- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Honor 90 - modellalkat
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Olyan telefon lett az idei foci EB hivatalos mobilja, ami nem kapható Európában
- Spanyolországban kezd a Vivo V40 5G és V40 Lite 5G
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- uleFone Power
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Nagy pofon: lőttek a Meta európai AI-tervének
it Az ír adatvédelmi hatóság kérése miatt a Meta befékezi az AI-modellek kiadását Európában.
-
ASUS blog: hátra a csatlakozókkal!
ph Az kanyargó kábelek lerontják a PC belsejének kinézetét, és a szellőzést is akadályozhaták. Az ASUS remek megoldást kínál ez ellen.
-
Mobilarena
🔦Üdvözöllek!🔦
A topik elsősorban az elemlámpákról, fejlámpákról, akkukról és a velük kapcsolatos technikai és tapasztalati beszélgetésről szól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FBLLMAG
senior tag
válasz ZozzV6 #49495 üzenetére
Igen, rátok gondoltam a topikos teszttel. Csak kár, hogy a fagyasztásos, vizes teszt kicsit megviselte a lámpádat. Forralós tesztet meg ki kéne a lámpáknak bírnia, mivel a víz forrásban sem fog 100 °C fölé menni, ez pedig nem főzi meg az elektronikát.
Azt a 8. emeletről való lámpaesést élőben is meglesném.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz gyapo11 #49569 üzenetére
A Led Lenser SEO5, SEO7, MT06, MT10, H7R2, H14R2 fejlámpái fokozatmentesen állíthatók. A többi fokozatokat tartalmaz. A SEO7 automatikusan is tud halványodni és fényesedni is. A H7R2 és H14R2 esetében tekerőgombos a szabályozás, a többi esetében folyamatosan nyomni kell a kapcsolóját.
Létezik még a XEO19R sorozat, de ez EXTRÉM minden irányban, így árban is.
A 200 lm -os lámpákat nem írtam ide be. Azok inkább csak futóknak valók. Egyébként futóknak találták ki a NEO sorozatot is.
Én, magamnak, a LL MT5 és MT8 között vacilálok. Ezek ugyan nem fokozatmentesen állíthatók, de többcélúak, nekem jobban beválnak.
A Led Lenser lámpák nem tartoznak, soha nem is tartoztak, az olcsó lámpák közé, viszont a fókusz és szórt fény állapot között, a kimenő fényáram mennyisége alig különbözik. Ezt Zozznál ellenőriztük. Van még pár dolog, ami igazolhatja az emelkedett árat, de erre nem térek itt ki.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz gyapo11 #49572 üzenetére
A H14R2 1000 lm -os, 300 m hatótávval, amit elég szélesen tud, AA elemet / akkut is használhat, de 18650 -est is, piros, hátsó fény is van rajta. De nem hiszem, hogy sokan kiadnának érte közel 150 € -ót. A H7R2 is kb 95 €, talán ezért nem vesz mindenki ilyen fejlámpát.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz gyapo11 #49592 üzenetére
Nemcsak a Led Lenser használja ezt az optikát. A COAST USA -ból, a Fenix FD sorozatában is vannak hasonló lencsék, a FD20 és a FD30 esetében osztott tükröt használ a fókuszáláshoz. Az Olight S1, S2 különböző fajtája rendelkezik hasonló TIR lencsével, de FIX -en beépítve. Viszont fokozatmentes állítással, csak a LL pár modelje rendelkezik.
-
FBLLMAG
senior tag
Akkor inkább már a Nitecore BR35 -öst próbáld ki. Ez sem fogja a szembejövőket megvakítani, ráadásul könnyen szerelhető.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz Gargouille #49637 üzenetére
Nekem áramszünet sem kell hozzá.
Pár napja a rövidzárlat is sikerült, mehettem keresni, elhárítani a problémát.
Vannak időzítős lámpáim is. Azokat is néha ki kell próbálni, működnek -e még.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz WestBam #49673 üzenetére
Pár dolgot hozzáfűznék a cikkedhez, ha megengeded.
Az igaz, hogy a TURBO fokozat elég gyorsan visszavesz, de a pillanatnyi TURBO segítségével újra erősebb fényt kapunk.
A nyugalmi áramfelvétel csak akkor lenne zavaró, ha hosszabb ideig használat nélkül hever a fiókban. Ilyenkor lazítva a lámpa valamelyik végén, és már bontjuk is az áramkört, és nem lesz készenléti áramfelvétel. Egyébként a Nitecore termékei készenléti áramfelvétel, hatásfok tekintetében nem a legjobbak, nem is várom el tőlük ezt. Már megszoktam.
A 0,5 A -es töltés megszokható. Fényereje is az EDC felhasználásban, nagyon elég tud lenni.
Nekem inkább az tűnt fel, hogy viszonylag hamar lemerül, normál használatban. Pedig séta közben inkább az 55, 260 lm fokozatot használom, otthon az 1, 55, 260 lm fokozatot, elvétve a pillanatnyi TURBO fokozatot. Ha valahol körbe szeretnék lesni, akkor kerül elő a felső 2 fokozat.
Gratulálok, megint minőségi bemutatót sikerült létrehozni.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz WestBam #49677 üzenetére
Én sem 100 $ -ért kaptam meg. A Nitecore alapból 20 % -kal olcsóbban indít nálam. Már megkérdezték, nem szeretném -e esetleg forgalmazni a terméküket.
Az Armytek nálam már egyszer bepróbálkozott, XML ledet akartak rám sózni XPL helyett. Utána viszont, hogy 50 - 60 % -os árkedvezményt kaptam, és eddig minden lámpájuk nyomott áron érkezett, lényegében nem tudtam nemet mondani az ajánlatukra.
Más.
Bicajos lámpás történelem FBLLMAG:
2011 előtt - Halogén, Xenon izzós bicajlámpákat használtam.
2011 - MagLite XL200 + MINI MAG AA PRO+ > szerelékkel
2012 - MagLite + Led Lenser M7.2
2015 - Könnyű terepre > Fenix EA21 + Led Lenser M7.2
Nehezebb terepen > Fenix EA21 + Led Lenser M7.2 + LL TT + LL T2Egyre kevesebb időm van mostanában bicajozásra, de ha kell, akad pár lámpám, és valószínűleg, öcsköstől visszakérném arra az időre a Nitecore BR35 -öst is. Egymás felett a 2 led, az alsó kicsit lefele döntve, felette fehér visszaverő felület. Biztos, hogy a szembejövő sincs elvakítva, míg az a fény is az aszfaltot világítja meg, ami normális körülmények között az "égre" világítana. A CITY módban az alsó jobban szóró led fényerejét lehet kapcsolgatni, a nagyobb távra világító felsőt lehet aktiválni TURBO fokozaton (1000 lm) (M kapcsolóval), hogy jobban lássak, de ez 3 mp után automatikusan lekapcsol. A ROAD módban külön lehet kapcsolgatni a nagyobb távú és a "tompított" szórt fényű ledet (az M kapcsolóval lehet kapcsolni a 2 led között). A TRAIL módban párhuzamosan, mind a 2 led együtt váltja a fokozatokat. A + / - kapcsolóval felfelé erősítve, és lefelé gyengítve, is lehet fokozatot váltani. Hátralévő üzemidő kijelzés, világító gombok, kivezetett oldalsó gomb. Az 1 led használatával, 300 lm -nal, 8 óra feletti üzemidő elérhető. A 2 led párhuzamosan, együtt, 1000 lm folyamatos fényáram leadására képes, 2 és fél órán keresztül, egyenletes, nem csökkenő, állandó fényerőn. Az alsó led kb úgy szórja a fényt mint a Nitecore TIP fölé tett fehér papírral, csak hát akár 800 lm -nal. A távolsági ledje pedig a Convoy S2+ (XM-L2) vetítési képére hasonlít, csak ez 1000 lm -ra képes. Azért 40 m hosszan, 20 m szélesen, meg lehet rendesen világítani vele az utat, TURBO használata nélkül is.
A KRESZ szerint, 150 m távról láthatónak kell lennie a kerékpárnak, mint elölről, mint hátulról.
Találtam kerékpár láthatóságról cikket. Egy másik látni és látszani cikk.
-
FBLLMAG
senior tag
Én is ezt szerettem volna kérdezni. Mindig azt emlegetitek, hogy bicaj árában van a Nitecore, Fenix bicajlámpája. Kb 1990 előtt került a Favorit kerékpár 12000 Ft -ba, átszámolva. Ma a 2000 € -s kerékpárok nem a csúcsot, hanem átlagot jelentik. A Tekergő klubban a 6000 € -s kerékpárok az átlag, és ha jönnek a Komáromi versenyzők, náluk 10000 € alatti bringát nem látni. Mondjuk 1,5 kg az egész kerékpár. A nyugdíjasok körében egyre elterjedtebb az elektromos bicikli. Szerintem ezek sem 200 € -ba kerülnek. Persze lehet venni 40000 Ft -ért is bicajt, ha kimegyek vele csak a kinti kertbe, de ha valaki komolyan gondolja a kerekezést is, esetleg nehezebb terepre is merészkedik, hát.
Hogy ne sértsek meg senkit. A Volkswagen Golf GTI 2018 -as modellel sem fogok LADA NIVA -nak való terepre menni. Az AUDI A3 2018 -as modellel összevetve, alacsonyabb kategória, pedig 1 konszern gyártja ezt is azt is. A 2 autót egymás mellett teszteltük, volt különbség. A Škoda Fabia pedig már egészen más, pedig ugyanaz a konszern gyártja, csak a Fabbia 10000 €, a Golf GTI 30000 €, az AUDI picit drágább.Kb ugyanez a helyzet a bicajoknál, lámpáknál, stb.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz zoli03 #49757 üzenetére
A 1,5 kg -ost úgy értettem, hogy 2 újjal megemeltem, nagyon könnyű volt. Küllők sem voltak a kerékben, karbon az egész váz, okos váltóval, karbon fékekkel, stb. A 180 km távot kb 3 óra alatt teljesítették, országúton. Ott voltam, mert meghívtak.
A mountain bike, TREK, verseny kerékpárokat, mert ugye 1 db nem elég, úgy rendelgették a társaság tagjainak. Akad akinek kupával van teli az egész szobája. Páran említették, hogy 6000 € körül volt a bringa db -ja. Terepen, autóval, elég volt őket követni.
Mint írtam, elektromos biciklivel is járnak felénk az idősebbek, egyre többet látok. Ezeket 1000 € alatt még nem láttam. A V fékes lámpák tűnek el. Vannak az idősebbek, a legtöbben nálunk is autóval járnak munkába is, iskolába is. Akik tényleg tekernek, azok inkább részletre veszik, vagy maszekok, akik alapból 2000 - 3000 € -ót kifizetik Treking bicajra. Drágábbak, olcsóbbak
Ezzel befejeztem
[ Szerkesztve ]
-
FBLLMAG
senior tag
válasz Tony21 #49768 üzenetére
Senkit, soha nem állt szándékomban megsérteni. Aki úgy érzi, megkövetem.
Leírtam a különbségeket, ennyi. Megírtam azt is, miért, mire használom a lámpáimat. Soha nem becsméreltem, nem kritizáltam más lámpáját, csakis a sajátomét. Nekem attól nem lesz jobb, sem rosszabb, hogy pl Te milyen lámpát veszel, használsz. A véleményemet írtam le. A bicajos lámpákkal kapcsolatban voltam csak kicsit
erőszakosabb, mivel itt nem csak az számít, hogy pl. Te mit látsz, hanem az is, hogy a szembejövő ne legyen megvakítva. Amit alternatívát ajánlottam azt is kipróbáltam ténylegesen, a bicajról mit látok, és szembe, volán mögül is kipróbáltam, és működött, használható volt.Azt viszont el kéne ismerned, hogy van, mindig is volt különbség a nagyon olcsó, olcsó, középszintű, magas szintű, LUXUS lámpák között. Már többször leírtam, miben látom a különbségeket, erre nem térnék ki. Próbáltam olcsóbb alternatívákkal is segíteni.
Ha leírnád miben sértettelek meg megköszönném. Lehet privátban is.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz ZozzV6 #49785 üzenetére
Láttad a videókat, amiket az Olight gyártásáról, tervezéséről feltettem?
Kibírták, működnek, többet 1 centtel sem költenek ezek sem rá. Fő a profit. Egyes új lámpáikhoz milyen táskát, vagy még azt se osztanak, nézd csak meg. Ezek is a profitot hajtják.
Nálam is van Olight lámpa egy ideje, semmi baja. Akkor minek 1 gombot is ez véget leütni.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz benfolds #49799 üzenetére
Gyere el. Lehet, hogy az órára nem emlékszem 100 % -osan, de az biztos, hogy 8 -kor volt az indulás, 60, 120, 180 km távokon, és délre - fél 1 -re az utolsó is befutott. Azt a 40 km / h tempót, öcskös haverjaival is nyomja. Mondjuk azok is őrültek, mikor derékig érő vízben gyakorolnak, vagy Beszterce Bányáról letekernek hozzánk. Kanyarokat nyesték, mentek mint az őrültek. Itthon is van valami okos szobabicaj, hogy nehogy 1 nap is kiesen a tekerésből.
De nem ez a lényeg. Bicajok árába, sújába, sebességébe köttök bele, amivel csak jelezni akartam, hogy igen a profik drága, profi bicajt használ, az akki komolyabb hobbira használja szervezeten belül - kívül, szintén költ rá.A lényeg > LÁTNI, LÁTSZANI, és TILOS VAKÍTANI.
- Látni, látszani - bármilyen lámpával megoldható, mindenki magának be tudja állítani, hogy jól lásson.
- Nem szabad vakítani > itt az a lényeg, hogy a szemből érkező ne lássa a világító ledet közvetlen, miközben a led megvilágítja az utat. A visszaverődő fény már nem vakít. A Nitecore BR35 esetében a lámpa maga is előre van kissé döntve, és az alatta lévő szórt fényű led - tükör még jobban le van döntve. A szemből érkező nem lát rá a ledre közvetlen. A Fenix esetében, döntött TIR optika van használva, ami megvilágít a szélek fele is, de nem vakít.
Városban használva a BR35 esetében a szórt fényű led fényerejét állítod, és ha kell, 1000 lm -ra, 3 mp -re bekapcsolható a szűkebben hordó másik led az M nyomógombbal, ami szintén ki van világítva. Letelik a 3 mp, és kikapcsol. Kátyú pl meg volt világítva.
Közútra, lakóterületen kívül - Az M nyomógombbal váltani a 2 led között, hogy távolabbra, vagy közelebbre világítson. Megint nem lesz a szemből érkező megvakítva, ha szórt fényű alsó led üzemel csak. Nem lehet a ledre rálátni közvetlen.Ezt a megoldást olcsón le lehet másolni. Kell hozzá pl Convoy S2+/ S3 / M1 /M2 ízlés szerint, valamint közelre, jobban ledöntve pl. Skillhunt H03, Mi fölé fehér műnyag lapot kellene rögzíteni, ill. a TIR lencsés változatnál, annyira ledönteni, hogy szemből, 1,2 - 1,4 m magasságban már ne vakítson. Ha a rövidebb távra lámpát használnátok, ajánlott a lapka hozzágumizása, a lámpa ledöntése mellett, hogy ne lássanak rá a ledre közvetlen. Hányan játszadoztatok el így a lámpáitokkal?
Nemcsak az számít, hogy ti láttok a közúton, ha a szembejövő nem lát, mert elvakítottad TE lehetsz az áldozat. Ha a szambejövő fénye végett, TE nem látod az útestet, és véletlen van rajta valami, kátyú, fadarabb, megintcsak TE húzod a rövidebbet. Így is drágák ezek a lámpák? -
FBLLMAG
senior tag
válasz benfolds #49802 üzenetére
Otthon, a szobában használt kerékpár:
A Kettler szobabicikli árára rá se keress. Lehet ennyiért van otthoni bicajod, vagy ettől olcsóbb.
A bicajokat le sem kapom a biztonság kedvéért, nehogy valakinek megálljon a szíve.
Ne ragadj le már a szósz mellett.
A Fenix BC30 - BC30R ma már TIR lencsét használ, döntötteket, melyek mint írtam, szintén szórnak fényt felfele is, de nem vakítanak mint a tükrös megoldások. Kipróbálva. Ellenőrizve. Egyébként a tükörről visszaverődő fény sem vakít, még az 1000 lm -os sem, ha nem közvetlen a ledet látom. Ez is ellenőrizve. Kipróbálhatod, csak ne közvetlen a ledbe nézz! Ez szerint állítsd be a lámpáidat a bicajon, és akkor nem fogsz vakítani. Világos voltam?[ Szerkesztve ]
-
FBLLMAG
senior tag
válasz benfolds #49802 üzenetére
Kipróbáltad, nem biztos hogy elég csak lefelé fordítani a lámpát. Lehet, hogy kellene valamilyen fehér lapkát is rágumizni a tetejére. A tükrös lámpa ahova a szórt fénnyel világít, onnan rálátni a ledre, és az vakít. Szóval, jó 30 - 45°-ban le kéne dönteni azt a lámpát. Este lehet, hogy ezt is kipróbálom, ha lesz rá időm.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz zoli03 #49806 üzenetére
NE RAGADJATOK MÁR LE ILYEN APRÓSÁGOKON.
A LÉNYEG amire rá akartam világítani, hogy a drágább lámpák a KRESZ -nek megfelelően készültek, a kerékpáros testi épségére is vigyáznak kicsit másképpen. LÁTNI, LÁTSZANI, de NEM SZABAD VAKÍTANI. És a nem szabad vakítani részről beszélünk, de valahogy ellenőrizni nem nagyon szokás. Most kipróbáltam a szobabicajon is. Rendesen le kell dönteni a tompított fénynek használt lámpát, hogy ne vakítson. Ebből kifolyólag, legalább 2 lámpára van szükség. Még estélig gondolkodok rajta, hogyan lehetne ezt szemléltetni, hogy megértsétek a problémát.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz FBLLMAG #49808 üzenetére
Csináltam pár összehasonlító képet gyorsan, kb 1 m magasságban a lámpák, mintha kormányon lennének.
A tükrös Nitecore EA21
A TIR lencsés Olight S2A
Hirtelen ezek voltak kéznél. De a lényeget szerintem megfogták. Ha nem akarom megvakítani a szemből érkezőt, akkor távolra sem fog világítani az a lámpa. Akkor már olyan lámpát érdemes felrakni, amely jó szélesen szórja a fényt. A másik meg bármi lehet, mert azt úgyis lekapcsolnánk. Ugye.
[ Szerkesztve ]
-
FBLLMAG
senior tag
válasz ZolkoW #49813 üzenetére
Én olvastam, emlékszem, Te is kb azt említetted, hogy fölé kellene hajlítani valamit. Ha csak 1 lapocskát gumizunk a lámpafej fölé már az is megtenné. Lehet, hogy Te megteszed, de hányan nem. A 100 - 200 lm fényáramnál közvetlen a ledbe lesni sem leányálom. 90 km/h sebességnél, 1 mp alatt 25 m -t tesz meg az autó. Meddig nem látsz, ha elvakít a fény? Ki lehet próbálni. Pont ezért erősködök kicsit. De falra hányt borsó úgy érzem.
A kivilágítatlan fekete kabát, sötét matt bicaj is éppoly rossz, mint a vakítás. Én is autózok, és egyik esetben sem látok sok mindent. Ezért nem szeretek éjjel vezetni, de ha muszáj.
Ha meg valami történik, aki a volán mögött ül az a hibás, a másik meg az elszenvedő, és Ő az is aki legtöbbször a hibát vétette.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz Gargouille #49828 üzenetére
Jobban látni, hogy mennyire repedezett, mennyire tiszta a smaragd.
-
FBLLMAG
senior tag
-
FBLLMAG
senior tag
Őket vártuk még a Győri találkozóra. Csak sajnos, épen máshol volt jelenésük.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz ZozzV6 #49924 üzenetére
Igen. Béláról van szó, és az Acebem 1000+ m -es lámpáiról. Ott van a 60000 lm -os X70 -es is, 12 x XHP70.2 + 1 x XHP35 HI ledekkel. Ez 1115 m hatótávval rendelkezik. A T27 meg 1180 m hatótávval, és így tovább. Nem hiszem, hogy hű de hosszú záridő kellett volna a képekhez. 😉
-
FBLLMAG
senior tag
válasz WestBam #49931 üzenetére
Ez megvan nekem is, a ML300L 3D változata. Ez megmaradt a régi finoman textúrázott testtel. Nekem ez tetszett jobban. NiMh Tronic akkumulátorral használom a biztonság kedvéért. Így ugyan az üzemidőből vesztek valamit, de nem fog kifolyni. D elemet bármikor kapok hozzá, ha kellene. 😉
-
FBLLMAG
senior tag
válasz WestBam #49936 üzenetére
Garancia ellenőrizve, 8 év után a XL200 -asom adta meg magát, de már működik. Ez egyébként már tudja az 1 lm -os holdfényt. 😉 A 2 lámpa kiegészíti egymást. A ML300 -astól a 200 m hatótáv reális, hooossszúúú üzemidővel. 😉 Az alsó 2 fokozata is gond nélkül használható. Kis kiegészítés. Létezik centekért, D adapter AA elemhez / akkumulátorhoz. Akinek a méret túl nagy, ott a ML50 -es sorozat, C elemekkel / akkumulátorokkal. Túrára inkább ezt a kissebb, könnyebb, ML50 -est ajánlanám.
Ezeknél a lámpáknál az a fontos, hogy elég univerzálisak legyenek, hosszabb üzemidővel. Lényegében alacsony fényáramból hozzák ki az erősebb fényerőt, messzebb ellátni velük, vagy szélesebb fénykörre is lehet őket állítani. Gyorsan, fél fejfordítással, hiszen ma már ez is számít. Az alacsonyabb fényáram miatt alacsonyabb a fogyasztásuk, ezért hosszabb ideig is bírják, de nem is forrósodnak. Ez tiszta fizika.[ Szerkesztve ]
-
FBLLMAG
senior tag
válasz bedvóter #49947 üzenetére
Ezt megértem. A régi Solitaire (ez volt az 1AAA -s) kb 2 lm -t tudott. Az enyém, a ledes Solitaire, újan 37 lm, 55 m hatótávval. Kb 7 év használat után még mindig 25 lm, 400 cd, 40 m hatótávval. Ma 47 lm fényárammal, 552 cd fényerővel, 47 m hatótávval lehet kapni.
A 2AA -s esetében a régi izzós 14 lm -ra, 96 m hatótávra volt képes. Nálam a ledes MINI MAG 2AA PRO+ volt meg (öcskös ezt is elkunyerálta a kocsiba). Elég sokat vesztett a fényerőből, fényáramból. A 245 lm 136 lm -re gyengült, a 5600 cd pedig 2500 cd -ra. Mivel sokszor használtam lecsavart fejjel gyertyaként, ezért sejtettem a probléma okát. Otthon friss akkumulátorokkal és tükör, PC üveg tisztítás után javult a helyzet, de az új állapotot nem érte ez sem el. A sima PRO már 272 lm, 6600 cd -nál, 160 m hatótávnál jár.
-
-
FBLLMAG
senior tag
válasz Gargouille #49948 üzenetére
Csak éppen ez a különbség. A Maglite ML300L(X) 3D esetében a 600 lm, 40000 cd fényerővel párosul fókuszra állítva. A 90000 cd -ás, 2000 lm -os lámpám már kicsit szűkebben világít. 3 x 26650 -es akkukból, 1000 - 1200 lm fényárammal kb 6 - 7 óra húzható ki XHP35 HI leddel. Ugye?
A 3 db 4 Ah -ás D NiMh akkuval kb 4 órát bírt a Maglite ML300L 3D -m. D elem kb 12 Ah -ás, és a 12 óra körüli üzemidő közelebb van a valósághoz, mint a 16 óra a gyártó táblázatában. Nekem legalábbis ez a tapasztalatom. A 12 óra már nem is olyan rossz eredmény a 35 - 40 kcd fényerőhöz. A 2. fokozatán, ami kb a fele távra elég, olyan 70 órára elég. Sétára meg sok is a legalacsonyabb fokozata (én 55 lm -t mértem), ami olyan 120 órán át világít.
Lehet vele keresgélni az biztos. A Maglite -ot nem forró vízben, hanem már 10 évvel ezelőtt is tűzben szokták pirítani, autóval nem csak áthajtanak rajta, és még sok más marhaságot csinálnak vele.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz bedvóter #49951 üzenetére
Azt meg hogy? Tartalék égő a talpában, ha a fej meglazításával nem akart bekapcsolni, a rugón kell csak kicsit húzni, a fejében az izzófoglalat a lámpatest felé benyomva, kiszedhető, feje darabokra kapható, lehet hozzá PC lencsét is kapni, stb. Szinte elnyűhetetlen, nincs mi elromoljon rajta. A sav is kitakarítható szükség esetén.
Égőt, elemet kell benne cserélni, de azt minden lámpában kell a led előtti világban.
[ Szerkesztve ]
-
FBLLMAG
senior tag
válasz Gargouille #49958 üzenetére
De az 500 lm a FIX tükrös lámpától, fele akkora fényerőt jelent, végeredményben haloványabb lesz a megvilágított felület. Ezért írtam az 1000 - 1200 lm -t, mert ennél a fényáramnál kb ugyanaz a fényesség a megvilágított felületnek. A fénykör átmérője pedig legjobban a Nitecore EA42 -re hasonlít, bár a Nitecore -é picit szélesebb. A MAG ML300L 3D 600 lm -ja fényesebb mint a Nitecore EA42 1800 lm -ja. Az Armytek, Acebeam pedig picit szűkebb fénykörrel rendelkezik, de az 1000 lm fényáram felel meg a MAG fókusz fényének a középső fénykörben. Mivel van Maglite ML300L 3D, Acebeam L16, Armytek Predator PRO, Nitecore EA42, és volt Nitecore EA45S is itthon, ezért össze tudtam hasonlítani őket.
Így világos? Ezért írtam, hogy kb 6 - 7 óra a 3 x 26650 -es akkuval ugyanaz mint a 12 óra a Maglite ML300L 3D lámpától. Persze a 40 kcd, a 625 lm nem a csúcs, léteznek jóval erősebb lámpák is, de itt másról írtunk, másról volt szó. 8 x 18650 -es lámpával, szerintem, hasonló üzemidő érhető el 1000 lm fényáramnál.
Lehet, hogy WestBam más ismertebb lámpával, lámpákkal is össze tudja vetni, hasonlítani.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz ZozzV6 #49959 üzenetére
Én is hamarabb nyúlok az Armytek Predator -hoz, vagy az Acebeam L16 -hoz, de tény, hogy a Mag ML300L 3D szívós jószág, bírja az üzemidőt. De lehet, hogy WestBam tudna összehasonlító képet lőni ezzel kapcsolatban is, hogy lehessen látni a különbséget. Vagy az a C8 -as is 1000 lm amivel összehasonlította a 200 m -es távon.
Egész éjjeles keresgélésnél, ellenőrzésnél azért jó volt a ML300L is. Nem kellett gondolkozni, hogy alacsonyabb fokozatra -e kell kapcsolnom. Amilyen fokozatra szükségem volt, azt használtam. Haver az Acebeam K60 -asában azért cserélt akkut, bár jóval fényesebb volt, az is biztos. És ha van rá lehetőség, mód, az ember feljebb kapcsol. Kb ugyanaz a súly + 4 akku.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz ZozzV6 #49966 üzenetére
A Mag ML300L(X) sorozat XM-L2 ledet használ.
A fénykör - Hot Spot átmérőjét is figyelembe vettem. Mint írtam, az Acebeam L16, Armytek Prime lámpák fényköre picit szűkebb, mégis 1000 lm fényáramnál (L16) kb ugyanolyan fényes (LUX) mint a Maglite ML300L 3D 600 lm körül. Valahol a 2 TURBO között van az Armytek Predator -hoz képest. Mármint mérve, de szemre is ez látszik. Mind a 2 Li-Ion -os lámpám egyébként fényesebb, messzebb világít. Viszont kb 8 db akkut megennének mikorra a MAG ML300 -as lemerülne hasonló fényességet, hatótávot véve alapul. A GT MINI meg még szűkebben világít. Ugye? A ML300 fényköre pedig még szélesebbre is húzható. Az üzemidőre ez nincs hatással.
Így már remélem érthető voltam.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz Gargouille #49967 üzenetére
Bocs, de pont azt írtam, hogy azonos fénykör (Hot Spot) átmérőnél, azonos fényességnél (LUX) a fényáram (lm) 600 lm vs 1000 lm, ahol a Maglite ML300L(X) 3D világít 600 lm fényárammal. A saját lámpáimmal próbáltam le, hasonlítottam össze.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz ZozzV6 #49971 üzenetére
Igazad van. A GT MINI ugye szűkebben világít, mint akár az Astrolux C8? Ezért tud kevesebb fényárammal nagyobb fényerőt. Hasonló Hot Spot átmérő mellett, hasonló fényerőnél (cd) hasonlítottam a fényáramot. Szerintem nem értettük egymást. Mindegy, nem lényeges.
Ha nem az egész éjszakás keresés, ellenőrzés a lényeg, de látni meg szeretnék, én is az Armytek vagy az Acebeam után nyúlok. Esetleg a Nitecore után.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz Gargouille #49983 üzenetére
Ez igaz, és ezzel szemben nem is vitatkozok, vitatkoztam (bár a képek szerint sem óriási a különbség, a blogot lesve). Vagy a nagyon közeli (pl. iratok), vagy távolabbi tárgyak megvilágítására lett ez kitalálva. És ezt a feladatát hosszú időn keresztül teljesíti. Már hosszabb esti csillaglesős túrán, éjszakai vadász, rendőr kísérőként is teljesített.
Azt hiszem, a témát csontig lerágtuk, úgyhogy ezzel a témát magam részéről befejeztem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetni (keresem típusú is) és reflinket beilleszteni az ÁSZF III/10/16-17 pontja alapján tilos, az ilyen tartalmú hozzászólások moderálásra kerülnek!
- Bemutató Convoy M1 és M2 elemlámpa bemutató
- Bemutató Convoy L2 2016 elemlámpa
- Bemutató Convoy C8 bemutató - Előre mutat
- Bemutató Convoy L2 - már majdnem prémium
- Bemutató Convoy S2+ bemutató - A szükséges plussz
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)