- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Mobil flották
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Magisk
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Azonnali mobilos kérdések órája
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
Egy időben mech lázban égett a játékpiac, ezért is lett a TS-ben sima hk-k helyett a GDI-nál Titan és Wolverine (mindkettő mocskosul jó egység volt ám!) és a Firestorm-ban csatlakozott hozzájuk a Jugger, ami szintén népszerűvé vált, a rajongók szinte követelték, hogy legyen a C&C3-ban is!
A kitalpalásról: ez a valóságban is így van. A nagyobb teljesítményű önjáró lövegek esetén minden esetben van valamiféle hasonló megoldás. Vagy sarkantyú [link]; vagy rögzíthető felfüggesztés. Mindkét esetben előkészítés szükséges tűzkiváltás előtt, szóvan a Jugger esete nagyonis életszerű. A NOD Artillery-je esetén is szükség van kitalpalni (legalábbis az eddigi Tiberium világban játszódó C&C-k esetén így volt és nem hiszem, hogy változna).
Szóval egyáltalán nem illogikus, pont ellenkezőleg.
Ha a Humwee ''APC közeli'' állapotban van, akkor mi szükség APC-re? Ráadásul a kettő alkalmazás szempontjából sem azonos. (Az APC helyett mondjuk több értelme lenne IFV-nek, de ez már részletkérdés.) -
#65675776
törölt tag
A Humwee nem illik a Tiberium világ újkori történetébe.
Nem játszottál ezek szerint a Firestorm-mal. A Jugger-ekkel bizony elég komoly bázisrombolást lehet kivitelezni.
Nekem inkább a Disruptor hiánya fáj. Na az egy über fegyver, azzal lehet mindent pusztítani. Ráadásul egész sorokat egyszerre. -
#65675776
törölt tag
Tényleg új trailer. Lényegében egy rövid ismertető a játékról. Viszont a NOD résszel a jelek szerint még mindig nem tartanak sehol, továbbra is csak GDI egységeket látni. És valószínűleg a zenei anyag sem készült még el, a trailer elején a TS egyik zenéje szól.
Egyébként mi bajod a QuickTime-mal? -
#65675776
törölt tag
És mi a különbség a taktikai és stratégiai csapás eredménye között?
A csapás jellegét egyébként nem a bevetett eszközök, hanem a cél határozza meg. Aminek stratégiai jelentősége van, annak az elpusztítása stratégiai csapás. Ilyen pl a közlekedési hálózat (főleg a csomópontok és szűk keresztmetszetek), az energiaellátás, kommunikációs és vezetési központok, a hadiipari létesítmények... Márpedig ezek pusztításához nem szükséges nagy erők bevetése, egy híd lerombolása pl egy géppel megoldható közel 35 éve. Az Osirak atomerőmű lerombolásához is csak hat F-16-os kellett.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
Stratégia (hadászat): a hadjárat/háború teljes egészére kiható tervezés/végrehajtás. A játékokban ez a gazdaságban jelenik meg csak és kizárólag. És ott is csak rövid távon. A stratégiainak nevezett játékok 95-99%-ának semmi köze a valódi stratégiához. Leginkább csak taktikai játékok.
Taktika (harcászat): az adott csatára kiható tervezés/végrehajtás. Harci értelemben a stratégiai játékok szinte mindegyike taktikai. És igazából gazdaságilag is.
Stratégiai jelleg akkor jelenik még meg a stratégiai játékokban, amikor pl az egységeid végig veled vannak a játék során (azaz átviszed őket egyik feladatról a másikra, ez viszont nagyon ritka), azaz humánerőforrás-gazdálkodást is végezned kell. Az adott pályán lezajlott egységgyártogatás/kiképzés, bázisépítés önmagában semmilyen szinten sem stratégiai gazdálkodás, mivel semennyiben sem befolyásolja a hadjárat/háború további kimenetelét (a következő pályán megint a 0-ról kezded az egészet). Ha megfelelő nagyságú és összetételű erőkkel vágsz neki a pályának, akkor ugyan olyan esélyed van, mintha ott helyben gyártanád le őket.
A stratégia és taktika napjainkra teljesen egybemosódott, a korábban taktikainak nevezett légierők is gond nélkül képesek stratégiai csapásmérésre, emiatt a USAF a 1992. június 1-én meg is szüntette a repülőegységeinek taktikai és stratégiai besorolását. és úgy ahogy van a Tactical Air Command-et és a Strategic Air Commanad-et. Szóval az, hogy a stratégiai bombázó 4x nagyobb a taktikainál a mai viszonyok között baromság. -
#65675776
törölt tag
Van köze a háromnak egymáshoz.
A Generals az lényegében a mi valódi világunk.
A Red Alert egy alternatív világ, amiben Hitler nem tudta kirobbantani a II. vh-t. Volt helyette viszont egy másik.
A Tiberium világ egy harmadik, ahol a tiberium mint anyag megjelent a földön.
A három világ párhuzamos egymással, egyszerre létezik. A párhuzamosság oka: ha visszamész az időben, és megváltoztatsz egy eseményt (jelen esetben pl Hitler megsemmisítése a börtönből kijövet), akkor azzal nem változtatod meg a valóságot, hanem nyitsz egy párhuzamos univerzumot. Egy kapocs van a Red Alert és a Tiberium világ között: Kane. Ha utánaolvasol a C&C világoknak, akkor fogsz találni érdekes dolgokat.
Fedősztori: egy valós történés leplezésére szolgáló ''mese'', aminek azért némi valóságalapja kell, hogy legyen. (Tipikusan van fedősztorija minden mélységi felderítő rajnak, amit előre megbeszélnek. A Bravo 2-0 kettősrajnak pl tüzérségi megfigyelés volt a fedősztorija, valójában a mobil Scud indítóállások felderítése és közvetlen vagy közvetett megsemmisítése, de legalábbis a kilövések megakadályozása volt.)
Háttértörténet: a történések hátterében álló valós események összessége. -
#65675776
törölt tag
Ha megfigyeled, akkor láthatod: kijön egy C&C, azttán rá egy-két évre egy némileg feljavított motorra épülő Red Alert. Így volt ez mindig is.
Tiberian Dawn - Red Alert
Tiberian Sun - Red Alert 2
Tiberium Wars (aka Tiberian Twilight) - Red Alert 3 (?)
Mint ahogy a Renegade 2 is a Red Alert világában játszódott volna.
Szerintem semmi gond sincs a Tiberium világgal, nem a jelenben játszódik. A Red Alert-ben is vannak ugyan annyira ''futurisztikus'' egységek (Pirsm Tank, Desolator, de ide sorolható a Tesla Coil és Tesla Trooper is...). Ráadásul a Red Alert 2-t szerintem túlságosan elpoénkodták, nem lehet komolyan venni a történetét. Látszik, hogy alapvetően a fiatal korosztály felé való nyitás volt a cél vele, ez az egységek kinézetén is meglátszik. A Yuri's Revenge-ben előkerült néhány TS-es tereptárgy. Hát igen erős volt a kontraszt.
Egyébként az nem fedősztori, hanem háttértörténet. Nem ugyan az. -
#65675776
törölt tag
Mondjuk mindezt már lehetett olvasni majd egy hónapja is valamelyik oldalon. Ráadásul ez a leírás nem is teljes. Itt [link] már 07. 13-án leírták ezek nagyrészét.
[link] Itt van egy pont ami alapján azt kell mondjam, hogy beteljesül amitől féltem: ''*C+C3 is being designed as a fast-paced game.'' Magyarán egy a Generals-hoz hasonló túlpörgetett eszetlen játék lesz. Kár érte.
Viszont egy korábbi hírben a fejlesztők kijelentették, hogy a harmadik játszható oldal nem a Scrin lesz, csak időnként elő fognak kerülni. -
#65675776
törölt tag
A sakkal az a baj, hogy kiszámítható, minen egység mindig csak ugyan olyan mozdulatokat tud végrehajtani és látod az ellen minden mozdulatát. (Clausewitz szerint a sakknak semmi köze a háborúkhoz pont ezek miatt. A kártyajátékok közelítik legjobban a valós stratégiát.)
Amit a végén leírtál az tisztán taktika, nem, stratégia.
És még valami, amiben reménykedek: a C&C3 nem lesz olyan műanyag kinézetű, mint a RA2 és a Generals. Ezek tisztára, mintha az ember kimenne a Matchboxaival a homokozóba. -
#65675776
törölt tag
Ezzel a sebességgel pont az vész el a játékból, ami lenni akar: a stratégia! Ilyen tempó mellett már nem lehet gondolkozni. Reflexszerűen kell megcsinálni mindig ugyan azt. A stratégia és a taktika nem erről szól, hanem a helyzet megismeréséről, felméréséről, és az annak megfelelően kialakított válaszról. A rutin nem egyenlő a stratégiával, söt ellentétes, mert nem kell hozzá gondolkodni, csak ész nélkül cselekedni.
Az összes RTS-nek nevezett játékból hiányzik az átkarolás, megkerülés, és ehhez hasonló mozdulatok, de azért a többségében gondolkodni is kell. Egyébként az RTS-ek egy az egy ellen csak addig stratégiaiak, ameddig a bázisod felépíted. Ahogy a harcra terelődik a hangsúly simán taktika lesz a dologból, minimális mozgástérrel. És gyakorlatilag mindig ugyan úgy tudod végigrohanni, jobb esetben végigjátszani a pályát.
A fent említett CC3 (Close Combat III) viszont nem játszható végig kétszer ugyanúgy, pedig 1:1 elleni kűzdelem. A pályán csak taktikai kűzdelem zajlik (egy térkép ritkán nagyobb 600x600m²-nél, de még így is nagyobbnak tűnik egynémelyk mint a Generals térképei), a stratégiai rész a pályák között zajlik (és nem építkezésből áll - ennek egyébként sincs köze a harci stratégiához - , hanem fegyverekkel egységekkel való gazdálkodásból). Haverom csak a demo-ját rakta fel, de annak az egy pályáját sem lehet megunni, mert mindig más a kihívás. Egyébként a Stormregion ezt a játékmenetet vette le a S.W.I.N.E. és a Codename: Panzers esetén, csak teljes mértékben használhatatlan formában. -
#65675776
törölt tag
Én most spec a campaigne-ről beszélek. Ott viszont a GLA már a második pályán nyomatja a Scud storm-ot a részecskeágyú viszont csak a 6. küldetéstől van. Akkor viszont már ott vannak a kínaiak is, és mind a két ellen superweapon-nel kezd, neked meg van egy nagyon alap bázisod.
Hozzáteszem: a Generals-szal most játszok először, és egyelőre totális csalódás. Láthatóan arra van kihegyezve az egész, hogy rohanj ész nélkül előre.
Ha ilyen lesz a Tiberium Wars is, akkor a C&C3 helyett újra előveszem a CC3-at. (Bár az taktikai játék, de abból a legjobb, minden idétlen baromság és tank rush nélkül.)
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
Szerintem a ~5 percenkénti szuperfegyver az már túlpörgetett ritmus.
Lehet én látom rosszul, de nem igazán találkoztam a küldetések között nagy térképekkel. Alig lép ki az ember a bázisáról, már az ellen seggében van. A zoomtartomány pedig rettenetesen kicsi, alig lehet valamit látni a térképből, még egy kisebb bázis is kilóg a képből ha nem sűrűn egymás mellé építkezik az ember. A felület is egy rettenetesen elhibázott valami, szerencsére visszatérnek a Sidebar-hoz. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kutya topik
- Dell notebook topic
- Direct One (műholdas és online TV)
- Háztartási gépek
- A Micron újszerű módszerrel javítja QLC-s SSD-jének sebességét
- Windows 11
- Bestbuy játékok
- Xbox tulajok OFF topicja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- RITKASÁG: MSI Big Bang Z77 MPOWER
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RTX 5070 12GB BE QUIET! Pure Base 500DX 650W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged