- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Fotók, videók mobillal
- A Samsung gyártja az első 2 nm-es Qualcomm lapkát?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
-
Mobilarena
AMD Radeon™ R9 290 / 290X / 390 / 390X téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
GeneraL_XTX #24958 üzenetére
szerintem eléggé - nem is csak a VGA hűtés miatt, hanem mert a két axiális ventitől a hangkártya telibe kapná a 200-250W-nak megfelelő hőt. ill. ha a hangkártya blokkolja a légáramlást, akkor hol tud kimenni a meleg levegő a házból?
(#24957) proci985: ha hosszú távra gondolkodsz, akkor szerintem most érdemes pár hónapot várni - az új Radeonok megjelenése remélhetőleg átrendezi a piacot. ha a 970 a RAM-os hülyeségen kívül jó volt, akkor normálisabb áron tudsz venni 980-at, vagy a 380X / 390 / 390X vonalból is jó lehet valamelyik. rebesgetik a GM200-at is, ill. az sem kizárt, hogy valamelyik gyártó kihoz valami újabb dual-GPU szörnyet.
persze, ha találsz 295X-et valami iszonyú jó áron, akkor az más kérdés - de ha ilyen nincs, akkor én várnék. -
két dolog:
- a törvény 15 napot mond, nem 15 munkanapot
- a 15 nap letelte után érdemes hetente 1-2 E-mailt írni, ilyenkor már kötelesek tájékoztatni, hogy miért húzódik az ügy, és milyen határidőt tudnak ígérni. ha 4 hétig nincs eredmény, és megígért határidő sem, akkor már azt érdemes írni, hogy a további várakozás nem elfogadható a számodra, és vagy cseréljék az eszközt, vagy fizessék vissza az árát. -
reménytelen... lesz, lesz, lesz... de mi az, ami van? 6 Mantle játék, amiből 2 esetében (BF4, Civ) látjuk is értelmét a low level API-nak? ill. HRAA miért nincs PC-n GCN-only effektként? nem lehet akkora nagy cucc áthozni PS4-ről.
igen, szükség van a fejlettebb archiktektúrára, hogy PC oldalon is legyen fejlesztői target. de amíg felhasználóként ennek az eredményét nem látom, addig felhasználói szemmel ez csak ballaszt. csak ismételni tudom magam - lássuk meg a 370 vs GM206 összevetést. részemről case closed
-
... és már megint az L-word... (nem az LDS-re gondolok
)
azt ugye érzed, hogy ha a postomból annyit vettél le, hogy fel kell tornázni (némi csúsztatással) negyedévente kettőre a Mantle játékok számát, akkor az lényeglátás terén nem éppen 10/10?
no mindegy, várjuk meg az R9-370 megjelenését (gondolom, addigra lesz GM206 is), és akkor térjünk vissza a kérdésre - jelenidőben. akkor ugye már A-sync-ről is tudunk érdemben beszélni?
-
mindent lehet feleslegesen okosnak nevezni, amivel a jelenben semmire sem mész. vagyis amiket leírtál, azokat is. még mielőtt a HRAA újra előkerülne - nagyon örülök, hogy PS4-en van 1db játékban, viszont XBO-n nincs, úgyhogy nehezen hiszem, hogy PC-n lenne, legyenek bármilyen okosak a GPU-k.
a Mantle játékok meg csak jöjjenek, de egyelőre negyedévente van egy. én nagyon szívesen veszek R9-370-et a GTX960 helyett jövőre, ha lesz miért -
teljesen igaz, amit leírtál az első bekezdésben, csak éppen nVidiára ugyanúgy, mint AMD-re.
lehet attól parázni, hogy az nV egyszer bedől, csak az elmúlt éveket nézve sok értelmét nem látom. engem először 2008 tavaszán hülyéztek itt le a témában, amikor a 9600GT-t vettem (mer'hogy kevés vót benne a séder). akkor annyit jegyeztem meg, hogy ha az nVidia be talál dőlni, akkor majd váltok Radeonra. azóta 6.5 év telt el...
a kispórolt Maxwellről meg annyit, hogy minden relatív. mi van, ha nem a Maxwell van túlzottan lebutítva, hanem a GCN feleslegesen okos?
-
válasz
brumi1024 #20063 üzenetére
ez egy ismert (és egyre népszerűbb) marketing-kommunikációs technika. először írok valami ökörséget, aztán később elírásra hivatkozom, és javítom - de addigra a közönség 60%-ában már leült az ökörség, és arra fog emlékezni. nem lehet teljes bizonyossággal állítani, hogy most is erről van szó, de legalábbis gyanús.
-
nem jól gondolod
pontosan arról beszélek, hogy az ember inkább foglalkozzon a jelennel, mint hogy mindenáron meg akarná jósolni, hogy a jövőben majd hogy lesz. annak a valószínűsége, hogy 6-9 hónapon belül valamelyik gyártó megoldása bedől, gyakorlatilag 0. ha pedig valaki a hosszú távú "befektetése" miatt aggódik, akkor lehet, hogy jobb ötlet nem kiadni 100k+-t VGA-ra.
-
válasz
Cseneles #19360 üzenetére
Az Nvidiánál semmi előny nincs fogyasztáson kívül
ez így igaz. az AMD-nél pedig semmi előny nincs, és még "kívül"-t sem tudunk megnevezni
A közelgő 1év rengeteget fog változtatni a grafikus kártyák erő sorrendjükön
2007 óta folyamatosan ezt olvasom a pH!-n, remélem nem gond, ha szkeptikus vagyok.
személy szerint azt gondolom, hogy a jelenlegi árak a high-endben a 980 kivételével jól tükrözik az egyes versengő kártyák értékét. legjobban úgy tudsz választani közülük, ha megnézed, milyen játékokkal játszol sokat jelenleg.
-
válasz
daveoff #14961 üzenetére
a játék megjelenése, aztán a mantle patch megjelenése környékén is többen vizsgálták, melyik VGA mit csinál CPU-limites esetben, és az jött ki, hogy az nVidia kártyák kényelmesen gyorsabbak DX mellett. nem tudom, azóta változott-e valami.
a mantle renderer meg kiegyensúlyozottabb, persze. -
shader-erő tekintetében tényleg nem nagy ugrás a 290, lehet, hogy valami kompjútséderes SSAA-t használtál
fullHD-ben azért már ki kellene jönni a sok ROP hatásának, de persze felette igazán ütős.
(#14110) Habugi: Torgue, csak nem KerBlaster, hanem Unkempt Harold. tényleg elég badass lett
-
a 290-ben duplaannyi ROP van, és miután az a 280X-nek igencsak gyenge pontja, nagyon kevés játék lesz, ahol nem lesz 20-25%-kal gyorsabb a 290 - persze, ha a CPU is bírja az iramot az adott felbontásban.
én mondjuk ennyi sebességkülönbségért csak akkor cserélnék, ha nagyon kedvező áron sikerül megejteni, de ez már személyes preferencia kérdése. -
a "jól skálázódó programok" kifejezés azért veszélyes, mert olyan problémákat is a sw oldalára hajlamos tolni, ami igazából az architektúra hibája. a 8 integer magot marhára nem tudja etetni a vishera frontendje, a legtöbb 8 szálat megfelelően használó program nem fog vele normálisan skálázódni. persze aláírom, hogy ha valami úgy van optimalizálva, hogy figyelembe veszi ezt a gyengeséget, akkor rettentően tud száguldani az FX - de ez sokkal inkább a kivétel, mint a norma.
ill. a haswell 1.4B tranyójából 20-30% a GPU, ami az FX-ben nincs.
-
hogyne lenne baj velük - nagyok a chipek, és rosszul vannak az erőforrások kiegyensúlyozva. vesd össze őket tranzisztorszám alapon egy i7-4770-nel.
a kedvező árazással kompenzálják a hiányosságokat, és ezért szerethetőek, de műszakilag ettől még egy gyengén sikerült termékvonalról beszélünk. -
fogalmazzunk úgy, hogy gyorsabb. a "jobb" egy kicsit több tényezőből áll össze, amiben van szubjektív is.
és igen, jellemzően gyorsabb - van pár előnyös oldala a GK110-nek, de 3.7M pixel esetén a 33%-kal több ROP és a 60%-kal magasabb scanline konverzió igencsak érezteti a hatását. -
válasz
GeneraL_XTX #13276 üzenetére
300-350W-ot ehet a konfigod normál game terhelés mellett, az a 12V-os ág 60-70%-a. bírnia kellene.
-
azért az tök jó, hogy leírod, hogy nincs jelentős különbség a driverek között, közben meg egy rakás teszt azt mutatja, hogy van. mindenki bénán mérne? alig hiszem. azt meg szintén nehezen tudnám elképzelni, hogy az elmúlt 5 év játékainak nagy része deferred contextet használ.
az új API-k térhódítását pedig nagy szeretettel várom - majd 2015-16-ban.
-
kell, hogy számítson a driver (meg a GPU-n belüli parancsfeldolgozás), mert különösen a BF4-ben jól látható, hogy egy nVidia kártya azonos CPU-val CPU-limitált esetben jelentősen gyorsabb tud lenni, mint egy hasonszőrű Radeon. két legyet üt az AMD a Mantle-lel egy csapásra, mert a gyengébb CPU-k és a gyengébb DX driverek is elfedhetők vele.
-
az egész mining piac annyira hullámzó, hogy teljesen irreális olyan kijelenteni, hogy "semmi sem történt". a BTC miért esett 02.04 és 02.16 között 182 dollárt? 12.20 és 01.06 között mért ment föl 300-at? nagyon csábítóan hangzik a mantle-höz kötni a demand emelkedését, de nincs gyakorlati case mögötte. lehet a végtelenségig hajtogatni, hogy "de csak a mantle volt akkor", attól még nem lesz igaz.
a január 10 utáni árnormalizálódást pedig nem támasztja alá, amit körbenézve price trackereken láttam.igen, DX alatt tényleg nincsenek 300ms-os spike-ok
na jó, ez most troll volt, de ezt nagyon meg kellene javítani. akkor igaz lenne, amit írtál.
az első generációs ASIC minerek 20-30-szoros perf/wattot ígérnek egy 290X-hez képest. ezt tudta az első generációs BTC ASIC is.
-
az amúgy is MSRP felett 200 USD-vel szaladgáló kártyák hirtelen még kapósak lettek volna a Mantle miatt? ez sehogy sem kerek. 800-ért meg pláne nem vesz a tömeg 290-et, kijön belőle egy 780 meg egy 4770k. annak ér 800-at a 290, aki pénzt csinál vele.
nagyon bátor dolog ilyet kijelenteni, amit az ASIC miningra mondtál. lássuk meg.
-
igen, és minden bizonnyal a mantle gamerek tízesével hordták el a kártyákat, ezért vezetett be több e-tailer limitet az egyszerre megrendelhető darabszámra
de komolyan, amiről most beszélünk, azt fizikai képtelenség, hogy egyedi vásárlók, ráadásul high-end gamerek generálják. a bitcoinnak már nagyjából mindegy, aki arra GPU-t használ, az... khmmm, nem számol utána, viszont litecoinra még nincs off-the-shelf ASIC miner, úgyhogy arra érdemes akár farmot is építeni. és ez mellesleg egyben azt is jelenti, hogy az AMD a jelenlegi supply problémákban egyáltalán nem bűnös.
ja, és a lufi legalább részben ki fog durranni, amikor jönnek az ASIC minerek, és a difficulty eljátssza ugyanazt, mint a BTC esetében.
-
woot! kicsit megszaladtak a tengerentúlon az árak - lehet, hogy a 290 / 290X rövidesen befektetési forma lesz?
-
a 8 napossal akkor élhetsz, ha interneten rendelted - utána már teljesen mindegy, hogy veszed át. az, hogy személyes átvételkor nem él a 8 nap, az csak néhány webshop-üzemeltető erotikus álmaiban bukkant fel, és valaki valamiért itt a pH!-n is előszeretettel terjeszti...
-
válasz
Malibutomi #6447 üzenetére
ez volt a cél, végső soron.
-
válasz
Malibutomi #6308 üzenetére
tekintettel a Kaveri és a Hawaii közötti erőteljes méretkülönbségre, a második eset kizárt. ha viszont tényleg az elsőről van szó, akkor az... hmmm... nagyon csúnya átb***ás? asszem legjobb lesz megvárni, amíg lesznek független tesztek...
-
válasz
MPowerPH #4962 üzenetére
nem az R9-nek? szerinted mi lesz a következő generáció neve?
de komolyra fordítva, a jelenlegi architektúrához lett kitalálva a mantle, egy újabb generáció az vagy ugyanezeken az alapokon fog nyugodni, vagy a mantle-ön is hangolni kell hozzá. úgyhogy ami játék mostanában "mantle-ösödik", ahhoz a hawaii chip ideális lesz.
-
válasz
KillerKollar #4686 üzenetére
nem a kártyának van (PCIE-)sávszélesség-igénye, hanem a CPU-n és a kártyán futó programok kommunikációs feladatainak. mivel a kommunikáció DX alatt eléggé szabályozott, ezek a feladatok programról programra csak néhány faktortól függenek komolyan (pl. előre feltölti a textúrákat, vagy streameli). a Mantle-ben nagyobb lesz a szabad(os)ság, ezért ott mindkét irányba lehetnek jelentős eltérések. egy dispatch alapú multi-GPU-s megoldás esetében pl. várhatóan nőni fog a terhelés a PCIE-buszon, de remélhetőleg a fejlesztők megmaradnak a realitás talaján, és PCIE 3.0 x8 a jövőben is megfelelő lesz.
-
válasz
mclaren-d #4556 üzenetére
inkább az a kérdés, hogy melyik aspektusában. tömören:
extra teljesítmény: igen
stabilitás: egy darabig nem (rosszabb lesz, mint a DX), aztán kireszelik
az időzítéssel kapcsolatos ígéretek: na azokban marhára nem(#4566) Asbee: jónak nem jó (mitől lenne?), csak valószínűleg nem is árt.
-
válasz
Malibutomi #4443 üzenetére
az a baj ezzel (meg a [H] értékelésével is), hogy open benchen mértek, és ez teljesen más eredményt ad, mintha zárt házban lenne. erős a gyanúm, hogy zárt házban lenne eltérés a queit és a perf módok között.
-
válasz
Enclave #4423 üzenetére
a tesztoldalak által használt minimum fps-eket felesleges így összevetni, mert egy pillanatnyi állapotot tükröznek. ill. nem tudom, a linkelt oldal hány mérés átlagát jeleníti meg a grafikonon - ha csak egyet használnak, akkor a minimum-mérés sz**t sem ér.
bármilyen magyarázathoz pedig látni kellene a tesztfutamot és a két mérés chartját. -
válasz
KillerKollar #1811 üzenetére
gyanítom, hogy a CF-et sem nagyon szereti, esetleg próbáld meg, egy kártyával mennyi a diff...
-
válasz
Malibutomi #1568 üzenetére
végső soron, a 290 GPU-ja pont duplája a 270X-ének. ezek szerint akkor jól skálázódok a CF
-
"örömmel" látom, hogy értelmesen nem lehet erről a mantle-ről beszélni ezen a fórumon... akinek érvei is vannak valamilyen irányba, privátban megtalál...
-
válasz
Malibutomi #1396 üzenetére
almát hasonlítasz körtével.
új, gyorsabb kártyák gyártásával a vásárlóbázisodat bővíted és őrzöd, és eladott kártyánként árbevételed és profitod lesz - a gyorsabbakon több.
a játékokban az eladást nem a 3D engine drive-olja, a gyorsabb renderer közvetlen értéket nem termel, sőt, ha túl gyors lesz, akkor azt "nyered" vele, hogy kihagynak a benchmarkokból. ezzel szemben áll, hogy a rendereredet újra kell designolni, a komplett frameworkot újraírni, és bár várhatóan a shader programok nagy részét meg lehet tartani, az optimalizációkat mind újra kell csinálni - és persze duplázod a renderer tesztelési feladatokat. ha ennyi extra időd / erőforrásod van, akkor azt fordíthatod a meglévő DX / OGL renderer optimalizálására is, 10-15%-ot úgy is biztosan nyersz. akkor meg mi a fenének a Mantle?csak hogy világos legyen, én nem azt mondom, hogy felesleges a Mantle, hanem azt, hogy 20-40%-nál akár jelentősen nagyobb sebességnövekedés is kihozható belőle.
-
válasz
fatal1ty1984 #1380 üzenetére
egy új renderert írni és tesztelni.
-
válasz
daneeeeee #1368 üzenetére
jó lenne Neked, mint játékosnak - csak ez sajnos nem érdekel senki mást. sok munka lenne vele (ami "rossz" a kiadónak), és ráadásul a diszkrét piac kannibalizálásához vezetne (ami rossz az AMD-nek). a PVZ2 valahogy biztosan fog futni APU-kon, a magasabb beállításokhoz viszont csak a játékos nem akar VGA-t venni, mindenki más azt szeretné, ha venne.
-
-
válasz
HoReSz1975 #969 üzenetére
de azt ugye tudod, hogy ha EU-n kívülről rendelsz, akkor vám és ÁFA is rámegy?
-
válasz
Malibutomi #639 üzenetére
bizony, a végig 64 pixeles "cső" nagyobb felbontásokban megteszi a hatását
-
nem akar ez a dB összejönni
3dB az intenzitás duplázódása. 10dB az észlelt hangerő duplázása, de ez nyilván szubjektívebb, mint az intenzitás.
amúgy van teszt, ahol 8-10dB különbség van a 290X rovására, és az bizony már igen sok. meg kell várni a custom coolereket - ott a hangerő mellett teljesítményben is lehet meglepi -
válasz
Malibutomi #226 üzenetére
írtam már korábban vhol - a titoktartás egyik fő szabálya, hogy nem kommentálunk pletykákat. esetleg gerilla-módszerekkel át lehet ezen lépni - külön csatornákon elterjesztesz 1-2 ellendátumot. de ez a max., amire számítani lehet.
és persze azt sem lehet kizárni, hogy szerették volna a 15-ét, csak vmi közbejött.@Drizzt: logikus volt a 780 Ti bejelentés akkor, függetlenül a pontos 290X dátumról.
-
válasz
Malibutomi #220 üzenetére
a dátum azért titkos, hogy a konkurencia ne tudjon valami ellen-eventet ráidőzíteni.
-
nem a VRAM fogy el, hanem a pixel-kapacitás. a Hawaii chip, ha lehet hinni a pletykáknak, rendelkezik 64 művelet / clock scanline konverziós tudással és 64 ROP-pal, szemben a GK110 40 /clock konverziós kapacitásával és 48 ROP-jával. nyilvánvaló, hogy a sok pixeles teszteket nyomják, a 4K meglovagolása pedig ügyes marketing-húzás. szépek a számok, de meg kell várni az objektív teszteket.
-
válasz
Malibutomi #74 üzenetére
alacsonyabb órajelen. legalábbis ha szükséges - ugye a furmarknál nVidia oldalon a driver, AMD oldalon meg a HW is belenyúl a futásba.
-
válasz
Malibutomi #68 üzenetére
sokkal viccesebb lesz, mint a 680 / 7970, mert minden tesztben azt kell nézni majd, hogy melyik kártya hol kezdett throttlingolni. a Titán és a 780 valódi erejét már pont elég nehéz volt "belőni" emiatt, két ilyen kártya egymás ellen teljes káosz lesz. csak olyan tesztet szabad innentől komolyan venni, ahol végig monitorozták az órajeleket és a hőmérsékleteket.
ja, és akkor mindezek után jönnek majd a custom hűtésű megoldások
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban tilos bármilyen offtopic hozzászólás írása!
Ilyen célra használjátok a Lokál fórumban található offtopicot.
- iKing.Hu - Xiaomi 14 Ultra - Ultra White - Használt, karcmentes
- BESZÁMÍTÁS! Apple Mac mini 2024 M4 16GB 256GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- AKCIÓ! AMD Ryzen 5 2600 6 mag 12 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Újszerű Asus ExpertBook B1 B1500 - 15.6" FullHD IPS - i5-1235U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - Garancia
- BESZÁMÍTÁS! HP ZBook 15 G6 munkaállomás - i7 9850H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Quadro T2000 4GB WIN10
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest