóvezető elvtárs megtévesztő
sebességet használ, megállásra kényszerítve az elsőbbséggel rendelkezőt.
Minap majdnem csattantam egy ilyen miatt, mert a macisajt az smafu. Bár
végül megállt, szóval akár még neki is állhatott feljebb. Ahogy ma este épp
az Auchan parkolóban.Tolom a kocsit, benézek balra, tiszta. A távolabbi
sávban valaki a látóhatár szélén... Erre kiderül, hogy fénnyel érkezik, szóval
megállok, igaz, van neki egy fekvőrendőr, legalább megnézem a műsort.De nem, besatuz, mondom, akkor megyek... Rohadtul nem akart átengedni,
de ha már annyira lelassult, kénytelen volt... Csóváltam a fejem, hogy waze,
ekkora tempót egy parkolóban öcsém... Erre nem beugat még, mögöttem?
Nem hallottam, mit mondott, de mindegy. Szökkenő Szarvas volt a k. anyja.Van akinek a kezébe semmilyen jármű nem való, mert úgy megy, mint az a
rolleres barom, aki szerencsére csak magát törte össze. De kétszáz másik
esetben is kinyírhatott volna valakit. (Persze a kamera megtévesztő, mivel
a kék pólós muki kb. nem is látszik, de már csönget: csönget... fék minek?)Ui: félreértés ne essék, a KRESZ-ben benne van az is, hogy ha előre látható
a baj, mindent meg kell tenni az elkerülésére... a dudálás az kevés ilyenkor.
(Az előttem lévő besz.rt, én nyikkanó kerékkel álltam meg, s mögöttem lett
volna a műsor, mert ők már nem tudhatták, hogy vészfékezés következik...
Szó se róla, megoldottuk, csak ilyenkor elbeszélgetnék a száguldozóval.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #16881 üzenetére
Nem az a baj, ha egy roller képes nagy sebességre, hanem ha valaki
csak a nyélgáz állást ismeri rajta, 50 fölött repeszt a szűk bicikliúton
akkor is, mikor konkrét tábla + felfestés hívja fel a figyelmet, hogy itt
óvatosan, mivel beláthatatlan kanyar következik: fékkészenlét sincs,
maximum elveszi a gázt, levágja a kanyart. Perszehogy jönnek, csak
a tempó miatt elveszíti a kontrollt és zakózik. Instant karma, s óriási
szerencse, hogy nem verte telibe a szembejövőt. Viszont semmit se
tanul belőle, ugyanúgy folytatja az esés után... majdnem elgázol egy
gyalogost a következő (szintén beláthatatlan bár itt nem kitáblázott)
jobbosban... Ebbe az egy perces klipbe ennyi fér... de rossz nézni az
egész útját hazafelé. Kommentek alapján már visszafogta magát.
Annyiban hihető is, hogy ebbe a vezetési stílusba kódolva volt, hogy
nem sokáig tud írni: kórház, vagy hullazsák, vagy börtön lesz a vége. -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #16863 üzenetére
Azért óvatosan/ésszel a mókolással.
Én beraktam anno próbából egy
125 mm-es rugóstagot a gyári 100 mm-es helyett. Hát nem kellett volna:
Utcára ki se vittem, állandóan ki akart lőni a legkisebb fékezésre.
Viszont kellett az emelés, mivel addig belevert a sárhányóba a 80/65-ös
gumi, ami egy picit nagyobb volt, mint a gyári terep gumi (80/60). Végül
a két rugóstag kombinációja oldotta meg a dolgot (mm-ek számítanak).
Ja és nem csak rugó utak, hanem az erőssége is, hatványozottan...A kombó először szar volt, gyenge volt a rugó, max. előfeszítésen is, így
a másik rugót kellett végül belerakni, úgy lett jó. Most előre bekerült egy
olajos villa (nulla állíthatóságú, de legalább van benne csillapítás), ezzel
az eleje magasabb lehet, a hátsó traktus meg ugye átépítés alatt van.
Célszerű lenne úgy kialakítani, hogy egy sima, 125-ös légrugót fogadjon.Szerk: a tengelytáv is meg fog nőni vagy 15 centit, ami a fordulékonyság
ellensége, cserébe az egyenes futás talán még jobb lesz: eddig is jó volt.
(A kormány se szitált 45-nél se: remélem megtartja ezt a jó szokását is.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Eredeti Windows 10 / 11 Pro aktiválókulcs AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged