- Íme az új Android Auto!
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Fotók, videók mobillal
- Csíkszélességben verné az Exynos 2600 a Snapdragon 8 Elite 2-t
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fitzgerald
veterán
Ez jó kérdés, ha nem futtatsz a játékos sessiönök között/alatt egyéb programokat, akkor fogalmam sincs. Ha igen, akkor ezek valamelyike a ludas.
Mert ha mondjuk folyamatosan megy a gép 3-4 napot reboot nélkül, akkor érthető, hogy egy idő után nem lesz olyan a teljesítmény, mint rebootot követően...de itt nem erről van szó ha jól értem. -
Fitzgerald
veterán
DDR5-el várni az világos, érthető. Valószínűleg lesz még 1-2 év mire beérik, lesznek még itt 9000+ MHz-es kitek jó időzítésekkel, jó áron.
A DDR4 viszont egy érett, alaposan kiforrott, és még mindig releváns platform.
Ráadásul nagyon olcsó is manapság.
Plusz Intel oldalon vannak crossgen lapok is az új procikhoz, DDR4 támogatással.
Új gépbe semmiképpen nem tennék már 16 gigát. -
Fitzgerald
veterán
Ezekhez abszolút elég is a 16.
Viszont valószínűleg most már relatíve rövid időn belül el fogunk jutni oda, hogy a 32 lesz az ajánlott, szinte minden új játéknál, akár single, akár multi.
A 16 giga olyan 2013-14 óta a sweet spot, illetve "elég" játékhoz, tehát cirka 10 éve.
Szóval példátlanul hosszú ideig ki lehetett húzni 16 giga rammal, ha a játék volt az elsődleges szempont.
Csak gondolj vissza, ez pont annyi idő, mint amennyi 1995 és 2005 között telt el - szó szerint legalább egy nagyságrenddel emelkedett a játékok ideális futtatásához szükséges ram mennyisége abban a 10 évben (64mb -> 1gb).
De lassan véget ér ez az éra is, és a pár említett játék nem a kivételt, hanem a szabályt fogja erősíteni. -
Fitzgerald
veterán
Direkt kiemeltem vagy 2x is, hogy semmi nem fut a háttérben...az meg ezek szerint nincs meg, hogy a Win a ram managementet a gépben lévő ram mennyiségéhez lövi be, tehát más lesz a ramhasználat mind os szintjén, mind programok futtatása közben 8 giga, 16 giga, és 32 giga rammal...
"Mivel nem hiszem, hogy itt sok pro player van, ez teljesen lényegtelen."
Az hogy nem érted a usecase-t az okés, de attól még nem lesz lényegtelen a dolog...
Köthetjük az ebet a karóhoz: az "elég" nem egy objektív meghatározás, ha arról van szó, hogy mennyi ramra van szüksége valakinek.
Elég a 16gb, ha elég igénytelen valaki ahhoz, hogy benyelje a stutteringet, brutális dropokat bizonyos játékokban, amikor éppen ürül a standby memória...
Elég, ha 5 perces benchmarkok erejéig tesztelsz Youtubera egy-egy játékot...
Stb. -
Fitzgerald
veterán
Oké, tegyük fel 12-t eszik (nem annyit, én is játszom vele, még ha 12-ről indul is, simán felkúszik az 14-15-re is játékmódtól/maptól függően, 1440p-n is
).
Tegyük fel, hogy Windows 10-en játszol Warzone-t, ami még mindig a legelterjedtebb oprendszer manapság.
Játszol mondjuk 10 perce, aztán egyszer csak megtelik a standby memória.
A Windows elkezdi üríteni a háttérben, ennek következtében egyszer csak brutálisat esik a framerate, mondjuk éppen akkor, amikor tűzharcba keveredsz...
32 gigával nem lesz ilyen problémád.
És nem csak a Warzone-t érinti a dolog, rengeteg egyéb játékot is. -
Fitzgerald
veterán
"Jó ideig elég lesz mág a 16gb, még a közelében sem járnak a játékok, hogy kifogyjanak belőle."
Ezek szerint nagyon más játékokkal játszunk. Nem sokkal ezelőttig nekem is ez volt a mantrám.
Elégségesnek elégséges lesz a 16, még egy darabig. De manapság a 32 az optimális, illetve cpu magonként 4GB.
A 6 magos procik a legelterjedtebbek ma, de mivel 24 gigás kitet nem lehet kapni -> 32gb.
Windows 11 magában megeszik olyan 6 giga ramot úgy, hogy szinte semmi nem fut a háttérben.
Egy Warzone/MW2 14-15 gigát is zabál, Battlefield 2042 szintén.
És akkor még nincs is szó multitaskingról, néhány apróbb programon kívül csak a Windows fut...
ISLC-t nem tudom ismered-e.
A Windows készenléti memória problémájára megoldás, 16 giga ramig esszenciális használni multis játékokban. Aki kicsit is komolyan gondolta az online, kompetitív játékot az elmúlt években, az ismeri.
32 giga ram mellett nincs már rá szükség, mert nem rántanak egy hatalmasat a játékok, amikor a háttérben az os éppen üríti a standby memóriát...
Új pécébe semmiképpen nem szabad ma már 16 gigát tenni.
Főleg ilyen árak mellett, talán sosem volt még ilyen olcsó a ram, mint manapság...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy topik
- Íme az új Android Auto!
- One mobilszolgáltatások
- Melyik tápegységet vegyem?
- Bejelentette az Arc A sorozat nyugdíjazását az Intel
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Egyre csak fejlődik az AI, emberek tízezreit rúgja majd ki a BT
- Autós topik
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- További aktív témák...
- DDR4 Kingston és Corsair 2x16GB 3200MHz CL16
- Kingston FURY Renegade 32GB (2x16GB) DDR5 6400MHz KF564C32RSK2-32
- Eladó saját használatból MSI Z87-G43 GAMING 1150-es foglalatú alaplapom
- Msi Mpg Z590 Gaming Plus Eladó!!!
- Lenovo Legion 2026ig Garis Gamer Laptop 165hz i5 11400H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB 130W
- Acer Nitro 5 -AN515 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i7-11800H - 16GB - 512GB SSD+1TB HDD -RTX 3050 - Garancia
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- Crucial 240GB SSD eladó
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman i3 FSP 600W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged