- iPhone topik
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- One mobilszolgáltatások
- Farmerbe öltözik a Redmi Pro Max
Új hozzászólás Aktív témák
-
fagy53
nagyúr
A CPU limit problémáját a VGA húzásának a hatásával lehet definiálni. Ha a VGA tuning arányos FPS növekedést okoz, akkor nem korlátoz a proci. A VGA limitnél meg a proci tuning FPS ekre gyakorolt hatásának eredménytelensége jelzi a VGA limit tényét.
A gyakorlatban, a játékoknál mindkét eset jelen van, váltakozva. ill. megfigyelhetők köztes állapotok is. Igaz tehát a vegyes limites tézis és az, hogy éppen mi határozza meg a játék sebességét, az egy többparaméteres összefüggés.
A PH! tesztek "ideális CPU/VGA páros" elnevezése nagyon helyes és a lényeget tükrözi. Látható, hogy mennyire értelmetlen a " kihajtja-e a procim az "X" VGA-t?" kérdés. Világos, hogy a minél erősebb proci és a csúcs VGA a legjobb megoldás egy adott konfig esetében, de ez a lehetőség nem mindenki számára elérhető! Nincs is rá szükség a tesztek tanúsága szerint, mert elég jól különválasztható a hatásuk a játék sebességére.
A játék határozza meg a proci milyenségét, a VGA-nak nemsok köze van hozzá, mivel a képalkotás első fázisát a CPU munkája jellemzi. A többi fázis idejét viszont a VGA teljesítménye határozza meg. Ez a sorrendiség teszi lehetővé a két egység működésének különválasztását. Ha a proci gyenge, vagy a játék nagy terhet ró a procira, akkor hiába a csúcs VGA, hasonló sebességgel fut a játék, mint a gyengébb VGA esetében. Ha nagy felbontásban erős procival dolgozunk és igényes grafikai megjelenítést várunk el, akkor az első fázis ideje hiába kicsi, a VGA a többi fázis idejét jelentősen elnyújtja és így ő határozza meg a képidőt.
A konkrét WoW példa esetében érdemes a felbontást minimumra venni, a graf beállításokat amelyek a VGA-t terhelik lecsökkenteni és így megnézni a min., max., és átlag FPS-eket. Ezek az értékek megmutatják, hogy elegendő-e a CPU ereje a játékhoz.
Nagyon sok esetben sem a CPU sem a VGA nem ludas a leeső sebesség előidézésében, sokkal inkább a játék bugjai,a háttérben futó programok, internet kapcsolat, vagy a memóriakapacitás szűkössége az ok.
Az ArmA2 komoly terhet ró a procira és valóban kevés a 3GHz, arányos FPS növekedést hozott az órajelemelés, tehát cél a 4GHz közelébe kerülni. A 4850 tökéletesen elég, bár javallott az 1GB, mert 600MB feletti a vmem igény.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Újjászületés: szombattól új szerverkörnyezetben a PROHARDVER! lapcsalád
- Direct One (műholdas és online TV)
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Xbox Series X|S
- Sorozatok
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- iPhone topik
- Horgász topik
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...
- 120 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (ELKELT)
- BESZÁMÍTÁS! 16GB (2x8) Patriot Viper Steel 4400MHz DDR4 garanciával hibátlan működéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight- 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen,MS3435
- 2db Apple Lightning - jack átalakító eladó egyben 1999 Ft
- Új Dell 14 Inspiron 5435 FHD+ Ryzen7 7730U 4.5Ghz 16GB 512GB SSD Radeon RX Vega 8 Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest