- iPhone topik
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat jelent
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
-
Mobilarena
TOPIK ÖSSZEFOGLALÓ
Kérlek, kérdezés előtt olvasd el!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BonFire
veterán
Mert a nooboknak meg kellene tanulni legalább a program működésének az alapelveit! Vagy ha az nem megy, legalább értelmezni, amit leírunk itten, mert háromszor írta a kolléga a vágómaszkot, én magam kétszer írtam le, hogy az adjustmentet maszkolni kell, ha nem akarod, hogy az összes alatta lévő rétegre kifejtse a hatását (mert az már biza csak így működik, és így praktikus), valamint azt is, hogy az Adjustment menüből közvetlenül is elérsz bizonyos korrekciós lehetőségeket (amely így csakis a kiválasztott rétegre lesz hatással, bla-bla-bla), de még mindig nem árultad el, hogy melyikkel szeretnél dolgozni, pedig már ketten is kérdeztük három ízben is!
Mondd már meg, mit csináljunk veled ezek után?
És bazze, egy ilyen nap után, amikor már sírva könyörgöm érte, hogy értelmezze a kérdező a válaszokat, mindig azt kapom a pofámba, hogy én vagyok a nagyképű, meg arrogáns, meg köcsög troll, aki csak oltani tudja a szegény, szerencsétleneket!
-
#16514048
törölt tag
First you want to make sure the new face matches the color of the new head. Select the face layer and go to Layer>New Adjustment Layer, choose Hue/Saturation. Make sure to check the box that says: “Use Previous Layer to Create Clipping Mask.”
Ezt mondtam az előbb is.
Először a felső rétegről szedd le a vágómaszkot (layer> release clipping mask vagy alt+ctrl+g), utána létrehozol egy korrekciós réteget (layer>new adjustment layer> hue/sat) és itt mielőtt leokézod pipáld ki a “Use Previous Layer to Create Clipping Mask”-ot. -
BonFire
veterán
„igen azzal dolgozok, miért hogy máshogy tudnám még az adott réteg színeit megváltoztatni? Kérdezem én laikus naiv fejjel.”
Szóval adjustment, azaz magyarul korrekciós réteggel dolgozol. Már csak az a kérdés: melyikkel? Ugyanis a legtöbb ilyen korrekció elérhető közvetlenül az Adjustment menüből is, de ezek destruktív (romboló) beavatkozások; ha elrontod, később már nem gondolhatod meg magadat. Így, ha mégis ehhez folyamodunk, általában egy rétegmásolaton szoktuk végrehajtani az efféle korrekciókat.
Az adjustment rétegek előnye, hogy nem romboló módon tudnak működni, viszont hátrányuk, hogy az alattuk lévő összes rétegre kifejtik a hatásukat, amelyeken – amint már írtam! – maszkolással lehet segíteni.
-
BonFire
veterán
„megváltoztatja”
Mi változtatja meg? Milyen eszközzel dolgozol? Hagyományos módon így nem csinál egyetlen eszköz sem. Csak az aktív rétegre van hatással. Egyedül az Adjustmentek viselkednek így, ezek viszont az alatta lévő összes rétegre hatással vannak, viszont lehet őket maszkolni a nem kívánt részeken.
-
BonFire
veterán
Hát, ha összeolvasztottad a rétegeket, akkor úgy kell neked, dolgozzál vele kétszer! 2012-ben már javában non-destruktívan dolgozunk, nem radírozunk, hanem maszkolunk, nem olvasztjuk össze a rétegeket, mert minek, és Adjustment layereket használunk, nem tesszük tönkre az eredetit.
Ha mégis egy-egy effekt kedvéért bele kell piszkítanunk a rétegbe, akkor arról előtte csinálunk egy másolatot, amit elspájzolunk, hogy vissza lehessen térni a kiinduláshoz.
-
BonFire
veterán
Az első kérdésre a rétegmaszk a megoldás. Maszkot raksz a rétegre, majd a lábuknál besatírozod, mintha a fű eltakarná. Ez nem nehéz, csak élethűen megcsinálni nehéz. Akárcsak a második kérdésedet. A baj az, hogy látatlanban nem lehet tanácsot adni. Ha pl. három kép háromféle felbontással rendelkezik, akkor az lesz a mérvadó, amelyiknek legkisebb a felbontása. Azt felnagyítani ugyanis nem lehet a többihez. Ugyanígy nem biztos, hogy megoldható a kompozíció, az egyik vakuval van fényképezve, nagy látószöggel, közelről, sötét helyszínen, a másik természetes fénynél világosban. Az egyikre jobbról vetül az árnyék, a másikra balról. Ezeken a dolgokon bukik el az ilyen vállalkozás legtöbb esetben. Ha valamelyiken is árnyék van, a többire meg kell azt rajzolni, és ez már nem olyan könnyű feladat.
A csoportképet én inkább úgy oldanám meg, hogy a négy személyt három külön keretbe, mondjuk egy szépen halványuló fehér vignettába raknám, és úgy rá egy kompozícióra. Akkor együtt vannak, mégsem gagyi az összkép. Ha pedig a négy személy a lényeg a képen, akkor a háttér ne legyen túl figyelemfelkeltő.
-
BonFire
veterán
• Ha a tetoválás fehér alapon fekete ábra, akkor nem kell kivagdosni, csupán a réteg összhatásmódját Multiply-ra állítani. Így a fehér részek egyszerűen eltűnnek.
• Az ábra fekete színét kissé kékessé lehet tenni a Hue/Saturation panelen a Colorize négyzet kipipálásával, Lightness csúszka feljebb csavarásával, és egy sötétkék szín beállításával. Csak úgy szemre.
• Ha nagyon sötét és kontrasztos az ábra, akkor az áttetszőségi értékét lejjebb veszed a rétegnek a réteg palettán.
• Ha a testrész olyan perspektívában van, hogy muszáj torzítani, a Free Transform opcióval (Ctrl+T), valamint az ezen belül található opciókkal, (perspektíva, döntés, forgatás, tükrözés, hajlítás) teljesen jól rá tudod illeszteni a megfelelő helyre a tetkót.A YouTube-on is rengeteg Photoshop tattoo tutorialt találsz, érdemes egyet-kettőt megnézni, de a módszer a fent leírt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest