Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • c41r0^

    őstag

    válasz c41r0^ #207 üzenetére

    v2.8.40 Win7-hez

    Most nézem, hogy a v1.10 driver az dátumra frissebb és a lista tetején is van, verziószámra viszont kisebb a 2.8.40-nél, ami fura és nem logikus, de ennek ellenére inkább a v1.10-et töltsd le, ez az utolsó és legfrissebb driver. És itt van a letöltési linkeknél egy guide PDF-ben is (Guide Install Reloop ASIO.pdf ), mit és hogyan kell beállítanod. Ahogy nézem, az ASIO control panelben nem lehet latencyt állítani (csak magában a Traktorban), úgyhogy amit ezzel kapcsolatban írtam, az nem érdekes.

    Egyébként már a v2.6-os Traktor is elérhető...

  • c41r0^

    őstag

    válasz djgater86 #206 üzenetére

    Az IE azt jelenti, hogy Interface Edition, azaz a kontrollerbe van integrálva hangkártya, azt kell használni, nem a notebook integrált hangkártyáját, amely 1. sokkal rosszabb hangminőségű 2. nincs ASIO low-latency drivere. Az ASIO4ALL driver NEM kell neked, azt törölheted is a gépről, az azokhoz a hangkártyákhoz szükséges csak, melyekhez nincs a gyártó által készített ASIO driver.

    Azt kell tenned, hogy letöltöd a legújabb ASIO drivert a kontrollerbe épített hangkártyához INNEN (v2.8.40 Win7-hez). Majd az ASIO latency-t a telepített driver konfigablakában beállítod mondjuk 256 sample-re. A Traktorban az audio interface-nek NE a noti integrált hangkártyáját add meg, hanem a Reloop kontroller hangkártyáját, onnan is az ASIO előtagút. Aztán a masternek az 1-2-es, a headphone-nak a 3-4-es kimeneteket. Célszerű a Windows-t Traktor futtatása során "Teljesítménycentrikus" energiasémába állítani, hogy a cpu mindig a max. órajelen járjon, az energiamanagement feature-öket így mellőzöd, nem fog ugrálni a cpu órajele, stabilabb lesz a program használata. Ha így is pattogna, akkor a Reloop hangkártyájának az ASIO sample-jét vedd egy szinttel magasabbra (256 helyett 384-re mondjuk). Az ASIO driverenként változó, hogy sample-t vagy ms-ot (millisecundum) lehet állítani, ha overall 20 ms alatt vagy, az már jó érték, de ezt a Traktor kiírja az Audio setup fülön.

    Innen már csak boldogulsz...

  • c41r0^

    őstag

    válasz Sir McMonk #189 üzenetére

    Akkor ezek szerint ugyanúgy kell összelőni továbbra is (kivéve a Win7 miatti drivertelepítési nehézségeket), mint mikor anno én a Traktor 3 + BCD-2000-el nyomultam.
    Szép és összeszedett leírás!

    De azt nem felejtetted ki, hogy a Traktor MIDI beállításainál a MIDI IN-nél a MIDI Yoke-ot ki kell választani, a MIDI outnál pedig a BCD-2000-et? Hiszen a BCD-ből a MIDI parancsok útvonala:
    1. BCD-2000 -> 2. jogwheel fix (MIDI IN-jén fogadja a BCD MIDI parancsait) -> 3. a jogwheel fix átalakítja a BCD jogjainak MIDI parancsait szabványos MIDI üzenetekké - 4. a jogwheel fix már átalakított MIDI parancsait ki is kell küldeni valahová, ezért kell a MIDI Yoke virtuális MIDI port program, tehát kiküldi a szabványos MIDI jelet a MIDI Yoke egy portjára (mondjuk port1) -> 5. A Traktorban be kell állítani, hogy honnan fogadja a MIDI parancsokat, tehát a MIDI IN-nél a MIDI Yoke 1-et kell kiváalsztani (hiszen innen fogadja az átalakított MIDI jeleket), MIDI Out-nál pedig a BCD-2000-et be lehet állítani (így a gombok világítani is fognak rajta, tehát lesz "MIDI feedback")

  • c41r0^

    őstag

    válasz XSiGma #132 üzenetére

    hát igen, mivel a Traktor egyidőben 1 hangkártyát képes csak kezelni, ezért minimum 4 csatornásnak kell lennie a hangkártyának (2 csatorna a masternek, 2 a headphonesnak)

  • c41r0^

    őstag

    válasz c41r0^ #130 üzenetére

    kis kiegészítés (mivel nincs előttem a program, fejből írtam és kihagytam):

    1. ponthoz - ha több eszközt sorol fel audio device-nál, az ASIO-t válaszd ki, az ASIO control panelnél pedig kb. sztem lazán vinni fogja a hangkártya a 10 ms-et, de 2-n is próbáld ki (minél kisebb az érték, annál kisebb az időbeli csúszás a programban megtett parancs és a következménye között)

    2. ponthoz - persze az audio setupon belül az output routing/Mixer mode: internal legyen (gondolom a beépített mixert használod) és itt egészen pontosan így célszerű kiosztani a csatornákat:

    a füles 3.és 4. csatorna lesz, stereo hanggal (vagy opcionálisan mono, ha akarod) -> ez lesz a Monitor (angol szaknyelven ez a monitorozás, belehallgatás szinonímája), ami = CUE gomb a mixeren, kicsit megtévesztő, mert CUE pontnak hívják azt is, ahonnan indítod a zenét (Deck CUE), de ez most más

    master 1. és 2. csatorna -> ez egyértelmű, ez a hallgatóság felé fog szólni, stereo csatorna értelmeszerűen, ez semmiféleképp nem legyen mono

    a Booth opcionális, Booth=a DJ-hez közvetlen közel elhelyezett hangfal(pár), hogy a klubban ne tévessze meg a visszhang, bedroom DJzésnél nincs értelme értelemszerűen :)

    gondoltam inkább leírom részletesen is, hátha más is okul belőle

  • c41r0^

    őstag

    válasz XSiGma #129 üzenetére

    1. ASIO driverrel konfigold be a kártyát az audio setupban

    2. master -1. és 2. csatorna, füles 3. 4. csatorna

    3. A deckbe húzod a crossfadert, track indít -> masteren szól

    4. B deckbe track betölt, Ph vol-t ellenőrizd, ne legyen 0-n (füles hangereje), CUE (belehallgatás) bekapcs B decknél-> B deckben lévő track a fülesben szól

    ha a fülesben az A decket is hallod, Ph mixet tekerd 0-ra (teljesen balra), így a fülesben kizárólag az aktív CUE (belehallgatás) hallatszik, ha feljebb tekered, a master is kimegy a fülesre és a fülesben egyszerre hallod a kettőt (master-t+CUE-t)

  • c41r0^

    őstag

    válasz sava2008 #125 üzenetére

    van broadcast funkció a Traktorban, ehhez a Te IP-dre kell csatlakozni a megfelelő porton a hallgatónak, broadcast-vevő-képes szoftverrel

    messenger nem tudom, hogy támogatja-e, de az ismert médialejátszók igen (foobar2000, jetaudio, winamp, stb.)

  • c41r0^

    őstag

    válasz dirty.yakuza #122 üzenetére

    nem, de a controller szabványos MIDI-ket küld/fogad (USB-n), a program pedig szintén, szóval teljesen belőhető egyedire (Numark gyártói oldalon meg biztos van hozzá gyári MIDI-map is Traktorhoz, bár szvsz célszerűbb saját konfigot csinálni egyéni ízlés alapján), tehát nincs mitől tartani

    tudtommal egyedül a Behringer BCD 2/3000 tárcsáival van/volt gond (nekem pont BCD2000 van), mert a controller jogtárcsái nem szabványos MIDI jeleket küldenek, ezért kell egy külön program is hozzá, ami a jog jeleit szabványos MIDI-re konvertálja

    én most különben (ha számít a véleményem) Reloop Digital Jockey 2 Controller Edition-t vennék (ez a hangkártya nélküli edition, a hangkaris drágább), bár gondolom alacsonyabb áron és használtan jutnál hozzá a Numark Total Controlhoz (amiben ugye szintén nincs hangkártya), de én 30K felett én nem adnék ki rá pénzt, bóvli műanyag igazából (a BCD2000-em meg méginkább)

    ha 50K körül akarod megvenni a Total Controlt, a Reloop Digital Jockey 2 Controller Edition mérföldekkel jobb megoldás 65Kért újonnan SZVSZ (zajponthu)

  • c41r0^

    őstag

    válasz Yutani #119 üzenetére

    az asio4all csak azon hangkártyák számára hasznos, amik gyárilag nem támogatják az ASIOt, egy ilyen hangkarinak, mint amit vett, támogatnia kell a saját driverrel

    a hangbeállításoknál mikor a hangkártyát kiválasztja, külön eszközként jelenik meg eleve a hangkártya neve, mellette, hogy ASIO, ezt válassza ki

    ezek után ott van egy ASIO control panel, ahol a latencyt lehet állítani

    nyomkodja már végig azt a programot, ha használni akarja, meg kéne értenie, mit miért és hogyan kell

  • c41r0^

    őstag

    válasz Yutani #117 üzenetére

    ami CPU igényes: master tempo (key) és a track analizálása

    1. analizálás: be lehet úgy lőni a programot (sőt az a default), hogy a háttérben analizálja a trackeket (ez gyak. azt jelenti, hogy egy indexet készít a trackekről, beméri a BPM-ét és elmenti a waveformját, analizálja a hangerejét, stb.), ez CPU igényes és nem célszerű mixelés alatt csináltatni gyenge CPU-val, de ezt a feature-t ki is lehet kapcsolni, ekkor 2 lehetőség van: vagy üresjáratban analizáltatja a trackeket egyenként, vagy csak mindig azt a tracket, amit mielőtt a deckbe betolna, bár ez is megakaszthatja, tehát inkább az előbbit csinálja

    2. master tempo (key) -ennek ugye a lényege, hogy a hangszínt nem változtatja a track gyorsításánál/lassításánál (pitch), ennek is 3 állása van az options-ben, állítsa a legCPUkímélőbbre vagy a középső állásra. persze minél nagyobbra veszi, annál nagyobb CPU terhelést okoz, ám annál szebb a master-tempo minősége is

    3. ami még lehet, és tipikusan a pattogás a jelenség, hogy a program olyan latency-re van állítva, amit a hangkártya vagy a CPU nem bír el, bár ha a program a külső hangkártyát használja, akkor az elég profi ahhoz, hogy a 2ms latencyt is vigye, de csakis ASIO üzemmódban, erre nagyon oda kell figyelni (különben a CPU dolgozik, nem a hangkari közvetlenül, ha nem ASIO-ban használja a programot)

    kb. ennyi lehet, én a harmadikra gyanakszom

  • c41r0^

    őstag

    válasz zs.tom #107 üzenetére

    ha a hangkártya driverében/szoftverében be lehet azt konfigurálni, hogy a mikrofonbemenet egy másik sztereo kimenet legyen az alap outon kívül, akkor meg lehet oldani. ha nem lehet így bekonfigolni, akkor ez csak egy stereo kimenetekkel ellátott hangkártya, és nem tudod használni a kártyát. mivel látom notiról van szó, ezért sajnos az utóbbi a valószínű. De lehet kapni firewire, usb és pcmcia csatolókkal ellátott külső, 5.1-es hangkártyákat (de ha Traktorozni akarsz, akkor mindenképp ASIO-t támogató hangkártyát vegyél és jó minőségűt, a minimum egy Creative Technology Sound Blaster® Live! 24-bit 5.1 External, de ezeket olyan 25K körül kapod meg sajnos).

  • c41r0^

    őstag

    válasz zs.tom #105 üzenetére

    A Traktor nem támogat több hangkártyát (legalábbis a 3.x biztosan nem, a Pro-t nem tudom, mert azt csak kipróbáltam, de nem jött annyira be, meg hát nekem nem is kell több hangkari). Ha van legalább 2 kimenet a hangkártyán (tehát minimum 4.1), akkor 2 csatornát a master outnak, 2 csatornát pedig a monitornak kell kiosztani. A monitor a "fülhallgatókimenet", tehát oda dugd be a fülesed, a master out pedig megy a hallgatóság felé. A mixer részében pedig a CUE gombra kattintva fogja a monitorra kidobni annak a decknek a hangját, amelyik deckhez közeli CUE-ra ráböktél. A PFL mix legyen 0-n, ekkor a monitoron csak a CUE-val megjelölt decket hallod, ha tekered fel a PFL mix-et, akkor a master outtal kevered, és az is kimegy a fülesre. A monitor volume értelemszerűen legyen feltekerve. Remélem érthető volt.

    Az audio beállításoknál ASIO-t célszerű használni a minél kisebb latency miatt (HWtől is függ, egy 20 msec már egész jó, a 4-2 msec pedig tökéletes).

    Ha a trackjeidet előre beat-grideled (mint Abletonban a warp), akkor nem tud elcsúszni egy szám sem. Ha vinyl rip, akkor lehet, hogy több beat-grid is kelleni fog. 4 decknél nem is lehet már másképp használni, csak beat-griddel, mert sztem a profik közül sem lennének sokan képesek arra, hogy 4 tracket/loopot szinkronban tartsanak.

  • c41r0^

    őstag

    válasz c41r0^ #103 üzenetére

    nos kipróbáltam a Traktor Pro-t, kicsit vegyesek az érzelmeim a 3.4-es Traktorhoz képest

    pozitív

    - több, jobbak, profibbak, szebb hangzásúak az effektek, jobban paraméterezhetőek, akár láncolhatóak is, 2 effektdoboz van, amibe akár 2*3 effektet is be lehet tölteni, ha a láncolt módot használja az ember, a mixeren pedig egy deckhez akár mind a 2 effektdobozt bekapcsolhatjuk, így összesen 6 effekt lehet élő egy deckre, vagy akár mindkettőre. ha láncolt módban van az effektdoboz, akkor az effektekhez egy gomb (on/off) és egy knob tartozik, de ügyesen megoldották, hogy ilyenkor az effekt legjellegzetesebb hangzását lehet az egy knobbal paraméterezni

    - az advanced effektdoboz esetén egy effektet lehet betölteni egy dobozba (de mint írtam, effektdobozból 2 van), és ahogy a T3-ban, itt is paraméterezni lehet őket 3 gomb+3 poti segítségével, így még több csavarható ki egy effektből, mint a láncolt módban

    - a mixer maradt ugyanaz (classic,p600, nuo és xone), de bekerült a mixer részbe egy lowpass és highpass egyben filter knob, ez tök jó újítás

    -loopok nagyon jók, talán a real-time automata (2 bars, 4 bars, stb.) loopok pontosabbak, mint T3.4ben, még ha nincs is be beatgrid-elve a track, az on-the-fly manuális loopok is pontosak

    negatív

    - a BCD-2000 midi vezérlőmet érinti a dolog, eddig T3-ban az effekt 4knob+4gombhoz deck focussal ki tudtam választani, hogy melyik decken akarom az effektet mahinálni, a Pro-ban én úgy látom eltűnt a deck focus funkció midimapnél és hotkeysnél. bár ahogy elnézem, ezt a programot a nagyobb midi-vezérlőkhöz tervezték igazán, ahol nem kell a deck focus-szal foglalkozni, mert sok a kezelőszerv (pl. Xone 3D, 4 sávos mixer és ami csak kell)

    - ők újításnak írják, szerintem visszalépés, hogy a waveform színeit nem lehet variálni és kicsit másképp is néz ki a hullámforma, nekem az előbbi átláthatóbb volt

    szóval annyira nem vágom magam hanyatt a Pro-tól, lehet, hogy még ismerkedek vele behatóbban, de a T3.4 nekem szimpatikusabb egyelőre (lehet, csak megszokás miatt...)

  • c41r0^

    őstag

    kipróbálta már vki a Traktor Pro-t (3.4 után, nem rég jött ki, nem a 4.0 nevet kapta)? sokkal több beépített effekt, átvariált GUI és mixer rész, meg a deckek sem maradtak érintetlenül :K

    megnéztem a NI weblapján a video-t, elég impresszív, ma ki is próbálom a programot :B

  • c41r0^

    őstag

    válasz #54715584 #101 üzenetére

    akkor állítsd át a programot, hogy ASIO driveren keresztül érje el a hangkarit, sztem máris elmúlik a problémád

  • c41r0^

    őstag

    válasz R #98 üzenetére

    igen, létezik, Native Instruments Traktor 3 Tutorial DVD néven, 2.7 GB a mérete és megtalálod, ha rákeresel ;)

  • c41r0^

    őstag

    válasz #54715584 #97 üzenetére

    analizálás:
    csak akkor analizál, ha a track deckbe töltése előtt nyomsz egy "async analyse"-t, ennek ideje a track hosszúságától és a proci sebességtől függ, nálam egy 9 perces trackkel kb. 10 mp alatt végez

    analizáláskor megpróbálja bemérni a BPM-et, és beméri a track hangerejét (hogy tudja azt autogainnel korrigálni, persze csak ha az autogain funkció be van kapcsolva)

    ha egyszer már analizáltál egy tracket, akkor ezt az információt elmenti és ha legközelebb nem az explorerből töltöd be a tracket, hanem a My collection-ből (ha jól emléxem), akkor már nem kell újra analizáltatni, mert az előző analizálás adatait visszatölti

    a deckek alatti, egész tracket érintő waveform-ot látnod kell az analizálás után (bár ha jól emléxem én úgy is látom, ha nem analizáltatok)

    ASIO:
    ASIO-s hangkártya nélkül ne várd, hogy stabil legyen a működése és legfőkébb azt ne, hogy gyorsan is fog reagálni a program. ugyanis ASIO nélkül szokott pattogni a hang és különböző anomáliák is lehetnek, ez ellen csak annyit tudsz tenni, hogy a latency-t növeled, ahogy írtam. meg fog szűnni a pattogás, de a program válaszideje is lelassul, mert ASIO nélkül az ilyen kommersz integrált szutykok (bocs) 80-120 ms körül érzik jól magukat.

    ASIO nélkül a processzor dolgozik és őrá vár a hangkártya, ezért simán lehetnek röccenések. Mindenképp javallott egy ASIO szabványt támogató hangkároly beszerzése, egy használt Audigy1 5K-ból megvan, ez a hangkari szint azért kell egy Traktor szintű programhoz. Az most tök8, hogy digitálisan vagy analógon küldöd ki a jelet, ennek semmi köze az ASIOhoz.

  • c41r0^

    őstag

    válasz c41r0^ #95 üzenetére

    ja azt elfelejtettem írni, hogy ASIO-t nem támogató kártyák esetében ilyen 60-80ms alá nem nagyon fogsz tudni menni, az alatt pattogni fog már a hang, de ASIO-t támogató kártyákkal sem nagyon érdemes 20ms alá menni, mert az is bőven elég már...most őszintén, az a 2 század mp nehogy már sokat jelentsen...

    egyébként úgy dolgozik a Traktor, hogy amint betöltötte a tracket a vinyóról, már a memóriából dolgozik, ha előtte analizáltatod a tracket, akkor a vinyóról olvas, procit is hazsnál, és közben meg tölti bele a memóriába a tracket...tehát a vinyó miatti akadás csak abban az esetben lehet, ha éppen analizál, vagy loadol egy tracket a deckbe, úgyhogy ez annyira nem vszínű

    sztem latency gondod lesz inkább, Virtual DJnél is pl. pattogó a hang, ha a latency túl szoros és nem bírja a hardver

    használj ASIO-t, ha tudsz!

  • c41r0^

    őstag

    válasz #54715584 #94 üzenetére

    nálam semmi ilyen hiba nincsen

    3 okot tudnék mondani, amire tippelek:

    1. kevés a RAM, és a vinyóról kéne a virtuális memóhoz nyúlnia az oprendszernek, ezért tölt a vinyó és megugrik a zene, vagy a vinyó lassú/régi/kevés cache-es, egyszerre kell olvasnia a két tracket+felvételt rögzítenie, vagy az UDMA nincs engedélyezve, vgay ha SATA, akkor a write-back-cache-t kikapcsolhatod, így nő a vinyó sebessége

    2. az ASIO latency (ha egyáltalán ASIO-ban van a hangkártyád) vagy a sima latency, ha a hangkároly nem támogatja az ASIO-t túl szorosra van állítva, vedd eggyel nagyobb értékre. sztem a 20ms még bőven jó, én is így használom, holott a Behringer BCD-2000-em 2ms-ot támogatna...de minek ennyire megterhelni az eszközöket...

    3. a proci nem elég neki...ha master-tempot (key pitch-et) használsz, annak 3 fajta minősége van (beállításokon belül megtalálod), állíts rajta (nekem a legjobb minőségen van, 3GHz E2180)

    nálam semmi röcc, megy minden, mint a karikacsapás, igaz Vista alatt nem műxik a cucc, mert nincs a BCD-2000-hez 64bites driver, ezért XP alatt Traktorozom

    szerk: 1. 3. ponthoz: ahogy így elnézem a géped, nem hinném, hogy ezek lennének az okok, elég sok ramod és gyors procid van

  • c41r0^

    őstag

    válasz Primary92 #91 üzenetére

    ötletek:
    Magában a hangkártya szoftverben állítottad 5.1-re, vagy a Win hangpultjában? a saját driverében kéne beállítani. nincs vmi stereo downmix bekapcsolva, ami ezt okozza? frissebb hangkártya drivert felpakolni? más tippet sajna nem tudok adni, mert nem ismerem az Aureon 5.1-et. Ahogy látom, ennek 3 ki és 2 bemenete van, de a bemenetek nem használhatóak kimenetként, így valóban max. 6 csatorna van kifelé.
    ASIO-t használsz gondolom (bár ennek nincs köze a kiosztható csatornákhoz).

    A 4 mono sávra: gondolom egy deck kimenete 1 mono sáv lenne, és sávonként lenne a keverődbe bekötve, mert gondolom 4 sávos a keverőd. Még nem hallottam 4 mono sávból felépülő zenét, de így "halltatlanban" nagyon középen és monoban fog szólni, ha a dobon kívüli 3 deck outját nem panorámázod. Sőt, ha a dob-loop eleve minden dobot tartalmaz (nem csak kick) akkor az is szegényes lesz. Egyébként erről mesélhetnél kicsit, hogy hogy szeretnéd használni a "4 sávból 1 tracket", mert érdekel :) Nekem ilyen szempontól "szerencsém" van, mert MIDI controllerrel kezelem a Traktort, és internal módban a 4 deck hangerejét akár tudom külön kezelni.

  • c41r0^

    őstag

    válasz Primary92 #88 üzenetére

    Szerintem azt nézd meg, hogy az oprendszer alatt 5.1-re van-e állítva a hangkártya, vagy legalábbis mind a 6 csatorna aktív-e, mert attól tartok most 2.0-ra van bekonfigolva. Lehet, hogy a VDJ a Win-es beállításokat kikerülve detektálja a hangkártyát, a Traktor pedig azt is nézi, hogy hány csatorna van engedélyezve a Win alatt.
    Mennie kéne, mert nem egy bughalmaz a Traktor.

    "A, B, C, D Deckekhez kéne 1-1 mono csatorna" - 4 mono sávból (loopok) fogsz összepakolni egy tracket?

  • c41r0^

    őstag

    válasz nofi #86 üzenetére

    nincs, a Traktor 3-mal csak egy hangkártyát tudsz haszálni

  • c41r0^

    őstag

    válasz George-T #84 üzenetére

    nem értem, hogy mit nem értesz

    ment privi=ment egy privát üzenet
    no warez=a PH! fórum alapelveiben benne van, hogy szoftverek illegális használatával/beszerzésével kapcsolatban nem szabad diskurálni

  • c41r0^

    őstag

    válasz #54715584 #74 üzenetére

    3.3as Traktorban, mert ezt használom:

    elvileg a MASTER palettán van egy GAIN gomb (a deckeknél csak gain potméter van manuális gainhez) , az az auto-gain, ha ez aktív (be van nyomva), akkor a betöltött track analizálása után a masteren futó trackhez szinkronozza a gaint...de nekem voltak olyan bugok vele, hogy pl. az A deck ment a masteren, a Bbe betöltöttem a tracket és nem a B gaintt állította Ahoz, hanem az At a Bhez :) ez érdekes tud lenni, mert akkor a masteren halkul/erősödik az előerősítés miatt a track :) én nem használom az auto-gaint, inkább a manualban leírtaknak megfelelően állítom be manuálisan a gaineket, minden trackenél (kb. 10-20 mp időt vesz el csak ez a procedúra)

    én minden automatizálás nélkül használom a programot (gain: waveform alapján+a channel hangerő (2*2 sávocska) segítségével - ahogy a manualban le van írva -, beatmatch: hallás alapján, mert a BPMet is szépen félre tudja mérni ha sok a kiállás a trackben, valamint manuális crossfader, stb.), egyedül a limiter van bekapcsolva a MASTER palettán (lehalkít, ha túl hangos lenne a masterre menő jel (pirosba megy), egy-két effektnél pedig ez gyakran előfordulhat)

  • c41r0^

    őstag

    válasz zs.tom #73 üzenetére

    ezt úgy tudod beállítani, hogy a monitorban belehallgatsz a trackbe, ami nem épp a masteren megy, ott kijelölöd a loop in-endet, majd mikor átkevered a számot és már az megy a masteren és elér a loop-in pontig, akkor a loop-in és loop-end között loopolni fog, majd a loop-outtal tudod elhagyni a loopot és tovább játsza a tracket

    azt hiszem meg lehet úgy is csinálni, hogy miközben megy a zene, közben állítod be a loop pontokat, de ahhoz ki kell igazodnod a track wave-formján...a loop set paletta erre van kitalálva, egy csomó mindent lehet vele csinálni, a lehetőségek tárháza szinte végtelen

  • c41r0^

    őstag

    válasz Taibi #69 üzenetére

    Így elsőre tipp: a Phones Volume fel van tekerve és a Phones Mix milyen állásban van?
    A mixeren a CUE gombot benyomva kéne hallanod azt a decket a phonesban, ahol bekapcsolod a CUE-t. A Phones mix is állítja/keveri az A ill. B deck kimenetét, szóval ez is lehet a hiba forrása, ha nem jó állásban van.

    Így működnie kéne: Kiosztod a csatornákat a sound setupban, Aba és Bbe betolsz egy-egy tracket, mind2t elindítod, a crossfadert A-felé húzod teljesen, így ez megy a masteren. B melletti részen a keverőn megnyomod a CUE gombot (ekkor megy a B deck outputja a phonesba), a phones volumet feltekered (ez a hangereje) és a phones mixet teljesen Bbe tekered. Ekkor A deck megy masteren, B deck pedig a phonesban.

    Egyébként 5.1re is nyugodtran teheted a hangkártyád, a lényeg, hogy úgy konfiguráld be a Traktort, hogy a master és a phones két külön csatin jöjjön ki (de ahogy írtad, sztem mennie kéne), pl. zöld és fekete.

  • c41r0^

    őstag

    válasz Aqva #67 üzenetére

    azt hiszem Vista alatt a Creative kártyái csak stereoban szólnak...valami ilyesmi rémlik régről...ha így van, akkor ezért tudsz csak 2 csatornát kiosztani a Traktornak...

  • c41r0^

    őstag

    Jelentem, vettem egy Behringer BCD-2000 DJ konzolt és a 2-3 órás netes kutakodásnak meglett az eredménye, mert Traktor 3.3al sikerült a jogwheelt is belőnöm, így minden funkciója működik (alapesetben ugyanis a Traktor nem kompatibilis a BCD-2000 jogjaival és a MIDI-mapet is manuálisan kell létrehozni)...szerencsére van egy nagyon jó és viszonylag egyszerű módszer hozzá (kell egy MIDI Yoke midivezérlő program, egy srác által fejlesztett JAVA-s program, ami tartalmazza a MIDI-mapet, és kell egy .tks fájl (bill. kiosztás a BCD-2000hez) no meg a konfigurálás minden indításnál és más semmi), így a jog használható pitch-bendként is és seek-ként is.

    Ha valakit érdekel, milyen egy BCD-2000-el Traktort használni, kérdezzen bátran. Egy fekete pontja van a cuccnak mindössze: a pitch-fader eléggé érzéketlen...Traktorban a fine-pitch-et +/-4%ra kell venni ahhoz, hogy egy kicsi csúsztatásnál 0.1% változzon a pitchen. Annyira szerencsére nem nagy érvágás, mert ha veszünk egy 135 BPMes tracket, 4% pitchcsel is ~130-140BPM-es tartományban lehet tartani a tracket, ami egy zenei stíluson belül összehozható és nincsenek nagyobb eltérések. Ha pedig igen, akkor az egérrel is lehet a pitch-faderen állítani, majd onnan már a konzolról belőni.

    A BCD-2000 hangkarija is teljesen jól szól, jó minőségű, stereo RCA master-out van rajta, én egy 5.1es hangfalrendszerrel használom, mert szerencsére adtak hozzá egy kis átalakítót (2rca->3* 3,5mm jack), nomeg egy AKG K-44 zárt fülessel (nem gyötröm a Sennheiser HD500 nyitott fülesemet a DJzéssel :) ).

    Maradtam a Traktornál, mert kis kiismerés után azt kell mondjam, hogy ez a legprofibb és legsokoldalúbb program valóban. Még a MixVibes DVS és a MixVibes Pro 6 rúghatna labdába, de ott a BCD-2000-el sajnos nem megoldható a jogwheel működése (MixVibes fórumon azért megosztották a MIDI mapet és működik is, de sajna valóban nincs jog...), a Virtual DJ meg bohóckodás szintnek elmegy, de másra nem alkalmas :)

    dióhéjban ennyi

  • c41r0^

    őstag

    válasz c41r0^ #63 üzenetére

    na tudtam egy órácskát rászánni a dolgokra, és mindent sikerült megoldani

    1. rájöttem, a "keverőn" lévő "CUE" gombot kell megnyomni ahhoz, hogy a monitor a decken aktív legyen, a PH mix csak a 2 decket mixeli össze a monitoron (a keverőn lévő CUE gomb a más programokban logikusabban elnevezett "PH" és "MONITOR" alternatívája ebben a programban, bár láttam, hogy néhány valódi keverőn is CUE gomb ez)

    jól is működik a hangkártya 5.1ben így már, wave1-2n a master (zöld és fekete csati), frontban pedig a monitor, azaz a füles (narancssárga), ami csak a bal oldalon hallható a fülesben (minden progiban ugyanilyen, szal ez a legjobb beállítás sztem)

    2. pitch bend is megvan, kicsit elbújt (kis nyilak) és nem találtam meg, meg van még rá egy alternatív mód egérrel is

    3. manual szerint a 4 emulált keverőből 3ban valóban csak low kill van, a Xoneban pedig nincs is kill...no nem baj, a BCD2000-n úgyis elér real-time több potit az ember, így nincs gáz, valamint MIDI-hez lehet high-mid-low killeket is rendelni, szóval jó lesz ez

    Szóval megvan minden, így már valóban ez a legjobb program a MixVibes mellett szgépes keverésre, már csak a változtatható skinek hiányoznak belőle és az állítható fix pitch bend (ugyanis ahogy nyomja az ember egyre jobban gyorsul/lassul a zene, nem lehet konstans pl. +/-1.5 pitch bendet hozzájuk rendelni)...már csak a BCD2000-t kell leboltolnom és happyness.

  • c41r0^

    őstag

    hi!

    Traktor 3.3ról lenne néhány kérdésem:

    Egy Audigy1-es hangkarim van, 4.1re állítottam és 5.1es hangfalam van (ez lényegtelen). A program ASIO módban 10ms-es latencyvel tökéletesen megy, nem pattog.

    Leteszteltem, hogy a hangkártya mely csatornája szól a kimeneteken a különböző álllásokban:

    kimenet --- 4.1 állásban--- 5.1 állásban
    fekete --- rear L/R (és rear center) --- rear L/R (és rear center)
    zöld --- front L/R --- front L/R
    narancs ---nincs ---front C/sub

    Tehát ha én pl. 4.1be állítom a hangkártyát, a monitort beállítom a rear L/R (5. és 6.) csatornákra és a feketébe dugom a fülest, valamint a masternek beállítom a front L/R-t (3. és 4.) és a zöldbe bedugom a hangfalaimat, akkor a masternek a hangfalon, a monitornak pedig a fülesben kéne szólnia. Tehát ahogy az 50. HSZben le van írva.

    A programban a monitort a PH vol. (a monitor hangereje, ezt egyértelműen standard hangosra kell venni) és a PH mix (ekkor a monitor jelet küldi ki a monitorra) potikkal lehet szabályozni, ha jól értettem a manualból. Azt is úgy értettem a manualból, hogy a monitorban a két decket hallom egyszerre, tehát nincs elszeparálva. Ez nekem furcsa volt eleve.

    Ekkor elkezdtem tesztelni. Betöltöttem az A és B deckbe számokat. Az At elindítom, crossfadert teljesen balra húzom. Bt is elindítom, értelemszerűen ebből semmit sem hallok. A crossfader működik, mert ha áthúzom, Bt is, majd csak Bt hallom, ez eddig OK. Most jön a monitor. Visszatolom a crossfadert az A-ba, majd kezdem felerősíteni a PH mixet, de furcsa módon nem a két deck egyvelegét hallom rajta, hanem ugyanazt, mint ami a masterre kimegy. Tehát így nem tudok belehallgatni a deck Bben lévő számba.

    kérdéseim:

    1. kérlek erősítsetek meg benne, hogy a monitornál nem lehet elszeparálni a két decket, mint más programban. azokban érdekes módon simán be tudtam állítani a hangkari multichannel módjában, hogy a monitorban csak azt a decket halljam, amelyiket akarom. Egyszerűen nem tudom összehozni, hogy a monitorban ne azt halljam, ami a masteren is kimegy, 4.1 ill. 5.1 állásban, már majdnem minden lehetséges variációt kipróbáltam.

    Eleve fura, hogy a deckeknél nincs Monitor vagy PH gomb, mint a MixVibesban vagy a VirtualDJben.

    2. nincs pitch bend. jobb programokban van jog-wheel, ami a pitch bend is tud lenni, vagy a pitchre jobklikkel rákattintva bendel fel/le olyan mértékben, hogy hová kattintunk, vagy van KÜLÖN pitch bend gomb (állítható értékkel)

    3. Kill gombok. Én csak mély killt látok. Ez hogy lehet?

    Eddig emiatt a hibák miatt egyszerűen használhatatlan a program számomra, és tartok tőle, hogy csak én nem tudok valamit. Mert sokan hazsnálják ezt és elég profinak tűnik.

    Eddig a MixVibes 6 DVS és a MixVibes Pro 5 ( 6ot nem tudtam megszerezni még...) vált be legjobban, ott érdekes módon működik 5.1 módban a program, a 2 rear és a 2 front a master és a center megy a fülesembe (bal oldalon mono) és tökéletesen működik, elszeparált módban.

    Nemsoká veszek egy Behringer BCD 2000-et, mert "komolyabban" szeretnék majd hobbyzni a dologgal.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés