- Yettel topik
- Ultrafényes Pixel karórák érkeznek
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
-
Mobilarena
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
igazából egyféle dev1 árfolyam van, mégpedig a közép. erre teszi rá a bank a 2,2%os spreadjét. amikor euróban vásárolsz egy forint számláról, akkor eurót veszel a banktól forintért.
szerintem a dev1nek és a kártyatársasági árfolyamnak nincs sok köze egymáshoz. nem azért könyvelünk dev1en, merthogy ugyanaz legyen a könyvelésben, mint amennyi a foglalás. külföldi vásárlás esetén úgyis beletelik pár napba, amire megjön a könyvelés a bankhoz, és aktuális napi árfolyamon könyvel, az árfolyam meg mozog, szóval nem lesz ugyanannyi. a kártya a dev1et használja, aminél magasabb a bank marzsa a váltáson, de nincs díj. konverziós utalásnál a dev2-t használjuk, aminél alacsonyabb a spread, viszont van díj (kivéve átvezetés).
másik részről pedig a dev1/2 közép inkább attól függ, mennyiért tud a bank éppen devizához hozzájutni, a kártyás szolgáltatói árfolyam pedig attól, hogy a visa/mastercard mennyiért tud forintot venni.a hirdetményt nem fogom védeni neked, frenetikus élményt jelentett fejlesztési doksit írni belőle.
-
a kártyás vásárlás díjmentes a jelenleg értékesített számlatermékeknél. régen lehet voltak olyan számlák is, ahol ez is fizetős volt.
a vásárláskor a kártyatársaság által meghatározott árfolyamon kerül az összeg átváltasra és foglalásba a számládon. amikor ez könyvelésre kerül, akkor pedig azt az összeget próbálja a bank terhelni, amit a kártyatársaság küld. ha forintot küldenek, akkor forintot, ha eurót, akkor azt HUF számla esetén dev1 árfolyamon váltja. -
válasz
bopeti98 #41101 üzenetére
már könyvelt utalást lehet fiókban személyesen visszavonni, illetve ezt kezdeményezni. ilyenkor a bankod felveszi a kapcsolatot az utalás kedvezményezettjének bankjával, akik megkeresik az ügyfelüket, és megkérdezik tőle, hogy beleegyezik-e. ha igen, akkor végrehajtják a te költségedre, ha nem, akkor elutasítják.
ennek egész nagy, 10ezer forint körüli díja is lehet, erről érdemes előre tájékozódni. ezt a díjat akkor is levonhatják, ha a másik fél nem egyezik bele a pénz visszaadásába.
ha függőben ragadt, akkor azt talán ügyfélszolgálat is le tudja neked lőni, attól függően, hogy min halt el éppen. egy telefont megér. díja ennek is lehet. -
ezt bankja válogatja. az ökölszabály az, hogy kiindulnak abból, amennyiről a nav kiad igazolást, azt ahogy írtad, van aki felezi, van, aki harmadolja, és ezt tekintik 100%nak az éves jövedelem szempontjából.
ha valami nagyon niche konstrukciód van, mint pl. anno nekem volt, hogy csak bevételi nyilvántartást vezető evás bt-nek voltam a beltagja, akkor készülj arra, hogy sok időt fogsz bankban tölteni.mod: bocs, ez sarkanyolo2nek ment.
-
ez tételesen cáfolható bármelyik nyugati bank pénzügyi mérlegét megnézve.
egyszerűen túl kicsi a magyar piac, hogy itt bármelyik nyugati banknak is számottevő árbevétele legyen az otthonihoz képest. pláne, hogy 40%án rajta ül az otp+mbh. csak lakosságot tekintve ez még nagyobb.
nyilván megéri neki, mert egyébként nem lennének itt, de nem abból tartják el magukat, amit itt megkeresnek. -
-
válasz
EmberXY #41018 üzenetére
a számlatörténet nem a számlavezetőbe kérdez be, hanem egy tőle különálló rendszerbe, hogy az ügyfelek ne ddosolják le a fizetést várva. na jó, ez egy kicsit sarkított, de ezek teljesen statikus adatok, alig változnak, kerülendő ennek a forgalmát a számlavezetőn keresztül bonyolítani.
ez persze azzal jár, hogy a könyvelt tranzakciókat a számlavezetőnek publikálnia kell a számlatörténetet kiszolgáló rendszer felé is, és ezt amikor nagyon sok eseményt kell egyszerre könyvelnie, akkor eléggé durván teszi, túlterhelve vele a számlatörténetet. ilyenkor kell némi simogatás neki, hogy a hiányzó tételek megjelenjenek a számlatörténetben is. ez néhány nap alatt meg szokott történni. előbb-utóbb helyre lesz téve ez is, addig az elérhető egyenleged árulkodik róla, hogy megjött-e a fizu, ha real-time információ kell. -
nem saccra fizetik az illetéket sehol. azért írtam, hogy a nagyságrendje meglegyen. messze nem ez a legnagyobb része az illetéknek, a teljes piac kb. 10millió kártya, ergo az ebből származó bevétele az államnak úgy évi ötmilliárd. a teljes tranzakciós illetékből idén ~363 milliárdot várnak.
-
a két számla közötti pénzmozgás az illeték alapja, nem a csatorna, amin keresztül megtörténik. mivel vásárlásnál is történik pénzmozgás, ezért erre is vonatkozik az illeték.
vásárlásoknál évi 500/800 forintot kell bevallania a banknak. azaz ha van egymillió kibocsátott kártyád, amit használnak is, akkor az évente félmilliárd (a 800 forint az érintéses fizetésre képtelen kártyáké, ezekből mára már kevés maradt).
erről ki kell tenni egy sablonszöveget a kivonatra minden évben, amikor a bank ezt bevallja az állam felé. -
-
-
a dev1 az aznapi elszámolásos ügyletek (pl. bankon belüli utalások, átvezetések, vagy bejövő jóváírások, kártyás vásárlások, atm kp felvét) árfolyama, 6.30 körül frissül munkanaponként.
a dev2 a t+1 és t+2 napos elszámolások (pl. kimenő deviza utalások) árfolyama, ez frissül 14.00kor naponta.
mnb középárfolyam: spreadet nem tartalmazó, csak középárfolyam, szintén 14.00kor frissül.
valuta: fióki valutaváltás, be- és kifizetésnél alkalmazott árfolyam, szintén 6.30kor frissül.
de elvileg a hirdetményben van erre táblázat, hogy konverziós utalás esetén melyik árfolyamot használja a bank. -
elvileg igen. de ez egy nagyon komoly változás volt a bank életében, 20-30 évente van ilyen. kb. mint egy költözés. nekem kb. egy évig tartott mindent kipakolni, de kb. fél évig a kisebbik fiam szobája használhatatlan volt a plafonig felstócolt dobozoktól.
szóval most ők is nagyon ki lettek mozgatva a komfortzónájukból, és erre még az is rátesz, hogy bizonyos hozzáféréseket meg is vontak a fiókoktól. na meg persze kb. egy éve, hogy egyszerre kétféleképpen működik a bank, és nekik is egyszerre kétféle működést kell észben tartaniuk.
de ahogy egyre több problémát oldanak meg, úgy növekszik a tudásuk és az magabiztosságuk is. -
válasz
confuser #40324 üzenetére
megértem a frusztrációt, de amikor azt írtam, hogy leggyorsabb, akkor nem az alatt nem azt értettem, hogy egyetlen, sem azt, hogy kizárólagos.
az ilyen esetekben az mnb is elvárja a visszamenőleges rendezést. pl tavaly, még a régi rendszer összehasonlító tesztelésekor egy 10+ éves hibát találtunk, ott is visszaadta a bank az érintett ügyfeleknek a különbözetet plusz kamat (itt azért ne gondolj óriási pénzekre, valószínűleg jóval nagyobb költsége volt munkabérben, mint a visszaadott pénz). -
válasz
Moltiszanti #40192 üzenetére
ezeket le szokta követni a piac néhány hónapon belül.
-
nem tudom pontosan. a csomagdíjat a régi számlavezető is lezárt napok alapján időarányosítja, ha jól emlékszem egy mnb ajánlás miatt. nem tudom, hogy ez a hirdetményen miért nem került átvezetésre. talán azért, hogy ha az ügyfél nem tudja felmondani a számlát elsejével, csak mondjuk ötödikével, mert mondjuk 1.-4. nincs nyitva a bank, akkor is egyértelmű legyen neki, hogy mi fog történni.
még vannak ügyfelek a régiben, május 23.-24. a következő migrációs hullám. utána elvileg már csak vállaltok és pénzintézetek maradnak, a lakossági ügyfelek napi bankoláshoz kapcsolódó számlái teljesen átkerülnek, csak a hitelszámlák maradnak a régi számlavezetőben.
-
válasz
Benhill #40148 üzenetére
mert áprilissal életbe lépett az új, 2024es inflációval emelt árazás, amivel a bank egyoldalúan szerződést módosított. ilyenkor lehetőséged van ezt visszautasítani. ha ezt teszed, akkor a közted és a bank közötti szerződés megszűnik, és a számláidat a bank megszünteti.
31.-én 30 napra fizeted a csomagdíjat, feltéve, hogy a számla egész hónapban nyitva volt. 1.-én nem kell fizetned, mert az előző hónapit annak zárásakor már kifizetted. ha van a számlának csomagdíj visszatérítése, az új számlavezető ezt is időarányosítja felmondásnál, de te nem tudom, melyikben vagy most. -
válasz
axioma #40084 üzenetére
én kb. azt akartam leírni, amit te. ha ez a csomag a banknak bruttó havi 8336 forintba kerül, akkor ezt a pénzt valahogy ki kell termelnie. vagy elkéri ezt az ügyféltől direkt módon, csomagdíjként, vagy ráveszi olyan viselkedésre (szolgáltatások/termékek vásárlása, stb.) , aminek az eredményeként nála (legalább) ennyi eredménnyel járnak.
elnézést, ha ezt nem tudtam volna érthetően leírni. -
válasz
Mauzes #40081 üzenetére
nem tudom, hogy saleselik ezeket, azaz hogy a fiók/szerződést megkötő partner hogy ellenőrzi a szerződéskötés hónapjára vonatkozó külön feltételek betartását, de itt van előttem a paraméterezése a terméknek, és az első hónapot követően csak a 3.1.1-ben leírtakat vizsgálja a számlavezető.
hívd fel az ügyfélszolgálatot, el fogják mondani.@.tnm: nézd, ez a bank egy piaci alapon működő szervezet, a termék pedig prémium szegmenshez tartozik. a 30 utalást, ikfen felüli 5 felvétet saját automatából, 2 betéti és egy hitelkártyát és a többit akkor tudja az ügyfélnek ingyen (!) odaadni, ha az abból származó árbevételt más módon, de az ügyféltől származó befizetésekből és befektetésekből kifolyólag ki tudja termelni.
nem azért lett ez ilyen komplex, hogy minél jobban kiszúrjanak az ügyfelekkel, hanem hogy a a termék ingyenességét minél nagyobb ügyfélkör teljesíteni tudja. ez elég jól látszik azon, hogy a termék 2019 előtti variánsaihoz képest a mostaninál teljesíthető az ingyenesség bejövő utalással és rendszeres megtakarítással is. -
válasz
Mauzes #40066 üzenetére
erre a számlacsomagra jellemző egy ún. türelmi időszak, ami a számla létesítésétől az aktuális hónap utolsó napjáig tart. erre a bank nem számít fel az ügyfeleknek csomagdíjat, amennyiben az első képen szereplő feltételeket teljesíti az ügyfél.
a következő hónap elejétől a második képen szereplő feltételek érvényesek, ha az ügyfél részben vagy egészben vissza szeretné kapni a csomagdíjat. -
válasz
kopeter1982 #39907 üzenetére
szerintem ennél sokkal jobban tartanak a hamis bankjegyek újbóli forgalmazásától az atmeket és a kp forgalmat üzemeltető cégek, bár az automaták azért elég jó hibaaránnyal szúrják ki és jelölik meg a hamisnak vélt bankjegyeket.
-
afr nem tarthat napokig, a kezdeményező üzenetben lévő időbélyegzőtől számított 20 másodperc után minden rendszer további feldolgozás nélkül eldobja az üzenetet.
napközbeni is legkésőbb a másnapi első ciklussal (10 van egyébként) megjön, ha tényleg be lett küldve.itt az van a dolgok hátterében, hogy nagyobb cégek szeretnek csomagban feladni több utalást is. egyrészt ezek akár többlépcsős engedélyezési folyamathoz is lehetnek kötve, másrészt pedig kedvezőbb díjú és áttekinthetőbb is 400 utalás után egyben megfizetni a banki költségeket, mint egyenként.
a bankok is azt preferálják, hogy vállalatok lehetőleg ne azonnalival utaljanak, mert nekik ritkán annyira kritikus a történet, hogy tényleg fél percen belül ott legyen a pénz, és persze egy-egy kisebb bank rendszerét nagyon csúnyán le lehet ddosolni, ha hirtelen le kell könyvelnie pár tízezer nyugdíjat azonnalin keresztül.
ezzel az ügyfélszolgálatok nem feltétlenül vannak tisztában, de az utalásokat nem is ők indítják az ügyfelek felé, hanem a pénzügy. -
Remek, hogy a K&H-nál nem lehetett számlát nyitni délig, mert karbantartás volt, most meg senki nem tud a családban nyitni a frissített alkalmazással sem számlát. :U
ennek utánamentem, mert ez azért eléggé wtf.
azoknál az ügyfeleknél jelentkezik ez, akik még a régi számlavezetőben vannak. mégpedig azért, mert a mobilapp már az újban akar számlát nyitni.
a rövid megoldás az, hogy a fiók tud nyitni számlát azoknak az ügyfeleknek is, akik ezt tapasztalják. illetve a májusban minden lakossági ügyfél átköltözik az új számlavezetőbe, és akkor már nem lesz ez gond. -
válasz
chungee #39799 üzenetére
most sincs ilyen feltétel, de most a számlának díja van, a mindenkori havi minimálbér 0,5%a. de most úgyis ráveszi a minisztérium meg az mnb egy kis díjcsökkentésre a bankokat, és ebből annyira kevés van mindenhol (jellemzően 10-20 darabok, kivéve talán otp) állományban, hogy szerintem lesz olyan, aki ingyen adja már májustól.
most a díja 1334 HUF/hó minden banknál, ami annyira nem versenyképes, kivéve ha nincsenek már meg a magyar papírjaid. ha vannak, akkor ennél vannak jobb ajánlatok is, feltéve, ha csinálsz egy kis forgalmat (főleg bejövőt) mellé.
-
ha jól olvasom, az a nagy terv, hogy nem hagyják a bankoknak a lakossági számlatermékek árazásábannérvényesíteni a 2024 évi inflációt, és vissza kell állniuk a 2024. decemberi árakra.
-
válasz
axioma #39646 üzenetére
nem, nem igazán, de erről tényleg nehéz beszélni. a kisfiam lassan iskolás lesz, de a projekt idősebb nála. hol volt még akkor a fizkér? a törvényi minimum került bele, jó okkal, még akkor is, ha a bank ezzel piacot veszít.
a visszatéréssel kapcsolatos érzéseitek jogosak, de erről végképp nem mondhatok többet. és ezzel nem azt mondtam, hogy ez így is marad, hanem hogy nem mondhatok többet. -
válasz
pdr755 #39644 üzenetére
dehogynem, ezzel nem hiszem, hogy komoly titkokat sértenék. viszont néhány kivételtől eltekintve nincs biztos infóm a nagy tervekről, nem figyeltem a piacot, csak hébe-hóba jutott el hozzám valami.
a khtól a topic jelen állapotában inkább menni akar, pedig itt idén lezárul ez a történet, sőt, a lakossági része nemsokára. a legzavaróbb hibákat kijavítják, aztán jön majd egy mnb audit, ami miatt megint fejleszteni kell, de a idén q4től szvsz a termékek és szolgáltatások fejlesztése viszi majd a prímet.
az otp most megy ebbe bele a következő években, az mbh meg folyamatosan ebben a stádiumban lesz még, mindkettő elkezdte fújni a munkaerő-bubit, főleg az utóbbi.
a többiekről (erste, rafi, cib, stb.) nincs infóm, ha ott jók az ajánlatok, és jó az infra (mobilbank, lakhelyhez/munkahelyhez közeli atm, fiók, akármi), miért is ne. na és persze a fintechek. ha nem tartasz sok pénzt bankban, mert más formában tartod a megtakarításaidat, és a hagyományos atm/fiók/hitel/betét/pénztári szolgáltatásokra nincs szükséged, akkor simán el lehet lenni egy darab revolut/wise/stb. számlával és kártyával is. -
válasz
axioma #39622 üzenetére
van egy mondás, hogy két dologról nem jó, ha tudják az emberek, hogy készül: a törvény és a kolbász. harmadiknak nyugodtan felveheted a szoftvert. mondjuk nincsenek illúzióim, hogy 2025ben mihez ne kellene szoftver, csak hát más, amikor tudod, éppen mi történik, és amikor csak ideges vagy, mert ott nyünnyög az asszony, meg a gyerek. szóval egy csomó dologról már nem akarom tudni, hogy működik. nem olyan jó az nekem.
-
válasz
axioma #39620 üzenetére
magánszemélyként lakáshitel és folyószámlavezetés az otpnél. amikor a lakást vettük, a piacon egyedüliként voltak hajlandóak használatbavételi nélkül szerződni. ez nekem azért volt fontos, mert mint egykori eva-s bt beltag, a nav nem tudott az én osztalékjövedelmemről jövedelemigazolást kiállítani, ezért édesanyám szállt be a hitelszerződésbe, hogy legyen elég jövedelmünk.
van még egy curve kártyám, mert az otp csak tavaly vezette be a garmin payt, én meg korábban kaptam ilyen órát.a céges számlát a mbh-nál vezetjük, anno cégcsoporton keresztül bb-hez kaptunk piacinál jóval kedvezőbb ajánlatot. túléltük a migrációt, bár egy jó hónapig nem fértünk hozzá a számláinkhoz, se béreket se adót sem tudtunk fizetni. az pedig, hogy a bank nem az aktuális, hanem a kettővel előző tulajdonosi szerkezetet jelenti le a ttnybe, szinte mellékesen derült csak ki. azért maradtunk ennyi balhé és szívás után, mert az adminisztrációt átvállalta egy tulajdonostárs, de onnantól ezt a számlát csak adófizetésre használjuk. wisenál van vállalati számlánk, arról megy minden más.
magánszemélyként ha most kellene bankot váltanom, oda mennék, ahol a számlavezető rendszerek cseréje megtörtént az elmúlt 5 évben. ott nagy szívások nem várhatóak. kicsi viszont bármikor előfordulhat. nekem nem szempont az atm lefedettség, sem a netbank, megtakarítást sem tartok sokat bankban, amióta az állam gyakorlatilag versenyképtelenné tette őket az állampapírokkal, annyim meg nincs, hogy így diverzifikáljak, az elmúlt években a lakást rendezgettük be, arra ment el a pénz, meg persze gyerekek, stb. mobilbankos kliensre szintén nem vagyok túl érzékeny.
kivéve mbh, ők ebben a konstans szopásban lesznek még évekig.a vállalatit meg elmondtam, kell egy magyar banknál vezetett számla, mert a nav csak ilyenről fogad el adószámlára befizetést. de az már nem ncs kikötve, hogy mindenre ezt használd.
-
ne haragudj, de nem akarok arról vitatkozni az interneten ismeretlen emberekkel, hogy a büntetés és a kártérítés miért nem ugyanaz, miért nem hasonló, és mi a különbség egy hatósagi eljárás és egy magánjogi peres eljárás között.
a saját cégemnél vagyok alkalmazott, de az itthoni kerbankok nagy része már volt az ügyfelem.
-
válasz
kircsi21 #39614 üzenetére
igen. technológiai okai vannak a váltásnak, az új számlavezető rendszerben a korábbi eljárás nem volt megoldható. az ügyfelek fokozatosan kerülnek át a régiből az újba. de amíg egyszerre szerepelnek a régi és az új számlavezető rendszerben, addig mindkettőnek szerepelnie kell a hirdetményben. a március 20. után beérkező jóváírások az áprilisi visszatérítésedhez fognak beszámítódni.
ebéd után megnézem neked az archív hirdetményeket.most így beletúrva az 1.1.8. vonatkozó része szerepel a közös hirdetményben 2024. augusztus 5. óta. de ez egy archívum, csak az szerepel benne, hogy közzétéve, és mikor, nem az archív honlapot látom, és a kommunikációba sem voltam bevonva soha. nyugodtan adj fel panaszt, a kollégák kivizsgálják.
-
-
de, igaz. szankciót kérdezett, és a bíróság által megítélt kártérítés nem az.
az mnb bírságoknál azt is elvárja, hogy a bank az ügyfeleket kompenzálja, de ez a bírság összegébe nem tartozik bele, viszont ha a bank előre, önként megteszi, akkor az mnb csökkentheti a bírság összegét.
nyilván ez felett is lehet perelni, ez az ügyfélnek bármilyen vélt vagy valós sérelem esetén jogában áll. -
-
válasz
Peterhappy #39574 üzenetére
ugyanakkor kellene történnie.
-
-
válasz
Benhill #38732 üzenetére
igen, ez azt jelenti, hogy egy ilyen utalásért a minimum összeget mindenképpen felszámolja a bank.
nem igazán tudom a befotózott táblázatodat értelmezni, mert nincs ott az oszlopok jelentése. mondjuk ha ez egy éves kimutatás, akkor a 33 nálam inkább a darabszám lenne, a 20957 meg az ezekért felszámolt összes díj, de ez csak egy tipp a részemről.
-
-
ez termékfüggő, és tegnap óta kicsit változott is. továbbra is a hónap utolsó munkanapján fog majd megtörténni, de a zárásban lesz a csomagdíj terhelése és a visszatérítés jóváírása is, nem reggel-este. prémium ügyfeleknél pedig 11.-én, vagy az azt megelőző munkanapon, szintén a zárásban.
-
korábban volt szó devizaváltásról. azt hiszem, hogy februártól van egy kh visszapénz kampány, hogy valami kupon aktiválása után a középárfolyamtól való különbözetet havi 500ezerig visszatéríti a bank. akinek van esetleg visszapénze, az megnézhetné, mi a pontos kiírás.
-
válasz
r6man123 #37957 üzenetére
passz, nem ismerem a piacot, sem az oldalakat, de ahogy nézem, van vállalkozói beállítás a keresőknél/kalkulátoroknál a legtöbbön.
az én cégemé az mbhnál van, ott egy cégcsoporthoz tartozás miatt kedvezményes a számlánk. mondjuk ha rajtam múlna, már rég nem ott lennék, jelentős szívás volt náluk a migrációk alatt.
-
válasz
r6man123 #37950 üzenetére
vállalatok számára a kh nem értelmezi a közös tulajdonú számlát, meghatalmazás, számla feletti rendelkezés pedig csak magánszemélynek adható, szóval a két cégnek mindenképpen különböző számla kell. ha a szüneteltetett vállalkozásnak nincs szüksége bankszámlára, akkor azt be lehet záratni, és akkor nem kell fölöslegesen fizetned.
-
válasz
Oliverda #37652 üzenetére
persze. elég rossz is lenne, ha máshogy lenne. a két megoldás megtervezése között eltelt 20+ év, és az eredetin kb. annyit változtattak, amennyit muszáj volt. mondjuk hogy napi pár száz sor helyett tudjon kezelni tízmilliót. de ha eredetileg úgy volt kitalálva, hogy tolja maga előtt a nyitást, akkor azon nem nagyon lehet változtatni. nyilván önmagában nem lenne nagy truváj újraírni ezeket, de mivel ügyfélre hatása nem nincs, bevétel nem lesz több, viszont egy csomó olyan dologhoz hozzá kell nyúlni miatta, amiről már senki sem tudja, miért úgy van, ahogy, ezért egyszerűen nem kapsz rá pénzt csak úgy. kivéve ha teljes rendszercsere van, bár akkor sem zökkenőmentes eladni az új, modern rendszerterveket, mert a régi is milyen jól működik, nem?
olyan overheadek vannak, hogy besz...rsz. az egyik, komplett rendszercserét végrehajtó kerbanknál a tervezés során a termékstruktúra radikális átalakítása nélkül (!) kiszanáltuk a díjkódok 75 százalékát. és még így is maradt benne kb. 10%, ami felesleges, mert lóf...sz árbevétel van belőle (azaz a fejlesztésre ellocsolt pénz soha nem térül meg), simán le lehetne írni, vagy beporlasztani a többi díjba (kerekítési hiba lenne kb.), vagy közben rájött a termékfejlesztés, hogy ja, mégse kell. -
válasz
Oliverda #37645 üzenetére
utóbbi. december 18. és 31. között volt 4 munkanap. ha nem jött meg a könyvelés a visától/mctól 24. előtt, azaz 19.-20.-23.-án, akkor a következő nyitvatartási nap már csak 30.-a. akkor meg az a fontos, hogy ki tudjanak nyitni a fiókok, ezért ha túl sok a feladat nyitás előtt, akkor amit nem feltétlenül szükséges, azt elhalaszthatják, ha nem jut rá idő.
-
válasz
vnorbi #37638 üzenetére
nincs olyan, hogy bankrendszer, legalábbis IT szempontból. a GIROnak van egy saját, privát hálózata (GIROháló), amin a klíringet (tranzakciókat) csinálja, de ha az leáll (és nincs háború), attól még egy kerbank mobilappjába be kell tudni lépni. az összes kerbank nyilvános netre kiajánlott hozzáférése különálló, egymástól független. ha egyik bankot sem tudod elérni, akkor is inkább az internet hozzáféréssel lesz hiba.
-
telefonáljatok be, hogy mi a helyzet. a bankok saját hatáskörben dönthetnek úgy, hogy egyértelmű esetekben feltételezik a nyilatkozat meglétét, feltéve, hogy ez egyértelműen előnyös az ügyfél számára. persze ha van nyilatkozat, az a tuti.
amúgy 20 év alatt a személyes iratai is változtak (10 évig érvényes egy személyi), már csak emiatt is érdemes lenne bemenni, ha belefér az időtökbe. -
válasz
axioma #37235 üzenetére
a swift háló nincs nyitva hétvégén, a külföldi utalások meg általában onnan jönnek. az értéknap/könyvelési nap megtévesztő, mert a magyar bankoknak kötelező azzal a dátummal jóváírni a beérkező utalásokat, amelyiken az a nostrójukra beérkezik. a feldolgozási késések miatt ezt a legtöbb esetben visszamenőlegesen teszik.
-
-
-
válasz
vnorbi #36968 üzenetére
alapvetően ez ingyenes átvezetés, ami magánszemélynek díjmentes, ha elektronikusan adja fel.
ami a tranzakciós költséget illeti, január 1.-ig ilyen utalás után nem kell fizetned azt sem. viszont, amennyiben a hitelkártyaszámlád külföldi devizában van vezetve, akkor egy ilyen átvezetés is már a kiegészítő tranzakciós illeték hatálya alá esik a kényszerű konverzió miatt, és ezt a bank januártól árhárítjatja rád. ha forintban van az is vezetve, akkor marad illetékmentes, és nem kell fizetni. -
válasz
confuser #36815 üzenetére
tudod, a most zajló migrációnál azért sem tudtuk az ügyfeleket termékek alapján migrálni, és nekik ugyanazt a levelet postázni, mert nem volt a bank minden kétséget kizárólag meggyőződve arról, hogy az ügyfelek tudják, milyen számlatermékük van, annak ellenére, hogy elég sok helyen ki van jelezve/írva.
-
válasz
EmberXY #36565 üzenetére
az szívás. valószínűleg tényleg nálad lesz a gond, hiszen ahogy fent is olvasod, többeknek működik. ha teheted, próbáld ki másik telefonról is, ha van a családban (idegenek telefonjára azért inkább ne telepíts saját bankszámla hozzáféréseket). amit meg tudok erősíteni, hogy minden egyes verzió le van tesztelve az összes támogatott os összes főverziójára.
amit esetleg még kipróbálhatsz, az az alkalmazás törlése nélkül annak kényszerített leállítása, alkalmazasadatok, cache, stb. törlése. vagy ha nem félted, akkor gyári visszaállítás.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Új! Számla + 1-3ÉV Gari! Áfás! Gamer PC - Számítógép! R5 9600X / RX 9070XT / 32GB DDR5 / 1TB SSD M.2
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- Bitcoin miner Bitmain Antminer S9 S9I 13.5 - 14 Th 1250W eladó
- ÁRCSÖKKENTÉS TP-Link Archer C1200 Router eladó (1200 Mb/s Wi-Fi)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest