Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz sh4d0w #35 üzenetére

    hát ppeeeersze, ahogy te hiszed. Jó, nem fejtettem ki, hogy melyik teszt rendszerre, bár írtam róla, hogy pre-productionról beszélek. A logoutos írásod történelmi része jó, de a köpködőset kiveheted, mert nem értesz hozzá.

    Valami generált, játszós adat van a fejlesztőknek a dev rendszereken. És valami generált tesztadat van a fejlesztési tesztelőknek. Ezek az alvállalkozónál vannak, nincs bennük semmi személyes adat.

    Aztán a megbízó cégnél, akikhez telepítik a rendszert
    - pre-production rendszer, ahol viszont már lehetőleg éles adatok vannak, max anonimizálva. Nincs 100% generált tesztadat, lehetetlen lefedni minden esetet. Ezen az ő embereik dolgoznak úgy, ahogy az productionon is.
    - a disaster recovery rendszer, amibe szinkronizálódnak be az éles adatok. Hiszen annak kéne átvennie a működést, ha például az éles rendszeren a frissítéstől megfekszik valami.
    - és van a production rendszer

    Amikor telepítik a rendszert, akkor előbb a pre-productionra megy. Ott megnézi a megrendelő gárdája, hogy tényleg jól működik-e, nem történt-e mégis regresszió, amit nem sikerült a normál teszteknél kihozni. Aztán a productionra. Ha mégis baj történik, akkor a disaster recovery lép a production helyébe. Már, ahol tényleg kritikusként kezelik a rendszert.

    Ahol, akikre szigorúbb szabályok vonatkoznak, ott az eredeti fejlesztő cég a pre-productionon és productionon elcsíptett hibákról is csak olyan logokat kap a hibakereséshez, amit előtte átnézett az ügyfél embere és kigyomlált belőle minden kényes adatot.

    Ha nincs meg ez a felállás, akkor nem is igazán kritikus az a rendszer. Hanem abban bíztak, hogy olcsóbb kezelni azt, ha néha bedől, vagy majd a következő vezető időszaka alatt lesz incidens, mire már nem ott dolgozik az előző döntéshozó, aki jutalmat kapott a spórolásért.

Új hozzászólás Aktív témák