Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Andreaspasco #15121 üzenetére
A sóder hogyan jut el a keverő telepre?
Nálunk két cégben is iparvágányon...
Az egyik betonelemeket gyárt, a másik mixerbetont csinál...
A búza amúgy élelmiszer... Tudtad?
Romlandó és élőállat régebben sok ment vasúton. Tejet is szállítottak a Viharsarokból Rákosra. Persze ez csak akkor, ha van elég mennyiség. Olyan ez, mintha egy furgonos vitatkozna veled, hogy ő beszáll mondjuk Nápolyban a kocsijába és kiszáll Pesten, közben meg se áll. Te nagyon lassú vagy....
Meg qva drágán hoznád el azt a száz videokártyát és útközben meg ki is rabolnának...
Minden szállítási módnak megvannak az előnyei és a hátrányai. Mind megtalálja a helyét a piacon, ha az egyik drágább lesz, vagy macerásabb, a másik benyomul a területére. Ráadásul ti legtöbbször külföldön jártok, az ottani vasúttal hasonlítsd össze az autópályák forgalmát. Amúgy a vasúti teherszállításban a halálos balesetek az egy százalékát sem érik el a közúti teherszállítás közben bekövetkezett baleseteknek például. Ez is egy szempont. Na meg most is jöttem vagy öt kilométert hetvennel egy tartálykocsi mögött a szolnoki déli elkerülőn, mert előzni nem lehetett, ha nem vagyok türelmes, mint sokan.... -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Andreaspasco #15111 üzenetére
Ki mondta, hogy mindent? De rengeteg olyan áruról volt már csak itt a topikban is szó, amire sokkal jobb a vasút. Pl. mióta van útdíj, nemcsak a vasútvállalatok fizetnek a pályáért, azóta rengeteg sóder visszajött a vasútra...
Felőlem vigyed nyugodtan a híg trágyát a kamionnal, gondolom jól megfizetik... Meg máris indulhatsz Ukrajnába búzáért. Nem tudom miért nem tudják elszállítani onnan, hiszen van sok kamion.... -
philoxenia
MODERÁTOR
3200 t a maximális vonattömeg nagyjából. Sík terepen. Természetesen az egészen extrém méreteket trélerrel viszik, de abból nem percenként van 7 hanem mondjuk hetente az A8-on is gondolom. A kamiont vonatra, az nem igazán jó megoldás, a félpót vonatra inkább, de a legjobb a konténer. Itt ugye arról volt szó, hogy mi lesz, ha nem lesz sofőr, vagy gázolaj például. A percenkénti hét kamion az percenkénti hét sofőr. Na mondjuk most jönnek az ukránok is majd, lehet.
Erre mondtam, hogy lesz vonat. Na meg ha igazán korszerűsödne nálunk is a vasút, akkor sokkal gyorsabb lenne a szállítás. Nincs például stau. Ellenben bevezették a mv-nél is a pihenőidőt, mint a kamionosoknál. Ugye a furgonosok is a tachográf felé haladnak.
Nyilván nem tér vissza az "aranykor" ami azért nem volt annyira arany a vasúton sem természetesen. Viszont ha a vasúti teherszállításban is lesz akkora járműfejlesztés, mint a közútiban... Bár ha elkezdik a környezetvédelmet úgy erőltetni, mint a személygépkocsiknál, lesznek érdekes dolgok a teherautóknál is. Hasonlítsd össze a nyolcvanas évek Rábáit a mai MAN-okkal például, na most a vasútnál nincs új mozdony tulajdonképp, azokkal/olyanokkal megy nagyrészt ma is, mint akkor. Mintha most is olyan kamionok lennének a közúton, mint anno.
A pályákban szinte semmi fejlődés nincs nálunk. '84-ben hamarabb felért a gyors Pestre Szolnokról, mint ma. Akkoriban mennyi autópálya is volt? Ma mennyi van? -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Andreaspasco #15095 üzenetére
Hát nem tudom mióta kamionozol, nekem Július elsején lesz 39 évem a vasútnál....
'83-ban kezdtem. Tudod akkoriban forgatták ezt: [link]
Ja és kamiont se csak szimulátorban láttam.Bár vezetni ugyan nem vezettem soha, de a fiam két évig csinálta, előtte 7,5 felezett is. Tudom mi hány méter és hány tonna. Van sok olyan cucc, amit eleve nem tud normál kamion elvinni, mert mondjuk ötven tonna a darabonkénti tömege. Vasúti kocsira az még simán felrakható.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Somatom #15093 üzenetére
Vonatnál számolhatunk 2400t-t, vonatonként. Kamionból ez kb. 100 lenne, így számolj! Amúgy azokat a kamionokat egy helyen rakják? Nem összehasonlítható így. Sok olyan árut visznek kamionnal, amit vasúton célszerűbb, olcsóbb szállítani. Nem is beszélve arról, hogy villamos vontatás esetén nincs dízelgond, azaz vízi energiával, napenergiával szélenergiával lehet szállítani. Nyilván nincs mindenütt vasút, kisebb mennyiségeknél/távolságoknál nem célszerű az árut vonatra rakni, de ez a kamionokkal is így van. Például holnap jön két talajcsavar nekünk. Nem kamionnal jön, gondolom...
Amúgy. -
philoxenia
MODERÁTOR
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Andreaspasco #14884 üzenetére
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
KAMELOT #14785 üzenetére
A szakmájához értsen, ne a vezetéshez.
Kétféle rossz irányító van:
1. aki hülye hozzá, ráadásul nem beszéli a kellő nyelveket
2. aki rosszindulatú, vagy lesz.ja
A beleéléshez, belátáshoz nem kell, hogy legyen sofőr előtte. Nekem csak a fiam kamionozott két évig (meg néztem Zoli bácsi videóit) mégis értem a lényegét...
Amúgy meg minden sofőr mást szeretne, csak itt a topikban ahányan vagytok, szinte annyiféle súlypont. -
philoxenia
MODERÁTOR
Most nem azért, de több mint húsz éve járok ugyanoda melózni, sőt, amikor a másik húsz alatt "máshová" jártam, az is csak pár kilométerrel volt arrébb...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Befejezhetnétek már a nyilvános kupakolást....
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
philoxenia
MODERÁTOR
Németországban legalább le tudsz menni a pályáról éjszakázni, ha nincs más. Szlovéniában ellenben erre szinte semmi esély...
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Andreaspasco #14383 üzenetére
A minimálbérek országonként különböznek, azért kell részben, ha jól értem.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Andreaspasco #14381 üzenetére
Új készülékeknél már nem kell.
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Qtya123 #14280 üzenetére
tegnapi kormányinfón egyébként azt is bejelentették, hogy a 7,5 tonna feletti gépjárművek csak kijelölt üzemanyagkutakon (nagynyomású, 80 liter/perc feletti átfolyási sebességű kútfejen) tankolhatnak csütörtök este 10-től, ezeken az üzemanyag piaci áron lesz kapható. Ez egyaránt érvényes a magyar és a külföldi kamionokra, ám a külföldi járművekre ennél még szigorúbb szabály vonatkozik, ezekből már a 3,5 tonnát meghaladók sem tankolhatnak a hatósági áras (480 forintos) benzinből. [link]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Somatom #14205 üzenetére
Szerintem a munkaidőt ha vezetéssel töltöd akkor hiába nulláz a tachográf. Azt nem tudom, hogy mi van az egyéb munkákkal, ha mondjuk fele munkaidődben nem vezetsz. Mondjuk vezetsz 4.5-öt megállsz rakodni, de mondjuk hat órát rakodnak és ezt egy héten minden nap csinálod. Így a vezetési időd alacsony lesz, de egyéb munkaidő, ha a rakodásnál jelen kell lenned mindig.
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
philoxenia
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! HP ProBook 470 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 17,3" HD+ I Radeon I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP ProBook 6560B - i5-2GEN I 8GB I 480GB SSD I 15,6" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest