- Azonnali mobilos kérdések órája
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Szilícium-szén teleppel készül a Galaxy S26
- Milyen okostelefont vegyek?
- Végre bemutatkozott a Google Pixel 4a
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Kilenc képet osztott meg idő előtt az iPhone SE-ről a Spigen
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
espi38 #78349 üzenetére
Az a 85 dB a hangnyomás, nem az érzékenység... Az kb. 85-86dB lehet, de ki sem írják. Ha nincs teljesítmény, minél magasabb legyen. 90-92dB fölött már fejről is hibátlanul hajtható egy olyan hangszóró. Szubnál se gáz. Ez viszont meglepő...
Véleményem szerint kínlódni fog a cucc, de legyen szerencséd, nekem meg ne legyen igazam...[ Szerkesztve ]
-
válasz
espi38 #78342 üzenetére
Elég könnyen rámegy még egyszer annyi. Ha még hátsó ajtót is szigetelsz + hangszórócsere ott is, akkor pláne. Én is első szettet cseréltem csak, a hátsó hangszórókat lekötöttem, csak bezavarnak a hangképbe. Egyébként milyen autóba építed a rendszert? Hangszigetelés nagyjából 35 - 40.000-ből kijön (nyilván attól is függ, hogy milyen anyagokat veszel), ha csak első ajtókat és a csomagteret bitulapozod.
Ha gagyi belterű autóról van szó (személyes példa a Chevy Aveo), akkor minden IS rezonálni és ciceregni fog, tehát kb. nyomathatod mindenhova a szivacsot, hogy ne nyöszörögjenek a műanyagok / borítások. Munkaóráról ne is beszéljünk.
Alapvetően ha használt cuccot veszel, valószínűleg jobb minőségű fog kijönni ugyan annyi pénzből. Ha pedig nem vasazós jóskától veszed, nem is lesz "garanciális" probléma vele.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
espi38 #78342 üzenetére
Rossz a sorrend. Először erősítő. Arról hajtsd az első szettet. Azt rázd gatyába, rezgéscsillapítás, fázisok, stb. Ha ez megvan, akkor jöhet a szub, aminek illeszkednie kéne az első szetthez. Ha nem így csinálod, sokkal több felesleges kört fogsz futni, és szarabbul is fog szólni.
-
válasz
espi38 #78328 üzenetére
Hidd el, hogy kevés lesz neki. Én is először egy ilyennel (amúgy nagyon jó kis erősítő, ajánlom) hajtottam egy 30 centis Kicker Comp-C-t (300W RMS), majd pedig sikerült szereznem egy JL Audio JX 1000/1D-t. Ég és föld a különbség, ha van bőven tartalék az erősítőben. Persze nem egy kategória a két márka, de ettől függetlenül sokat számít a teljesítmény.
-
válasz
espi38 #78324 üzenetére
Javaslatom szerint kb. 400W RMS, az adott ellenálláson. Az autóhifi az a terület, ahol az erőstőben legyen több, mint a hangszóróban. A vacak akusztikai környezet miatt mindenki össze-vissza eq-zza és/vagy hajtja, ezáltal könnyen torz jelet ad az erősítő, ami leégeti a hangszórót.
-
válasz
espi38 #78299 üzenetére
Azért van ez a láda életben, mert sokan elsőnek bepróbálkoznak egy ilyennel. Nem tagadom, nekem is volt az első Kenwood. Arra kb. alkalmasak, hogy kis hangszórókkal szerelt autó hangját teljesebbé tegyék, de nagyon színezett és nem túl mélyre menő hang lesz belőle. 1 hétig bírtam, mert érződött, hogy nem az igazi, másrészt 16-os első szett volt, ahhoz már sokat nem tett hozzá. A fizika, az akusztika pedig nem életkor-függő (én is a vastagon középkorúak táborát erősítem), azt becsapni nem lehet. A kis membránfelület, kicsi ház (pláne műanyagból!), egyszerűen nem képes tökéletesen ellátni a feladatát (az erősítőikről, cérnavékony vezetékeikről nem is beszélve. Egy jó cucc nem az utcának zenél, az megint egy másfajta megközelítés. Ami kis Hertz-ládát linkeltél, szintén jó megoldás.
Azt pedig, hogy gyártják... Nos, ha ránézel a pótkerék 28-as ládákra, mind hajszálpontosan ugyanaz, más "gyártó" nevét írják ár (pl. Hifonics, Musway, stb). Senki nem akarja kihagyni a kínálatából, de megnézném, milyen eladási számokat produkál...
Sokan veszik, sokan is adják el utána. -
válasz
espi38 #78283 üzenetére
Sajna ezzel vitatkoznom kell, csak vannak olyan kérdések, amikre egy kis utánaolvasással meg is van a válasz:
- Az általad kinézett Crunch (ha már mindenképp ülés alatti nyomót szeretnél, amiről itt többször, többeket lebeszéltünk) RMS 100W, csúcs 200W, azaz ha 12V feszültséggel számolok, generátor állapotát nem vizsgálva, az RMS teljesítményt még elviszi a 15A (ekkor olyan 8A körül lesz), de ha valami csoda folytán megugrik a max közelébe, ott már átlépi a 15A-t = eldurran a biztosíték.
Ide a 20A javasolt, és azért 16-os vagy 20-as hegesztőkábellel kösd be, az "áramhiány" az autóhifiben az egyik legnagyobb ellenség.#laca891: ellenőrizd a csatlakozásokat, a kábel megtörését/szakadását, ha ez mind rendben, akkor a fantomtáp meglétét, rákötöttségét. Ha mindez rendben van, akkor vagy az antenna alapvetően gyenge, vagy a rádió maga gyenge / hibás.
-
válasz
espi38 #78275 üzenetére
Ez így van, csak egy hangszóró cserével sokat nem dobsz a rendszeren (beállítások nélkül pedig pláne). Az ülés alá rakható mélynyomót is elengedném a helyedben, az árához képest csalódás.
Alapvetően amivel sokat tudsz segíteni az autón, az a gyári fejegység cseréje egy minőséget képviselő márkára (pioneer, kenwood, stb), illetve az ajtók szigetelése. Én is meghagytam a gyári hangszórókat a Calibrában, mert azért egy normális komponens szett + hátra koaxok alsóhangon 100 ezer lenne.
Ha mindenképp szeretnél mélynyomót, de kell a hely, akkor inkább pótkerék öbölbe rakhatót tennék be, vagy egy kisebb, zárt ládás 25 centis nyomót egy D osztályú erősítővel. Utóbbi felállás nem sokkal drágább az ülés alattinál, ellenben nem rúgja szét a hátul ülő őstulok (ahogy nálam szokás), valamint nem is leszel csalódott a hangzástól. -
válasz
espi38 #78201 üzenetére
Szia.
Ha jól olvastam a Paradox körnéykén szoktál járni..
Ha így van, akkor keres meg privátban, nem lakom messze tölük, tudok mutatni néhány fejegységet..
Meg tudod nézni, hallgatni élőben milyen.
Pont van olyan Kenwoodom is (az olcsóbb nem tft-s)[ Szerkesztve ]
Élj úgy, hogy.......
-
válasz
espi38 #78197 üzenetére
Az olcsóbbról élből lebeszélek.
A melós autóban ez van.
Semmire nem való!
A cég szégyene ez a cucc.
Egy jó mechanika nélküli pio vagy alpine stb 1din méretben rommá veri hang és szolgáltatás minőségben.
De még házon belűlis az 1dines kenwood-ok is fényévekkel jobbak.
Sőt még helyed is marad a fej alatt pakolni a műszerfalon. -
válasz
espi38 #78197 üzenetére
Szia.
A saját véleményem...
Az, hogy 100000 alatt nem szabad venni, az nem teljesen igaz, az igényeidtől függ.
Az biztos, hogy az olcsóbb kategória kevesebb tudással rendelkezik, az alkatrészek minősége sem a csúcs, de átlagos igényeket simán kielégítenek azok is.
Személy szerint én csak azért nem javaslom a linken lévőt, mert én megőrültem az érintőgombos hangerő, menü, stb állítástól.Nem az érintőképernyőtől, hanem a bal oldalon lévőktől.A fizikai gombnál sokkal rosszabb élmény volt, nekem legalábbis.Élj úgy, hogy.......
-
válasz
espi38 #76913 üzenetére
Feltételezem, 4 csatornás erősítőd van. Ott,ha az rca bemenetekre különböző dolgokat kötsz, akkor minden fog egyszerre szólni, persze csak az adott csatornához tartózó hangszórón.
Van ötletem, hogyan tudnád korrekten megoldani a hátsó ajtós történetet,illetve a BT illesztést is (ha tényleg szeretnéd).
A legfontosabb kérdés: a fej hivatalosan támogatja a 4 csatornás üzemmódot? A hátsó ajtókban attól, hogy nincs hangszóró, a fej még tudhatja.
Esetleg, ha leírnád a konkrét rendszert, gyorsabban haladnánk. -
válasz
espi38 #76911 üzenetére
Valószínűleg tönkremegy, leég, stb.
Ilyen különböző feszültségeket nem eresztünk össze!! Arról nem beszélve, hogy a hang bemenet oldalon más és más lesz, ebből rendes hangot az életben nem kapsz.
Ha a BT-t szeretnéd így rákötni, akkor az nem lehetséges.
Ha van megfelelő RCA kivezetésed, akkor arról hajtsad az erősítőt (az való arra!), ha BT cuccot szeretnél bekötni, akkor vannak bizonyos ISO adapterek, de inkább javasolt más megoldást keresni. -
válasz
espi38 #74867 üzenetére
Attól, hogy egy erősítő D osztályos még ugyanúgy árammal kell etetni mint AB osztályos társait, csak jobb hatásfokkal használja fel ugyanazt a mennyiséget.
Szivargyújtón 10A biztosíték van, ez már eleve szűk keresztmetszet és ha ehhez hozzáadod, hogy azon a vastagságon azon a hosszon ez éppen csak átcsörgedezik, akkor kb. integethetsz a dinamikádnak és a hangerőnek. (bár kérdés a fentiekben sorolt aktív mélynyomók mire képesek e téren) Plusz erősítő leéégés miatt is veszélyes.
Biztosíték tábláról nem javasolt plusz fogyasztót, főleg erősítőt hajtani, mert a tábla megtáplálása sincs túlméretezve.
Szóval szerintem nem olyan nagy kaland, de mindenképp érdemes egy 10-es kábelt hátra vagy az ülésig húzni az akkutól a legkisebb nyomónak vagy erősítőnek is. -
válasz
espi38 #74863 üzenetére
A legolcsóbb aktív láda a blaupunkt gtb8200a, ami használható, az sem igényel nagyon komoly kábelezést, nem foglal nagy helyet a csomagtérben.
A ts-wx130ea 49ezer. általában a német amazonon olcsóbban hozzá lehet jutni ezekhez
A kenwoodom onnan volt, most is 115 EUR az itthoni 60 ezerhez képest, a ts-wx130da meg 114 EUR.[ Szerkesztve ]
-
válasz
espi38 #74861 üzenetére
Nem, többek között pl az új pioneer laposok már digitális erősítővel vannak, mint a ts-wx130ea/da, ami akár Neked jó is lehet, hiszen valószínűleg az új fej miatt rca kábellel kötnéd be amúgy is és a subkimenetet a fejről tudnád szabályozni, ezért szerintem olyat nézz, amihez nincs kábeles táv, mert csak felesleges költség lenne.
-
válasz
espi38 #74859 üzenetére
Szia!
Nos, először legyen meg a gyári fej és a hangszórók cseréje.
Utána hallgassad meg a rendszert. Én anno egy nagyobb légterű autóba (peugeot 307 kombi) egy ülés alatti kenwood aktív ládát raktam be (ksc-sw11), az utastéri biztosítéktáblából szereztem 12 voltot, egy 10A biztosítékot beépítve pluszba a rendszerbe.
Kérdés az, hogy a hátsó szivargyújtó mennyi áramot képes tartósan leadni. -
-
válasz
espi38 #66633 üzenetére
van az de nem ezekkel az új erőkkel ami semmitmond nekem nem is ismerem őket. használt 30 k körüli vagy alatta 4 csatornas erősítők vígan jobb minőséget hozhatnak. használt jó állapotú első szettel és használt ladával simán vállalható. Mindenki úgy költ ahogy tud szeretne.
bekötésre nem igazan tudok mit javasolni én men csináltam ilyet még.
-
-
válasz
espi38 #66616 üzenetére
szia egy alpine ládát hajtanák vele 20 cmes 120 W RMS t bir el, az erősitő Nominal Power (RMS) Output - Bridged at 4 Ω 90W x 2 A 120 rms ladat simán el lehet hajtani 200 körüli rms erősítővel A nagyobb az nem baj.
veszel egy jel átalakitót és van is rca kimenet. A hátsó ajtóban lévő hangszórók maradnának a fejen én be se kötném.
(#66615) kk831228 Rainbow SL-C6.2 PRO itt a leiras pro
és a másik RAINBOW SL-C6.2 RAINBOW SL-C6.2
Azér van difi árban és minden másban
[ Szerkesztve ]
-
válasz
espi38 #66616 üzenetére
szia egy alpine ládát hajtanák vele 20 cmes 120 W RMS t bir el, az erősitő Nominal Power (RMS) Output - Bridged at 4 Ω 90W x 2 A 120 rms ladat simán el lehet hajtani 200 körüli rms erősítővel A nagyobb az nem baj.
veszel egy jel átalakitót és van is rca kimenet. A hátsó ajtóban lévő hangszórók maradnának a fejen én be se kötném.
(#66615) kk831228 Rainbow SL-C6.2 PRO itt a leiras Rainbow SL-C6.2 Pro
és a másik RAINBOW SL-C6.2 RAINBOW SL-C6.2
-
válasz
espi38 #66613 üzenetére
szia 30 bol van jobb minosegu hasznalt van szerintem Facen itt ph nezelodj milyen szett?en nem vennem meg szemely szerint.
ez Nominal Power (RMS) Output at 4 Ω ja Fuse Rating 15 Amps
45W x 4
ez megint nem vastag hidalva Nominal Power (RMS) Output - Bridged at 4 Ω
90W x 2 milyen ladat hajtanal vele? -
válasz
espi38 #66578 üzenetére
Az első lépés az ajtó szigetelése lenne (jobban jártál volna, ha a hátsó hangszórók helyett erre költesz).
Ha az se hoz szignifikáns különbséget (gyári fejjel sok jóra ne számíts), akkor kelleni fog az erősítő, viszont a nano D osztályok közül csak a felső kategória vállalható sztem, az meg túl fog mutatni a komfortzónán jó eséllyel. Inkább keress egy kis méretű 4 csatis, de magas jelszint bemenettel rendelkező erősítőt, amit beteszel az egyik első ülés alá. Így kábelből se kell sok, és helyet sem vesz el. Ebben egyébként a Gladenek egész jók, Pl: M-line . Így kicsit húzós, de használtan ki lehet fogni 20-30e között. Fontos, hogy tudja a bekapcsolást is automatikusan, tehát nem kell külön átalakító, vagy külső kapcsoló, vagy egyéb mókolás...
Ha nagyon-nagyon egyszerűen meg akarod úszni, akkor megoldás lehet egy olyan erősítő amit írtál, de az nem fog többet hozni egy tisztességes (utólagos) fejegységnél. De ha mélyládát is szeretnél, akkor ez felejtős...
Ja és ha 4 csatis erő lesz, akkor a hátsó ajtó hangszóróitól is el kell köszönni. (Ami nem is baj...
)
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali mobilos kérdések órája
- CES 2025: beharangozta az RDNA 4-et az AMD
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Path of Exile 2
- Házimozi belépő szinten
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- BestBuy topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest