Hirdetés

Hirdetés

Ha Kínában repülsz, és nem ilyen a hordozható töltőd, elveszik a reptéren!

Idén nyáron változtak a helyi szabályok, saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy mi jó és mi nem.

Sanghajból Sencsenbe repülve buktam a reptéren egy 10 000 mAh-s Baseus Picogo hordozható töltőt. Nem fogok picogni miatta ebben a bejegyzésben, inkább csak szeretném figyelmeztetni azokat, akik esetleg Kínán belüli repülőjáratra készülnek, hogy mire kell figyelniük. Jó, azért kicsit fáj, hogy buktam a cuccot, mert 45 wattot volt képes leadni, volt rajta USB-A, USB-C, kijelző, és egy beépített kábel is USB-C véggel, és méretét tekintve alig volt nagyobb egy cigarettás doboznál, szóval kényelmesen zsebre is tudtam csapni.

Az enyém is ilyen volt, csak fehér színű
Az enyém is ilyen volt, csak fehér színű (forrás: Baseus) [+]

Amiért elvesztettem (RIP), az a CCC logó hiánya volt. Idén június 28-án ugyanis Kína kitiltotta a belföldi repülőjáratokról azokat a hordozható akkumulátorokat, melyekről hiányzik a Kínai Kötelező Tanúsítvány (CCC) logója, vagy amelyiken olvashatatlan. A gond ezzel az, hogy például az Európai Unióban vásárolt hordozható akkumulátorokon ez a címke jellemzően még nincs rajta, csak az EU-s, úgyhogy a reptéri biztonsági ellenőrzéskor elkobozzák, ha Kínából indulunk és a jegyünkön szereplő végállomás Kínán belül van.

Pirossal jelölve jobb alul a szükséges CCC engedély, felül pedig az általános jelzés, hogy repülőgépre felvihető az eszköz
Pirossal jelölve jobb alul a szükséges CCC engedély, felül pedig az általános, de nem hivatalos jelzés, hogy repülőgépre felvihető az eszköz [+]

A kínai szabályok egyébként hasonlók az EU-s szabályokhoz. Csak kézipoggyászban lehet lítium-ion akkumulátort tartalmazó hordozható töltőt szállítani, feladott poggyászban elhelyezni tilos. 100 Wh kapacitásig (egy 20 000 mAh-s power bank körülbelül 74 Wh) maximum két darabot vihet magával az utas Kínában. Itt van egy kis eltérés, mert az EU-ban akár 20 darabot is fel lehet vinni az Eurowings oldalán találtak alapján. Egyik helyen sem kell előzetes engedély 100 Wh alatt. Ahogy a mellékelt képeken is látható, a gyártók jellemzően egy repülőgépet ábrázoló ikonnal jelzik, hogy megfelel-e a power bank a 100 Wh-s limitnek. A kis repülőgépet ábrázoló ikon viszont nem hivatalos jelzés, csak a vásárlót segíti.

Hiába stimmel méretét tekintve, CCC logó nélkül nem felelne meg a Kínán belüli utazáshoz
Hiába stimmel méretét tekintve, CCC logó nélkül nem felel meg a Kínán belüli utazáshoz [+]

100 és 160 Wh között maximum két darab szállítható, ám ekkora méretnél már a légitársaság előzetes engedélyének megszerzése szükséges a szállításhoz. 160 Wh felett tilos felvinni a gépre. Ezek egységes szabályok az EU-ban és Kínában jelenleg.


[+]

Különbség még az is a kínai járatok kapcsán, hogy a fedélzeten történő használatot nem engedélyezik, és erre az utazók figyelmét fel is hívják felszállás előtt. Ez egyébként a kínai légitársaságoknál nem csak a Kínán belüli, de interkontinentális járataikra is vonatkozik, és tiltás van a hongkongi, tajvani, szingapúri, koreai légitársaságoknál is a fedélzeten történő power bank használat kapcsán. A különbség az, hogy ők egyelőre nem kötelezik a CCC logó meglétét.


A jobb oldali power bank Kínából van, a Vivo adta ajándékba azoknak, akik részt vettek az X300-as telefonjaik bemutatóján [+]

A Channel News Asia cikke szerint 2024-ben 730 millió utas repült Kínán belül, a júniusi szabályozásmódosítást pedig több olyan eset előzte meg, amikor repülőgépnek meg kellett szakítania útját, vagy vissza kellett fordulnia felszállást követően, mert egy hordozható töltő füstölni kezdett vagy lángra kapott.

Zárjuk a lényeggel: ha az EU-ból érkezünk, és Kínán belüli repülést tervezünk, nézzük meg az utazás előtt, hogy megvan-e a power banken a cikkben is látható CCC logó! Ha igen, nyugodtan magunkkal vihetjük. Ha nem, inkább hagyjuk otthon a cuccot.

Hirdetés

Új üzleti mobilcsomagok középvállalatoknak a One Solutionstől

PR A közepes méretű szervezetek dinamikus, mégis strukturált működése speciális igényeket támaszt a távközlési szolgáltatókkal szemben.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés