Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BonFire

    veterán

    válasz kerekati #406 üzenetére

    A szinkront nagyon nehéz helyre hozni. Ahány kiadvány, annyiféle időzítés. Az első, ahogy már említették, hogy nem mindegy, hol kezdődik. Elég egy új filmstúdió logó az új kiadványra, és borul az egész.

    Másrészt a 23.978 FPS-sel készült mozifilmeket videóra konvertálva egyszer 24, másszor 25 FPS-sel kódolnak, nő a sebesség, a játékidő csökken. Ha a két zenét egymásra rakod, hallható is, hogy az egyik hamis, azaz nincs hangnemben.

    Plusz vannak filmek, amelyek között fade to black szünetek vannak. Ezek régről a reklámok helyét voltak hivatottak jelölni. Ezeket a fekete szüneteket random változtatják. Van, hogy belevágnak, hogy rövidebb legyen és nyerjenek 1-1 másodpercet. Tehát ha úgy kezded a projektet, hogy összeilleszted a hangfájlok elejét, majd a végét nyújtással próbálod helyretenni, legtöbbször a szinkron a filmen belül ide-oda fog csúszkálni, és leginkább sehol sem fog illeszkedni.

    Én sok filmnek csináltam már szinkronmunkát, de más módszerrel. Gyakorlatilag a hangsávot apró darabokra kell szeletelni, és ide-oda tologatni. És nem a szájhoz szinkronizálni, mert az mindig pontatlan, hanem hangeffekthez. Csapódó ajtóhoz, kopogó cipőhöz, törő ablakhoz, lövéshez, robbanáshoz stb. Készülj fel rá, hogy piszok aprólékos meló, amiben nincs sok köszönet.

    Egy jó tanács: kapcsold be a Sync-lockot a sávokon, ha dolgozol, és akkor elég csak egyet babrálni, a többi vele szinkronban fog mozogni.

  • darvinya

    titán

    válasz kerekati #406 üzenetére

    Ahogy nézem, 5.1 hang már később is kezdődik, mint 2.0 hang.
    Kijelölve tudod fog és vidd-el mozgatni, nyújtani (i)Hatások (/i) menüben van rá almenü.

Új hozzászólás Aktív témák