Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SeniorTilla

    veterán

    válasz jorden06 #15378 üzenetére

    Ez hülyeség, ha a szervizes így látja, hát elég nagy amatőr lehet. Egy alaplap gyártási költsége kevesebb, mint egy sok órás, esetleg néhány munkanapos javítás munkabér-költsége, a technológiai és alkatrészellátási dolgokról nem is beszélve. Gyártói szinten egész más dimenziókban gondolkodnak, mint egy-egy kis szervizecske szintjén.

    Talán az lehet, hogy a szervized nem teljesen hivatalos úton szerzi be az alkatrészeket, illetve önerőből javítgat rajtuk.

    Egyébként most lehetne falakat döngetni az elitebook kategória és a pavilion kategória minőségének megítélése szempontjából. Ezek már többször lefutott körök, de jó példa a te eseted arra, hogy nem szabad mások véleményét feltétlenül elhinni, mert sajnos pórul járhatsz. És ha rájuk hallgattál, de mégis megtörtént a baj, már senki nem fog rajtad segíteni azok közül, akik a választásod előtt befolyásoltak a véleményükkel.

  • Z86

    őstag

    válasz jorden06 #15378 üzenetére

    Hozzászólásodat olvasva és saját tapasztalataimból kiindulva bátran ki merem jelenteni, hogy ezek a szervizelős dolgok bizony egyáltalán nincsenek rendben. Kérdem én, rendben van-e az, hogy egy ilyen nagyon drága, a gyártó csúcsmodelleként emlegetett gépet, amihez elviekben kimagasló szervízháttér jár heteken keresztül nem képesek megjavítani?

    Az én 8530w-mben laza 6 hétig tartott kicserélni egy vacak dvd írót. Ebből 2 hét ment el azért, mert a szerviz átvevője valami adminisztrációs kötelezettségét elmulasztotta, további 4 pedig azzal telt, hogy a szerviz várta az alkatrészt. Szerencsére magát a teljes gépet nem kellett leadnom, szóval nagyobb gondot nem okozott a dolog. Meg kell jegyeznem, hogy közben semmiféle tájékoztatást nem kaptam arról, hogy mégis hogy halad, vagy éppen nem halad a munka. Mondanom sem kell nem igazán voltam megelégedve a szolgáltatással, és majdnem biztos vagyok benne, hogy Te is ezzel a szervizzel javíttatod a géped. Azt le kell szögeznem, hogy nem az ott dolgozókat okolom a dologért (kivétel az átvevőt).

    Ezzel ellentétben egy másik szervizben, ahova azért vittem a gépet, mert sípolt a töltője, végeztek a cserével kb. egy hét alatt, pedig ott is külön meg kellett rendelni az alkatrészt. Közben e-mailben és SMS-ben értesítettek a munka menetéről pont úgy ahogy az ember azt teljes joggal elvárhatja.

    Amit írtál, hogy használt alkatrészeket építenek vissza a gépekbe lehetséges, de ismét saját tapasztalataimra hivatkozva, nem hiszem, hogy túl gyakori megoldás. Ha belegondolunk lehet, hogy nem is éri meg a dolog anyagilag. Volt szerencsém HP és Nokia szervizben dolgozni (diákmunka, gyakorlat), de ott sosem volt téma, hogy ilyesmit csinálnának. A másik, hogy pl. egy bármilyen drága mobiltelefon szervizelésénél az első lépés, hogy a gyanús egységet (IC) cserélik, ha a technikus nem tudja megoldani a problémát 20 perc alatt, akkor nincs több vacakolás, az alkatrész kuka, és csere újra. Pedig azok sem filléres dolgok.

    Végezetül annyit, hogy az EliteBookok igazán remek gépek, a renew program révén pedig olyanok is megvásárolhatják ezeket a termékeket, akik egyébként nem tudnák. Ezek tények. Viszont szerintem a prémium kategóriába ezek az 1 hónap körüli javítási idők nem férnek bele. Sőt ha már itt tartunk, szerintem ez még a néhányak által annyira lesajnált MSI, Asus notebookokkal sem fordul elő túl gyakran. Mindezek után most olvasom a frissen megjelent cikket a Logouton, ami ezt írja:
    "A HP-nak sok magyarországi szervize van és ehhez hasonlók biztosan nem fognak megtörténni!"
    Erre én azt mondom: ó dehogynem...

    Bocs, hogy ilyen sokat írtam, de kikívánkozott :)

  • adm

    őstag

    válasz jorden06 #15378 üzenetére

    van egy logikai bukfenc azért ebben a módszerben. az ide-oda küldözgetett hibás alkatrészek, a járulékos költségekkel (futár, szerviz munkadíj, központi javítások, anyagköltség) egy idő után simán kerülhetnek annyiba, mint egy új alkatrész. ráadásul eddig senki nem tapasztalt hasonlót se.

    ráadásul ez egy viszonylag fiatal típus kb. 2 évesek lehetnek az első példányok. az sem merülhet fel hogy kifogytak a raktárkészletek.

    privátban megírod a szerviz nevét?

Új hozzászólás Aktív témák