Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hapakj

    őstag

    válasz Pikari #16 üzenetére

    Igen az OpenGL-lel nincs baj, mert hálisten már halott :D

    Mind szép és jó, csak fejlesztőként gyakorlatban nem így van. A vendor specifikus extensionok nagyon zavaróak fejlesztői oldalról, mert ahogy írtad tele kell ifelni a kódot és tesztelni minden codepath külön külön, hogy jól működik. S még arról nem is beszéltük, hogy a shader kódok is szét lehet ez alapján szabdalva, ami miatt conditional compillationt kell csinálni. Értelmes fejlesztő nem szereti bonyolítani a kódot s a tesztelést.

    S szinte állandóan KÖTELEZŐ volt akár vendor specifikus extensiont is használni, mert a core vagy ARB szabványos opengl rendszeresen évekre el volt maradva, s nagyon nehezen kerültek szabványosításra a dolgok. A szabványos dx mindig jóval modernebb volt mint a szabványos GL.

    De mint írtam szerencsére a Vulkan nagyon sokat fejlődött, gyakrabban emeli be az eljárásokat szabványba és ehhez profilokat is társít. Pl, hogy a fejlesztő úgy dönt, hogy 2021-nél újabb Vulkan implementációt támogat csak egyszerűen lekérdezi, hogy az megfelel-e ennek s utána nyugodtan használhat belőle mindent if-elgetések nélkül. Persze, ha egy vendor úgy dönt, akkor nyugodtan implementálhatja régebbi hw-éhez is az újabb képességeket.

Új hozzászólás Aktív témák