Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    válasz Jester01 #7895 üzenetére

    Számon tartok egy gradiens táblázatot is, amely az egyes képpontok szomszédainak eltérőségét adja meg.

    valueMap[x][y] = sqrtLookup[
    sqr[Math.Abs((pixelList[modKadder(x, 1,width)][y].R - pixelList[modKadder(x, -1, width)][y].R))]
    + sqr[Math.Abs((pixelList[modKadder(x, 1, width)][y].G - pixelList[modKadder(x, -1, width)][y].G))]
    + sqr[Math.Abs((pixelList[modKadder(x, 1, width)][y].B - pixelList[modKadder(x, -1, width)][y].B))]
    //+ sqr[Math.Abs((pixelList[modKadder(x,1,width)][y].A - pixelList[modKadder(x,-1,width)][y].A))]


    + sqr[Math.Abs((pixelList[x][modKadder(y, 1, height)].R - pixelList[x][modKadder(y, -1, height)].R))]
    + sqr[Math.Abs((pixelList[x][modKadder(y, 1, height)].G - pixelList[x][modKadder(y, -1, height)].G))]
    + sqr[Math.Abs((pixelList[x][modKadder(y, 1, height)].B - pixelList[x][modKadder(y, -1, height)].B))]
    //+ sqr[Math.Abs((pixelList[x][modKadder(y, 1, height)].A - pixelList[x][modKadder(y, -1, height)].A))]
    ];

    minden Pixelpozícióra ki van számolva a gradiensfüggvény arra a pontra. Amikor egy képpont kiesik, akkor a szomszédainak (akik esetleg bentmaradnak) megváltoznak a szomszédai, tehát a gradienstáblázatot is updatelni kell azokban a pixelpozíciókban, ahol változás történt.

    egy sor vagy oszlopnyi pixel fizikai (vagy logikai) törlése nagyságrendileg 4000 pixel törlését és 8000 pixelnyi gradiens újraszámítást igényel. Ha 1000 sort veszel ki, akkor mindezt 1000x. A gradiens újraszámítás pedig igényi, hogy gyorsan el tudd dönteni, hogy egy pixelnek kik a szomszédai. Nem rakhatok bonyolult logikát a ki-kinek a szomszédja meghatározásába.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák