Új hozzászólás Aktív témák

  • Mr K

    őstag

    válasz dabadab #51 üzenetére

    Ebben a modelben a lakótelepen minden elektromos autóra kellene jutnia egy töltőponttal ellátott parkolóhelynek (ahol éjszakára ott lehetne hagyni), plusz kellene pár gyorstöltő is, mert hátha valaki időszakosan hosszabb utakon jár. Azaz egy ilyen töltőpont nagyjából egy év alatt az éves futásteljesítménynek megfelelő energiát adná el, mondjuk 2500 kWh-t. Kérdés, hogy mekkora árrés kellene, ami fedezné a kiépítést (mérőórával és online kapcsolattal ellátott, biztonságos, és lehetőleg vandál-biztos oszlop) és az üzemeltetést.

    Az optimista jövőkép és a valóság jelenleg némi ellentmondásban van. Becslések szerint az EU által vizionált elektromos autózásra való átállás megvalósulásához arra lenne szükség, hogy 2030-ig minden héten 14 ezer töltőpont létesüljön, de a valóságban ebből csak heti kétezer valósul meg. Ha Magyarországra próbálom vetíteni, akkor (az alacsonyabb motorizáltságot is figyelembe véve) mondjuk heti kétszáz töltőpontot kellene telepíteni, azaz évi kb. 10 ezret. Hol vagyunk ettől?

Új hozzászólás Aktív témák