Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz FollowTheORI #19919 üzenetére

    Abu ezt írta:

    "Mert két futószalag fut párhuzamosan. Azt senki sem írja elő a szabványban, hogy csak grafikai és compute futószalag dolgozhat párhuzamosan. Annak az oka, hogy ilyen konstrukciót alkalmaznak a játékok csupán az, hogy itt lehet messze a legtöbbet nyerni ezzel a technikával, mert bizonyos jellegű, sokszor alkalmazott grafikai futószalagok mellett a shaderek csak malmoznak."

    Ebből arra következtettem, hogy két vagy több compute futószalag futhat a tesztben, de semmiképpen nem arról van szó, hogy egy shadereket nem használó futószalag mellett futna egy async compute futószalag. Abu állítása szerint utóbbival lehetne a legtöbbet nyerni, de a teszt ilyet nem mér.

    (#19920) Ren Hoek
    Miért baj, ha van egy olyan kód, amivel az ennek a kódnak a futtatására kevésbé alkalmas NV kártyák lassulnak? Nem vagyok gpu benchmark imádó, de még régebbről úgy emlékszem voltak olyan tesztek, amik a pixel fillrate-et mérték, mások a meg a textúrázást, stb, ezeket még széljegyzetben ma is feltüntetik. Most ez pont olyan, hogy ne futtassunk olyan kódot a tesztben, ami nagyon tesszeláció-igényes, mert amiatt lassulnak a Radeon kártyák. Vagy de. Csak nevezzük a tesztet annak ami: tesszeláció-teszt.

    Ami a gyártóspecifikus kódot illeti, egyetértek azzal, hogy DX12 pont erről szólna, hogy ha egy kicsit búvárkodunk az architektúrában, akkor többre is képes. A gyártók most is validálják a kódot, tehát át tudják nézni, hogy nincs-e csalás, vagy könnyített terep. Adott egy rajzolási feladat és lássuk, hogy melyik gpu a maga módján hogy tudja a leghatényabban megjeleníteni. Elnézést, nem az lenne a benchmarkolásnak a lényege, hogy megnézzük, meglássuk, mit tud a hardver? Én csak azt mondom, az async compute ilyen szempontból síkos talaj, mert nem minden gyártó támogatja ugyanúgy. Lehetne egy teszt, ami megmutatja, hogy ebből ezt lehetne kihozni.

    (#19923) NetTom
    Az egységsugarú összehasonlíthatóságot elvesztenéd. Nem azt mondaná meg egy eltérő kódutakat alkalmazó teszt, hogy egy egységes kódot melyik hardver mennyire gyorsan/hatékonyan hajt végre, hanem azt, hogy egy egységes outputot (képi megjelenítés) melyik hardver a magának megfelelő alkalmazási móddal mennyire gyorsan tudja végrehajtani. Vagyis azt, hogy mit tud a hardver.

    De egyébként nekem nincs bajom azzal, hogy egységes kódot szeretnének futtatni, mert őket nem érdekli, hogy mit lehet kihozni a hardverből, csak az, hogy egy egységes kódot melyik hardver hogy futtat. Rendben. Csak akkor ezt a tesztet, ami a compute futószalagok konkurrens futtatásával nyerhető többletteljesítményt különböztessék meg attól, amikor heterogén futószalagok párhuzamos futtatásával nyerhető többletteljesítmény a malmozó részegységek munkára fogásával, amivel a gyakorlat szerint a legtöbb teljesítmény nyerhető és amit a gyakorlatban a fejlesztők is csinálnak és amit a legtöbb a téma iránt érdeklődő felhasználó is ért az "aszinkron compute" elnevezés alatt.
    Szerintem.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák