- Samsung Galaxy XCover7 Pro - burokban született One UI
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Google Pixel topik
- Milyen GPS-t vegyek?
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- One mobilszolgáltatások
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisgerely
csendes tag
válasz
bloggiold #2920 üzenetére
Hali
tisztázzuk, nem vagyok akkumulátorgyártásban/fejlesztésben dolgozó elektromérnök így nem leszek szakszerű, DE1.: Kizárt hogy az akku egy év után ugyanakkora töltést tudjon tárolni. Amikor azt mondja egy gyártó, hogy 200 ciklus, az azt jelenti, hogy ennyi - összesített teljes- ciklus után még mindig tudja a névleges kapacitásának 80%-át. [Pl az Iphone 71% akkuteljesítményig azt mondja: ez így van jól és nem érvényesítheted a garanciát.]
A lítium akkukban a töltés / merítés alatt nanorepedések jönnek létre és ez okozza a problémát, bár van valami kísérleti titániumos megoldás, de -még- nem -tömeg- gyártják. [~10000 ciklusról beszélnek, de ez csak nagy tömegő tömeggyártás után és idővel derül ki]
2.: Az ajánlott program - ahogy a társai- NEM alkalmas sem az akkumulátor pillanatnyi állapotának, sem aktuális töltöttségi szintjének megállapítására. Tehát hogy mennyi mAh nyerhető ki belőle. Azért nem mert ilyen gép a fizika jelenlegi tudása mellett nem létezik. Egy dolgot tudnak mérni és ez a pillanatnyi feszültség. Ebből kalkulálnak. Az akku feszültségének csökkenése arányos a tárolt energia csökkenésével.
Pl: 1000mAh akku esetén ~4.3 V és ~3.8 V felső és alsó határérték esetén kiadja: 1%-ra mekkora feszültsélgemelkedés társul és lám kiírja: x%. Ez az ügyes kis progi felszorozza az aksi névleges teljesítményével ezt a százalékot.
Próbáld ki: add meg neki, hogy nem 6050mHa-s az akku hanem 12000mAh-s,3.: a felhasznált energia mennyiségének kalkulálására a telefon (Power) maga is képes, de ő is csak tippeli a fogyasztást egy elméleti, gyári adatból, mert...
4.: az akkumulátor sajnos nem éppen egzakt tudomány. Nem csak akku technológiától függ (Li-Po, Li-ion, LiFePo3) hanem a gyártótol, mérettől, töltés sebessége (C érték, veszültség, áramerősség) hőmérséglet (pillanatnyi, ingadozás, szélsőértékek)... és még legalább30 technikai és technológiai tényező..., hanem a futószalagról egymás után leeső akku és akku közt is van különbség.
[Emlékszünk a kigyulladó Note-problémára. Eleve két gyártó készítette az aksikat és mind a kettőben volt probléma. Megjegyzem a 2 milló példányból 35 öngyulladt. Tehát minden 57142-dik, ez 0.00175%. Csak hogy értsd. 2015-ben annak az esélye hogy Te Magyarországon közlekedési balesetben meghalsz 0.00644%-volt tehát HÁROMSZOR nagyobb esély volt rá abban az évben hogy meghalsz az utakon, mint hogy öngyullad a Note. b: tízszer (10) nagyobb az esélyed, hogy kigyullad és porig ég a 2-6 éves BMW-d...]
5.: a nyártó is csak egyetlen biztos dolgot tud: az akku cellánlként "elvben" 3.7-3.8 "Voltos" mikor elkészül majd lemérik, hogy mekkora töltést vesz fel első alkalommal, mire eléri a 4.2 Voltot. ( a 18650-s akkuból így van több kapacitású is egy gyártótol, egyik jól sikerül: 2200-2400 mAh a másik nem 1800mAh.
6. a progi nem tök felesleges, mert valóban lehetséges hogy a perifériák használatából, hőmérségleti adatokból kalkuláljon és tippeljen, de sajnos az elhasználódással ő sem tud mit kezdeni.
7.Ráadásul a progi által hivatkozott kutatási eredmények 2002 és 2003-ban születtek. Kb ekkor kezdték el használni a lítium technológiát a mobilokban, és még 5 év volt hátra addig, amíg egyáltalán kitalálják az okostelefont(szifon), ami egy addig soha nem létező terhelési rendszert hozott be. [ kis túlzással, mintha 1886előtti, vagyis Daimler és Benz első autója előtti tanulmányra hivatkoznék, hogy hogyan optimalizáld a turbőfeltöltős ottómotor benzinfogyasztását.] Vagyis semmi tapasztalat nem volt még akkor. kb olyan mint mai elektromos autók tapasztalatai alapján tanácsot adni "X" év múlva, hogy hogyan töltsd az elektromos repülőgéped -akármilyen, akárhova fejlődött- lítium akkumulátorait.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni, valamint saját érdekeltségű hirdetések linkjét megosztani. Szolgáltatást/terméket pénzért keresni szintén tilos! Erre a célra ott van a Hardverapró! Más linkjét ahol nincs érdekeltség, szabad megosztani!
Tilos a Warez!
Fájlmegosztó és egyéb "kacifántos" forrásból származó alkalmazások fellelhetőségének megbeszélését hanyagoljuk a Prohardver! lapcsalád fórumain!
Ami nem feltétlenül a telefonhoz vagy a működéséhez kapcsolódik, azt légyszíves tegyétek "off"-ba. Ez lehetőleg minél kevesebb legyen!
A szerkesztési időt figyeljétek, 5 percen belül ha eszetekbe jut még valami, az utolsó hozzászólást kell szerkeszteni! Ha több embernek szeretnél válaszolni, akkor azt megteheted egy hozzászólásban is, de ez nem kötelező. Prémium tagoknál ez az idő 15 perc.
- Milyen autót vegyek?
- PlayStation 4
- Fujifilm X
- LEGO klub
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- 3D nyomtatás
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Samsung Galaxy XCover7 Pro - burokban született One UI
- Honda topik
- iPhone-t használók OFF topikja
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 13 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Hibátlan Apple iPhone 15 Pro - Kártyafüggetlen - 128GB Fekete Titán (87% Akku)
- Apple iPhone 14 Pro, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BLUESUMMERS NVMe SSD adapter
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Ally Z1 Extreme 512GB SSD játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Serries X
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest