- iPhone topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kriszpontaz
veterán
válasz wolfman #2749 üzenetére
Benne egy ideje. A 2013 - 2014 közti váltásnál ennyi pluszt tapasztaltam:
Új, lebegő, de dokkolható parancssor.
Bing Maps integráció (nyomtatásban nem látszik, semmi értelme, csak betekintésre jó).
Pontfehő objektumok (normál felhasználó nem találkozik sűrűn ezzel, valaki soha).
2014-es verzióban megjelent a böngésző-szerű fájl fül nézet.
Windows 8, 8.1 alatt a 2014-es verzió nem fagy le 15-30 másodperc után exe hibával.
2013 alatt még nem volt ilyen, de 2014 alatt van egy idegesítő bug, ami abban jelentkezik, hogy ha sokáig rajzolsz, a visszavonás parancshoz tartozó logfile méretkorlát telítettség miatt hibaüzenetet vág az arcodba és a hibaüzenet után az előzőleg kiadott rajzon művelt változtatásokat nem tudod visszavonni, mert a visszavonás funkciót kikapcsolja a Civil3D. Ez baromira idegesítő és nem vettem észre hogy javították volna.
A 2014-es Civil3D-ben a felületek összehasonlítása / gyors földtömeg számítás menüparancsot kivették, és átalakították úgy, hogy kénytelen vagy létrehozni egy térfogatfelületet amiből a program hajlandó dolgozni.
A 2014-es verzióban (elődeitől eltérő módon) annyira nem történt a fájlrendszerben és a fájlstruktúrában változtatás, hogy egy 2014-el készült Civil3D állományt simán meg tudsz nyitni 2013-ban és fordítva, szerkesztheted, módosíthatod. Ez az előző verziókban nem így volt. Pl. egy 2012-essel készült rajzot csak proxy objektumként, nem szerkeszthető formátumban tudtál egy 2011-es programmal megnyitni.
3 évente van új DWG formátum. A 2013-as verzióval érkező DWG formátumot egy 2012-es program képtelen megnyitni. Ezért vannak 2004, 2007, 2010, 2013-as DWG formátumok exportálásnál is.
Kinézetre és funkciókra szinte teljesen megegyezik a 2013-2014-es verzió.Ez a Civil3D-re vonatkozik, de mivel alapjaiban Autocad, így arra is igaz.
A változtatások nem túl nagy mértékűek évről évre, valakinek hasznos funkciókat tartalmaznak, valakinek haszontalant.
Visszamenőlegesen a változások:
Autocad 2010-nél jött be a szalagmenü, de akármelyik verziónál vissza lehet térni a régi menüsorra ha azt szokta meg valaki.Autocad 2011
Autocad 2012
Autocad 2013
Autocad 2014Régebbi verziókat nem is részletezek, mert sok értelmét nem látom. Érdemes mindig az újat használni (ha sikerül megvenni).
A könyvről:
Az alapfunkciók változatlanok, így a régebbi könyvekből is meg lehet tanulni ezt-azt, de minden új verzió hoz magával egy-két újítást, amit vagy használsz, vagy nem.Próbálok majd összeszedni egy-két dolgot még a funkciókról.
[ Szerkesztve ]
-
kriszpontaz
veterán
válasz wolfman #2755 üzenetére
Hát fogjuk rá hogy olyan. Végül is a kiterjesztés megmarad (DWG) csak maga a tömörítés és a fájlstruktúra más. A DWG TrueView programmal (ingyenes) átkonvertálható az újabb formátumú rajz régebbire, viszont ez pl. Civil3D esetén azzal jár hogy utána a Civil specifikus objektumok nem szerkeszthetők, vagy blokként exportálódnak ki.
Az alap AutoCAD 2D/3D általános tervezőprogram. Az AutoCAD LT ennek a kiherélt változata, 2D tervezőprogram, csökkentett funkcionalitással, 3D tervezési rész nélkül, LISP futtatás nélkül (AutoCAD normál verzióhoz képest harmadáron). Általános tervezésre, 2D vonalrajz szinten tökéletes.
Ezután jönnek a specifikus csomagokkal, funkciókkal ellátott szakági programok amiket felsoroltál.Az AutoCAD Civil3D mélyépítési (út, csatorna, földmunka, geodézia, topológia (MAP)) funkciókkal.
Képes magassággal rendelkező blokkok, pontfájlok, 3d vonalláncok, vonalak, kézzel bevitt pontok, szövegek (magassági érték a szövegmezőben) stb. felhasználásával 3D terepmodell létrehozására, azokat alapként felhasználva specifikus tervek létrehozására, helyszínrajz, hossz-szelvény, keresztszelvények, adatbázis kapcsolat, exportálás, anyagkimutatás létrehozása. Alapjaiban ugyanaz mint az AutoCAD MAP csak bővített funkciókkal.Autocad Electrical - elektromos vezérlések tervezői számára készült verzió, villamosmérnöki
Autocad Mechanical - az AutoCAD® szoftver gépészeti verziója
Autocad Inventor - a 3D gépészmérnöki tervezéshez, dokumentáláshoz és termékszimulációhozAz alap AutoCAD ezeket a specifikus kiegészítéseket nem tartalmazza. Vagyis bizonyos mértékben igen, tehát alap rajzi elemekkel ugyanazt megcsinálhatod, csak hosszabb idő alatt, és manuálisan. Nem mindegy, mert az idő pénz.
Minden termék plusz funkciója részletesen le van írva az Autodesk honlapján, érdemes elolvasni.
Ezekhez jönnek még a Design Suite csomagok amik átlagosan 6-8 szoftvert tartalmaznak egy telepítőcsomagban, egy kulccsal.
Én az Infrastructure Design Suite Premium csomaggal dolgozom.
[ Szerkesztve ]
-
pf-prg
csendes tag
válasz wolfman #2764 üzenetére
Hello!
Általában három billentyűs egeret célszerű használni, amelynek a középső billentyűje görgős.
A bal billentyűt szokás pontkijelölésre, elemkiválasztásra, vezérlőelemek akivizálására használni.
A középső billentyűt lenyomva lehet valós idejű eltolást végrehajtani, görgetve pedig zoomolni.
A jobb billentyűvel lehet parancsot megszakítani. Ha nincs aktív parancs, akkor vagy parancs ismétlésre, vagy a helyi menű megjelenítésére szokás beállítani.
Ha bármelyik billentyű hibás, igen nehézkessé válik az AutoCAD kezelése egérrel. Legalábbis az olyanoknak mint én, akik rühellnek a billentyűzeten matatni.
Lehet, hogy az oprendszer által biztosított beállítási lehetőségekkel valamelyest át tudod hidalni ezt a nehézséget, de hát kb. kétezer forintért vehetsz egy új egeret. -
pf-prg
csendes tag
válasz wolfman #2765 üzenetére
A súgó szerint:
"Függőleges
A karaktereket függőlegesen illesztve jeleníti meg. A Függőleges opció csak akkor áll rendelkezésre, ha a kiválasztott betűtípus támogatja a kettős irányultságot. A Függőleges helyzet TrueType betűtípusok esetén nem áll rendelkezésre. "Ha simplex betűtípust rendeltem a szövegstílushoz, be lehetett állítani a függőleges szövegirányt.
-
kriszpontaz
veterán
válasz wolfman #2771 üzenetére
A Logitech szoftverben (egérhez való, vagy G szériás gamer szoftverben) beprogramozod a kiválasztott gombot hogy KÖZÉPSŐ EGÉRGOMBKÉNT működjön és örülsz. Ennyire egyszerű. Ha az egér nem programozható, akkor venni kell egy olyat amit lehet programozni. Hard coded a középső gomb pan funkció, a programon belül nem tudod átállítani.
A jobbra - balra billenő gombokat meg letiltod, nem rendelsz hozzá funkciót és nem fog belepofátlankodni a műveletbe ha elbillen az ujjad.[ Szerkesztve ]
-
pf-prg
csendes tag
válasz wolfman #2797 üzenetére
Hello!
Az Eszköz -> Rajzbeállítások menüponttal megjeleníthető dialógusban állítható be a kurzor raszter kiosztása (lépésköze).
Ha az igen kicsinyre van állítva, nagyobb nézetablak terjedelem esetén vizuálisan nem észlelhető a kurzor "ugrálása". Hozz létre egérrel kattintgatva rajzelemeket. A Formátum -> Mértékegység... menüpontban a Hosszúság vezérlőcsoport Pontosság mezőjében állítsd maximálisra a kijelzett tizedesjegyek számát, és az Objektum tulajdonságok panelen vizsgáld meg a jellemző pontjaik koordinátáit. Ha azokban az értékes tizedesjegyek száma megfelel a beállított kurzor raszter lépésköznek, akkor működött a kurzor raszter a rajzelem létrehozásakor. -
kriszpontaz
veterán
válasz wolfman #2797 üzenetére
A raszterhálót F7-el kapcsolod be de addig nem lesz raster snap, amíg az F9-et be nem kapcsolod hozzá.
A háló és a raster snap kiosztását X-Y irányban így éred el:
A képernyő alján a következő menüsoron a sárgával kiemelt gombok valamelyikére jobb gombbal kattintasz, majd a tulajdonságok menü alatt beállítod a kiosztást és a snap rasztert.
Ha nem akarna működni parancs közben a snap az F9-re csak kapcsold ki és vissza, utána észhez tér.[ Szerkesztve ]
-
kriszpontaz
veterán
válasz wolfman #2834 üzenetére
A bal oldali ábrán az alsó vonaltót a legfelső vonalig húzol egyenest, a jobb oldalinál meg a jobb szélső vízszintes vonalig. (nem tudom miért nem magyarázza az autosnap funkcióból a "szomszédos" vagy "nearest" snap funkciót, akkor nem kell saccolgatni rajta vagy-e a vonalon vagy nem. Alulra kattintaszt, parancs indít, majd bal shift (vagy ctrl)+jobb egér gomb szomszédos -> bal gombbal leszúrod a kezdőpontot majd a felső vonalon leszúrás előtt shift+jobb egér gomb merőleges.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Warcraft Shadowlands Collectors edition EU EN
- Windows, Office licencek a legolcsóbban, egyenesen a Microsoft-tól - 2990 Ft-tól!
- AKCIÓ! - STEAM kulcsok / Punch Club, Oddworld: Soulstorm, Children of Morta, stb. - 2024.05.16.
- Steam kulcsok - UTALÁS/REVOLUT
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest