Új hozzászólás Aktív témák
-
Bosiken
csendes tag
Hát ezzel azért nem értek egyett. A nagykereknek van még egy elfelejtett feladata, a suport, azaz a háttér támogatás. Ez minimálisan a szóbeli tájékoztatást fedi.
Én más műszaki területeken is vásárlok a cégemmel, nagykerekben. A különbség az az, hogy ha bemegyek, megkínálnak kávéval, közben elmondják, hogy milyen új termékek érkeztek mik várhatók mostanában. Lényege hogy, a vevőimet én is tudjam tájékoztatni. Na ez lenne a normális. De ha elfogadod, hogy te vagy a kereskedőkért, és nem ők vannak érted akkor ez nem is fog változni. -
Fryskitt
addikt
Ezt a problémát korábban már frappánsabban is összefoglaltam, most megtaláltam:
''Sajnos magyarhon utoljára a két háború között számíthatta magát Európához, azóta a nyolcvanas évek maszek zöldségeseinek eszméjén nevelkedett, magukat kereskedőnek hívó szemétládák korlátlan és védtelen vadászterepe lett. Ez van.'' -
Fryskitt
addikt
Nem tudom. De szerintem nincs is. Ha egy termék hibás, akkor hibás.
Ez az alap:
A szavatossági jogok tartalmára, illetőleg a jogérvényesítés szabályaira vonatkozó rendelkezések módosítását elsősorban a tagállamok hibás termékekért való felelősségre vonatkozó törvényeinek, rendeleteinek és közigazgatási rendelkezéseinek közelítéséről szóló, az 1999/34/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvvel módosított 85/374/EGK tanácsi irányelv indokolta. A hivatkozott EU-norma eredményeként született meg a 2002. évi XXXVI. törvény, amely a Polgári Törvénykönyv (a továbbiakban: Ptk.) módosítása mellett több, a fogyasztóvédelemmel összefüggő törvényi változást beiktatott.
A törvénymódosítás az alacsonyabb szintű jogszabályok megváltoztatását is szükségessé tette: 2003. szeptember 1-jén lépett hatályba a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet (a továbbiakban: Rendelet), amely a jogérvényesítés eljárási rendjét határozza meg, az anyagi jogot a Ptk. adja.
További rendelkezések:
A Ptk. a szavatossági jogokra vonatkozó rendelkezéseit a hibás teljesítésre vonatkozó szabályok között helyezte el. A jogszabályi definíció szerint a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. Ez azt jelenti, hogy a meghibásodás oka nem a termék rendeltetésellenes használata, hanem olyan körülmény, amely az áruban már a vásárláskor is benne volt (ún. rejtett hiba).
Látható, hogy a lényeg a HIBÁS TERMÉK, csomagolásról szó sem esik. Nem is eshet, hiszen azért, mert valaki nem biztosít külön raktárat arra, hogy megőrizze a dobozokat, még nem esik el attól a jogtól, hogy az eleve hibás terméket kicseréltethesse.
A fenti gyakorlat csak és kizárólag azért lehetséges, mert Magyarország nem jogállam, itt mindenki azt tehet, amit akar, és azzal tol ki, akivel akar.
Egyebekben ilyen vita esetén érdemes a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez fordulni, gyakran ennek puszta említése is megoldja a vitát.
Bocs a regényért.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● a hardveraprós fekete pontot NE ide írjátok!
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- UHH! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -40% i7-1165G7 16/512 Iris Xe FHD EU-HUN
- IBM PS/1 2168-552 486SX-25
- ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti OC 11GB
- Acer Swift 3 (SF314 54) i5 / 8GB RAM / SSD / FullHD / kiváló állapotban!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest