Aktív témák
-
GBX
aktív tag
a lényeget összefoglalva tehát:
Tehát az igazi cél az lenne, hogy vagyon az objektum a térben. Ennek látrehozok egy spec takaro teglatestet amit az objektum magában foglal. Mivel meg szeretném oldani, hogy az objektum takarásában lévő octtree térelemeket kiszűrhessem , ezért a köv ötletem támadt. Láttam neten egy Frustum Culling-os megoldást. Ezt kicsit módositva úgy alakitom ennek a Frustumnek az alakját amilyen a feladatban megfogalmazott 4szög. Azok a térelemek amik az igy kapott frustum belsejében vannak eldobhatóak. és mivel ezt a ''keresd meg a 4szöget'' eljárás sokszor le fog futni, ezért nagyon jó lenne ha piszokgyors is lenne, mert akkor nem ez lenne a bottleneck.
A hagyománzos boundingbox most nem helytálló, ugyanis az magábafoglalja a benne lévő objektumot, most viszont egy olyan spéci belső box szerűség van amit az objektum foglal magában (ellentétben a boundingboxszal).
Ha a kamerára merőleges sikkal metszük ezt a box-ot akkor ált. egy 6 szöget kapunk ami nem más mint a box monitor sikjára vetitett képe. ebben a (ált) 6szögben kell keresni egy sacc/kb optimális 4szöget (ami lehet szabályos de akár rombusz is, akármi, csak 4szög legyen) ami nagyrészt eltakarja az objektum mögötti rész nagy részét (nem vagyunk pixelvadászok). -
GBX
aktív tag
upup
-
GBX
aktív tag
Hali.
A feladat a köv.
Adott egy objektum a térben amit körühatárolunk egy 8 oldalú téglatesttel. Nos a feladat az lenne, hogy a lehető leggyorsabban meg kéne határozni hogy a camera poziciójából nézve a 8 oldalú téglatest takarásában lévő tartalmat ki kell szűrni.
Octtree-t használok adattárolás szempontjából, de a most igazábol fontos feladat, hogy ott az a 8 oldalas téglatest és meg kell határozni egy olyan 4SZÖGET (de akár téglalapot) ami a camera felől nézve a lehető legjobban eltakarja a 8 oldalas téglatestet, DE úgy, hogy CSAK is a téglatestet takarja el (ahogy csak lehet) és semmi mást.
Kicsit más megközelitésből:
Adott a 8 oldalú téglatest, ezt levetitjük a képernyőre, az igy kapott sik alakzatban kell keresni (gyorsan) egy olyan 4 szöget ami a lehető legtöbbett eltakar a sik alakzatból (de csak is abből).
+ info a 8 oldalú téglatestnek nincs olyan szöge ami nagyobb lenne 180 foknál.
ha valaki tud vmit akkor mondja el, de ha lehet ne mond azt hogy : Szerezd meg xy könyvet és abban tuti benne lesz.
Ja, és ezt C++ ban kell megoldanom.
Köszi.
[Szerkesztve]
Aktív témák
Hirdetés
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Kerékpársportok
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Diablo IV
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen routert?
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad T14 3 Gen 16/256GB SSD, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Xiaomi 15 Ultra 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Odyssey OLED G8! 32"/4k/240hz/0,03ms/10BIT/Freesync-G-sync/HDMI 2.1/Smart Monitor
- Új 512GB WD SN5000S Gen4 x4/ Steam Deck ready/ garancia/ ingyen fox
- i7 8700/ RX6500/ 32GB DDR4/ 512GB m.2/ garancia/ ingyen foxpost
- 118 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070 - UK billentyűzet
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 7 7800X3D Processzor!
- LG 42C4 - 42" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
- Magyarország piacvezető szoftver webáruháza
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest