Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bardi

    aktív tag

    válasz zodo #159628 üzenetére

    Láncbontóhoz szólnék hozzá, nekem egy ilyen szerszámkészletem van, amit hordok magammal, csak Merida felirattal. Ha nincsen még ilyened, szerintem érdemesebb ezt beszerezni. Láncot bontani nem fogsz olyan gyakran szerintem, hogy megérje megvenni csak egy láncbontót ezért, amúgy is jobb szerintem a patent szem, én 9 sebességes láncom már többször megbontottam, visszaraktam, és még soha nem volt gondom vele.

    Bowdenezés: magát a bowdent el fogod tudni bármilyen fogóval, a bowdenház már nehezebben. Én egy ilyet vettem erre a célra (csak még teljes áron...), egyelőre két biciklirevaló bowdent meg bowdenházat vágtam vele, és tökéletesen megfelel. Ebike-on lévő bowdenvágók ehhez képest eléggé túlárazottak, pedig a praktiker se feltétlen a jó árairól híres.

    Én még anno egy tubus teflonos zsírt vettem, én azt rakok minden menetre, hogy ne rohadjon be, eddig nem volt vele gondom.

    Viszont ha már ennyire szét akarod kapni a biciklidet, egy nyomatékkulcs nagyon hasznos beruházás lenne a többi szerszámon felül. 1/4 colos, ~0-20 Nm között állítható a legtöbb csavarozáshoz megfelelő. Főleg az alumíniumba menő csavaroknál fontos, saját biciklimen az összes olyan csavart sokkal kisebb erővel kell meghúzni, mint ha csak érzésre húznám.

    '92 Honda VFR 750

  • zodo

    nagyúr

    válasz zodo #159628 üzenetére

    Üdv!
    Nagy vonalakban a bicajom alkatrészeinek listája.

    Csepel Wak félintegrált kormánycsapágy
    Shimano Alivio FC-T4060 hajtómű lecsupaszítva 3x => 1x
    + Motsuv Narrow Wide 38T lánctányér
    + Shimano Deore SM-BB52 integrált középcsapágy
    Shimano Alivio '15 (RD-M4000) hátsó váltó (11-28 sorral nem használható)
    Shimano Deore XT FH-M756A hátsó-agy (32 lyuk, 8-9-10 sort fogad)
    Shimano CS-HG400 9 sebességes fogaskeréksor 11-32 (11-12-14-16-18-21-24-28-32)
    Shimano Deore (CN-HG53) 9 sebességes lánc
    "SUNTOUR NEX 63MM V-FÉK" amit az első teleszkópról tudok.

    Lassan nagy generálra vinném és ilyenkor szoktam alkatrészeket is cserélni.
    Dilemmám hogy a 9-es sort nem használom ki a városban, túrázni nem járok.
    Elől 38 míg hátul 14-16-18-21-24 minden igényt kielégít tehát luxusnak érzem a tisztán maradt 11.12.28.32-es tányérokat kidobálni.
    Akár 8-as sorra is váltanék, váltókar cserével csak nem tudok dönteni.
    Hátsó váltót is cserélhetem ha szükséges.

    Milyen típusszámú és sorkiosztással lehetne a legideálisabb az összetétel?

    Másik kérdés az első teló amihez aztán semmi közöm a méretekhez, típusokhoz.
    Mostanihoz hasonlót szeretnék, nem fontos hogy zárható legyen sőt a lehető legkevesebb törődést igényeljen.
    Azt sem tudom létezik olyan különbség köztük mint pl. autóknál a ki-be rugózás értékei.
    pl. a mostani nem dobál/pattog egy kátyúból kifelé.
    Ha le kellene írnom akkor gyorsan megy össze és lassan tolja ki a rugót.

    Mire lenne érdemes cserélnem?

Új hozzászólás Aktív témák