Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • p_adam

    addikt

    válasz Cotty0 #35 üzenetére

    Az előbb linkelt cikk más véleményen van (nem mindenben értek egyet, de legalább nincs marketinges illata). És én is inkább afelé hajlok hogy ez elsőre inkább egy 'béta' váz egy jó platformon, csak annak kissé drága. De FF mirrorless gépből ez az egyetlen, ami Canon, és ez az egy dolog önmagában képes lesz eladni, azt az egy célt eléri, hogy kisebb, kompaktabb mint az 5D (bár adapterestől nem sokkal könnyebb).

    Számomra érthetetlen, hogy miért kellett jól működő dolgokat újratervezni(pl. a módválasztó tárcsa vagy a ki/bekapcsoló gomb, a tekerő gombról se hallottam még, hogy elromlott volna normál használat mellett), szinte minden sokkal nehézkesebben és lassabban működik. Mintha direkt arra tervezték volna, hogy a (nem profi) user minél inkább bízza a gépre a beállításokat, minthogy ezekkel küzdjön.

    Később érkezik egy olcsóbb modell, amiből az érintésékérzékeny gombokat eltávolítják, az sokkal jobban megfelelhet a célközönségnek (meg ahhoz jobban passzoló árszinthez), bár cserébe lehet, hogy a jó EVF-et és LCD-t is lebutítják.

    Meg az se lepne meg, ha egy év múlva érkezne egy "kevésbé újratervezett" profiknak szánt gép, csak ha már ez ennyibe kerül, akkor az mennyibe fog.

    Szóval nem, állóképekre nekem nem igazán tűnik úgy, hogy vágná a fát az 5D alatt, videó tekintetében pedig sokkal inkább a tükör nélküli konkurensekre mutogat vissza, mint az 5D-re, tehát összességében mondhatjuk, hogy eléri a célját (elméletben).

  • sztyui2

    őstag

    válasz Cotty0 #45 üzenetére

    A videót azért nem említettem mert már így is eléggé hosszú lett, plusz én nem igazán videózok. De a croppolt 4K akkor is gáz, tekintve hogy a Sonynál nem croppolt.
    A 10bit 4:2:2 csak külső rögzítővel elérhető, nyilván ha komolyan videózol akkor lehet hogy megveszed ezt a kb200-300ezres külső rögzítőt meg hozzá az SSD-t meg mittudomén, ebbe nem akartam belemenni.
    Tényleg a videó annyira nem érdekes számomra, ez van. Ha esetleg majd Sonyra váltok, akkor lehet, hogy majd kisérletezek a videóval, de jelenleg 5D2+5D3-al nem próbálkozok a videózással mert az nagyon béna.

    A szenzorstabi viszont nagyon fontos, az tipikusan egy olyan vadiúj modern funkció ami csak működik a háttérben és nem veszed észre, nincs vele baj, csak szépen teszi a dolgát és segít. Nagyon nagyon sokszor jól jön. Kár, hogy nem rakták bele.
    Az OIS lehet, hogy jó dolog, de nagyon megdrágítja az objektívek költségét és az objektívek méretét, és súlyát is összességében. Ha van 4-5 obim, miért akarnám kifizetni 4-5X a stabilizátor árát, mikor helyette egy alkalommal a váz árába beleépítve megkaphatom? Plusz a legtöbb fix obinak nincs OIS-e, mint ahogyan az új Canon obik közül is az 50-esnek és a 28-70 f2-nek sincs, tehát a két profi felhasználásra szánt obijukhoz semmilyen stabilizálás nem érhető el.
    Arról nem beszélve, hogy videónál is nagyon jól jönne a stabilizálás. Az IBIS pont azért jó mert bármilyen obit raksz rá, akár vintage obit, akár gyárit, akár adapterezett akármit, mindig ugyanolyan jól működik.

    A touch to focus és az ujjal vezérlés két különböző dolog. Tudom, hogy be lehet állítani, hogy csak a képernyő jobb felét érzékelje amikor húzod az ujjad, viszont a touch to focus attól még bekapcsolva marad az egész kijelzőn, mert az ugye azt jelenti, hogy ahová böksz az ujjaddal, hirtelen odaugrik a fókuszpont. És amikor odaemeled a szemedhez a gépet, akkor nem deaktiválja a kijelzőt elég hamar, így minden alkalommal pont megnyomod az orroddal, és elállítja a fókuszpontot.

    Dupla kártya foglalat:
    Nagyon sok profi ismerősöm van akinek volt baja a kártyával. Nekem is volt bajom már 3-4X is, profi kártyákkal.Volt amikor a kártya volt a hibás, volt amikor én voltam a hülye, volt amikor véletlen rossz kártyát formáztam, volt amikor farzsebbe raktam és egy jól sikerült meki burger után a számlát is beraktam a farzsebembe, majd az egészet kidobtam a kukába az utcán. Aztán otthon vettem észre hogy egy 128gb-os Lexar kártyát is kidobtam a kukába :D Na mindegy, amikor kártyahiba volt, akkor is megmentett a dupla kártya.
    Lényeg az, hogy mivel a kártyahiba nem lehetetlen, hanem egy kicsi valószínűsége mindig van, ezért előbb-utóbb elkerülhetetlen. Azt szokták mondani, hogy még nem fotóztál eleget, ha nem volt még kártyahibád. Nem akarom mondani hogy nekem mennyi expó van az 5DIII-ban... :)
    Szóval tényleg, ez egyszerű matek. A kártyahiba nem lehetetlen dolog, így a nagy számok törvénye alapján előbb-utóbb megesik mindenkivel ha eleget fotózik. Ha dupla kártyafoglalat van a gépben, akkor annak viszont már tényleg nagyon kicsi az esélye hogy egyszerre hibásodjon meg mindkét kártya.
    Nyilván ha nem annyira fotózol nagyobb munkákat, nem érzed át, hogy sokszor a képek védelme fontosabb mint az egész felszerelés értéke.

    EVF frissítéssel úgy vagyok, hogy igen, tűző napon nem próbáltam, de basszus egy ilyen bolt nagyjából reprezentálja az esküvői viszonyok 90%-át. A sötét kis ablakos szobákban öltözködések, a béna világítású házasságkötők, a sötét templomok, a még sötétebb, csak DJ fénye által világított táncterek, stb-stb...Ha itt ilyen, el sem merem képzelni hogy máshol milyen. Ne csak az ideális körülményeket nézzük!

    Igen, a markolat szubjektív, azt mondom, hogy ha minden egyéb dolog rendben lenne a vázzal, akkor a markolat megszokható lenne. Mint említettem is a cikkben, a Sony gépeknél jobb a Canon R markolata. De mégis örömmel veszik sokan a Sony gépeket, mert a markolaton kívül minden rendben van velük.

    [ Szerkesztve ]

  • sztyui2

    őstag

    válasz Cotty0 #47 üzenetére

    (edit: visszaolvastam ezt a hsz-t, nagyon elmentünk tech nörd-be :D )

    Nem tudom az az új EVF technológia hogyan működne, simán lehet, hogy később ki tudnak majd olvasni a szenzorból 240fps-nyi adatot fény vesztés nélkül.
    Két lehetséges verziót látok:
    1. Ha sötétebb lesz maga a beérkező jel a 240fps miatt, akkor magát az EVF világítását pont annyival megnövelhetik talán. Tehát ha ebbe a mikro OLED kijelzőbe ami maga az EVF, nagyobb fényerőt raknak, akkor az kompenzálhatja a 240fps miatti fényveszteséget.

    2. Ne a videó zár sebességből indulj ki. Én azt gondolom, hogy a sony fogja szépen hozni a 4. generációban is az új szenzor techet. Nézzük meg a múltat:
    1. generáció: MILC tech használata, elektronikus zár és hasonló funkciók bevezetése
    2. generáció: Phase Detection AF pontok elhelyezése a szenzoron, Háttérvilágított szenzor (A7RII)
    3. generáció: Háttérvilágított szenzor mostmár majdnem 100%-ban lefedve AF pontokkal(A7III), és ott a vadiúj szenzor technológia, a stacked szenzor, ami lehetővé teszi a rolling shutter nélküli, blackout mentes fotózást és a 20fps-t az A9-ben.
    4. generáció: Elviekben a következő egy háttérvilágított szenzor lesz, ami teljes szenzoros kiolvasást fog tudni. Pont nemrég olvastam valahol, hogy a Sony legyártotta tesztüzemben már az első APS-C méretű, teljes kiolvasású szenzort. Ez ugyebár azt jelenti, hogy nem lefut a kiolvasás fentről lefelé, mint a hagyományos szenzorokon, hanem ténylegesen egyszerre ugyanabban az ezredmásodpercben olvassa ki a szenzor az összes pixelt. Ezzel az új technológiával teljesen eltörölhető lesz végre a mechanikus zár is, elektronikus zárral is lehet majd vakuzni, plusz a rolling shutter is megszűnik.

    Szóval én azt gondolom, hogy ezt a 240fps-es EVF-et lehet, hogy egy teljesen új szenzortechnológiával fogják összekötve kiadni majd az új vázakban, és annak az új szenzornak már a kiolvasó sebessége is meglesz ugyanúgy 240fps.
    Jelenleg a Sony A9, 1mp alatt 60X méri a fényt és fókuszál újra, ezáltal az egész ugyebár folyamatosnak tűnik, de jobb processzorral ez lehet majd még gyorsabb is.
    A videóban beállított "zársebességet" ami 1/50 25 képkocka esetén, és 240fps-es videó esetén 1/500-nak kellene lennie, ezt szerintem ne keverjük ide, mert ez szerintem másra van hatással. Az elektronikus zár az egy virtuális zár, mint ahogy az A9-ben is már tud 1/32000-et az elektronikus zár. Ez csak azt állítja, hogy az a bizonyos lefutás, a kiolvasás a szenzoron mennyi idő alatt történik.
    A teljes kiolvasós szenzorral ez annyiban fog változni csak, hogy a záridő majd azt jelenti, hogy a szenzor mennyi ideig aktív amikor rögzíti a képet. 1/500, vagy 1/1000 ideig vagy amit beállítasz neki.
    Mert most ugyebár nem arról beszéltünk hogy milyen a videó, hanem hogy milyen a kereső, amikor nem rögzítünk felvételt, csak átnézünk rajta.

    Persze amikor ténylegesen rögzítesz például egy videót, akkor a videó rögzítése közben, amikor villog a piros pötty, akkor természetesen az általad beállított framerate-et szeretnéd látni a kijelzőn. Ezt is fogod látni, pont mint ahogy most egy iPhone-nál is ha slow motion módban vagy akkor sokkal gyorsabb fps-el látod a videót már felvétel közben is, de ha beállítod a 25fps 4K-t, akkor 25fps-el látod a dolgokat.

  • konyi79

    addikt

    válasz Cotty0 #45 üzenetére

    Azért ezt a hozzászólásod olvasd vissza, kb marketing szöveggel véded a gyakorlati szempontból feltárt hiányosságokat.

    Video 10bit, stb: ok, 1,74 croppal, ugyan milyen obit teszel rá? mekkora felbontásod marad? milyen látószöggel? Arról tudsz, a Sony inkább 2,5 pixelből csinál 1-et, ne vesszen el a fény?

    Control ring, amit megszoksz: Hogy szoksz meg valamit, mennyit kell tekerni, ha nem ugyanannyit kell mindig?

    Touch focus: ülj be egy autóba, aminél érintőpanelre tették a fűtőpanel vezérlését, és próbáld szeretni. Jó tud lenni egy érintőpanel dolgokra, de van amire nem való

    touch focus: ennek a bénázását is biztos kijavítják tuti, de talán emlékszel, mennyit sírt az internet népe, a Sony nem képes pöcköt rakni a vázaira. Most van. A Canonon nem lett. Így szerinted majd mindenkinek jó lesz, mert a Canon csinálta?

    Dupla kártya: goto previous
    EVF: kifejezetten fel, nem le lett húzva, közel OVF fetisiszta oldalról (bocs Sztyui :P ), de pont belefér a másik oldal szempontjából.

    Abból a képből, a háttérbe berajzolt üvegekből meg ne próbálj szerintem messzemenő következtetéseket levonni a rendszer fejlődési sebességét illetően. Egyébként sincs itt olyan nagy gond szerintem objektív fronton, mint induló rendszer. Kezdésnek tök mindegy, mi a az ára, iszonyat jó húzás volt az f2 alapzoom, meg a Sony hozzászoktatta a népet már, van élet a natív üvegeken túl.

    Szóval bocs és ne érezd támadásnak, de nagyon hamar lett olyan érzésem a hozzászólásod olvasva, mintha azt a canon értékesítési managere írta volna :)

  • *Ropi*

    félisten

    válasz Cotty0 #45 üzenetére

    A lényeget a többiek leírták, én csak a dupla kártyához szólnék hozzá:

    "dupla memoria kartya foglalt... ezt sajnos soha nem ertettem, de lehet hogy csak azert, mert nem vagyok profi / fel-profi fotos, de nekem eddig meg soha nem volt gondom minosegi memoria kartyakkal, es oszinten kivancsi vagyok ra, hogy komoly fotosoknal hanyszor fordult elo, hogy jo minosegu kartyak megadtak volna magukat eles fotozas kozben?"

    A saját tapasztalatom: havi szinten átlagosan 2-3 esetben keresnek meg, hogy le kellene menteni félig vagy teljesen holt kártyákról az adatokat: a CF korszakban töredéke ilyen történt, csak az SD kártyák térnyerésével kezdett hatványozódni, mert sok boltban csak micro SD-t árulnak mondván, hogy átalakítóval bármiben lehet használni - szerintem csak az használjon átalakítózott microSD kártyát, aki 16 golyóval a tárban szeret orosz rulettezni, ugyanis 8 lába van egy átalakítónak, ami ugye 16 kontakt hibalehetőség. A memóriakártyák nem megbízhatóak, sőt mi több: egyre megbízhatatlanabbak, főleg amióta azok is TLC NAND flash alapon működnek (akárcsak az újabb SSD-k) - a hamisított kártyákról meg aztán főleg ne is beszéljünk...Vannak megbízható kártyák, mint pl. az industrial grade SLC típusok, de ezekből kevés van és azok is aranyáron mennek. Egyértelműen az (is) a redundanciára, tehát valóban professzionális munkára tervezett fényképezőgépek egyik ismertetőjele, hogy 2 memóriakártyát fogadnak, amire párhuzamos tükörmentésben kerülnek a raw fájlok, így ha az egyik kártya megsérül, akkor a másikon még mindig megvan az anyag. Egyébként a CF kártyák 50 tűje sokkal biztonságosabban csatlakozik (főleg, hogy a lényeges pontok többször is ki vannak vezetve), mint a költséghatékonyabb (micro) SD szabvány 8 érintkezési pontja. Sokan azon a véleményen vannak, hogy "attól még nem lesz jó a kép, ha a felszerelés méregdrága", nem kell mindenből a legdrágábbat megvenni - van, amiből pedig meg kell: mert amit eleve arra fejlesztenek, azoknál jóval nagyobb az esélye, hogy túlélik a képek a nem várt esést / ázást / hideget / meleget / kártyahibát / stb. is. Amikor munkánál a képek biztonságáról van szó, akkor a maximum az elvárható minimum: ha az élet citromot dob, akkor egy redundáns biztonsággal dolgozó fotós nevetve kever limonádét belőle. :)

    [ Szerkesztve ]

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

  • konyi79

    addikt

    válasz Cotty0 #57 üzenetére

    Na most nem tudom hogy kérdezzem óvatosan, ne sértse a fórumon az anonimitásod, de csak jó lenne tudnunk. A munkáltatódnak, munkádnak, van bármi köze a Canonhoz, esetleg a termékeihez kapcsolódó kereskedelemhez?

  • *Ropi*

    félisten

    válasz Cotty0 #57 üzenetére

    "Visszatérve a célom nem a marketink, :DDD hanem hogy segitsek a muszaki háttér pontosabb értelmezésében, es ezzel realisabb kepet kialakitani az olvasokban, akiknek, lehet hogy csak hetkoznapi hasznalatra lesz a gep, de legalabb ertik, hogy miert ugy mukodik ahogy, ami lehet hogy tovabb segiti oket még akar a hasznalatban is. ;)"

    Azt látjuk, hogy nagyon lelkes vagy és technikailag korrekt infókat írtál, viszont a technika csak az egyik oldala, a másik legfontosabb a hatékony kezelhetőség: az átlagfelhasználókat nem érdekli, hogyan működik, csak stabilan működjön és gyorsan, pontosan kezelhető legyen - ezek, ebben a formában nem valósulnak meg. A profikat érdekli, hogy mi hajCCSa a gőzgépet, de ők tudják is, hogy milyen célszerszámot válasszanak a saját munkájukhoz, amivel a leghatékonyabban tudják elvégezni - a Teslának én örülnék: azzal a lendülettel adnám is el, és vennék az árából egy olyan autót ami jobban passzol az igényeimhez, plusz még fotós cuccra is maradna belőle. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

  • *Ropi*

    félisten

    válasz Cotty0 #60 üzenetére

    Szóval igen.:D

    Csak annyi, hogy Petőfi Sándor is megmondta: az interneten bárki bármit állít, mindig lesz valaki aki elhiszi neki (egy csecsemőnek minden vicc új). Szóval miért jó az, ha valaki kezdőként úgy veszi meg az EOS R-t, hogy utána gyorsan szabaduljon tőle és soha ne akarjon többé Canont? Hosszútávon nem jó üzletpolitika a gyors haszonszerzés miatt a felhasználó bizalmának az elvesztése - és a Canon ezzel a vázzal efelé tett egy jó nagy lépést (mondom ezt többszörös Canon tulajként).

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

  • konyi79

    addikt

    válasz Cotty0 #60 üzenetére

    Van.
    Ez egy szakmai fórum, ahol nem egyedi példa, valamely gyártóhoz bármilyen szinten kapcsolódó érdekeltség megjelenik. Ezt teszik többnyire etikusan: nem buzdítanak vásárlásra, és nem tolják a marketing szöveget.
    Teszik úgy, kérdésekre válaszolnak, legyen az bármilyen jellegű is termékkel kapcsolatban, de nem térítenek. Példának legjobb talán az mft topikban az Olympus mintabolt - hogy maradjunk fotós témánál - , aki többször válaszolt már bármilyen kérdésre, de még nem olvastam szakmai vitában álláspontjukat.
    Amit itt leírsz, az a vélemény nem technikailag kifogásolható, inkább úgy hangzik mintha gyártói támogatással készült "hogyan védjük a hiányosságokat" Canon kézikönyvből másolnád be.

    A műszaki információk persze ettől nem változnak, de a gyártó felől bármilyen indokkal elkövetett, felhasználók oldaláról attól még ugyanúgy létező hiányosságokat elfed. Az itt meglévő szakmai közösségből jellemzően pont emiatt informálódó lehetséges vásárlókat ez befolyásolhatja. Ez közvetve már reklám, ami miatt a hovatartozásod illene jelezni a közösség felé, tevékenységed egyeztetni az oldal üzemeltetőjével.

    Persze mi fórumozók mindig örülünk a gyári támogatásnak, de feltétele a dolgot helyén kezeljék.

    [ Szerkesztve ]

  • MrISO

    csendes tag

    válasz Cotty0 #57 üzenetére

    Csak hogy érdemi választ is kapj, ez a super 35mm-re hivatkozás volt nem kicsit marketing szagú.

    Bár nem írtál valótlant, mégis nagyon félrevezető ennél a gépnél Super 35mm-t emlegetni. Oké, hogy az kisebb, mint a Full Frame, meg az is elég sok mindenre, na de könyörgöm, az mégis egy másik rendszer. Ahhoz vannak külön oda fejlesztett objektívek. Jelen esetben viszont egy Full Frame szenzoros gépről beszélünk. Gondolod csak el, valaki ehhez a szenzor mérethez több ezer dollárért kiépít egy objektív parkot a saját igényei alapján, majd áttolja a gépét videóba és az 1,74x crop miatt máris borul minden. Te se gondolhatod komolyan, hogy ez így rendben van.

    Emiatt már itt bukik a történet és akkor a minőség, képi világ, DOF témakör még elő se került. Ha valaki kicsit is komolyabban hibrid (fénykép/videó) gépben gondolkozik, akkor egy 1,74x váltás egész egyszerűen nem fér bele.

    Kivéve persze ha Canon szponzorál. :DDD

  • OPiiPO

    addikt

    válasz Cotty0 #68 üzenetére

    "elérjem a tagsági szintet, egy bizonyos M3U file miatt" - erősen nem értem :U kifejtenéd esetleg, akár privátban is? Köszi!

    "Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

  • *Ropi*

    félisten

    válasz Cotty0 #63 üzenetére

    Egyébként is tervbe van véve, hogy kipróbálom - de ezzel együtt nem valószínű, hogy megváltozik róla a véleményem: komolyabb vázakhoz vagyok szokva, azok passzolnak a felhasználói igényeinkhez.

    Ezt a vidit láttad már? EOS R, 6D2 és 5D4 a ringben: az 5D4 képminőségét nem éri el az R-é - életlenebb, színzajosabb és sávosodik is (viszont a 6D2-nél még így is jobb).

    [ Szerkesztve ]

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

  • hibavissza

    veterán

    válasz Cotty0 #79 üzenetére

    Akkor nem értem mire ez a nagy aktivitás a témában. Gondolom most sem egy 5D IV-et nyúzol....Ehhez képest leállsz vitatkozni olyan kérdésekben amihez lövésed sincs ráadásul olyan emberrel aki ebből él és saját tapasztalatai vannak. Mi ennek az értelme? :F

  • hibavissza

    veterán

    válasz Cotty0 #81 üzenetére

    "Az egesz Canon palettat szupportaltam"

    Ez mitől válik releváns fotós munkatapasztalattá? Teljesen más típusú munka bemagolni a használatit és az alap hibajelenségekre adandó választ, majd visszamondani, mint kreatív fotósként megfelelni a megrendelő igényeinek.

    Én a magam részéről eltettelek a fanboy fiókba.

  • MrChris

    nagyúr

    válasz Cotty0 #81 üzenetére

    Ha már ilyen sok Canon cucc megfordult nálad, mi a tapasztalatod az 5dmk3 és mk4 line skippinggel kapcsolatban? Összemérhető az M50-el? Mert abban szinte dupláját tudja a korábbi Canon dslr vonalnak, ami igen nyomós érv videózáshoz. Jó lenne ha folytatnák/fejlesztenék az R vonalon is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák