- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- iPhone topik
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Mobil flották
- Magisk
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Új hozzászólás Aktív témák
-
hapakj
őstag
válasz
#53513741 #47 üzenetére
Uh, lemaradt egy "már" elnézést.
De sose írtam, hogy a RISC ma nem elterjedt.
"PowerPc/Cell/MIPS/ARM" - jó csak fura, hogy architektúrák, meg egy konkrét chip keveredik.
Azt írtad, hogy az utasítás készlet jellemzője, ami nem teljesen fedi az igazságot.
Nemtom konkrétan benne van a RISC meg CISC rövidítésbe, hogy Instruction Set, szóval nekem ez inkább az ISA design elvére értendő részemről.A MIPS, ARM, PowerPC meg konkrétabb architektúrák.
-
#53513741
törölt tag
Azt írtad, hogy az utasítás készlet jellemzője, ami nem teljesen fedi az igazságot.
Nem csak akkoriban volt sok minden RISC, most is az."A Cellben is powerPC magok voltak."
Ki írta azt, hogy nem ? Vagy most a wikipediaolvasási tudásodat villogtatod ?"Azt hogy nem elterjedt a MIPS-re és a PowerPC-re értettem, nem a RISC-re."
Félreérthetően fogalmazol.RISC alapú architektúrákat nehéz emulálni x86-x64-en. Ennyi.
-
hapakj
őstag
válasz
#53513741 #44 üzenetére
Ööö, én is ezt írtam? Hogy akkoriban sok minden RISC volt és hogy a RISC az az utasítászkészlet jellemzője? A Cellben is powerPC magok voltak.
Azt hogy nem elterjedt a MIPS-re és a PowerPC-re értettem, nem a RISC-re. Tisztába vagyok vele, hogy az ARM az RISC, hiszen az
Avanced Reduced Instruction Set Computer Machine rövidítése -
hapakj
őstag
válasz
#53513741 #39 üzenetére
RISC? akkoriban elég sok minden RISC volt, de ugye ez az utasítás készlet jellemzője. PS2 MIPS volt, a PS3 meg XBox 360 meg PowerPC. Azért annyira már nem elterjedtek manapság
én egyébként nem éreztem annyira szükségességét a GTA 3, Vice City remaknek. Teljesen jól eljátszok mai napig az eredeti változattal.
Megy az magától 4k-ban remake nélkül.
-
#53513741
törölt tag
Nem azt írtam, hogy nincs ps2-es emulátor, csak hogy még mindig vannak komoly teljesítménybeli kilengései.
"sony-nak is van ps2-es emulátora"
Annyira nem is volt jó, mint az első szériás PS3 (aminek dedikálat Motion Engine-je volt). Meg ha jól tudom, a PS4-nél csak bizonyos játékokat emuláltak vele [link] , míg a PS3-nál egy általános emulálás volt.hapakj: RISC volt, ami még most is él és virul (XBOX360 és a PS3 is erre épült). A Rosetta 2 jónak számít, de vannak limitációi. Vicces olvasni redditen, amikor valami fityula alkalmazás megfekteti a rendszert, mert nem tökéletes az emuláció.
.LnB: Én még mindig nem tudom megbocsájtani a RockStarnak, hogy így elb4szták a VC-SA remaket. Hihetetlen, hogy így bántak ezzel a két címmel, amelyek felrakták őket a térképre.. Pedig ott már eleve megvolt az x86-os port, "csak" a grafikai motort kellett volna updatelni, meg újra licencelni az eredeti, még PS2-ön kiadott számokat, ne adj isten, pár extra featuret még belerakni és szanaszét sz0pkodták volna őket és dőlt volna a lé..
-
MikeWazowski
veterán
Király
-
.LnB
titán
Akkor most, hogy a Rockstar-nak eszébe jutott, hogy van ez a "zabigyereke" (a RDR sorozat) a "csodagyerek" (GTA sorozat) mellett, akkor léégyszi, egy 60fps patch-et az RDR2-höz konzolra. Légyszi!
Annyira elképesztően durva, hogy a Rockstar olyan kiváltságos helyzetben van azzal a hülye GTA-val, hogy magasról tehet a RDR sorozatra...
-
tlac
nagyúr
Én azért az EU helyében indítanék egy vizsgálatot, hogy normálisan optimalizálják-e a játékokat sőt minden szoftvert minden platformon és nem-e arról van szó, hogy sokszor új hardver vásárlására akarnak kényszeríteni.
ez így hülyeség
kb. annyira vannak optimizálva, amit a piac megfizet (vagy esetleg valamelyik nagy videokártyagyártó)elméleti kérdés, csak, hogy érthető legyen mire gondolok
szerinted a többség fizetne-e mondjuk 1,5-szer annyit azért, hogy mondjuk 20%-kal gyengébb hardveren is menjen és emellett még később is jelenne meg a játék? -
tlac
nagyúr
válasz
#53513741 #28 üzenetére
Nézd meg a PS2-őt.. Egy 300Mhz-es processzor, 32MB RAM, meg egy 150Mhzes vga, 4MB rammal. Aztán még mindig nem sikerült tökéletesen emulálni, mert egyes játékok borzasztó nagy erőforrásokat igényelnek az eredeti hardverhez képest.
ez így nem igaz, konkrétan a a sony-nak is van ps2-es emulátora
már ps4-en is használta bizonyos játékokhoz -
hapakj
őstag
válasz
#53513741 #28 üzenetére
A PS2 brutálisan más architektúra volt. Bár őszintén szólva, ha nem sikerül azt emulálni egy mai csúcsgépen az inkább az emulátor fejlesztőit minősíti
Jóhátna, csak az Apple tud Rosetta színtű cuccokat összehozni.
De itt baromira nem emulálásról van szó, hanem hogy egy nem optimalizált PC-s változatot kell futtatni. Teljesen más kategória a kettő.
-
hapakj
őstag
?
hogy mi?
múltkor játszottam GTA IV-et, de full unalmas volt és abbahagytam.
lehet valami AMD-s hulladékokon nem megy de 7700K + Geforce 1080 Ti-on meg se röccent. Azon röhögtem, hogy felhúztam a felbontást 4K-ra és még mindig csak 900 mega VRAM használatot írt, közben az 1080Ti-on 11GB van
-
válasz
#53513741 #28 üzenetére
Én azért az EU helyében indítanék egy vizsgálatot, hogy normálisan optimalizálják-e a játékokat sőt minden szoftvert minden platformon és nem-e arról van szó, hogy sokszor új hardver vásárlására akarnak kényszeríteni. Ha erre bizonyítékot találnának én úgy megbüntetném ezeket a cégeket, hogy évekig nyögnék a bírság fizetését aztán majd el lehet gondolkodni, hogy megérte-e...
-
#53513741
törölt tag
Ez nem teljesítmény kérdése. Nézd meg a PS2-őt.. Egy 300Mhz-es processzor, 32MB RAM, meg egy 150Mhzes vga, 4MB rammal. Aztán még mindig nem sikerült tökéletesen emulálni, mert egyes játékok borzasztó nagy erőforrásokat igényelnek az eredeti hardverhez képest.
Nehéz eltérő architektúrákat közös nevezőre hozni.. -
wjbhbdux
veterán
A GTA4 ma sem fut jól semmilyen csúcs PC-n, még ha Vulkant ráerőltetve játszol valamennyire igen de úgy meg bugok jelentkeznek.
Ez is fosport esélyes de majd a DLSS elviszi
... Mindenesetre az Unread kiegészítőért megveszem, mert csak az alapjátékhoz volt szerencsém régen.
-
hapakj
őstag
Ezt én értem, hogy célhardverre optimalizálták, s valószínűleg a fejlesztői PC-s változat az akkori csúcsgépeken sem ment kielégítően, s igen a GTA IV eléggé szarul is volt optimalizálva, de ez a játék 14 éve jelent meg XBox 360-ra és PS3-ra
Azokba a gépekbe egy Geforce 7800 GTX meg egy DX9 -10 közti videókártya van
A mai rendszerek annyival gyorsabbak, még azok is amiket minimum követelménynek megadnak, hogy erőből le kellene nyomnia optimalizáció nélkül [link]
Egy GTX 960 vs egy csúcs DX9-es kártya.
Szerintem épp azért nem jelent meg sokáig pc-re, mert látták a GTA IV PC-s release mennyire nem sikerült jól, s inkább vártak vele addig míg a PC-k megoldják.
A Nintendo Switch már egy érdekesebb kérdés, bár az is jóval erősebb mint az Xbox 360 és PS3
-
negyven2
nagyúr
Attól, hogy win32-n fejlesztették, azért még ezeket egy adott célhardvere készítették és optimalizálták (PS3/X360). Rockstar-nál (és valószínűleg a többi hasonlóan fejlesztő cégnél), előbb megcsinálják a konzolos kiadásokat, és csak azután állnak neki a PC-s port-nak. Ez ahogyan írtam Rockstar esetében biztosan így van (vagy volt), mert én követem az egyik volt GTA IV-en is dolgozó volt fejlesztő dolgait. Ő írta, hogy általabn a konzolos megjelenés után által neki a PC-s kiadásának (legalábbis a III/VC/SA/IV esetén így volt).
Vagyis itt nem az a kérdés, hogy volt-e PC-s változat, hanem az, hogy az a változat miként működött egy nem fejleszhez szánt eszközön (vagyis minden más konfigurációjú PC-n).
-
Közben megtaláltam ennek az elméletnek a forrását:
...there is just one title absent from our PC release plans – that game of course being Red Dead Redemption, and of course we’re well aware that some fans have been asking for it. All we can say is that whenever it is viable (technically, developmentally and business-wise) for us to release a game for PC (or any other particular platform) – we will and we usually do; unfortunately, that is just not the case 100% of the time for all platforms.
Forrás: Asked & Answered: Max Payne 3, L.A. Noire, Red Dead and More
Közvetett reddites poszt:
Myth or Fact? "Red Dead Redemption code is a mess"Továbbá a reddites posztból egy komment, amit negyven2 kolléga is említett:
I know it has been some time, but yeah it is true.
Recently, there was a team trying to translate the game to Brazilian portuguese, and one of the patchers, said that in fact, the game is basically a mess (he called it "spagetti code" or something like that). -
hapakj
őstag
hanem elvileg a spagetti kód, ami úgy lett elkészítve konzolokra, hogy azt valójában csak a virtuális duct tape tartotta csak össze
hát ez továbbra sem sok magyarázat, hiszen ők nyilatkozták a linkelt cikkben, hogy végig win32 fejlesztették. Szóval nem értem mit kellett akkor átírni PC-re?
hogy igazából a PS4/Switch-es kiadást valójában egy emulátor futtatja PS4/5-ön és Switch-en
Ezt el tudom hinni, hogy mondjuk a portolást úgy oldották meg, hogy ahelyett, hogy új render backendeket írnának a játékhoz (főleg mivel low level apira kellett volna), beraktak valami kész lib-et ami dirextről átdobja vulkan (DXVK) meg a PS4/5 saját API-jára.
De ugye Windowson bőven az összes DirectX-ből, szóval erre itt nincs szükség.
-
negyven2
nagyúr
Minden konzolos játék PC-n készül, és ebből fakadóan van neki "PC-s változata is"!
Amúgy a #20-as kommentedre meg annyi a valós válasz, hogy nem a dokumentáció volt gond, hanem elvileg a spagetti kód, ami úgy lett elkészítve konzolokra, hogy azt valójában csak a virtuális duct tape tartotta csak össze (vagyis azt akkor baromi nagy munka lett volna átírni PC-re). Vannak olyan pletykák, hogy igazából a PS4/Switch-es kiadást valójában egy emulátor futtatja PS4/5-ön és Switch-en (hasonlóan mint Xbox One/Series X|S-en az X360-as kiadás, csak ez a Double Eleven saját megoldása). -
hapakj
őstag
válasz
Hopkins95 #10 üzenetére
"Valahol olvastam, hogy a játék eredeti fejlesztése állítólag nem volt jól dokumentálva, s ezért sem volt lehetséges könnyen elkészíteni egy PC verziót."
Ez valahol annyira bullshitnak hangzik
Ahol eddig dolgoztam, sose láttam, hogy mobil vagy konzolos játék a developereknél ne ment volna PC-n. Ennyi idő után meg lényegében optimalizálás nem is kell, csak valszeg le kell csiszolni, tesztelni és kiadni.
-
hapakj
őstag
Úristen Úristen Úristen
2024 PC-s játéka lesz
S a legjobb, hogy az örökéletű 1080 Ti-om ezt is maxon bírna fogja
-
.LnB
titán
Illene már végigjátszanom egyszer, ha már a második részt, minden idők legjobb játékának tartom.
Meg is van ez is Xbox-ra.
-
hombre[EU]
veterán
welcome to 2010
-
Montanaxy
aktív tag
Sírni fog a tárcám idén...de ezek örömkönnyek lesznek.
-
negyven2
nagyúr
Én viszont továbbra is azt mondom, hogy előbb érdemes az elsőt végig vinni, függetlenül attól, hogy a második rész valójában előzménye az egynek. Részben azért mert pár dolgot retcon-olt a RDR2, de inkább a kezelés és az irányítása miatt. Pluszban sokkal rövidebb. Kicsit olyan mint a Star Wars ajánlott nézése, ahol vannak akik a kronológiai sorrendet és vannak akik a megjelenési sorrendet preferálják (szerintem is érdemesebb a IV/V/VI-al kezdeni, mert szerintem más lesz az élmény így).
-
Kylesa
aktív tag
És ott van. ÉS OTT VAN!
Komolyan, el sem hiszem, hogy ezt megértem... Vagyis még nem teljesen, de minden eddiginél közelebb vagyok hozzá, hogy megérjem. RDR1 PC-re... 14 éve várom. -
Éés...pezsgőbontááás!!!
Sosem gondoltam volna, hogy a PC verzió valaha megvalósul! Illetve talán akkor láttam rá némi esélyt, mikor megjelent a Playstation 4 ill. Nintendo Switch kiadás.
Valahol olvastam, hogy a játék eredeti fejlesztése állítólag nem volt jól dokumentálva, s ezért sem volt lehetséges könnyen elkészíteni egy PC verziót.
A Rockstar egyik volt fejlesztője azt nyilatkozta, hogy sosem volt tervben a PC verzió, ami még inkább arra utalt, hogy sosem fog elkészülni:
Red Dead Redemption PC Edition Never Seriously Considered, Dev Says
Ultrawide támogatás ill. DLSS meg FSR, nagyon jól hangzik!
-
"A GTA Definitive-ekből kiindulva, nem elképzelhetetlen, hogy ezt is összecsapják"
Pontosan ettől félek én is, amikor a hírt lenyitottam későbbi debüt dátumra számítottam és a videó se győzőtt meg róla, hogy ráhúzták volna az RDR2 grafikáját az első részre. Pedig akkor akár teljes árat is fizettem volna érte. Mondjuk nem tudom min lepődök meg, hisz PS4-re már ott van.
-
#53513741
törölt tag
catroot & PuMbA: Köszönöm az infót, ennyi elég is nekem.
-
#53513741
törölt tag
Szomorú, hogy a GTA-k nem kaptak egy ehhez hasonló, méltó portot.. (lekopogom)
Én még karácsonykor vettem meg a második részt, de még nem játszottam vele.
Érdemes előtte végigjátszani az első részt ? A spoilerek miatt nem merem elolvasni a wiki oldalátEz a zombis kiegészítő ekkora királyság? Mindenki azért könyörög, hogy online, coopban lehessen nyomni..
chatran: A Youtube videók alapján sajnos még mindig nem sikerült..
Ezt a portot más csinálja (aki a Fallout 76-ért felelt
).
-
chatran
őstag
Amikor PS3-at vettem olyan 12 éve kipróbáltam, de elriasztott a túl sok bonyolult angol körmondatos szövegelés. Pl a legelején a vonaton.
Aztán pár éve leporoltam a Sony masinaját, mikor kijött rá a magyarítás. Bár még 720p sem volt a PS3-on, így is hatalmas élmény volt. Sikerült is platinázni.
A GTA Definitive-ekből kiindulva, nem elképzelhetetlen, hogy ezt is összecsapják.Patchekkel sikerült már gatyába rázni a klasszikus GTA részeket?
-
yanna
addikt
Ígéretesnek tűnő.
-
oriic
HÁZIGAZDA
Lesz itt minden IS.
21:9 meg 32:9, HDR10, egér-bill, DLSS 3.7, FSR 3.0, DLSS FrameGen
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Hálózati / IP kamera
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Napelem
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- Samsung Galaxy S23 Plus 256 GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! 32GB (2x16GB) Kingston FURY Beast RGB 6000MHz DDR5 CL30 memória 27% 3 év garancia
- Lenovo S10-2 Intel Atom retró csajszis netbook eladó
- 24" Eizo FlexScan EV2146W, 1920X1200 szép, hibátlan nélkül
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest