- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Fotók, videók mobillal
- A lapkakészlet és az akku különbözteti meg a Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro-t
- Yettel topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- iPhone topik
- iPhone 17 képernyővédő üvegek mutatják meg a méretkülönbségeket
Hirdetés
Aktív témák
-
Alan
aktív tag
válasz
CharlieDrop #54 üzenetére
Jól van, nincs harag :)
A csúcsot (azaz a mélypontot) az előtted szóló (#45, a neve nem érdekes) állította fel úgyis... -
Alan
aktív tag
Egy adott programban a 3DNow!-ra optimalizált rész bekapcsolása volt ez a ''valami''. Hasonló sebességnövelő hatás érhető el szerintem SSE vagy SSE2 esetén is a normál kódhoz képest (bár többek szerint a 3DNow! jobb, de sajnos nem támogatja már szinte egy szoftvercég sem).
-
Alan
aktív tag
válasz
CharlieDrop #46 üzenetére
Kár, hogy ez a jó téma ilyenné fajult :(((
Az eredeti felvetéshez mondanék csak annyit, hogy az Intel-féle eredeti FPU koncepció és a hozzá kifejlesztett utasításkészlet egy külső lebegőpontos processzort feltételezett, ezért volt veremalapú a működése. Ez rendkívül idejétmúlt, körülményes, nehezen programozható megoldás, és nyilván ezért dolgozta ki az Intel az SSE egyre újabb változatait, illetve hagyja elcsökevényesedni a ''hagyományos'' FPU hardvert a processzoron belül.
A jövő egyértelműen az SSE 1/2/3, jó sok regiszterrel, amit egyébként az AMD Opteron kiválóan példáz. A régi FPU megoldás, utasításkészletével együtt hamarosan ki fog halni. (Zárójelben jegyzem meg, hogy a Motorola az MC680x0 sorozattal már kezdettől fogva úgy csinálta az FPU-t, ahogy kell, akár külső, akár belső.) -
CharlieDrop
veterán
Visszatérve a Cisc-Risc dolgokhoz
Ugye a mi procijaink, PC-kre gondolva (nem Macre, SGIre, stb.) CISC felépítésűek. De csak kívülről, nagyon sok fejlesztés történt azért, hogy a CISC utasításokat RISC alapokra bontsák a gyorsabb működés miatt.
És ugye itt van a HyperTrade technológia, ami ráadásul szálakra bontja a program részeit :) (Csak mert kezdünk AMDesdni :) (Persze én is AMD hívő vagyok :) )) -
1,Öööö,izé.
2,AMD IQ,intej izombúl nyomja.
3,Nono,ha értene 1-2 ember a 3Dhez,tudná mi ez.Nem tudom ismerősek-e.Transform,Lighting,Clipping.(ATi GPU-nem nv,mert
itt van clipping is).Hát ez vol taz alapja az ELSŐ 3DNow!nak.(3D)Hang,grafika,mind ezt használják!
...loading... ... PC GURU99/05:AMD K6-III kézben!(78-79 old.)
Ekkor jött a meglepetés:Soo rányomta az AMD patchet (Q2&V2 a tesztalany)a játékra,és beállítottuk a 3DNow! optimalizált
3dfx OpenGl meghajtót,szintén 800×600-ban,-ezek után pedig leesett az állunk a sebességtől:56,2fps! Laza 32 (!!!)
százalékos emelkedés. ...Összehasonlításként ez a demó 23,1 fps-t produkált sima 3dfx meghajtóval,3DNow! rásegítés
nélkül - ez már 56 százalékos emelkedés feleim! ...ami mint kiderült a legvadabb helyzetekben segít a legtöbbet...
.Stb.3DNow!ról kicsit részletesebben a PCG99/03asban.
Hmm.SS2 már régóta nyílt, mielött kijött volna a proci, a programozók ismerték, és sok progit írtak azóta.
Yes.Intejnek support kell,hogy menjen,AMD megy mint állat megszupportolva meg még gyorsab,mindkettő max szupporttal esetleg az intel nyer, ha csak proc/mem igényes a progi, gaméba már enm ,mert oda sok más is kell.
1ébként a 3.FPU az passzív,csak mondom.Az S3 nem volt piacvezető,mikor megvette a Microsoft az S3TCt.Meg az AMD sem volt az,mikor tőle meg a 3DNow! került be a dxbe,és a gamékba,már igen régóta.(5-6 éve).SS2 szupport elég gyért,miért,passz,de régóta nyílt,olyat meg enm nagyon találsz,ami a 3DNow!tne használná.
Ja,találd ki miért lesz király a Sledgehammer?(Athlon 64)?Mert ő support nélkül is MINDEN 32biteet futtat,ami meg szupportolja, az Tolja!Yes,mindenben porba alázza.Bár gyakorlatilag 99,8%ban ez van ma is:DD:P. -
sebela
aktív tag
Van egy új kérdésem:DDD!
Ha az új Athlonok támogatják az SSE2-t (ami ha jól tudom a P4-ek készlete), akkor a P4-nek csökken az előnye a rá optimalizált programokon?
Vagyis az új Athlonoknak elméletileg mindenhol porba kellene alázniuk a P4-eket?(mondjuk azonos órajelen, hogy ne legyen flame, de tudom hogy ez hülyeség mert azonos órajelen a P4 elbújhatna az Athlonok mögött:DDD) -
Lomos
aktív tag
hmm :)
erdekes hozzaszolasok. Az utasitaskeszletbol kiindulva nem igazan lehet eldonteni egy AMD vs. Intel vitat szerintem :) mindeketto x86 architektura, tehat alapvetoen ugyanazokkal az utasitasokkal operal, es ezek felett vannak a bovitett utasitaskeszletek (MMX, SSE, stb.). A jatekokat altalaban ugy adjak ki, hogy mindkettot tamogatja, hisz valamilyen szinten erdekuk, hogy mindket procin siman fussanak.
Volt 1 hozzaszolas a CISC/RISC temaban, ott rosszul szerepelt, hogy hol van a sok/keves utasitas. Tehat:
CISC - keves (~100-as nagysegrendu), de komplex utasitas, ami tobb orajelciklust igenyel (memoria iras/olvasas, belso regiszterhasznalat, stb...)
RISC - sok, egyszeru utasitas, amik 1-1 ciklus alatt vegbemennek, es a prociban is sok belso regiszter van, hogy ne kelljen memoriahoz nyulni, mert az a proci szempontjabol lassu. -
Jozsué
tag
Melyik pályák? Nálam nem. Ha mégis warezcenter.warez.hu-ról egy 150 mb-s RIP gameben le tudod tölteni. Tök jó a game! (De ha van még kérdésed csináljunk a SOftwarekhez egy BHD rovatot, mert a rendrendszergazdiknak lehet hogy nem tetszik hogy processzoros résznél irogatunk be játék izékat:D
-
-
joghurt
addikt
Nem optimalizálnak semmire (a kifejezetten ilyen célú programokat kivéve), mert - mint azt feljebb már írták - az plusz munka és hibalehetõség. Egyszerûbb olyan kódot csinálni, ami elfut mindkettõn. Akik optimalizálnak, azok viszont általában megteszik mindkettõre.
Amúgy ez egy újabb érv a szabad forrású programok mellett: azt te újrafordíthatod a saját procidra beállítható legjobb optimalizálással. Míg mondjuk egy Paint Shop-ot úgy kapsz meg, ahogy van. -
LukE
veterán
monggyuk igen. talán ramból ramba másolásból 1066RDRammal szerelt P4 jobb, mint bármi 266-os DDRrel.:DD
Egyébként biztos lehet Linuxra, meg más OS-re is írni optimailzált progikat. Általában sok lebegőpontos számításnál éri meg optimalizálva megírni, pl. audio/videó tömörítő progiknak van SSE változata is. -
LukE
veterán
P4 nek 1 FPUja van, ez alapból ugye logikusan lassabban dolgozik, mint az XP 3 FPUja?:) de Intel elkövetett egy SSE2 nevő utasításkészletet, amivel bonyolultabb utasítások rövidebb idő alatt lefutnak. Csak ha te nem mondod a procinak, hogy egy adott SSE2 utasítást használjon, akkor csak az az 1 FPU fog dolgozni.
:) Csak nem minden prg mondja neki hogy hol takarítson a takarító géppel:DDD -
khalox
őstag
Világosabban:
Az intel SSE/MMX esetén a szoftvernek használnia kell az utasításkészletet, magyarul úgy kell megírni, hogy felismerje a lehetőséget és kihasználja azt.
Az amdnek is van ilyenje, amióta SSE-t, MMX-et tud (az újabbakat azonban nem), tehát ott is van lehetőség. De az SSE2-őt nem tudja, ezért nincs mit optimalizálni a szoftveren.
A végeredmény az, hogy a legújabb technikákat nem használják, mert fejlesztési idő és plussz hibalehetőség -> nem éri meg. -
joghurt
addikt
-
hobizoli
nagyúr
Nem.
Ne keverd a logikai MMX, MMX+, SSE, SSE2 3Dnow, 3Dnow+, 3Dnow!Pro (azaz a szoftveres) cuccokat, a hardveressel: az orajel es azt hasznalo feldogozoegysegek szama altal kepviselt ''ero'', nem osszekeverendo az ezt helyettesieni kepes, de szoftveres tamogatast is igenylo logikai ''ero''-vel.
P4: 1db FPU+SSE2
K7: 3db FPU
A futatott szoftver tamogatasa nelkul az elso a lasabb, szupporttal pedig mar a masodik.
hobizoli -
LukE
veterán
navárjunkcsak. P4nek 1 fpuja van, XPnek talán 3(?) nembiztos. szóval ezért elég XPnek alacsonyabb órajel. Meg van némi SSE/SSE2/mittoménmégmilyen utasítás feldolgozó része, és ha SSE2 utasításokkal mondasz meg neki valamit, akkor azt gyorsabban végzi el, mintha sima +/-/*// utasításokat kapna.
órajelet mindenki nyomja felfelé, mert az jó:)
teljesítmény felpumpálása lehetséges 2 módon: kevés utasítást végezzen a proci. Vagy nagyon gyorsan végezze el az utasításokat.
Az első a CISC (Complex Instruction Set) utasításokkal dolgozó procikra jellemző, pl. SSE2 is így alakult ki, spec. utasítások bonyolultabb feladatokra.
A második meg RISC (Reduced I. S.) ebben kevés alap utasítás van, de azoknak nagy része 1 órajel alatt lemegy.
mindkettő él és virul, szóval az egyedüli üdvözítő út még nincs meg. -
hobizoli
nagyúr
Ez ugy muxik, hogy 2 fele keppen lehet egy CPU teljesitmenyet novelni:
1. +MHz (brute-force)
2. logika (MMX, 3Dnow!, SSE...)
Az 2. arra jo, hogy komplexebb, de akar 1-2 orajelciklus alatt, egyszerre tobb adaton is el lehessen vegzni, ugyanazt a vegeredmenyu, de sokkal hosszabb muveletsort. Ekkor azonban a prg-t eleve ugy kell megirni (beforditani), hogy ezekre tamaszkodjon. Ha nincs tamogatva szoftveresen, akkor kalap kutyagumit sem er, hiba tudna/tudja a CPU-d, magatol nem hasznalja, csak ha az adott prg erre keri. Ezt jol kihasznalva, egy alacsonyabb orajelu CPU is siman lehet gyorsabb egy nagyobbnal.
A +MHz, az meg a brute-force :D, az mindig jelen van...nem klel hozza semmi plusz szofveres ize. Van azt kesz.
A 2. jelleg a P4 FPU-ra all, az 1. pedig az K7-s Athlon/Duron FPU-ra.
hobizoli -
sebela
aktív tag
Még 1 kérdés:Azt olvastam, hogy egyre több program nem használja ki az SSE2-t.Akkor ezek mit csinálnak?(úgy volt a cikkben,hogy az AMD-t emiatt nem kell temetni)
-
khalox
őstag
A processzor nem ért meg mást, csak az ún. gépi kódot.
Ezek számok (1 v. több jelent egy adott utasítást), amik megmondják neki, mit is kell csinálni. Gyakorlatilag ez a készlet, amit megért, az utasításkészlete.
Ez processzoronként más, de általában lefelé kompatibilis.
Azt, hogy mit ért meg és hogyan, eggyel lejjebb szinten adja meg az ún. mikrokód. Ez valamelyikben cserélhető (és ezzel a megértett utasításkészlet is). Ez a legprimitívebb szint, ha úgy tetszik. -
eziskamu
addikt
Figyelj, bocs ha nem ertheto de most sietek, amugy a pontos definiciot nem ismerem, de valami ilyesmi.
-
eziskamu
addikt
Vannak gepi kodu utasitasok. Na mar most egy proci utasitaskeszlete, azon osszes utasitasok halmaza, amivel vezerelni lehet a procit. Egy mai pentium proci, ismeri a 8086 es a feletti procik(386, penya 1, 2 ,3) ossszes utasitasat, valamint az sse2 utasitasokat.
-
sebela
aktív tag
Hi!
Legyen szíves vki elmagyarázni, hogy a processzor utasításkészletek mire jók/miért kellenek/miért nem kellenek/egyáltalán mik ezek és hasonló finomságokat.Lehet, hogy a kérdésem triviálisnak hangzik, ebben az esetben elnézést.Előre köszönöm.
Aktív témák
Hirdetés
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PayPal
- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Fotók, videók mobillal
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro 512GB Blue Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3070
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B360M-HDV i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB ZALMAN S3 TG NJOY 500W
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest