Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ez a topic az Amatőr csillagászattal, csillagászati eszközökkel, és a velük kapcsolatos kérdésekkel, tapasztalatokkal foglalkozik, kizárólag hobbi szinten.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kirlog
csendes tag
válasz
Cray Tyler #2295 üzenetére
Wow, ez nagyon jó oklinak tűnik. Én most csak egy 7mm-es Planetary-t rendeltem. Meg egy kis EQ1 óragépet, meg táskát a tubusomhoz. Így végre kikerülhet a karton dobozából amiben jött, csak már megy tönkre utaztatás miatt a doboz. Elvileg ma érkezik meg a csomag. Ha szép lesz az idő este, megyek is kipróbálni.
Viszont tegnap olvastam vissza topikot egy darabig, és láttam, hogy Gilice tér közelében laksz. Meglepődtem, mert én arra járok el minden nap munkába menet, jövet. Kicsi a világ
-
Kirlog
csendes tag
Szia, én is elég kezdő vagyok, így ha hülyeséget mondok, majd valaki kijavít engem remélem.
Igazából számolgatni kell okliknál. Ugye 650-es fókusszal a mostani oklik 26x-os (650/25=26), illetve 65x-ös (650/65=65) nagyítást adnak. Ezek szerintem jók mélyégezésre (minőségtől eltekintve), mivel ott sok esetben elég nagy kiterjedésű objektumokról beszélünk. Pl.: Nekem kb 40x-es a legkissebb nagyításom a nagy fókusz miatt, és van pár csillaghalmaz ami már nem fér bele rendesen a képbe. Bolygózáshoz viszont kellhet a nagyobb nagyítás.
Nagyításról azt írják az interneten a nálam okosabbak, hogy elméletben az optika átmérőjének a kétszerese a max amit ajánlanak (nálad ez ugye 260x-os). Viszont azt is írják, hogy 250 fölé nem érdemes menni a légköri zavarok miatt.Ha barlow-val nézzük,akkor így én olyan 7mm-es vagy 6mm-es körüli oklit vennék a helyedben barlowból meg 2x-est. Így 7mm es pl. 93x os nagyítást adna alapból, barlow-val meg 186x-ost (6-osnál meg ugye ez a szám 108x és 216x-os) . Vagy ha 2,5x-3x barlowot veszel akkor ehhez igazítva lehet számolgatni.