Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz Pipó #278 üzenetére

    Ez eddig mindig így volt, akár Intel lapoknál is, X58, Z77, Z87, Z97, mind úgy jött ki, hogy konkrétan volt, aki fél évre inkább a polcra rakta a frissen vett csúcslapját... Ott is mindig kellett legalább fél év, mire a lapok, BIOS-ok kiforrták magukat. Tehát itt sem reális elvárás, hogy a rajt napján minden lapon, minden funkció 100%-osan működjön. Ha a legfontosabb funkciók prímán, stabilan működnek a startkor, akkor már az elvárhatót teljesítették.

    A játékok esetén sok minden játszik, DX11, vagy modernebb API-jú, hogyan osztották fel a foylamatokat, mit hogyan használjon, csomó ponton lehet eltérés. Biztos lesz, ami jól fog menni a Ryzen-en, de nyilván lesz pár eset, amit jobban fog büntetni ez a CCX-es felosztott működés. Ettől függetlenül, ahogy írtam, én azért nem számítok nagyon rossz sebességekre. Ami várható, hogy az eddig megszokottakhoz képest bizonyos programokban "meglepően" erős lehet, míg a problémásabb programokban "meglepően" nem olyan erős. Kb. mint a megjelenéskor az Intel HT-ja, az is volt, ahol 30%-ot gyorsított, meg volt, ahol 10%-ot lassított, vagy akár el se indult a játék. Itt gyorsan tegyük azt is hozzá, hogy a problémásabb programokat 10 másodperc alatt rá lehet kényszeríteni egy CCX 4 magjára, és máris megszabadultál minden lehetséges CCX-es nyűgtől, és a legtöbb ilyen régi programban még így is egy modern négymagos i7 sebességét fogod kapni, ami régi, esetleg problémásabb játékprogramok alá untig elég lesz.

    Sajnos arról semmi infóm nincs, a Microsoft kapott-e előzetesen drótot az AMD-től, hogy erre figyelni kéne, vagy hogy ezt mennyi idő beépíteni, ez teljesen kérdőjel jelenleg.

    (#282) HavocS: Jól érted. Bár én annyira nem félek a szintetikus tesztektől. Inkább rosszul optimalizált DX11 játékokban lehet ebből szvsz probléma, ott ugyanis az API szála elég kritikus és nem többszálú, ha azt még dobálja az optimalizálatlan ütemező esetleg a CCX-ek között is, az azért messze lesz az ideálistól. :B
    Erre viszont a javítást lásd az első felében a posztomnak, kézzel ráfixálod a processzt a megfelelő affinitásra, és meg is oldottad, igaz, csak 4 mag, 8 szálas "módban", a hatmagos Ryzennél lehet ez gázosabb, ahol már csak 3 mag / 6 szál marad erre a "játékra", bár i5-ök ellen még az is elég lehet így is, és ez ugye a lehető legrosszabb eset, amit most elemzünk....

  • HavocS

    senior tag

    válasz Pipó #278 üzenetére

    szerk: oké, rossz irányba osztottam le a két értéket :DDD még kávé előtt vagyok, mea culpa :D

    Azért én továbbra is meg vagyok róla győződve, hogy ez játékok alatt lesz legkevésbé szembeötlő. Az L3 latency még hamarabb, de a RAM latency baromira nem szokta a játékokat meghatni, talán azokat leszámítva amik egyébként is kihasználnak 8+ magot.

    A tesztekben viszont szvsz így is úgy is lesznek rossz eredmények, az "összedrótozás" tényét nem fogja az ütemző áthidalni egy 16 szálas Winrar benchmarkban pl, így is úgy is kell kommunikálnia a CCX-eknek. A legnagyobb gáz az egészben, hogy első ránézésre szintetikus tesztekben sokkal nagyobb hátrány lesz ez mint a való életben. Az ütemző patch inkább arra fog kelleni, hogy ha pl. egy játék rohadtul nem használ csak 3 és fél magot akkor azt tartsa 100-100-100-50% terheléssel egy CCX-en belül, ahelyett, hogy 50-50-50-50-50-50-25-25%-ra szétosztaná. Vagy neadjisten esetleg inkább egy logikai szálra küldi ugyanazon a CCX-en belül mint egy fizikaira a másikon, aztán mert lehet hogy még így is gyorsabb a dolog, persze ez vagy így van vagy nem, bőségesen tesztelgetni kell majd a dolgot. Aztán majd kijavítanak ha nagy blődséget írtam.

  • HSM

    félisten

    válasz Pipó #268 üzenetére

    Attól, hogy nem érted, amit írtak neked, attól még nem a processzor lett elstruktúrálva. ;)

    (#271) sb: Azért az elég durva lenne, ha a 4/8 is lenyomná bárhol emiatt... Szerintem ha ez egyáltalán előfordulhat, akkor ahhoz nagyon speciális kód fog kelleni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés