- Vodafone mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mobil flották
- Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- ReVanced patch-elt alkalmazások és Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Elvörösödik az Xperia 1 VI
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Krisztianby: Az ügyintézésnek mindig ilyennek kell lennie?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Hirdetés
-
Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
ph Az új szabványra épülő opció 32 és 64 GB-os verziója árat is kapott már.
-
Problémás a kék szín megjelenítése HDR tartalmakban az OLED kijelzős iPadeken
ma A hiba mindkét új iPad Pro tabletet érinti, az Apple már dolgozik a javításon.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dark KillerX
addikt
válasz Petykemano #16602 üzenetére
Azért nem kell temetni az AMD-t, itt ugy gondolom vmi driver bug lehet, és ezért szerepelnek ennyire gyengén
-
sutyi^
senior tag
válasz Petykemano #16627 üzenetére
Valóban, de ez a Crysis 2 megjelenésekor nem volt téma, egyszerűen így vágták a fát az akkori AMD zsugák alatt amik hátrányban voltak nagy mértékű tesszelláció esetén.
[ Szerkesztve ]
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
stratova
veterán
válasz Petykemano #16627 üzenetére
Nem egészen, az a hülyeség ellen nem véd. Az átdolgozott front endben primitive discard accelerator elvileg a lehető leghamarabb megszabadulna a nem látható geometriatól (meshektől).
Erre többféle megoldás létezik, itt úgy néz ki a GPU kapna egy dedikált gyorsítót a feladatra.
Ha a kép közepén ott díszeleg egy beton korlát ott max a hátoldali, az adott nézőpontból nem látható háromszögekkel már egyáltalán nem végezne számításokat. Ha jól értelmeztem a témában eddig olvasottakat. Nyilván ez is nyereség, de ilyen húzás ellen esetleg driverben lehet korlátozni a max.tesszelláció mértékét.[ Szerkesztve ]
-
SpongyaBob
veterán
-
kwzatz
őstag
válasz Petykemano #16794 üzenetére
A 380x meg a 970-et és ott van a 980 nyakán
-
nagyúr
válasz Petykemano #16994 üzenetére
Because nVidia is greedy. And because they can.
Amúgy tényleg szomorú, hogy megtehetik, hogy a Tier2-es chipre épülő kártyát 700 dollárért árulják...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
hugo chávez
aktív tag
válasz Petykemano #17002 üzenetére
A+C.
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
#85552128
törölt tag
válasz Petykemano #17105 üzenetére
"4th Generation Graphics Core Next" aka GCN4 Már ha feltétlenül a marketing slidewarekre hagyatkozunk...
Attól, hogy változott az elnevezés az alaparchitektúra még ugyanaz csak tovább javítva, ahogy az a Pascal esetében is történt.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Petykemano #17107 üzenetére
Ne a Furyhoz hanem a 390X-hez mérd: még eggyel régebbi arch, alacsonyabb órajel, csak "2816" sp.
Már nem olyan rózsás a helyzet...
A "referencia" 1050 MHz-es 390X-szel számolva gyakorlatilag +20% órajel -22% SP és csak 6%-kal gyorsabb tőle, tehát a tiszta nyereség 5% körül van max. 10% és ez a 3 éves architektúrához képest.A Fury ebben a tesztben elvérzik a kevés Rop miatt, a 390X-hez képest is kevesebb mint 10%-kal gyorsabb csak. Ennyire kevés különbség még a "Ropos" játékokban sincs köztük, szóval játékok többségében a Fury jobban elhúzna.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Petykemano #17509 üzenetére
Ezt az egész problémakört megoldják a custom kártyák. A felárazott FE kártyák kissé elkapkodottan lettek bevezetve, lehet, hogy ilyen last minute ötlete volt valamelyik
főparasztnakszépügyesokos marketingesnek, de azt leszámítva a termékek a helyükön vannak.Úgyhogy az AMD a hallgatással egyedül azt éri el, hogy jó sokan vesznek 1070-et. Nagyon kell vmi kommunikáció, legalább egy ügyes teaser.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
titán
válasz Petykemano #17514 üzenetére
Ha minden igaz, a 1070-nél egyszerre lesz a FE és a AIB start, hamar lesz olcsó hetvenes.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
nubreed
veterán
válasz Petykemano #17514 üzenetére
Szerintem nem egyszerre fog rajtolni. Sőt, amennyi nekem lejött az eddigiekből, először valószínűleg csak a 480/480x lesz elérhető, a 490/490x valamivel később jön. (Vagy RX 480/490, már a franc se érti mit kavar az AMD az elnevezésekkel). A 480x -től szerintem nem valószínű, hogy várhatunk 1070 körüli teljesítményt, túl szép lenne, egy jóval olcsóbb kártyától. A 490x talán a közelében lehet.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
mcwolf79
veterán
válasz Petykemano #17514 üzenetére
Igen, ez az ami az AMD-t életben tartja. A user-ek reménykedése, hogy majd villantanak valamit.
De sajnos az elmúlt jópár év csak a csalódásról szólt,ha az AMD-ről volt szóXbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x
-
titán
-
->Raizen<-
veterán
válasz Petykemano #18392 üzenetére
Az r9 390-et vette target-ba az meg gtx 970 szint, szóval azt célozta.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #18667 üzenetére
Nézd meg a Radeonok teljesítményét DX12-ben. Ezért éri meg nekik. Például a legújabb esetet vizsgálva a végleges Warhammer patch-ben az AMD gyorsul, míg az NV lassul, ez elsődlegesen annak köszönhető, hogy az AMD-nél ott a knowhow arra, hogy miképp kell gyorsulni.
Azt sem tartom kizártnak, hogy a knowhow nem jár ingyen, bár ez már erősen üzleti alapú. Annyi biztos, hogy az AMD tapasztalata kell a fejlesztőknek, tehát nagyon előnyös a tárgyalási pozíció arra, hogy a fejlesztők beépítsenek exkluzív dolgokat is, ahogy például a Doom fejlesztői is Radeon-exkluzív eljárásokat raknak a Vulkan leképezőjükbe. Lehet, hogy megtennék maguktól, de az is lehet, hogy csak azért foglalkoznak vele, mert az AMD odaígérte nekik a tudást, és ezt kérték cserébe.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
válasz Petykemano #18927 üzenetére
Nagyszerű, MS esetleg demonstrálhatná ezeket a saját DX12-es konzolportjaival, amelyek egytől egyig multi-GPU support nélkül jelentek meg
[ Szerkesztve ]
-
cyberkind
félisten
válasz Petykemano #18927 üzenetére
Attól a MS-tól vársz csodát akik kiadták a DX12-t és azóta is kb csak van?
Paranormal Cocktivity
-
#00137984
törölt tag
válasz Petykemano #18927 üzenetére
4 db ref RX 480 a bekapcsolás után mennyi másodperc múlva fogja szénné égetni az alaplapot és a gépet. AMD Gamer Hell Power.
[ Szerkesztve ]
-
gV
őstag
válasz Petykemano #18960 üzenetére
... olyat meg pláne nem, hogy egy kártyanevet többféle chippel forgalmazzon.
NVIDIA csinál ilyet: GT730
-
nagyúr
válasz Petykemano #18960 üzenetére
volt már példa mindkettőre. nem is olyan régen derült ki, hogy más voltak az órajelek a sajtónak kiküldött asus és gigabyte 1070eseken, mint ami a retail példányokon volt. "véletlenül" OC állásban ragadt a bios.
az 1 kártya különböző chipekkel c. történetet pedig azt hiszem, hogy az nv sütötte el utoljára talán a 960nal. az oem verzió gm204ből készült, a retail meg gm206ból.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Ren Hoek
veterán
válasz Petykemano #19397 üzenetére
Eddig úgytudom driver és arch vegyesen. Látszik, hogy a 480 már nem gyorsul akkorát asynctól. Mert ott már fejlesztettek ezen.
Fury elég rendesen vissza van fogva... 480 már kevésbé. Ez azt is jelenti, hogy alapból ez tényleg egy középkategóriás chip, nem fog már akkora ugrást produkálni mint a több CU-t tartalmazó egységek. Persze ez csak spekulácó.
-
Laja333
őstag
válasz Petykemano #19673 üzenetére
Ez még dx11.
-
nagyúr
válasz Petykemano #19874 üzenetére
Az async compute nem csak más részegységek felhasználásáról szól, azért nem.
Az async lényege az hogy ki nem használt "fölösleges" erőforrásokat fogjunk be munkára az elvégzedő fő feladat(ok) mellett... és azért async mert függetlenül végrehajthatóak a többi mukához képest (nem kell szinkronizáció az indításukhoz, futtatásuk közben, más futó folyamatokkal).
Tehát a Time Spy egy teljesen jó teszt erre.
Async = nem kell szinkronizálni ("egyeztetni" egymással)... szinkron és aszinkron is mehet valami párhuzamosan.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Ren Hoek
veterán
válasz Petykemano #19874 üzenetére
Nem... Erről korábban is volt szó, több compute szál is mehet asyncron. Csak játékban fut mellé pl egy grafikai is.
Ha jól rémlik, AOTS-ban is simán lehet 10 compute futószalag.
Az átlapolás a lényeg, ezért async.
-
nagyúr
válasz Petykemano #19918 üzenetére
He?
Lehet nekem van késő, de te érted is amit írsz?
"csinálnának egy olyan tesztet is emellé, amelyik grafikus futószalag mellett futtat aszinkron compute -t."
Szerinted a mostani mit csinál?
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Ren Hoek
veterán
válasz Petykemano #19918 üzenetére
Itt írta, hogy azt nem lehet megoldani úgy, hogy az NV ne lassuljon ugyanezzel a kóddal. Érthető, külön kódút kell.
Szerinted egy tesztben megengedhető, hogy gyártóspecifiikus kódot írjanak? Nem. Akkor nem lenne egységes teszt. Mintha a maratonon egyik versenyzőnek adnak egy lovat, másiknak meg biciklit, aztán döntsd el melyik, jobb.
Tény, hogy így meg baromság a teszt, ráadásul igencsak NV-nek kedvező. Szerintem fizettek is érte. Ezeknek a teszteknek egyre kevésbé van értelme. Kb lassan olyanok lesznek, mint a Compubench. Annak játékra vetítve semmi értelme.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Petykemano #19935 üzenetére
Nem tudom olvastad e mit írt a Future Mark... vagy láttad e ezt: [link]
Alapvetően a hardver szállítók, a Microsoft és a játékkészítők visszajelzései szerint csináltak egy ésszerű szétosztást a 3D/Grafikai/Direct queue és a Compute, Copy queue között megjósolva egy átlagos jövőbeni PC játékmotor viselkedését... (ahogy DX11 alatt is ez történt anno, ezért többé kevésbé leképezi ott is az erősorrendet és a játékmotor képességeket a Firestrike.)
Nyilván most is és a DX11 alatt is vannak és lesznek ettől jóval eltérő terheléstípust generáló játékmotorok, de átagosan jól szimulálja a "jövőt".A grafikus és egyéb munka is esszerint van szétosztva a queue-k között a Time Spy alatt. Nincs ezzel semmi baj szerintem. És biztos vagyok benne hogy nem úgy nyerhető a legtöbb ki ahogy Abu írta (hogy minden grafika egy queue, és némi egyéb compute mellé)... főleg hogy a compute (akár grafikai effekt, akár más), egyre dominánsabb, tehát ha az összes (akármilyen) feladat van jól szétosztva az optimálisabb lehet.
Azt már a driver és a hardver dönti el, hogy ezeket a queue-kat milyen sorrendben és hogyan dolgozza fel. Ha tud teljesen dinamikusan, akkor úgy, ha csak preemptiven (ahogy az NV megoldását tippelik), akkor úgy... ha meg sehogy (Maxwell), akkor szép sorban. De ez már nem a játék/program feladata, ő beteszi a queue-kba a feladatokat és átadja a driver/hardver részére.
A malmozó részegységek mennyisége ami rendelkezésre áll meg relativ... ha sok pl a grafikai számítás, akkor kevés lesz gyártótól függetlenül. Az AMD azért tud (részben) annyit gyorsulni, mert eddig nem tudta munkára bírni az összes feldolgozóját sok esetben... tehát vannak ilyen üresen járó részek, az angol ugye "bubble"/buboréknak hívja. Az NV meg jóval kevesebb feldolgozót és máshogy használva tervezte a GPU-t, ezért ki tudta hozni belőle jobban a maxot, ezért nem gyorsul annyit, mert nincs annyi felesleges végrehajtó.
De látható pl a DOOM Vulkan alatt is, hogy az NV is tud ettől még gyorsulni, ha jól van megcsinálva az egész.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz Petykemano #19952 üzenetére
Na hát ez az, hogy miért optimalizálnál a mára, ha neked gondolni kell a jövőre is... Mi van ha következő GPUk tök máshogy fognak működni? A szabványosság/"semlegesség" pont azért jó, mert biztosítja azt hogy a programod mindenen futni fog.
Egy konzolnál ez nem probléma, mert a szoftvert kukázod a hardverrel együtt.
PCn ez nem működik, így nem jó behozni... Mindenképp kell egy semleges fallback kód minimum, ami tuti mindenen fut.
Egy tesztnek ezt kell elsősorban bemutatni, hogy egy ilyen kódból mit lehet kihozni.
Ezt ki lehetne egészíteni igen, gyártóspecifikus ezzel azzal, de akkor viszont az már mást mutat és másról szól.
Pont ezért mondom hogy lesznek akiknek lesz erre ideje meg pénze, meg lesznek kiknek nem.
De ha mondjuk te egy Frostbite engine-t terveznél, amire több éves fejlesztéssel, az összes játékodat alapozod mint mondjuk az EA, akkor te behoznád a fenti rizikót egy kis sebesség reményében, vagy a semleges szabvány kódra alapoznád a motor fő komponenseit?
Persze emellett, ha van rá módod, időd meg pénzed, akkor beteheted a nem szabvány optimalizált utad is, de abba benne van hogy kihal és bizonyos szinten felesleges lesz, lásd mondjuk szintén a Frostbite esetén a Mantle...[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz Petykemano #20038 üzenetére
Mármint a bonyulultabb, de rugalmasabb megoldás és ezáltal a kevésbé magas órajel pl?
Á, ez sokkal régebbi dolog... ez a GPGPU irány miatt van AMD oldalon (és amiért anno felvásárolták az ATI-t), meg a heterogén CPU+GPU (APU) integrálás miatt, ami még mindig nem jött el igazán PC fronton (a piaci felosztás/gyártók helyzete miatt), bár a mostani konzolok nagyon közel vannak már, csak ugye az egy elég spéci területre (játék) van jelenleg használva. PC-n ugye ennél egy sokkal szerteágazóbb hasznosításra lenne lehetőség. De meg kell várni sajnos amíg az intel is eljut arra a szintre... az meg nagyon lassan és nyögvenyelősen megy.
Ez az irány megkövetelte az összes dolgot amit beleraktak a hardverbe (preempció, dinamikus erőforrás kiosztás, stb stb), ez gyakorlatilag egy "központi processzor" is kéne egyben legyen... cserébe sajnos azzal járt hogy grafikára már nem annyira hatékony az egész, ezért marad benne (relative) sok/több kihasználatlan képesség és erőforrás. És valószínűleg van pár dolog amit kénytelenek leemulálni is, ezért a driver sem mindegy mit csinál, illetve nem tud olyan hatékony lenni, mint a másik oldalon.
+ az utóbbi években már az AMD "filózófia" szintjén mindigis alultervezte a kimondottan grafikus végrehajtásra való részeket, a compute általános részeket meg felül. Ezért kicsit mindig aránytalan (és kihasználatlan) volt eddig ez a része.A VR és a DX12/Vulkan/Mantle dolog, az már csak egy amolyan "végterméke", ennek az iránynak, félig meddig kényszerből is... ami mellesleg jókor is jött az AMD-nek (nyilván az API-s dolgot meg ők "kényszerítették" ki).
NV meg ugye egy sokkal inkább célhardvert csinált, erős a grafikában, arra van kihegyezve az egész, és az "általános" compute/GPGPU jellegzetességeket sokkal lassabban (szándékosan?) teszi bele. Ezáltal egy jóval egyszerűbb és spórolósabb/hatékonyabb GPU-t tudott a játékospiacra hozni, főleg a Maxwellel, amin szinte alig változtattak (egy két nagyon kötelező dolgot leszámítva, lásd preempció, dinamikus erőforrás kiosztás) a Pascalban.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nubreed
veterán
válasz Petykemano #20065 üzenetére
Na pont ez, azaz árverseny, veszteség kompenzálás az nVidiától ami megölheti az AMD-t valóban. Mert az nVidia simán megteheti anyagilag, hogy ezt megtámogassa minden gond nélkül. Az más kérdés, hogy mennyire etikus.
[ Szerkesztve ]
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
őstag
válasz Petykemano #20384 üzenetére
Szerintem is ez már csak vihar a biliben... A többség pont nem foglalkozik már ezzel.
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #20599 üzenetére
Gondolom az MS a legolcsóbb átállást választotta, vagyis nem kérte az AMD-től, hogy tervezzék újra az egész lapkát. Valószínűleg benne van a szerződésben, hogy az AMD milyen átállásnál milyen árakat szabhat meg, és úgy kérte az MS a váltást, hogy ne növekedjen túl nagyon a lapkák ára.
Tekintve, hogy az így készült 16 nm-es lapka kb. 50 mm2-rel nagyobb, mint lehetne normális tervezés esetén, valószínű, hogy az AMD csak egy 28 nm-ről portolt dizájnkönyvtárat használt. Ezt más bérgyártóhoz nehezebb lett volna portolni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #20617 üzenetére
A Sony nem váltott. Nagyon nehéz kiigazodni a szerződésen látatlanba, de úgy néz ki, hogy az AMD csupán lapkaverziókra köt OEM szerződést. Ez azt jelenti, hogy minden új lapka külön semi-custom megrendelésnek minősül, külön szerződéssel. Emiatt az MS és a Sony számára mindig az első verzió marad a legolcsóbb, mert annak az árát nem tárgyalhatja újra az AMD.
Másikra: [link]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz Petykemano #20805 üzenetére
Az nVidiánál adódik egy egyszerű magyarázat: továbbra is crossbar memóriabuszt használnak, és ennek a komplexitása a kontrollerek számának növelésével egyre nehezebben kezelhető. Mivel 512-bites buszt egyetlen GPU-n csináltak eddig, és az a történelmük egyik legrosszabb terméke volt, gyanítom, hogy a 384-bites méret van a kényelmes kezelhetőség határán. Ezért inkább a GPU-t is sávszél-takarékos irányba fejlesztették. Persze lehet, hogy más is van a háttérben.
Az AMD-t és a ROP-jaikat én sem értem, számos kártyájuk sokkal jobb lett volna erősebb backenddel, és azok a termékeik lettek a legjobban sikerültek, ahol valamilyen okból a szokottnál több ROP-ot használtak. Még anno az X1900-as szériával álltak rá erre a vonalra, a 2900XT-nél folyamatosan abban hittek a fanok, hogy rövidesen eljő a magas számítási kapacitás uralma - de aztán nem jött, vagy legalábbis nem úgy, hogy abból ezek a termékek profitálni tudtak volna.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Petykemano #20999 üzenetére
Szerintem már most is ez a helyzet
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
cyberkind
félisten
válasz Petykemano #20999 üzenetére
Azonkívül, hogy elvileg gyengébb hardver is elviszi a játékot 12-ben grafikailag nem igazán látni előrelépést, engem meg ez érdekelne, különben még mindig tökéletes a 11.
Paranormal Cocktivity
-
Oliverda
félisten
válasz Petykemano #20999 üzenetére
Az Nvidiának származott már valaha is komolyabb piaci hátránya attól, hogy a jövő helyett inkább a jelen igényeinek próbált megfelelni? Én nem emlékszem ilyenre. Ezzel szemben az AMD sem az első elkapkodott DX10-es, sem pedig az első DX11-es sorozattal nem tudott hosszabb távú előnyre szert tenni, ami ezen a grafikonon is látszik. Valószínűleg most is hasonló fog lejátszódni, mint az említette esetekben. Amire az új API-k már komolyabban befolyásolnák az összképet, addigra az Nvidiának is lesz hozzá megfelelő, akár az AMD aktuális megoldásánál jobb hardvere (Volta), eközben pedig a Radeonok kompromisszumok mentén egyensúlyoznak a jelen és a jövő között. Pár éve a heterogén mantra volt az indok, most pedig rá lehet fogni az egészet a konzolokra, de ez a PC-s gamereket szerintem nem nagyon hatja meg, a bevétel és a piaci részesedés alakulása nem hazudik.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #20999 üzenetére
A hardverek nem oldanak meg mindent. Amire szükség lenne a GAB és az ARB számára az egy hardver oldali egységesítése előírása. Ez sokat segítene a fejlesztőknek abban, hogy milyen kódot írjanak az alkalmazásba. Erről egyébként szó van a háttérben. Ugyanakkor egy ilyen egységesítés lassú folyamat, mert egyes cégeknek az architektúra teljes leváltásával járna. Rövidebb távon ez gond, hosszabb távon persze megoldja magát a probléma, mert igazodni fog mindenki az API-k működéséhez. Ez már látszik is, mert a GCN mellett az új Bifrost Mali is nagyon jól illik a Vulkan ajánlásaihoz. De a Rogue is ilyen az Imaginationtől.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
cyberkind
félisten
válasz Petykemano #21003 üzenetére
Az ugye fel se merül, hogy az a később kb akkor lesz amikor ezek a kártyák bármely oldalon papírnehezékké fognak válni teljesítményben, de igaz, csak egy 980TI tulaj vagyok akinek nem kell a PH mantra és csak játszani akar most is normálisan nem csak egyszer a jövőben, jókat tudtok írni.
(#21006) Malibutomi
Tökéletes példa lesz erre a Deus Ex, feltéve ha olyan lesz mint várjuk, de nem hinném.
Azt meg se említem, hogy Quantum Break, minőségi DX12e-s meg UWP-s cucc lett, én konkrétan eddig egy játékban vettem észre, hogy a DX12-nek hála jobban megy, ez a Tomb Raider.[ Szerkesztve ]
Paranormal Cocktivity
-
do3om
addikt
válasz Petykemano #21077 üzenetére
Elég lenne ha leszokna az előre borítékolható hülyeség tényként való közléséről.
Tegnapi nevetséges kijelentése: az év végére dx12 és vulkán támogatású játékokkal fognak tesztelni!!
Vulkán!!! van 1 EGY db játszható játék, amiből év végere gyanítom szintén ugyan ez a szám lesz mérvadó.
De nem baj majd valami jön valami kínai tamagocsi játék rá amit egekig magasztalhat és bekerülhet a tesztbe.
Szeret nagyot mondani jön egy csomó dx12 AA játék, amikor rákérdezel hol van felsorol egy tucat fost, aminek a feléről nem is hallottál. Na ezek a nevetséges dolgok.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #21077 üzenetére
Nem így van. Az a lényeg, hogy mindig van egy hangos kisebbség, akiknek valami sosem tetszik, de valójában azt, aminek hangot adnak, sosem tudják bizonyítani. Hiába kéred, hogy emeljék ki a problémás részeket az írásokból. Ennyi. Ha valaki nem csak károg, és hoz valamiféle értelmes dolgot, akkor azt nyilván mindenki meghallgatja, még én is.
(#21079) miklosss2012: Már le is tesztelték a srácok. Szerintem hétfőn megjelenik, de én szabin vagyok szóval erről nem dönthetek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#65755648
törölt tag
válasz Petykemano #21077 üzenetére
Lehet ezért csinálja és írja 04ahgy a teszteket... Ha nem tűnt volna fel. Olvassátok végig pl a legutóbbi RX 470 tesztet és mondjátok meg őszintén: bele tudtok kötni akár egyetlen mondatában is?
Nekik nem az fáj, hogy Abu-nak tetszik az Amd jövőbe mutató technológiája. Még csak nem is az fáj, hogy a tesztek teljesen objektívek, sőt az utóbbi időben láthatóan szinte nem mernek pozitívat írni a tesztekben az Amd kártyákról - lásd a Tpu jobb értékelést adott az RX470-nek, mint a Ph.
Nekik az fáj, hogy a Ph nem elfogult az Nv irányába és addig nem tudnak nyugodni míg el nem kezdi a Ph is a zöldek fenekét nyalni, mint egynéhány másik oldal.
És engem aggaszt a gondolat hogy ezt el is érhetik. Az utóbbi időben hagyománya van annak hogy az idióta, de annál hangosabb kisebbség megtévessze a középső, bizonytalan többséget, ráerőltesse az akaratát és ezzel kárt okozzon nekik: Brexit, Trump stb. -
mlinus
őstag
válasz Petykemano #21533 üzenetére
talán - day 1 patch ps4-en biztos lesz. driver már nv oldalon van.
-
Habugi
addikt
válasz Petykemano #21533 üzenetére
A játék jelenlegi állapotát annyiban lehet summázni, hogy az összes létező VGA lassul benne DX12 mellett, ha ez nem meríti ki az end of sztory kategóriát és nem ad maximálisan kimerítő választ a kérdésedre, akkor semmi más sem fog!
Kb annyit ér ez a teszt most, mint véletlenül rápillantani random felületen, 38ezredik alkalommal is Kiszel Tünde egészségesen bozontos szemöldökére, tudtuk.., láttuk már, kb várható is volt de ettől függetlenül még mindig váratlanul éri az embert.
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
válasz Petykemano #21552 üzenetére
Pár hétig Abu nem ír semmit, és már rögtön megy a spekuláció.
Amúgy szabin van.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #21580 üzenetére
A szoftveres csoport, aki ezen dolgozik nem fogja mérlegelni, hogy mi kell az eladáshoz, mert nekik olyan feladatuk van, hogy tegyék a PC-s játékfejlesztést elfogadhatóvá a legtöbb stúdió számára. Olvasszák össze a multiplatform kutatásokat, így a konzolra kifejlesztett kódok is használhatók lesznek PC-n. Ez a szoftveres csoport a GPUOpenben csak erre koncentrál, és láthatóan nagyon jól végzik a dolgukat. Fél év alatt igen sokat tettek azért, hogy a PC-n is elérhetők legyenek bizonyos konzolos képességek. Ennek nagyon fontos költségcsökkentő hatásai vannak, mert úgy sem fog senki direkten PC-s kutatást végezni. Ez az elmúlt évekből már kiderült. Ilyen szempontból egyébként a GPUOpen nem más, mint egy reakció egy problémára. Sőt, a GameWorks sem más, csak más oldalról közelíti meg a problémát, de egyértelmű, hogy az NVIDIA is ugyanazt látja: nincsenek direkt PC-s kutatások.
A GPUOpen és a GameWorks ilyen formában még ki is egészíti egymást, hiszen más a célcsoport is. A GPUOpen a top stúdiókat tudja megszólítani, míg a GameWorks a függetleneket.A hardvereladás más lapra tartozik. Nem a GPUOpenben résztvevő programozóktól függ, nem is kell foglalkozniuk ezzel.
Marketing oldalról egyébként általánosan nehezebb bánni a GPUOpennel, mert az tulajdonképpen nem ad mást, mint hozzáférést a hardverhez. Tehát az ideális marketingje az, hogy a fejlesztő kap dokumentációkat, eszközöket, forráskódot, mindent, ami a fejlesztéshez kell, és a konzolos optimalizálást áthozhatja. Ennek az eredménye sebesség vagy extra effekt lesz, de nem tudsz kiemelni semmit, mert tök általános az egész, minden partner olyan innovációt hoz, amilyet akar. A GameWorksszel sokkal könnyebb bánni, mert az pont nem ad hozzáférést semmihez. Kínál pár előre megírt effektet és kész. Ha egy fejlesztő ennél többet akar, akkor ... nos akarni sok mindent lehet. Viszont a marketing teljesen kötött, mert a fejlesztő nem csinálhat mást, mint amire az NV lehetőséget ad, és az rendkívül szűkös, tehát nincs végtelen opció az innovációra, és arra pár lehetőségre ami van rá lehet építeni az egész marketinget.
De nyilván ez az egész nem ennyire fekete-fehér, mert például a GPUOpen adja meg a lehetőséget az AMD-nek arra, hogy az eddig megjelent Win32-es AAA DX12 játékokból hármat a Gaming Evolveden belül jegyeznek, és ugye csak egyet jegyez az NV. Tehát vannak itt előnyök a hátrányok mellett, ahogy az AAA játékhiány a GameWorks oldalán egy egyértelmű hátrány.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #21877 üzenetére
Ez most egy az egyben ráhúzható az AMD vásárlókra, de nem tudom, mennyire általános a megállapításod, ha más termékeket, piacot nézünk.
#tarcsad
-
#00137984
törölt tag
válasz Petykemano #21905 üzenetére
Mibe fog nekünk ez kerülni...! Körbenézek, mert nekem már a Polaris mainstream is sokba fájt. Amolyan átmeneti megoldásnak szántam, de lehet ez hosszabb ideig fog tartani mint gondoltam. Mire egy AMD-s GTX1070 teljesitményű kártya elérhető ársávban lesz kapható...2018.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Petykemano #21911 üzenetére
Rádcáfolt az élet. A hardver miatt veszünk egyik-másik oldalról kártyát. Amelyik a játékban jobb teljesitményt nyújt és a tesztekben vezető szerepe van, az a nyerő. Egy rossz start vagy pár kibukó hiba esetén a tömegek a másik oldalról kezdenek vásárolni, de jó erdmények esetében sem garantált a siker. A hardver mellé driver és szoftver támogatás jár. Ha a driverek miatt a játékokban grafikai meg egyéb hibák jelentkeznek, a driverek miatti elégedettlenségtől eladják a kártyát és megnézik a másik oldalon mi a helyzet. Ha jó véleményük alakult ki, akkor generációkon keresztül nem váltanak újra és meggyözödésből elitélik a másik oldalt a hibáik miatt. Viszont ha már a hardverben is hibák fordulnak elő, akkor egy gyártó örülhet ha mégis sokan megveszik a kártyájukat és legalább a kedves felhasználóiknak a drivereket időben és hibamentesen jelentessék meg. Nvidia erőből oldja meg a teljesitménykérdést, de a fogyasztás és egyéb körülmények kielégitőek évek óta, ezért a felhasználók többsége a magas árazás ellenére is megvásárolja a kártyáit. AMD a hardverkben rejlő részletekben kiegyenlitheti a kevesebb erőforrásból elérhető jó teljesitményt, de ehez a szoftveroldali támogatásra is jobban rákényszerűl a driver és játékok felől. Ha sikerül jól összehangolt képletet összehoznia, akkor a teljesitmény és a játékosok elégedettsége megvan. Ha gond adódik a képletben, akkor a felhasználók vagy kivárnak és közben aggodalmaskodnak, vagy eladnak és megint mást vesznek. Nem csak a versenyzés számit, hanem a játékélmény közben. Nem csak sima aszfaltcsikon kell jót menni, hanem utcai és terep körülmények között is. Mindenhol kiegyenlitett teljesitményt kell nyújtani, minden körülmények között. Nvidia erősebb DX11-ben és az AMD meg javult közben, viszont az AMD meg DX12-ben jobb. A játékokra marad a végső döntés, mert ott eldöntheted melyik kártya mihez is elég.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- E-roller topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Revolut
- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
- Vodafone mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen