Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sztyui2

    őstag

    válasz *Ropi* #36 üzenetére

    Köszi, hogy belinkelted :)
    Hát igen, én az előzetes képek alapján arra készültem, hogy bár a specifikációk papíron nem annyira jók, de anyagminőségre és fogásra legalább egy igazi jó Canonos gépet kapok, de ehelyett egy sima béna kis játékgép :S
    Egyelőre marad az 5DIII+5DII, és gyűjtögetek a Sony A7III vagy A7RIII-ra, amik az EVF-et és a kijelzőt leszámítva tökéletes gépek, és szépen megfelelnek a 2018-as elvárásoknak.
    Azért egy olyan 28-70 f2 igazán jöhetne majd Sonyra is egyszer :))

  • sztyui2

    őstag

    válasz konyi79 #43 üzenetére

    Igazán nincs mit, én is nagyon kíváncsi voltam rá, és gondoltam hogy sokan vannak ezzel így. Még mindig sok a félreértés a fejekben, sok üzenetet kaptam hogy meglepődtek hogy nincs szemkövető fókusz, pedig ezt már 2018-ban teljesen alapnak gondolták a milc-eknél. Aztán egyesével kell kiábrándítanom mindenkit az üzenetekben, hogy bizony szinte egyedül a Sony tudta megvalósítani normálisan.
    Még mindig az van a fejekben, hogy a Canon és Nikon jobb mint a Sony, így csomóan feltételezik azt, hogy ami a Sonyban benne van, az biztos hogy benne van a Canikonban is. Pedig sajnos a Canikon még csak konkurenciaként sem említhető a milc piacon egyelőre :S Bár tegyük hozzá, hogy még nem is kapható a gép, végsősoron a pénz beszél, meglátjuk mennyit adnak el belőle. Igazából a Canon és Nikon is a legtöbb pénz bevételüket az amatőr vázakből és objektívekből nyerik, nem a profi cuccokból. Szóval lehet ezért csináltak először egy amatőrebb vázat. Csak hát ugye az ár nem éppen amatőr, meg ha már amatőr a váz, akkor miért nincs hozzájuk olcsó objektív opció?

    Na mindegy, lehet, hogy üzleti szempontból ez jó lépés volt nekik, de minket nem a Canon részvényei érdekelnek, mi fotózni szeretnénk, abból a szempontból viszont ez nem volt jó lépés sajnos :(

  • sztyui2

    őstag

    válasz Cotty0 #45 üzenetére

    A videót azért nem említettem mert már így is eléggé hosszú lett, plusz én nem igazán videózok. De a croppolt 4K akkor is gáz, tekintve hogy a Sonynál nem croppolt.
    A 10bit 4:2:2 csak külső rögzítővel elérhető, nyilván ha komolyan videózol akkor lehet hogy megveszed ezt a kb200-300ezres külső rögzítőt meg hozzá az SSD-t meg mittudomén, ebbe nem akartam belemenni.
    Tényleg a videó annyira nem érdekes számomra, ez van. Ha esetleg majd Sonyra váltok, akkor lehet, hogy majd kisérletezek a videóval, de jelenleg 5D2+5D3-al nem próbálkozok a videózással mert az nagyon béna.

    A szenzorstabi viszont nagyon fontos, az tipikusan egy olyan vadiúj modern funkció ami csak működik a háttérben és nem veszed észre, nincs vele baj, csak szépen teszi a dolgát és segít. Nagyon nagyon sokszor jól jön. Kár, hogy nem rakták bele.
    Az OIS lehet, hogy jó dolog, de nagyon megdrágítja az objektívek költségét és az objektívek méretét, és súlyát is összességében. Ha van 4-5 obim, miért akarnám kifizetni 4-5X a stabilizátor árát, mikor helyette egy alkalommal a váz árába beleépítve megkaphatom? Plusz a legtöbb fix obinak nincs OIS-e, mint ahogyan az új Canon obik közül is az 50-esnek és a 28-70 f2-nek sincs, tehát a két profi felhasználásra szánt obijukhoz semmilyen stabilizálás nem érhető el.
    Arról nem beszélve, hogy videónál is nagyon jól jönne a stabilizálás. Az IBIS pont azért jó mert bármilyen obit raksz rá, akár vintage obit, akár gyárit, akár adapterezett akármit, mindig ugyanolyan jól működik.

    A touch to focus és az ujjal vezérlés két különböző dolog. Tudom, hogy be lehet állítani, hogy csak a képernyő jobb felét érzékelje amikor húzod az ujjad, viszont a touch to focus attól még bekapcsolva marad az egész kijelzőn, mert az ugye azt jelenti, hogy ahová böksz az ujjaddal, hirtelen odaugrik a fókuszpont. És amikor odaemeled a szemedhez a gépet, akkor nem deaktiválja a kijelzőt elég hamar, így minden alkalommal pont megnyomod az orroddal, és elállítja a fókuszpontot.

    Dupla kártya foglalat:
    Nagyon sok profi ismerősöm van akinek volt baja a kártyával. Nekem is volt bajom már 3-4X is, profi kártyákkal.Volt amikor a kártya volt a hibás, volt amikor én voltam a hülye, volt amikor véletlen rossz kártyát formáztam, volt amikor farzsebbe raktam és egy jól sikerült meki burger után a számlát is beraktam a farzsebembe, majd az egészet kidobtam a kukába az utcán. Aztán otthon vettem észre hogy egy 128gb-os Lexar kártyát is kidobtam a kukába :D Na mindegy, amikor kártyahiba volt, akkor is megmentett a dupla kártya.
    Lényeg az, hogy mivel a kártyahiba nem lehetetlen, hanem egy kicsi valószínűsége mindig van, ezért előbb-utóbb elkerülhetetlen. Azt szokták mondani, hogy még nem fotóztál eleget, ha nem volt még kártyahibád. Nem akarom mondani hogy nekem mennyi expó van az 5DIII-ban... :)
    Szóval tényleg, ez egyszerű matek. A kártyahiba nem lehetetlen dolog, így a nagy számok törvénye alapján előbb-utóbb megesik mindenkivel ha eleget fotózik. Ha dupla kártyafoglalat van a gépben, akkor annak viszont már tényleg nagyon kicsi az esélye hogy egyszerre hibásodjon meg mindkét kártya.
    Nyilván ha nem annyira fotózol nagyobb munkákat, nem érzed át, hogy sokszor a képek védelme fontosabb mint az egész felszerelés értéke.

    EVF frissítéssel úgy vagyok, hogy igen, tűző napon nem próbáltam, de basszus egy ilyen bolt nagyjából reprezentálja az esküvői viszonyok 90%-át. A sötét kis ablakos szobákban öltözködések, a béna világítású házasságkötők, a sötét templomok, a még sötétebb, csak DJ fénye által világított táncterek, stb-stb...Ha itt ilyen, el sem merem képzelni hogy máshol milyen. Ne csak az ideális körülményeket nézzük!

    Igen, a markolat szubjektív, azt mondom, hogy ha minden egyéb dolog rendben lenne a vázzal, akkor a markolat megszokható lenne. Mint említettem is a cikkben, a Sony gépeknél jobb a Canon R markolata. De mégis örömmel veszik sokan a Sony gépeket, mert a markolaton kívül minden rendben van velük.

    [ Szerkesztve ]

  • sztyui2

    őstag

    válasz Cotty0 #47 üzenetére

    (edit: visszaolvastam ezt a hsz-t, nagyon elmentünk tech nörd-be :D )

    Nem tudom az az új EVF technológia hogyan működne, simán lehet, hogy később ki tudnak majd olvasni a szenzorból 240fps-nyi adatot fény vesztés nélkül.
    Két lehetséges verziót látok:
    1. Ha sötétebb lesz maga a beérkező jel a 240fps miatt, akkor magát az EVF világítását pont annyival megnövelhetik talán. Tehát ha ebbe a mikro OLED kijelzőbe ami maga az EVF, nagyobb fényerőt raknak, akkor az kompenzálhatja a 240fps miatti fényveszteséget.

    2. Ne a videó zár sebességből indulj ki. Én azt gondolom, hogy a sony fogja szépen hozni a 4. generációban is az új szenzor techet. Nézzük meg a múltat:
    1. generáció: MILC tech használata, elektronikus zár és hasonló funkciók bevezetése
    2. generáció: Phase Detection AF pontok elhelyezése a szenzoron, Háttérvilágított szenzor (A7RII)
    3. generáció: Háttérvilágított szenzor mostmár majdnem 100%-ban lefedve AF pontokkal(A7III), és ott a vadiúj szenzor technológia, a stacked szenzor, ami lehetővé teszi a rolling shutter nélküli, blackout mentes fotózást és a 20fps-t az A9-ben.
    4. generáció: Elviekben a következő egy háttérvilágított szenzor lesz, ami teljes szenzoros kiolvasást fog tudni. Pont nemrég olvastam valahol, hogy a Sony legyártotta tesztüzemben már az első APS-C méretű, teljes kiolvasású szenzort. Ez ugyebár azt jelenti, hogy nem lefut a kiolvasás fentről lefelé, mint a hagyományos szenzorokon, hanem ténylegesen egyszerre ugyanabban az ezredmásodpercben olvassa ki a szenzor az összes pixelt. Ezzel az új technológiával teljesen eltörölhető lesz végre a mechanikus zár is, elektronikus zárral is lehet majd vakuzni, plusz a rolling shutter is megszűnik.

    Szóval én azt gondolom, hogy ezt a 240fps-es EVF-et lehet, hogy egy teljesen új szenzortechnológiával fogják összekötve kiadni majd az új vázakban, és annak az új szenzornak már a kiolvasó sebessége is meglesz ugyanúgy 240fps.
    Jelenleg a Sony A9, 1mp alatt 60X méri a fényt és fókuszál újra, ezáltal az egész ugyebár folyamatosnak tűnik, de jobb processzorral ez lehet majd még gyorsabb is.
    A videóban beállított "zársebességet" ami 1/50 25 képkocka esetén, és 240fps-es videó esetén 1/500-nak kellene lennie, ezt szerintem ne keverjük ide, mert ez szerintem másra van hatással. Az elektronikus zár az egy virtuális zár, mint ahogy az A9-ben is már tud 1/32000-et az elektronikus zár. Ez csak azt állítja, hogy az a bizonyos lefutás, a kiolvasás a szenzoron mennyi idő alatt történik.
    A teljes kiolvasós szenzorral ez annyiban fog változni csak, hogy a záridő majd azt jelenti, hogy a szenzor mennyi ideig aktív amikor rögzíti a képet. 1/500, vagy 1/1000 ideig vagy amit beállítasz neki.
    Mert most ugyebár nem arról beszéltünk hogy milyen a videó, hanem hogy milyen a kereső, amikor nem rögzítünk felvételt, csak átnézünk rajta.

    Persze amikor ténylegesen rögzítesz például egy videót, akkor a videó rögzítése közben, amikor villog a piros pötty, akkor természetesen az általad beállított framerate-et szeretnéd látni a kijelzőn. Ezt is fogod látni, pont mint ahogy most egy iPhone-nál is ha slow motion módban vagy akkor sokkal gyorsabb fps-el látod a videót már felvétel közben is, de ha beállítod a 25fps 4K-t, akkor 25fps-el látod a dolgokat.

  • sztyui2

    őstag

    Fél éve használom az EOS R-t, igaza van Ropi-nak, vízszintes vonalakra tényleg nem tud fókuszálni, de ez nagyon ritkán jön elő, inkább tesztkörnyezetben, én 2x futottam bele eddig, de csak otthoni próbálgatás során. Normál szituációkban egyébként elég jó a fókuszálása.
    Nekem jönni fog a táskába egy R6 az EOS R mellé, az 5DIII talán marad, talán megy, majd meglátjuk.
    Plusz van egy 5DII-m eladó, ha valakit érdekel :))

    Csak, hogy mondjak én is véleményt az R6-ról, sajnálok pár visszalépést az R után :(
    A kijelzőt kár, hogy lespórolták, francnak se kell a hülye módtárcsa, örültem, hogy végre megszabadultunk tőle az R-ben. Úgyis mindenki M-et meg AV-t használ max, 1D-ken sincs hülye módtárcsa, nem véletlen...
    Vagy ha már annyira kellett a módtárcsa, miért nem rakták a bal oldalra az ON-OFF switch fölé, ahogy az 5DIII/5DIV-en is van :F
    Kár, hogy az EVF-ből nem kapta meg az 5milliósat, bár az EOS R-el azonos 3,6M-es is nagyon jó. Amit viszont sajnálok, hogy a kijelzőt is downgrade-elték, R és R5-nek 2,1milliós LCD-je van, az R6-nak csak 1,6m :(
    Meg kicsit sajnálom a visszalépést a 20megapixelre is, nyilván elégséges, de azért 30Mpx után nehezen költ az ember 1misit egy 20megapixeles gépre. Legalább 24-26 körül lehetett volna, az még a számítógépet sem terheli meg nagyon. Az R5 45 megapixele már overkill, és a drága CFExpress kártyákkal beleszámítva gyakorlatilag az R5 ára 2db R6-ot is kiad, így az R5-nek én nem igazán látom értelmét.
    Szóval összességében jó lett volna ha az R6 tényleg MINDENBEN jobb lenne mint az R, és nem játszottak volna megint termékpozícionálósat. Legalább a dupla kártyát meg az IBIS-t megkaptuk... :)

  • sztyui2

    őstag

    válasz p_adam #435 üzenetére

    Bizony, a joystick vagy akár a duplakártya hiánya vagy az IBIS vagy hasonlók hiánya sokkal fájóbb lett volna :(
    Azért markolattal meg mindennel együtt megint zsebbenyúlós kör lesz ez :D
    Amúgy még arra vagyok kíváncsi hogy az új LP-E6NH-t tudja-e majd fogadni az EOS R egy firmware frissítéssel, mert akkor abból muszáj lesz beszerezni, amúgy is már venni akartam akksit, de ezt még megvárom :)

  • sztyui2

    őstag

    A héten kipróbáltam a Canon R5-öt és R6-ot! :D
    Az alábbi blogposztban írtam a tapasztalataimról, nagyon jók! :)
    http://gaborlenart.com/canon-eos-r5-r6-elso-benyomasok/

  • sztyui2

    őstag

    válasz Plexicushio #472 üzenetére

    De volt az is, viszont őszintén szólva engem az annyira nem hozott lázba :D Nyilván a riportfotósokat nagyon érdekelte, de engem annyira nem. Én inkább az RF 50/1.2-t és az RF 85/1.2-t próbálgattam intenzíven, mert arra látok is esélyt, hogy egyszer valaha lesz olyanom :D Nameg a 28-70 f2 is egy nagyon jó objektív, perfekt esküvőfotós obi lenne :)

  • sztyui2

    őstag

    válasz kovsol #495 üzenetére

    Van jelenleg nálam egy Samyang RF 14mm f2.8 ami AF-es. Pont úgy működik mint a natív, fullos.
    https://www.bhphotovideo.com/c/product/1513006-REG/samyang_syio14af_rf_af_14mm_f_2_8_rf.html
    Szerintem csak idő kérdése, hogy jöjjön a többi 3rd party gyártó is.

Új hozzászólás Aktív témák