- One mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- Yettel topik
- 6 év biztonsági támogatást ígér a Motorola
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
Doky586 #1136 üzenetére
Az a probléma, hogy nagyon sokan nem tudnak otthon, egyszerűen elektronikusan aláírni. Pedig tavaly év végéig tudtak.
Ennek pedig egyértelmű jele/következménye, hogy egy csomó hivatalos ügyet ismét papíron, a posta közreműködésével intéznek.
Az ügyfélszolgálati iroda házhoz megy?
MaCS
-
válasz
DarkByte #1133 üzenetére
A Tied egy jó példa a pozitív forgatókönyvre.
Az én történetem jellemzően a negatív esetek gyűjteménye, bár a 76 éves apósom speciel aktív nethasználó.
A genetika alatt a következőt értem: az emberek nagy részétől idegen a most tárgyalt eszközhasználati logika. Ennek nagyon jó oka van: az evolúció nem erre irányult.
Persze vannak, akik mégis erre születtek, de most nem róluk van szó.
A nem erre születettek idegenkedési hajlama persze nagyot szór, de a lényeg az, hogy a legkisebb affinitással sem rendelkezők kivételével azért működne az oktatás. Márpedig az oktatás minősége azért eléggé hektikus.Arról nem is beszélve, hogy egy életkor fölött már egyszerűen nem biztos, hogy megy a dolog.
A jelenlegi AVDH-t megszüntetett, kizárólag a DÁP-ot nyújtó rendszer viszont relatíve friss okostelefon birtoklását és használatát, emellett megfelelő tartalékkészüléket vár el minden cselekvőképes állampolgártól. Azoktól is, akiknek ez nem jöhet össze életkoruk, képességeik, lehetőségeik miatt, pedig az egyszerűbb és elérhetőbb AVDH még ment nekik.
MaCS
-
Amiről írsz, az egy teljesen valós jelenség -- de szerintem azért a többséget nem ez jellemzi.
Tartok tőle, hogy egyszerűen maga a digitális analfabetizmus (és a vele együtt járó bizalmatlanság, félelem az IT megoldásokkal szemben) mértéke brutális -- még a szellemileg nem szerényebb rétegekben is.
MaCS
-
válasz
szimi57 #1127 üzenetére
Ez ennél egy szinttel azért bonyolultabb. Mi itt könnyen beszélünk, mert egy informatikai témájú fórum látogatóiként eleve abba a válogatott társaságba tartozunk, amelynek a tagjai azért jól elboldogulnak a telefonnal -- bár még ez sem feltétlenül érvényes minden helyzetre, és nem mindig a mi hibánkból.
A ma használt képernyőn megjelenő felületek nem feltétlenül esnek egybe az agyunk az evolúció által kidolgozott intuitív logikájával. Rengeteg egyébként nagyon okos ember számára is komoly gondot okoznak a számítógépes, pláne mobiltelefonos felületek. Van, akinek lazán megy, van, aki számára átláthatatlan káoszként jelennek meg.
Ismerek két diplomás mérnököt, aki képtelen mobiltelefont használni, és a mai ötvenesek között még baromi sokan vannak, akik számára már az egyszerűbb felületek is kihívást jelentenek, az pedig, hogy közben fájlokat is kezeljenek a telefon és a számítógép között, már súlyosan komoly kihívás.
Ha valakinek az agya genetikailag nem erre van huzalozva, és gyerekkorában sem kapja meg a szükséges szoftverkiegészítéseket, annak ez nagyon nehezen teljesíthető terep lesz még akkor is, ha egyébként más vonalon kiváló elme.
Még az ezredforduló környékén tán a Nokia készített egy tanulmányt arról, hogy az idősebb generációt hogyan lehetne rávenni a mobiltelefonhasználatra, aminek ugye alapfeltétele az, hogy legalább az alapfunkciókat kezelni tudják. Tehát sima, egyszerű menüs alaptelefonokról volt szó. A végeredmény az lett, hogy a megoldás nem az oktatásban, hanem a demográfiában keresendő: azaz először szépen lassan ki kell halnia az akkori 60+-os generációnak, mert megtanítani őket széles körben nem lehet.
Anyámnak éppen 60 éves korában nyomtam a kezébe egy rettenetesen egyszerű menürendszerű Siemens telefont, amelyet több, kifejezetten idős embereknek szánt típus követett. Közel húsz év alatt sem tudta elsajátítani a használatát, hiába használt hozzá egy nagyon ésszerűen összeállított, képes útmutatót. Pedig nem volt buta, sőt, kifejezetten művelt, tájékozott, a szakmájában komoly reálismeretekkel rendelkező elme volt.
MaCS
-
válasz
Doky586 #1123 üzenetére
Igen, még mindig ezen rágódom, mert még mindig ez a helyzet.
A biztonságossá / biztonságosabbá tételnek nem technikai feltétele a mobiltelefon használata. A mobiltelefon éppúgy egy számítógép, mint az asztali PC, és nem véletlenül működnek PC-s és egyéb fizikaieszköz-alapú hitelesítő megoldások.
A megmondom a jelszavamat, egyszeri kódomat megoldás pedig nem a rendszer gyengesége, hanem az egyén hülyesége, aminek ő maga viselheti a következményeit -- de szerencsére én ezzel még nem futottam össze. Hamisított papíros aláírással viszont annál inkább.
MaCS
-
válasz
Doky586 #1125 üzenetére
Szerintem a számítógép is fizikai eszköz, meg a kártya is az. És a minősített aláírás eszközkövetelményeivel is tisztában vagyok, már huszonnyolc éve.
Úgyhogy van alapom arra, hogy találjak kifogásolnivalót azon, hogy egy meglevő rendszer lehetőségeit súlyosan szűkítve az aláírás egy nem mindenki számára rendelkezésre álló eszközhöz legyen kötve.
MaCS
-
válasz
Doky586 #1123 üzenetére
A biztonság fokozásával nincs is semmi gond, és ezt meg is oldotta az Ügyfélkapu+.
És azt is tudom, hogy az AVDH-val kapcsolatban milyen jogi aggályok merültek fel.
És azt is tudom, hogy ahelyett, hogy megoldották volna a problémákat (amint azt ígérték), az egészet beszántották, és helyette egy durván kevésbé használható, azt ténylegesen le nem váltó megoldást hoztak be.
MaCS
-
válasz
Doky586 #1121 üzenetére
Többnyire nem is az eSzemélyiről nem tudnak átállni -- bár erre is van egy példám.
És miért is lett jobb a helyzet azzal, hogy egy, a többség által könnyen használható, széles körű megoldás (AVDH) helyett lett egy olyan, amelyik eleve csak magánszemélyek számára nyitott, eszközigényes és nehézkesen alkalmazható?
De tényleg ennyire nem olvasod, amit írtam? Ez az egész az ügyfeleknél jelentkezik, ami aztán értelemszerűen átterhelődik az ügyvédre.
MaCS
-
válasz
mobilizmo #1118 üzenetére
Nem tudom mindegyiküket lenyomozni, de az alábbi okokat felsorolták (nekem és a kollégáimnak):
- Nincs okostelefonja,
- Vak okostelefonja, de nem fut rajta a DÁP,
- Nem érti az egész DÁP-ot, bonyolult neki,
- DÁP-ot ugyan használ, de nem tudja, hogy hogyan működik az aláírás,
- Nem bízik a DÁP-ban,
- Nem magánszemély, és piaci szolgáltatónál nem tudja megoldani az aláírási szolgáltatás igénybe vételét,Most átfutottam egy pár tucat ügyvéd által futtatott listát, és teljesen általánosnak látszik ez a tendencia. Nyilván függ az ügyfélkörtől is, de mindenkinél drasztikusan visszaesett az ügyfelek elektronikus aláírási hajlandósága. Elég sokaknál teljesen, de a legjobb esetben is a fele alá esett vissza.
MaCS
-
válasz
mobilizmo #1115 üzenetére
Engem közvetlenül nem érint. Van DÁP-om és ügyvédi aláírásom.
De állampolgári szinten a kollégáimmal nagyon tisztán látjuk a visszaesést. Az ügyfelek nagyon nagy többsége (gyakorlatilag 100%-a) visszatért a papírhoz. Ismét postára járunk leveleket felvenni, ami velem előtte másfél évig nem fordult elő, mert minden olyan iratot, amelyiknek az aláírásánál nem kellett jelen lennem, el tudták küldeni AVDH-val, ritkán eszemélyis hitelesítéssel.
Nekem és két közeli kartársamnak jelenleg nincs olyan ügyfelünk, aki elektronikusan írna alá. Nyomtatás, aláírás, tanúk (egy csomó példányban), posta, bélyeg, tértivevény, küldemény átvétele a postán, iktatás, lefűzés.
Ez nem túlérzékenység, ez a konkrét valóság.
Arról nem is beszélve, hogy számomra az év úgy kezdődött, hogy elektronikus aláírási lehetőség hiányában nem tudtam elvállalni egy olyan ügyet, amelyik egy tartós megbízáshoz vezetett volna.
MaCS
-
válasz
dharcos627 #1112 üzenetére
dharcos, mobilizmo!
Sajnos kell a saját telefon -- az aláíráshoz. Én legalábbis nem látok lehetőséget arra, hogy más személy tanúsítványát is használni lehessen. És valóban: ez nagyon, tulajdonképpen extrém módon bizalmi kérdés lenne akkor is, ha ez működne.
Azért hisztizek ezen folyamatosan, mert egy (két) egyébként jól működő, telefont nem igénylő, és tényleg kiemelt jelentőségű szolgáltatást szántottak be, és amit helyette adtak, abból nagyon sokan de facto ki vannak zárva.
És ennek konkrétan látom a következményeit: széles körben visszatértünk a kinyomtatom, aláírom, tanúkkal aláíratom, elviszem a postára, kifizetem a díjat, aztán pár nap múlva tán megérkezik szintre. A pár perces foglalkozásból pár napos lett, nyomtatással, mások bevonásával, papírt használva, esetleg benzint égetve, irattárazva, minden macerával.MaCS
-
válasz
mobilizmo #1109 üzenetére
Tudom, hogy nem mindenki ért ezzel egyet, de én egyre felháborítóbbnak tartom ezt az állami kényszert. Nem elég, hogy okostelefonod kell, hogy legyen, annak relatíve újnak kell lennie, és ezen belül még szűkítjük a kört.
A hangsúly a KELL-en van. Mert azt el tudom fogadni, hogy egy ilyen érzékeny területre erős biztonsági igényeket kötnek ki, és még azzal is egyetértek, hogy ez nem az egyén magánügye.
Az egyik probléma szerintem a minőség szintje, aminek az egyik indikátora az, hogy a saját definícióiknak megfelelő készülékek sem feltétlenül működnek.
Ami viszont sokkal nagyobb, sőt, szerintem vérlázító probléma az a ráutaltság. Az, hogy nincs más lehetőség az általuk is (amúgy indokoltan) forszírozott elektronikus aláírás az állam által biztosított használatára -- miután két működő lehetőséget is beszántottak.
MaCS
-
válasz
birorichard #1086 üzenetére
Amellett, hogy teljesen egyetértek Veled (mindkét szempontból), annyit azért hozzá kell tennem, hogy:
Nem csak arról van szó, hogy az állam az adóforintjainkból nyújtja a szolgáltatást (az AVDH esetén: nyújtotta), hanem ennél többről. Az államnak ugyanis komoly érdeke fűződött hozzá -- amint fűződik most is, csak éppen az AVDH-t és az eSzemélyit beszántva a DÁP-ot erőltetik, szerintem nagyon súlyosan kifogásolható módon.
Az AVDH egyébként nem volt egy korszerű, sőt, az EU-s jogi környezetnek megfelelő termék, az eredeti formájában tehát tényleg mennie kellett. De nem pusztulnia, hanem fejlődnie.
Öt hónap aktív tapasztalat után azt kell mondanom, hogy gyakorlatilag visszatértünk a papírhoz. Ismét postára járok és szkennelek a munkám során.
MaCS
-
-
válasz
Doky586 #1040 üzenetére
De hogyan tud úgy regisztrálni, hogy nem tud belépni? Biztonsági szempontból indokolt lenne, hogy utólag ne lehessen kiskaput nyitni -- legfeljebb újabb biztonsági ellenőrzéssel, amihez egy sima mailcím nekem kevésnek tűnik.
Mindegy, vége a munkahétnek, tudunk foglalkozni az üggyel.
Köszönöm a segítséget!
MaCS
-
-
Igen, a feleségem most szeretne SZJA-t bevallani, és a telefonja most került szervizbe.
Az Ügyfélkapu+ kiválasztásánál azt jelzi a rendszer, hogy rossz a jelszó (nem az, frissítve is volt), vagy Ön nem jogosult ennek az azonosítási módnak a használatára.
Mindegy, holnap ügyfélszolgálat. Megoldjuk.
De a feleségem, ha nem is egy geek, azért aktív számítógép-használó. A tízes skálán 6-7-es szint körül lehet, tehát a potenciális DÁP-felhasználók többsége szerintem biztosan rosszabbul áll. Ha én nem nyugtatgatnám, elég vacakul élné meg a helyzetet.
(Különösen, hogy az aláírásos személyijét két évig nem tudták neki aláírásra alkalmassá tenni, és így egy kicsit megingott a rendszerbe vetett bizalma -- főleg, hogy még a munkaterületére is esik...)
MaCS
-
válasz
Zsolt,72 #1030 üzenetére
Pillanatnyilag éppen nekünk is fájna ez a kiadás, de a gondom tényleg az elvvel van. Hogy elvárás az okostelefon + pótkészülék tartása.
Ami a konkrét helyzetet illeti, tisztul a kép, de ettől nem leszek boldogabb. Új authentikátor fiókot ugye nem lehet létrehozni, hiszen ahhoz bent kéne lenni ott, ahová be szeretnénk jutni. Tehát mintha be lenne zárva a kulcs a kocsiba.
Megtaláltuk viszont azt a telefont, amelyiken egyszer már ment a NISZ Azonosító -- csakhogy, gondolom a másik készülék átvette a hatalmat, úgyhogy a pár hónapja még működő program most kódot/QR-kódot kér, mintha új tekepítés lenne...
Köszönettel: MaCS
-
válasz
Zsolt,72 #1024 üzenetére
Igen, ez valóban egy pragmatikus megoldás. (Eltekintve attól, hogy elvárható-e az állampolgártól, hogy egy nem jelentéktelen értékű eszközt tartson fenn csak azért, mert az állam megköveteli annak a használatát.)
Történetesen éppen ezért meg is tartjuk a régebbi telefonjainkat -- csakhogy mivel 4-5 évente tudunk telefont váltani, a tartalékkészülékeink nem futtatják a DÁP-ot.
Az meg, hogy csak ezért egy korszerű elfekvő telefont vegyünk, nem igazán fér bele...
Köszönettel: MaCS
-
Na, beütött...
A feleségem telefonja elromlott, 2-3 hét a javítás/csere átfutási ideje, és erre az időre biztosan nem lesz DÁP-képes másik okostelefon.
Csakhogy május lévén most van mindenféle ügyintézési-bevallási időszak, amihez ügyfélkapus belépés kell. Csakhogy a rendszer az Ügyfélkapu+-t már a DÁP-ra hivatkozva nem engedi.
Na,ilyenkor hogyan oldja meg az ember a belépést az állami rendszerekhez?
Köszönettel: MaCS
-
válasz
Doky586 #1020 üzenetére
Már miért ne adhatna? Évekig adott, az AVDH a maga korlátaival is ellátott egy sor lényegi feladatot. Amúgy meg ugye most is ad, hiszen a DÁP történetesen egy ingyenes szolgáltatás, amelyik a szintén ingyenes e-személyit váltja. Miért is ne lehetne az elektronikus aláírás egy államilag biztosított közszolgáltatás -- mint ahogy ugyebár az is...
MaCS
-
válasz
Doky586 #1011 üzenetére
Nem az a baj, hogy nem ingyen adják, hanem az, hogy elvették az ingyenes lehetőséget.
Egyébként pont én vagyok az, aki azzal haragítja magára a népet itt is, hogy nem szereti az ingyenes dolgokat. De ez a szolgáltatás olyan módon szerintem lehetne ingyenes, hogy a polgár az államnak úgyis fizet érte. De még jobbnak tartanám, ha nagyon alacsony díjért lehetne igénybe venni -- korlátozás nélkül.
Az pedig elvi okok miatt komolyan felháborít, hogy az állam egy ingyenes, és saját maga által ezerrel szorgalmazott szolgáltatást szelektív módon nyújtja.
MaCS
-
Ezen mindig felhúzom magam, pedig engem személy szerint nem is érint.
Bár, csak a véletlen műve, hogy lett olyan telefonom, amelyik már DÁP-képes. Ha rajtam múlik, még mindig az egyébként kifogástalanul működő régi telefonomat használom -- mint ahogy az ismeretségi körömben sokan csak akkor cserélnek telefont, ha a régi végleg elfárad. Ergo jó eséllyel nem lehetnek emiatt digitális állampolgárok.
Meg egyébként is: milyen alapon köti a kormányzat az egyébként korábban működő, és nem ok nélkül favorizált elektronikus aláírás lehetőségét okostelefon, ráadásul viszonylag új készülék használatához? A fokozott biztonságú aláíráshoz nem lenne szükség extra hardverre, tehát simán működhetne böngészőből vagy akár telepített programmal a szép emlékű AVDH mintájára.
MaCS
-
Amit írtál, az pontosan olyan, mint az én történeteim. Azzal a különbséggel, hogy én fellebbezésig sosem mentem el, mert számított az idő. És ezzel a másik oldal tökéletesen tisztában is szokott lenni.
Az én legutóbbi ilyen történetem egy éves, tehát minden szempontból a g. pont alá esett. Sikerült beszélnem valami ügyintézővel/fogalmazóval/szerkesztővel/takarítóval, aki lazán csicseregve közölte, hogy jobban járok egy beszkennelős, két tanús hiánypótlással, mint egy megnyert fellebbezéssel, mert szerinte sokkal kevesebb munka és biztosan rövidebb pár héttel.
Bár egy kicsit más a történet tanulsága, de annál érdekesebb: cégbírósági eljárásban kaptam hiánypótlási felhívást azért, mert a benyújtott iratokon nem volt szárazbélyegző-lenyomat, és az üzletrész-adásvételi szerződést csak egy példányban nyújtottam be, holott ugye minimum egy eredeti és két másolati példány kellene...
Szóval egy az egyben az ingatlan-nyilvántartási szabályokat kérte számon rajtam a bíróság. A jelek szerint valaki reggel rossz munkahelyre tévedt be.És ugyan nem bíróság előtt, hanem hatósági eljárásokban találkoztam többször azzal, hogy az elektronikusan szabályosan benyújtott AVDH-s iratokat nyomtassam ki úgy, hogy a hitelesítő plecsni jól olvasható legyen, és írjam alá, hogy ez tényleg így igazi...
MaCS
UI: Bár a legaranyosabb történet az elektronikus iratok meg nem értéséről az volt, amikor két ügyvédi irodai titkárnő egymással még az ezredfordulón postán, borítékban, bélyeggel EMAILEZETT!
-
Persze, ezzel én is tisztában vagyok. Az érem másik oldala viszont azt mutatja, hogy igenis elvárható, hogy a jogszabályi lehetőségeket, sőt, előírásokat kövessék.
Magyarországon sajnos elképesztő a hivatalok digitális analfabetizmusa. Nem ritkán büszkén vállaltan.
Még 1997-ben volt szerencsém bíróknak, közjegyzőknek és ügyészeknek tartani előadásokat az elektronikus aláírásról mint a közeljövő várható technológiájáról. Több helyen is felháborodott lecseszést kaptam, hogy a jogászi szakma árulója vagyok.
Szinte napra pontosan egy éve egy informatikai szakmai napon egy nemzetközi ügyvédi iroda vezetője egy teljes előadást tartott arról, hogy ő lebeszélné a kartársakat erről az úri huncutságról, maradjunk csak szépen a papíralapú megoldásoknál, mert az elektronikus iratok nem megbízhatóak, nem biztonságosak, rosszul kezelhetőek, drágák.
Nem régen egy informatikai tárgyú büntető ügyben a bíró közölte, hogy ő nem érti az egészet, de nem bízik az informatikusokban, mert a volt férje is informatikus volt -- aztán egy az egyben felülbírálta az informatikai szakvéleményt, amelyik alapján fel kellett volna menteni a vádlottat.
Szóval nagyon nagy bajok vannak itt a képzéssel és a mentalitással. Miközben lassan negyed százada van törvényi szabályozás az elektronikus aláírásról.
MaCS
-
Oké, köszi!
Illúzióim azért nincsenek... Nem olyan régen konkrétan a bíróság dobta vissza az AVDH-s iratokat és követelt "helyettük" teljes bizonyító erejű, két tanúsokat.
Az elektronikus cégeljárás bevezetése után több nagy bank még évekig nem fogadta el az elektronikus végzéseket, és követelte azokat úgy papíron, hogy azok papíron ugye egyáltalán nem is léteztek. Két évvel a bevezetés után az egyik legnagyobb presztízsű bank jogi osztályán bírtam olyan jogásszal beszélni, aki még csak nem is hallott az elektronikus iratokról.
De jó ideig a közjegyzők is le voltak maradva -- és vannak is. A minap egy sor közjegyzőből nem tudtak kikönyörögni azt, hogy egy weboldal tartalmát mentsék le és hitelesítsék elektronikusan. Csak úgy lettek volna hajlandók ilyesmire, hogy kinyomtatják az egészet, és nyomtatott közjegyzői okirati oldalszámmal számolva papíron hitelesítik.
MaCS
-
Piaci szereplőknek csak 2025. júniustól kell hogy elfogadják a dáp aláírást. Addig még van idő.
Akkor én itt most eltévedtem... A DÁP nem egy minősített aláírást létrehozó megoldás? Mert ha igen, akkor mi ez a júniusi határidő? A minősített aláírási minőségen belül mennyiben különül el a DÁP? (Nem illene neki...)Van ahol papírt vagy érintőkijelzőn ujjal való aláírást is elfogadnak pedig azt még az aláíró se ismeri meg.
Ez régi nagy kedvencem. Ha valaki elfogadja, lelke rajta, de tényleges joghatást kétség esetén legfeljebb külön bizonyítási eljárás alapján érhet el, amit gyakorlatilag esélytelennek látok. Nem szabályozott elektronikus aláírás, csak egyszerű.MaCS
-
"Ugyanaz mint az AVDH, hiteles e-aláírást csinál,"
Ez így nem igaz. Technikailag valóban AVDH-val hitelesíti az iratot, csakhogy az ettől még nem lesz hiteles. Január 1-jével ugyanis megszűnt az AVDH-s iratok felhasználhatósága, kikerült a Pp.-ből, magyarán önmagában hivatalosan semmire sem jó.
Kizárólag a rendszeren belül, az ePapír alkalmazásával küldött iratok mint egységes küldemények lesznek így hivatalosan felhasználhatóak, de amint a jelzett módon kiveszed a rendszerből az így aláírt iratot, az gyakorlatilag elveszíti hiteles okirati jellegét.
Úgyhogy, kérlek, ne terjeszd ezt a megoldást, mert komoly bajt okozhatsz vele!
MaCS
UI: Attól, hogy volt, aki elfogadta, semmit sem jelent. Az eOn nekem a minap a sima emailben küldött, beszkennelt szerződést is elfogadta, tehát gyakorlatilag nem követelnek meg hitelesítést. Jogilag még csak nem is számít okiratnak...
-
Szeretném, ha a DÁP app nem biometrikus azonosítóval, hanem PIN-kóddal nyílna. Ez elvben 6 számjegyű. Ezt elvben nekem kellett megadnom? Csak mert sem leírva, sem magam által feljegyezve nem látom, és így módosítani sem tudom.
Köszönettel: MaCS
-
Szerintem egészen egyszerűen csak arról van szó, hogy megint nem gondolták át a szabályozást, mivel ez illetékeseknek a telefonügyeket a titkárnőjük, asszisztensük intézi. Több ilyen történetet ismerek már belülről.
Pedig szerintem egyáltalán nem általános az a helyzet, hogy valakinek tartalékban ott áll egy viszonylag korszerű (tehát nem olcsó), a DÁP-nak megfelelő specifikációjú telefon. Pedig egy garanciális javítás/ügyintézés simán eltarthat hetekig, amely idő alatt azért szükség lehet elektronikus ügyintézésre. Milyen fasza lehet mondjuk egy belépési lehetőség nélkül maradás mondjuk bevallási időszakban -- a telefon hiánya pedig nem igazolási alap.
MaCS
-
"Én már azt sem értem minek kell beküldeni v megsemmisíteni??? Egyértelműen rajta van a lejárat dátuma, utána már érvénytelen. Bankkártyából is itt van évekre visszamenően több is, azokat sem kérték vissza."
Azért, hogy ne legyen több, személyazonosításra alkalmas jogosítványod. Ha lejár bármelyik kategória érvényessége, nem lehet ráírni, tehát új példányt kapsz. A lejárt példány okmányérvényessége, tehát az a dátum, ameddig személyazonosításra alkalmas, még hosszú évekig kitarthat. Vezetni nem vezetheted ugyan vele a lejárt kategóriát, de igazoltatásnál használhatod, ami nyilván nem fordulhatna elő egy másik érvényes, azonos típusú okmány birtokában.
MaCS
-
A allográf, azaz nem saját kezűleg írt (magán)végrendelet érvényességéhez nem elegendő a teljes bizonyító erejű magánokirati forma. Ezért sem a két tanú aláírása önmagában, sem az ügyvédi ellenjegyzés nem működik. A két tanú persze érvényes opció, de csak akkor jó végrendeletre, ha a két tanú együttesen, egymás és a végrendelkező jelenlétében írja azt alá. Ez egy nem nevesített okirati forma, ezért külön megengedő szabály hiányában elektronikus okirat nem lehet érvényes végrendelet. Végrendeleti öröklés ezért csakis papíralapú írott, vagy különleges esetben szóbeli végrendelet alapján történhet.
MaCS
-
"Minek kéne egy embernek kétfajta belépés?
Vagy ez vagy az. Ennyi. Tessék választani."A DÁP ugye mobiltelefonhoz kötött. Az meg mondjuk hetekre szervizbe kerülhet, a DÁP-nak megfelelő ideiglenes pótlás nélkül. Ilyenkor mit csináljon az, akinek éppen szüksége van a központi szolgáltatásokra?
MaCS
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Asztali PC , R5 5500 , RX 6700 XT , 32GB RAM , 512GB NVME , 1TB HDD
- Sony PlayStation 5 Fat 825 GB eredeti doboz, gyári kontroller
- Dell XPS 3K Érintős,core i7,16GB RAM,256-512GB SSD,ÚJ AKKU,ÚJ TÖLTŐ,Szép állapot
- AKCIÓ!!!Acer V3,FullHD core i5 6200u(4X2,8Ghz),8GBRAM,nVme
- Újszerű Lenovo,15,6"FullHd IPS,Ryzen 5(8x3,7Ghz)VEGA 8 VGA,12-20GB RAM,SSD+HDD
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 13400F / 32GB DDR5 / RTX 4070 Super / 1TB SSD
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest