-
Mobilarena
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tonermagus
aktív tag
válasz
Tankblock #16915 üzenetére
Szia
Rajzot nem tudok sajnos adni, mivel pont ez a problémám, hogy nem tudom milyen elemeket kell hogy tartalmazzon feszültségszabályzás részen, inkább részletesen leírom:
Van egy HC-05 Bluetooth modul, amire egy érzékelő van felpárosítva ami egy értéket ad neki. Ezt az értéket átadja a modul az arduinonak, ami kiszámítja hogy mennyire kell hogy világítson a LED. Ennek megfelelően az Arduino egyik kimenete vezérelné a FET-et. A FET pedig a 12V-os áramkör pozitív szálát szakítaná.
Mivel laikus vagyok elektronika témában, ezért én úgy képzeltem el, hogy az ardu kimenetén van egy FET, aminek az egyik lábára rákötöm az ardu egyik kimenetét(Analóg?) és azon a kimeneten analogwrite paranccsal tudom vezérelni a FET-et, hogy mennyi áramot engedjen át ezáltal a nagyobb átengedett feszültség miatt a LED jobban világítana.
Bár azt már most látom gyapo11-nak hála, hogy én a PWM-el nem a feszültséget csökkentem hanem "gyorsan ki-be kapcsolgatom" így a teljes 100%-os ciklus csökkentésével csökken a fényerő.
Ezek szerinte nekem tényleg csak egy FET kell ami elbírja az áramerősséget, és az analogwrite-al parancsot küldök neki a GATE-re, és már tudom is fadelni a LED-et?
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új Apple iPhone 16 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- Honor Magic7 Lite 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor 400 lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Prodesk 600G4 SFF - i5-8500, 16GB DDR4, 512GB NVMe SSD, ATI R5 430 2GB eladó!
- iKing.Hu - Apple 16 Pro Max - Natural Titanium - Új, kipróbált
- BESZÁMÍTÁS! HP ZBook 15 G6 munkaállomás - i7 9850H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Quadro T2000 4GB WIN10