Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz spleenszuru #4219 üzenetére

    Kissé elbaszarintva, de igen: az ellenség lesz nagyon kemény és egyre többen. ;]
    A lesből egylövéses bárki az megmarad, de amint fel lesznek riasztva..., mint a terminátorok: kilométerről sebészi pontosságú lövések és olyan ellenállással, hogy ihaj.
    A fegyvereket lehet fejleszteni, de ezek már inkább csak a járművek ellen lesznek érdemben bevetve, mert 1v1-ezni az ellenséggel nagyjából az öngyilkossággal fog felérni a tier előrehaladtával.
    Sz'al, marad a lopakodás, vagy a lázadó tömegek..., és az utakat messzire elkerülni, mert az UNIDAD-ék csoportosan fognak nyüzsögni azokon (is).
    Aztán, ha "lövöldözésre" vágyik az egyén, akkor visszavált a 30. szintre, ahol kissé reálisabban zajlik ez a tevékenység..., de tényleg csak kissé! ;]

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz spleenszuru #4217 üzenetére

    2x végigvittem...
    Sokszor nekiálltam, de a túl hosszú gyűjtögetés, majd utána, a már "kigyúrt" karakterrel való végeláthatatlan küldizgetés elveszi a kedvemet..., pár hónapra, aztán megint nekiállok, mer' jó... :K
    Tipikusan az az újkori ubi-játék, amiben a fő vonulat legfeljebb pár tíz órácska, de a mellékes, jóval hígabb élmény az ennek a többszöröse.

    A tier mód meg inkább egy félresikerült, inverz lövölde: a main lesz benne 1-2 lövéses, nem az ellenfelek! ;]

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz spleenszuru #4211 üzenetére

    Részemről a reptér kerítését járművel áttörve szoktam kezdeni a kitakarítást - csendesen - , mert ott is vannak felvehető dolgok.
    A repcsi elkötéséhez ki kell iktatni a bázis "alatt" (K-DK) lévő légvédelmet is.
    A legdélebbi bázisról a heli-vel "csak" végig kell menni a kanyonban és kész a küldetés.
    Az északin is hasonló lehet a helyzet, azt nem sokszor csináltam meg, mert tényleg macerás tud lenni a minden sarkon felállított rakétás egység.

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz spleenszuru #4200 üzenetére

    A tier szint indul 50-ről és visszafelé számol, ahogy gyűjlik benne az XP...
    Ha nem mod-dolja meg vmi az alapjátékot, akkor ott lvl 30-nál befejeződik a "normál mód" és át lehet lépni tier-be - oda-vissza, bármikor.
    Ha túl kemény a(z adott) tier (szint) - itt is vannak nehézségi fokozatok a szintek előrehaladtával, pedig má' nagyon nem kellenének bele... - , akkor vissza lehet térni a normál nehézségi szintek bármelyikéhez.

    "Remélem", a jövőben a paragon szintek és a hasonló ...-k bevezetéséről sem feledkezik meg az ubi... :W

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz spleenszuru #4195 üzenetére

    Maga a játék nem fog elvenni semmit sem, legfeljebb a játékos hagyhat el dolgokat a térképen - pl. fegyverkiegészítő, vagy skill-pont misszió - , ha akar.
    Családbarát és semmiképp sem kirekesztő a gém, így az arckép-gyűjtemény minden egyes tagjával módja lesz lepacsizni a main-nek, sőt, egyenesen kötelező is, ha a játékos kíváncsi a végkifejletre - la telenovela boliviana! ;]

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz spleenszuru #4189 üzenetére

    Két oldalt és szemből, a bejáraton keresztül is be lehet oda jutni.
    Ez a küldetés tud kemény is lenni, de néha tényleg csak lövölde az egész... - van, hogy többféleképpen állnak fel az őrök és őrjáratok egy-egy helyszínen, ha máskor jár arrafelé az ember.
    A lényeg, hogy a hátsóudvar a garázsokkal "tiszta" legyen, mert az érdemi tevékenységet ott kell elkövetni.
    ...és érdemes Dél-Nyugat felé, a "rámpán" át távozni, főként, ha már van egy félcolos-távcsöves a szatyorban, mer' onnan nyílik a "legszebb" kilátás...! ;]

    A tier-nek tényleg akkor van értelme, ha végignyomod és fejleszted a fegyvereidet, vagy a 2. váltás előtt megállsz - utóbbi még komolyabb őszülés nélkül vállalható szint - , ugyanis elmebeteg módon bekeményíthet a játék a végeláthatatlan UNIDAD-járőrökkel és a Terminátorrá átváltozó bandatagokkal.
    Gyakorlatilag legfeljebb 2, de inkább csak 1 lövéses lesz a main, ami a harcokat nagyon egysíkúvá teszi: szinte csak a lopakodás marad, mint egyetlen taktika.

    A fő-boss-t figyelmen kívül is hagyhatod, legfeljebb lemaradsz némi tartalomról.
    Ha elérkezik az idő, akkor a főküldetésszál úgyis el fog vezetni hozzá! :K

    ...de érdemes minden lehetőségre rápróbálni előtte! ;]

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz spleenszuru #4185 üzenetére

    Légterelő veszély!

    Emlékeim szerint 2x biztosan lehet találkozni a főgonosszal, de ha a telefonhívást is idevesszük, akkor 3x - ebből a jó befejezés a nem jó befejezés és újból neki kell rugaszkodni, ami után egy eléggé sokat sejtető videót lehet megnézni a soha el nem készült folytatás felvezetéseként: immár renegátként, akár a korábbi munkáltatónk ellen is...
    Amúgy a történet eléggé tanulságos lesz a végére - vannak benne előre sejthető elemek, ha nem rest a videókat/rádióüzeneteket végignézni az egyén - , megéri végigküzdeni - 1x bizonyosan.

    Ha végigjátszani nem is - még ha messze van egy AC-től a hossza - , de néhány karikát lenyomni benne pár havonta elő lehet venni -> nem egy rossz lövölde ez a játék (minden hibája ellenére sem). :K

    Ha már felújítási láztól égnek a kiadók, akkor a legelső részt (+2 DLC-t) is átrakhatnák egy fejlettebb motorra, bármilyen fapadosnak is tűnjék mára, mert sohasem volt a hangulattal gond benne és gyakran csak az óra ellen is újrapróbáltam a 10-15 perces küldetéseket.
    Mint régiség, akkor a Brigade: E5 és a folytatása a 7.62 is megérne egy misét a teljes körű ráncfelvarrásukra várva...

    Maguk a DLC-k mind-mind különálló sztorik és ízlés kérdése, hogy lesz-e rájuk kereslet: az egyik inkább egy bohózat, míg a másik meg egy sci-fi-re hajaz leginkább. A játékhoz nem kapcsolódnak, attól külön élő entitások.

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz spleenszuru #4176 üzenetére

    Ha a hozzátartozó áramelosztót kiiktatod, akkor megszűnik a drónzavarás és a légvédelem is - de az is lehet, hogy a (légi-)segélyhívás is. Ezt meg lehet tenni lopakodva - ketrec kinyit és lekapcsol - , vagy zajosan, felrobbantva (akár a lázadók aknavetősei által a távcsövön keresztül - aztán várni, míg elcsitulnak, ha csöndben kellemesebb a terület bejárása) - lehet, hogy a HTI is viszi, de erre most nem tenném oda a kis újjam.

    Konvojnál jó a hagyományos módszer is, ha van már HTI-d, vagy gránátvetőd: drónos felderítés, majd a 2 kamionos (és egy szabadon választott) SS, miközben dörög a HTI, vagy röpül a gránát...
    A lényeg, hogy minél rövidebb idő alatt meglegyen ez a játék előrehaladtával egyre unalmasabbá és ellenszenvesebbé váló "kötelező gyakorlat", mert így gyarapodik optimálisan a kassza, miközben veszik a kedv.

    Nem hinném, hogy fizetni kellene egy n+1. fegyverért, amihez hasonlóból Dunát lehetne rekeszteni..., nem annyira nehéz a játék, ha jó a terv és a szem-kéz kontaktus.

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz spleenszuru #4169 üzenetére

    "Írtátok itt az M4-et is, viszont ahhoz 5-ös nehézségű tartományba kéne mennem, ahhoz meg még nincs tököm."

    Nem nagy ügy begyűjteni: ha megvárod, hogy jó pozícióba sétáljon az a pár UNIDAD-os, aki védi, akkor akár Sync Shot nélkül is leszedhetőek és máris kézben van a kicsike.
    De, mintha lopakodással, ölés nélkül is elhozható lenne..., erre már nem emlékszem.
    Az R5-öt meg nem őrzi senki sem..., és nem sokkal távolabb ott figyel a V2 Kompenzátor is hozzá - meg a Digitális Scope (3x) (és egy V4 fogantyú) is, ahogy az az UNIDAD-os hulláktól felvehető fegyveren is van -> korai alapjátékban ez a legjobb és legolcsóbb "fejlesztés", amíg nem FT-ezik, vagy hal meg a játékos a kívánt komponensek beszerzéséig. ;)

    Mindig menjél addig túl a célpontodon, amíg legalább egy felkelőbázist nem fedezel fel a térképen a következő tartományban, hogy utána távolabbra is tudj fast trav.-elni, különben sokat kell majd "fölöslegesen" utazni.
    Igaz, egyre több helyen lesz majd légvédelem, de ezek azért kikerülhetőek szoktak lenni..., sokadszorra biztosan -> a "mókusruha" a skill-ek között található és ilyen esetben is hasznos tud lenni. ;)

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz spleenszuru #4157 üzenetére

    Lesz pár küldetés, ahova lopakodva nehezebb/sokkal lassabb bemenni és inkább a nyílt (elterelő) összecsapás a célravezetőbb - szintén csak szerintem.
    A játék megkönnyítése érdekében inkább ide-oda megyek a provinciák között és szedegetem a lázadó és a szereléket-fegyvert adó küldetéseket, így nagyobb lesz a taktikai mozgásszabadság és számomra élvezhetőbb is a játék.
    Egyszer tier-eztem egy tartományról tartományra járó karaktert és a "legjobb" fegyvere a 9mm-es SR3M volt, mert a többihez még több szerelék hiányzott, így azzal volt a leghatékonyabb. De beleuntam, mert túl egyhangú volt ez a felállás.

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz spleenszuru #4154 üzenetére

    Ezeknél vagy legéppuskázod a távoli ellenfeleket, vagy, mint ennél is a túl szűk/fedett terepen: a lázadókra és az embereidre bízod őket - utóbbit felejtettem ki a listából, mert skill-esen azért tudnak ők is rombolni.
    Tehát a két lázadó-csapatlétszámot növelő skill-t kell minél magasabbra tolni a hadnagyaik megfélemlítésével - ezek a "testőrök" és a main körül sertepeltélnek végig - és a rádiótornyok lekapcsolásával - ezek lehet egy pontra kiküldeni, mint rohamcsapat - , hogy minél többet és minél gyakrabban lehessen hívni őket - el tudnak akadni, ezért a küldetés aktiválása előtt érdemes behívni, mindkét csapatot.

    Ahogy láttam, skill-pontod van bőven, sz'al "csak" konvojokat kell fogdosni hozzájuk. A lázadólétszám növeléséhez meg a 2 megfelelő küldetést teljesíteni - a tornyoshoz a helikopter megléte legtöbbször alapkövetelmény.

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz spleenszuru #4151 üzenetére

    Ez speciel egy nehezebben megoldható példány - szerintem.

    Nagy általánosságban:
    - aknák az útra, ha van autós része (skill)
    - minél jobb járműrombolási képesség (skill), vagy HTI (heli)
    - minél képzettebb lázadók (skill)
    - minél több és gyorsabban újrahívható lázadó (megfelelő mellékküldik)
    - sose légy az első sorban, inkább hátulról támogass

    A szerintem könnyebbekből van annyi, hogy a 3. részlet is feloldódjon, akár teljesen. A többit nem szoktam babrálni, nem az achi-kért hajtok...

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz tibaimp #4142 üzenetére

    Az egy tLoU II szerű, már messze nem ugyanaz, mint az alapmű kategória, inkább egy félresikerült rókabőr, amit bottal sem...

    #4141macilaci78:
    Én a legelsőn és annak 2 kiegészítőjén nevelkedtem ('01-'02) - a legnehezebb fokozatokon. Szerintem jó alapot biztosított az efféle játékokhoz. Igaz, akkor még jóval fiatalabb voltam.

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz spleenszuru #4139 üzenetére

    A hadnagyvadászat lutri: van, hogy besétálsz és a tied, van, hogy akna kell az útra és egy hangos lövés, aminek a hallatán autóba ül és nálad "száll ki"...
    A nagyobb helyeket nem erőltetném, inkább az aktákban/laptopokban kutakodnék.

    A konvojok bizonyos időközönként jelennek meg újra a térképen, mindig fix helyen kezdve és uazt az útvonalat követve: ez 3-4 kirablásának az időkerete. ;]
    Nekem a 3 nem szokta kiadni, ezért kell a 4. is, hogy addigra biztos megjelenjenek az újabb jutalomfalatok az utakon.

    Anno volt, aki a játékot a két kezdő, alapfegyverrel végigvitte úgy, hogy a karakteren sem fejlesztett semmit sem - ezt én sem ajánlom, de ez bizonyíték rá, hogy nem kell a skill-ekre várni az akciózáshoz.
    Amúgy a játék minden egyes karakter-szintlépéssel erősödik: pl. egyre több sérülést bírnak a már riadóztatott ellenfelek és a járműveik, főként tier-ben egyre több az UNIDAD.

    A fegyverek negyede sem kellett volna a játékba, annyira nincs különbség köztük.
    - rövid csövű-V2 kompenzátoros SR25 az ugra-bugrához, halk-hosszú G28 a lopakodáshoz és (fejlesztett Desert Tech) HTI az "egylövésezéshez"
    - AK-12, 556xi, ACR, bármi, csak 50-es legyen a tára és valamelyik legyen kezesebbre gyártva a gyorsabb gránátozáshoz (pl. rövid csövű MK17)
    - MP7 a leghalkabb SMG, de a legtöbb csak a szerelékelhetőségében különbözik egymástól
    - Mk 249, vagy 48, minél pontosabbra szerelve, hogy minél kevesebbet ugráljon tüzeléskor
    - P12, vagy az 5.7 pisztoly, a lényeg a halkságuk legyen
    Nagyjából ennyi kell a boldogsághoz.

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz spleenszuru #4136 üzenetére

    Ha csak a skill-ek kellenek, akkor be kell járni a tartományokat és egy fehér felkiáltójel elérése után már láthatóak is, hogy hol találhatóak.
    A +1-esek általában könnyen megszerezhetőek, némelyikért csak oda kell menni és felvenni.
    Az aktiválásukhoz meg az 5000-es konvojokat kell tucatszám rabolni. Nálam a 4-es kör, amikor mire végzel az eleje újból megjelenik és rabolhatóvá válik - SSD-vel, mert HDD-vel "kissé" több idő telik el, mire az irányítást megkapjuk a karakter fölött:
    - San Matteo Bravo (a konvoj kísérőhelikopter nélküli)
    Itt általában mindig van egy helikopter, amivel el lehet menni balra/nyugatra a kereszteződéshez, aminek a déli oldalán van út a dombtetőre, ahonnan kényelmesen lehet lövöldözni.
    - Remanzo Bravo (a konvoj kísérőhelikopter nélküli)
    Drónt azonnal ki, majd délre futva - hegyormot megkerülve, hogy ne lássanak meg, ha félresikerül a dolog - megoldható a lövöldözés. Itt arra kell figyelni, hogy az UNIDAD-járőrök nehogy bekapcsolódjanak a buliba - előlük is érdemes nagyobbat kerülni, majd visszabaktatni: 5k loot, az kemény 5k loot. ;]
    - Koani Delta (északon, a Media Luna-i határhoz közel)
    Autóval az üzemtől - ahol a T5Xi távcső is található - nyugatra, míg helikopterrel az ez utáni bekötőút fölötti domboldalról drónozni és tenni, amit tenni kell - UNIDAD helikopter mindenképpen lesz, ez még elkerülhető, míg az esetleges autós őrjárataik már nem.
    Innen az eltöltött idő függvényében tovább a Lítiumbánya és a nagyobbik reptér közé - emitten drónzavaró üzemel, eléggé nagy hatósugárral - , vagy akár a Koani Bravo és a kisebbik reptér közé az úthoz, ahonnan egy füst alatt a következő konvojt is el lehet intézni.

    Melegen ajánlott a beavatkozásokhoz a HTI-variánsok egyikének és/vagy a gránátvető megléte, amúgy automata Sniper/50-es tárú karabély/géppuska/profi C4-kezelés sem hátrány a minél magasabb gépjármű-rombolási skill mellett.
    Értelemszerűen Tier-módban már fejlesztett fegyverekkel.
    Arra kell vigyázni, hogy az értékes kamiontól megfelelő távolságot tartsunk a tűzharc alatt, hogy a mögé elbújtak ne akarjanak gránátokat dobálni, mert ha ezen művelet közben elhaláloznak, akkor az élesített robbanóeszköz kigyújtja a teherautót és emiatt már csak a zsákmány fele lesz begyűjthető. Ill. a mi oldalunkról se legyen olyan találat, eszközhasználat, ami kárt tehet az értékes árúban.

    Ha szerencsés leosztást kap az egyén, akkor mindenből lesz neki, ha nem, akkor lesz, amiből pár száz k is összegyűlik, mire az utolsó anyagból meglesz a 10k.
    A konvojok rakományának begyűjtése és a gyilkolászás is hoz a konyhára XP-t, de a <20. szint után ez már lényegtelen, hiszen onnantól már nem lesz mit feloldani, hacsaknem a Tier-szintekre nem utazol.

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Ga3rieL #4006 üzenetére

    A gold-ban van +2 tartományhoz történet és küldetés - igazából csak 1,5 , ha a nehézséget nem számítjuk - , meg nagyjából egy géppuska az, ami "érdemi" többlet az alapjátékhoz képest - a géppuska is inkább csak azért, mert egyből kéznél van: hasonlóan jót/jobbat lehet a játékban (vagy a store-ból) is összerakni, idővel/utazásokkal (pénzért).
    Aztán, hogy ez megér-e +5-10k HUF-ot, azt neked kell eldöntened...

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Triathlete #3988 üzenetére

    A legnagyobb gond az, hogy ebben a "játékban" minden a grafikára lett ellőve és semmi erőforrás nem maradt az AI-ra (sem ellenség, sem baráti oldalon) és a nehézségi szintek növelésével ez már egyre komolyan rombolja a játékélményt.

    Eleve, ha tüzet kap a vezér, akkor vége a "csöndnek" és akit látnak, lőniük kéne a társaknak, de ezt sem teszik..., miközben van, hogy tüzet nyitnak, kiadott parancs nélkül! :W

    Vhol a 2. és a 3. fokozat között érezném - számomra - elfogadható lövöldének, ahol azért még nem terminátorok a drogkatonák, nem egyből lőnek fejbe a tábor túlvégéből és a halhatatlanokból álló UNIDAD sem legyőzhetetlen ellenfél még.
    De így csak addig tart a játék, amíg lopakodni tudsz és nem hibázol lövést. Amint ezek egyike nem teljesül lehet futni és reménykedni, hogy elcsitulnak a kedélyek, mielőtt megtalálnának.
    ...és ez a két elem ismétlődik végig a "játékban": lősz, amíg tudsz és futsz, ha hibáztál.

    Ennek ellenére a napi kikapcsolódást, "levezetést" el tudja érni, ha nincsenek nagy elvárásaink az első 2 fokozatban...

    A radar- és jelölésnélküliség nálam gyorsított a játékmeneten: csak a célra koncentráltam és nem akartam az egész bázist kiirtani, minden bizbaszt megkeresni, "bejelölni". Némiképp növelte a nehézséget, de ez megszokható és ettől még "érdekes" maradt a játékmenet.

    A tier szintezés már csak a megszállottaknak ajánlható, pláne az első két "szint" után (35.-től mindenképp extragenya lesz a játék), ahol már az UNIDAD egyre inkább állandó résztvevővé válik, szinte bármelyik küldetésben és a legutolsó ellenség is a legjobb terminátor szériából származik. Sajnos, itt meg a konvojrablások kötelezővé válása a kiolthatatlan nyersanyagigény miatt - a fegyver szintezéshez - az, ami végképp eltaszítja magától a játékosokat: akár napokig sem képes az a típusú rakomány jönni, amire már nagyon nagy szükség lenne.

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz pootzdorjah #3929 üzenetére

    Nehézségi szinttel nő az arányuk is, így tier one-ban sem kell előrerohanni, ha nem akar belőlük uannyit látni az ember az utakon, mint lázadókból.
    Sajnos, ők is beletartoznak a játék még megoldandó "hibáiba" - túl sűrűn lakott "Bolívia".

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Morpheus89 #3761 üzenetére

    Igen, ez a normális, mert az utolsót majd a hozzá tartozó küldetésből fogod megkapni, ahogy az pár "boss-nál" is előferdül (pl. El Pozolero).

  • Kotomicuki

    senior tag

    Az az érzés megfizethetetlen, amikor észreveszed az álló konvojt, becserkészed a sofőrt, előveszed kedvenc mesterlövészpuskádat (nem a "halálcsillagot"), célzol és lősz...
    ...majd rádöbbensz, hogy a hangtompító fönnmaradt, miközben a kamionon fémrácsos szélvédő volt!
    ...és így az egész vadászat hibavaló volt, mert a konvoj elszelelt, mivel a hangtompítóval csak a sima ablaküveget lehet átütni, pedig anélkül a vasbeton falat is vinné a puska... :W

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz flash- #3615 üzenetére

    Ez játékos- és nehézségi szint és hud-beállítás függő dolog!

    Ahogy azt k-adi is írta: a sync shot mindig jól jön, mert piszok erős tud lenni néhány szituációban, de uú piszok használhatatlan is párnál - ettől függetlenül a "kell" kategória.
    Ehhez hasonlóan a fontosak a fegyverrel kapcsolatos fejlesztések is.

    Könnyebb szinteken nem kell annyira forszírozni a fizikai kondicionálását a karakternek, vagy a járművének, mert ritkábban lőnek rá és azt sem olyan pontosan, mint "följebb".
    Nehezebb szinteken a lopakodási képességek is lényegesebbek.

    Ha minden jelölést mutat a minimap, akkor a drónra és a felderítésre sokat kell költeni, hogy ki is lehessen használni azt.
    Míg a minimap és a jelölések elhagyásával - amolyan FPS-é átalakítva a játékmenetet a "taktikusról" (azaz: kísérők és lázadók előre-ről!) - legfeljebb a konvoj-vadászathoz kell majd csak a drón, a többihez elég a távcső is (de ez sem fontos -> a fegyveren úgyis van egy).

    A szinteken egyre följebb lépve keményednek be az ellenfelek és kényszerül a játékos taktikát váltani (pl. konvojvadászatból az üldözéses részek végleg kiesnek és csak a drónos/(gránátos)/mesterlövészes marad meg) és egyre inkább a lopakodás felé elvinni azt.

    Érdemes figyelembe venni az adott fejlesztési csoport végén kapható "jutalom" adta előnyöket is: pl. a regeneráció nagyon hasznos tud lenni, így ennek megszerzéséhez igazítani a fejlesztéseket.

    Egyébként, nem egy olyan nehézségű a játék (a magasabb nehézségi szinteket kivéve), hogy nagyon mellé lehessen nyúlni a fejlesztésekkel: meg kell tanulni/ismerni a játékmechanikát (ellenségek viselkedési formái - nagyjából: Unidad-ot messzire elkerülni, míg a sbc addig hív erősítést, amíg a területen lévő eredeti emberanyagból egy is él -> a menekülő "tiszteket" mindig le/el kell kapni) és onnantól lehet élvezni a táj szépségeit... :K

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Dtomka #3512 üzenetére

    Shift - gáz
    CTRL - fék
    W - föl
    S - le
    A - bal döntés és kanyar
    D - jobb döntés és kanyar

    Részemről kihagyom a repülősdit, mert alig irányítható és én nem fogok vacakolni vele.
    Sokadszorra összejön, ami a küldetések miatt kell és kész - itt jó, hogy lassú, mert nem törik olyan hamar és mindegy, hogy hol ér földet, pár 100 méteres körzetben (a gerilla-missziók "reptereire" - igen, azokra az 50 méteresekre, aminek a felébe mindig belóg vmi - nem vagyok hajlandó próbálkozni, azok eleve IM-ök).

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz k-adi #3436 üzenetére

    De ezen miért kell csodálkozni, ha olyan evidens dolgokat sem automatizáltak, mint amikor a vezér tüzet kap, akkor azt a társak egyből viszonozzák és ne kelljen az újraélesztés nyújtotta sebezhetetlenséget megvárni ehhez - mármint: a tűzparancs kiadásához?! :U
    Volna még itt bőven reszelni való... :O

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Bad Pritt #3401 üzenetére

    Hát, ha van társaság, akkor is inkább a kampányrészét játszanám velük: ahhoz nem kell annyi skill és így élvezhető mindenki számára.
    A PvP részéért nem venném meg a játékot - szigorúan akcióban, mer' még annyit sem biztos, hogy ér, pláne most, hogy kezdik hanyagolni már a hibajavításokat is -, de próbáld ki az ingyenes hétvégén és megláthatod magad is!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz VincentVG #3379 üzenetére

    Sajnos, nem sokat, mert még mindig tele van hibákkal, amik nagyon idegesítőek. Lásd az előttem szólókat!
    A fegyverek "értékei" még minidig messze állnak a játékbeli "valóságtól" és egymáshoz sincs túl sok közük.

    A lvl 30 túl kevés volt, a tier one meg túl sok és közte nincs tartalom, ha egyszer elfogytak a küldetések, így egyre laposodik a játékélmény. Legalább 30 konvojt elfogni egy fegyver lvl 30-á tételéhez, ami uú szart sem ér, mer' az MI mindent lát, mindig eltalál és a kilométeren belüliek mind egy agyközpontot használnak aminek csak a játékoskarakter a célpont, annak észlelése után...

    A társak meg...
    Mint a terminátor, úgy lőnek 400 méterre a hegyen át is, míg egy ablaküveg már "megállítja" őket, de semmi másra nem alkalmazhatóak - ahogy előttem is írták: egy foglyot nem tudnak feltartóztatni, önállóan nem viszonoznák a tüzet, mindig, mindenben parancsra várnak, amit előre nem lehet kiadni nekik, vagy azokat göngyölni, hogy haladjon is az akció.

    Az alapkoncepció nem volna rossz, de a megvalósítása a siralmashoz közelít - sajnos, a mai játékok már mind ilyenek... :(

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz scyllafren #3366 üzenetére

    Ill. ha lőszeres láda mellett vagy, akkor belenyúlsz: ez leginkább a hosszú és/vagy gyakori újratöltést igénylő fegyvereknél tud időt spórolni (pl. HTI-k, géppuskák).

  • Kotomicuki

    senior tag

    Mióta a horvát srác videóin okosítom magam, már jobban mennek a dolgok: a lvl 30 MK 17-el megbarátkoztam, tettem lépéseket a pontosság irányába, levettem róla a hangtompítót és szépen tudok vele nyomulni (amíg nem vétek taktikai hibát) - a kezesség felé tett bármely fejlesztés csak ront rajta -> el kell tudni fogadni, hogy kissé nehézkes, így némi távolságtartás kell neki, amit helyezkedéssel meg lehet oldalni, utána már semmi gond nincs vele (D.T. HTI/MSR/G28 távolra, ahova kevés a 4x-es ACOG, ill. a nekik való szituációkra; az MP7 meg közelre, ahova a fürgeség-csöndesség kell).
    Tényleg annyi a lényeg, hogy ne lássanak meg, hullát sem, ill. akik meghallottak, azok minél előbb elhulljanak - a lehetőségekhez képest - és mindig fedezékből, lehetőleg magassági fölénnyel párosítva operálni. Ehhez meg a pontos, "megelőző" felderítés elengedhetetlen. Az unidad-dal meg nem érdemes kötekedni: el kell futni, aztán visszatérni, ha már lecsitultak, így azért kezelhetőek, valamennyire - de, ha van egy pontos kéz, kezdetben a G28-on és nem kevés türelem, akkor egész bázisaik "néptelenedhetnek el"...

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz s4hu|SyD^ #3348 üzenetére

    De, ha már ennyire merjük feszegetni a dolgokat, akkor eljuthatunk addig is, hogy minden/bármely lövölde halál unalmas, hiszen csak azt az egyfélét kell benne végig csinálni... :U
    ...és csak a "mellékes" körítésben különböznek, ami vagy ad némi hangulatot nekik, vagy nem!

    Ha hibamentesítenék, (meg reszelnének egy "kicsit" az MI-n,) akkor ez sem volna oly rossz! :K

  • Kotomicuki

    senior tag

    Tier 20-ként terítettem le a SBC-főnököt úgy, hogy minden egyes addigi embert kiiktattam, ezek összes küldetését megcsináltam és az összes KS-darabot összegyűjtöttem - 27 "fölösleges" skill-pont maradt a karakterlapon az összes skill megszerzése után.
    Ez alapján több hangsúlyt fektetnék a következő végigjátszásban ( ;] ) a konvojok elfogására a korai szakaszban, amikor még autóról is lehet ellenük, ill. a kísérők ellen kezdeni vmit - a kézzel szedhető alapanyagokat is kutattam (sniper puskán jó távcső és ebbe bele-bele nézni: egész jó "felderítő" eszköz) és gyűjtöttem, de az alapanyaghiány szinte végigkísért így is.
    A HTI, majd a D. T. HTI megléte jelentős taktikai előnyt tud nyújtani, ahogy az MSR-é is - előbbi rombol, utóbbi "(kikapcsol és) megállít". A többi fegyver, vagy azok alkatrészei mellékesek, ha megvan az unidad-os RPK-74, amit a járművek és a tömeg ellen lehet jól használni - nemcsak a játék legelején.

    Innentől eléggé egyhangú a "fejlődés": a fegyverfejlesztésekhez rengeteg konvojt kell elfogni - a remanzó-i "telephely" (ahol akár egyből lehet/kell fölküldeni a drónt a konvojért - csak egy 3-as útkereszteződésben fekszik...) és az észak-keleti koani bázis (itt föl a hegyre, a kis csoport legyakása után az s-kanyar "előtt" kiütni a konvojt, becserkészni, majd száguldani a sósivtagba a közeledő másikért) felváltva - , ami csak akkor ér vmit, ha azok nem sérülnek meg - így viszont nagyobb a valószínűsége, hogy az unidad is betalál, ami akár az egész addig elért részeredményt is tönkreteheti, mert tovább tart egyesével levadászni a kartelltagokat, mint fölrobbantani őket a járművükkel együtt.
    Arra kell vigyázni, hogy ne lássanak meg az ellenfelek, mer' amíg másokkal foglalkoznak, addig van csak lehetőség őket leszedegetni: ha már megláttak, akkor csak a main-re mennek, mindenáron - a többiek pedig eléggé harmatosak ellenük, ha meg a lázadókat is behívom, akkor az arra tévedő unidad is biztosan be fog szállni a buliba.

    Azér', nem olyan rossz az a lvl 20-as MK 17 (behajtott válltámasz, PK-AS irányzék, 30-as tár, V4 markolat, 3D lézer, hosszú cső és V2 kompenzátor) 100-250 méter között: lesből 4-5 egyént is "lazán" le lehet vele teríteni, egy tárral... :K

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz s4hu|SyD^ #3341 üzenetére

    [irónia on]
    A wildlands-be azért nem kellenek ezek az idejétmúlt dolgok, mert itt 0 reakcióidővel, lézer pontossággal és kaptárközösségi tudattal harcolnak a legkisebb ellenségek is, ha a karakteredet engaged állapotba teszi a script, így amúgy se lenne időd ezeket szemlélni és ezeken elmélkedni, különösen akkor, ha már meg is látták, mert onnantól csak rá fókuszálnak...
    [irónia off]

    A stalker-hez tudnám hasonlítani a wildlands-et (no, a hangulatban azért jócskán lemaradva attól): az adott korban a meglévő vasakon próbálják meg a legtöbbet kifacsarni magukból, hogy addig nem látott szintű játékot tegyenek le az asztalra - jó, az ubi itt túl lett dicsérve, nem is kicsit. Mindkettőnek megvoltak/-vannak a hibái, amit vagy tudtak javítani, vagy nem (akarnak, leginkább anyagi okokból).
    Igaz, hogy a stalker-en több évig és 3 részen át reszeltek, mire a motorjában már elfogadható ( ;] ) szintre tudták csökkenteni a nagy terekből (az adott kor programozási- és hardverszintjéhez mérten) adódó akadásokat. Ezt az ubi majd talán a következő részre megoldja - vagy nem - , ahogy a többi hibát sem valószínű, hogy ebben a részben fogja kikezelni (pl. harcrendszer, animáció - ahol le kellett egyszerűsíteni dolgokat/mindent, csakhogy beleférjen a középkategóriás gépigénybe (az optimalizáció "esetleges" hiánya mellett is) a játék, ahol a táj látványvilágán van a hangsúly), mert ahhoz mindent át kéne írnia és újra összefésülni.

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz macy #3320 üzenetére

    Dehogynem, a G28 csendesebb a legtöbb AR-nél és miért ne használnám ki a jobb távcsövét, akár felderítésre is?!
    Nem fogom a lövedékesést számolgatni és kockáztatni a fölösleges melléket, ha pontlövéssel is megoldható a dolog, kicsit közelebbről... :K

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Kotomicuki #3317 üzenetére

    Javítások:
    - az SCR az ACR szeretett volna lenni
    - az AK-47 lőtávban jobb az SR3M-nél, hiszen a sebzésük azonos
    - a va-l az meg -val
    stb.

    Amúgy, ahogy edződik az egyén a játékhoz, úgy lesz az egyre lazább, minden szemétsége ellenére is: most már egy 10-12 fős unidad bázist szinte menetből tolok le, ha nincs ott külön teendő, míg eddig azért több nekifutás is elkelhetett ehhez. Valamint, kerülöm az út felőli oldalakat, vagy azok közelségét, mert rendszeresen jönnek a kartell hadnagyai és az unidad járőrkocsijai a script miatt, akár félpercenként váltva egymást...

    ...és nekem is volt odateleportálós unidad katonám - kilőttem 2x2 kartellest és addigra egy előzőleg kilőtt helyén megjelent egy unidad katona - és az út szélén "telephelyem" is - utóbbi nem volt ott amikor arra mentem, kilőttem 3 kartelltagot egy ui "megállóban", majd azonnal fordultam is vissza, mer' rossz irányba mentem, de visszafelé már ott strázsáltak, pedig egy perce még üres volt az a placc...

  • Kotomicuki

    senior tag

    Most, hogy minden AR és minden alkatrész meglett, nézelődtem, hogy miből lehetne a legkezesebb gránátvetőt előállítani, ill. melyik volna legalkalmasabb lopakodásra (fél sniper - fél SMG).
    Minden AR-en a normál válltámasz, leghosszabb cső, V4 előmarkolat, egyeslövés/3 sorozat - ha volt ilyen opció: lopakodni lesz nem kitárazni - , 3D-lézer és hangtompító volt fölrakva.
    Nem elfelejtve, hogy a pontosság a "távolsággal" együtt értendő/értelmezhető és a sebzésen a tier one módban lehet még javítani, miközben az átütés "valódi" értéke kérdéses.

    A 2. legcsöndesebbek az L85A2 - a legpontosabb és legtávolabb lövő a 3-ból - , az AUG A3 - legkezesebb a 3-ból, az L85-el szemben jobb DMG, Pen' és ROF - , valamint az ACR - az L85-el szemben a kettő kivételével mindenben, míg az osztrákkal szemben ROF és Pen' előnye van - , voltak.
    Ha behajtottam az ACR válltámaszát, akkor az AUG lett a pontosabb, de az ACR lett a kezesebb!

    A legcsöndesebbek kategóriájába szintén 3 AR került: 805 Bren A2 - legpontosabb és legmesszebb lő mind3 közül; az R5-el szemben ROF előnye van - , az R5 RGP - legnagyobbat sebzi a hármasból; a Bren ellenében kezesebb, az M4A1-nél pontosabb - és az M4A1 - ROF bajnok a 3-ból, a Brennél kezesebb - leledzik.

    A két csoportból a Bren és az ACR volt válltámaszban rövidíthető, így ezt a kettőt eresztettem a végén össze a gránátvetős összehasonlításhoz, amiben a Bren pontosabb és csöndesebb volt, míg az ACR kezesebb és nagyobb volt a sebzése és a ROF-ja is.
    Végeztem még egy összehasonlítást az AUG és az SCR között, amiben V2-es kompenzátor volt mindegyiken (hogy a legrövidebb cső mellett, ebben már nem vok biztos, sry) és az ACR-en a behajlított válltámasz: az osztrák pontosabb volt egy kicsivel, míg az ACR kezesebb és az átütésben és a ROF-ban is jobb.

    Végül úgy határoztam, hogy az ACR-ből csinálok gránátvetős kézi készüléket a konvojok ellen, ahol lényegében csak a kezesség számít az újratöltések gyorsítása érdekében.
    Az M4A1 lesz a "lopakodóm", míg az AK-12 a gránátvetős "ereszd el a hajamat" a V2 kompenzátorral - lényegében: az "útcsinálóm" a meneküléshez! :)

    Indoklás:
    A mesterlövészpuskákkal 275-ig, az AR-ekkel 225-ig vagyok hajlandó lőni - de inkább közelebb megyek 50 méterrel: az a biztos - , mert ekkor még be lehet lőni a "lyukon" a lövedékesés mellett is, így szükséges a legcsöndesebb fegyverek használata - amíg nincs az ember "engaged állapotban", addig édes mindegy, hogy
    mekkora a fegyver sebzése: egy lövés is ölni fog. 125-150 métertől meg már az SMG-k is használhatóak, amik sokkal csöndesebbek az AR-eknél, így kisebb kockázati tényezőt jelent a használatuk.
    Mivel a "tömegharcászatot" kerülni igyekszem, különösen az unidad ellenében, ezért, igazán az AR-ek nálam mellőzve vannak: a csöndesített G28-at 50-60 méterről sem veszik észre, ezen a távon belül meg az MP7 (csöndesebb a P90-nél) és az 5.7 USG van használatban...

    Egyébként, sebzésben az MK 17 után szintén 3 AR van egy csoportban: az SR3M - a legkezesebb és a legjobb ROF-fal bír mind3 közül, az AK-47-nél még pontosabb is(!) - , az 556xi - ami az SR3M-nél jobb "távolsággal", csöndességgel és átütéssel bír, míg az AK-47-el azonos ROF mellett mindenben jobb annál (aztán, hogy a valóságban ennek pont az ellenkezőjét figyelték meg...) - , valamint az AK-47 szerepel, ami csak az SR3M ellenében tud előnyt felmutatni a sebzésben, csöndességben és átütésben (amúgy, azok szerint az egyik legjobb, általános célú AR, akik nem szeretnek "lopakodni", hanem inkább gyorsan cselekednek, kihasználva a játékmotor nyújtotta lehetőségeket: amíg le tudod teríteni az összes, zajt észlelő ellenfeleket, addig azok nem tudnak rólad - annyira - és ennek kell a legkevesebb lőszer (az MK 17 után) az ölésekhez, engaged állapotban).

    Összehasonlítottam az 556xi-t, mint papíron a legjobbat a nála is "jobb" MK 17-el:
    Az MK 17 normál csővel és behajlított válltámasszal sebzésben, pontosságban és "távolságban" volt a jobb, míg az 556xi a ROF, csöndesség és átütés tekintetében.
    Ha az MK 17-re fölraktam a rövid csövet, akkor azonos pontosság mellet már kezesebb volt a belga és még mindig messzebb vitt egy kicsit, míg a svájci a ROF és zajcsillapításban volt érezhetően jobb, de a sebzésben és átütésben is beelőzött egy hangyaf******va-l.
    A hosszú csövű MK 17-et leginkább az MK14-nél nagyobb lőszer kapacitású, sorozatlövő, ("lopakodó") mesterlövészpuskaként lehetne kategorizálni: az ugra-bugrához, rövid távon már nehézkesen lassú, hogy "jó" AR lehessen belőle.

  • Kotomicuki

    senior tag

    Na, megtaláltam az MSR felhasználási területét: ha olyan célpontot szeretnék elkapni, aki élve kell, de egy járműben utazik, akkor ezzel kell egyet lőni arra -> ez a puska nem robbantja föl, mint a HTI-k, csak végérvényesen kiüti az autót és az abból kiszálló elkapható, vagy további gépek lőhetők ki alóla, szintén egy-egy lökettel. Mindezt tier one módban, sebzésfejlesztés nélkül (tier 24).
    "Természetesen", alkalmazható "hagyományos" mesterlövészpuskaként is..., csak kicsit lassú a mellék "korrigálásához", így piszok biztos kezet igényel ilyenkor az ilyesmik elkerülése érdekében! ;]

    Így már 3 mesterlövészpuska van használatba nálam:
    - G28 a lopakodásokhoz (legcsendesebb), már lvl 15, de eltudnék még képzeli némi erőt neki a mellék utánra
    - D. T. HTI a járműromboláshoz (ebbe a helikopterek is beletartoznak), lvl 10: még jól működik
    - MSR az elfogandó célpont járművetlenítésére, az abból való kiugrasztására

    Természetesen, konvoj ellen is nagyon jó: nem robbannak föl a kocsik és így egymást sem robbantják be.

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz gabo91 #3312 üzenetére

    Nagyon ritkán láttam feltűnni a jobb sarokban vmi skip-et - talán a backspace volt, de ebben nem vok biztos - , de azt is már csak az utolsó felélesztés előtt, tehát sokat nem ér az sem. Tényleg kéne egy dedikált gomb, ha feltűnik - azaz oda spawn-ol - az unidad, vagy annyira kevesek a társak, hogy csak a main-t találják meg az ellenfelek.

    Tier one módban 50 szinten keresztül - "visszafelé", tehát a tier 1 lesz a "legnagyobb" szint a játékban - fejlődhet még a karakter a 30 után, ezenkívül egyre növekvő bónuszokat kap az XP-re és a nyersanyag-begyűjtésre (a szétlőtt kamion többet hoz tier 30 után, mint az alapértéke volt).
    A fegyverek értékei egyre csökkennek, de a sebzésüket 30 szinten keresztül lehet növelni, függetlenül a tier-szint állásától: az 1. szint 2k-2k nyersanyag - mind a 4-ből - , a 2. szint 2,1k-2,1k, a 3. 2,2k-2,2k és így tovább. Tehát egy fegyver maximális sebzéséhez majd 105k nyersanyagra lesz szükség, mind a 4 fajtából, amit a megemelt begyűjtési kvótával sem kis idő összelapátolni.
    Ez a mód kikapcsolható és bekapcsolható, tetszés szerint, azaz, kikapcsolod, megcsinálod az amúgy kőkeményen szopató küldit, legkönnyebb fokozaton, majd a nyereményfelvétel előtt visszaváltasz tier one-ba és már kapod is az emelt XP-t... (Tudom, hogy ez "csalás", de amilyen szemét módon, a semmiből ráhányja az ellenfeleket a játékosra ez a "játék", miközben 5x túlerőben sem tudnak mit kezdeni az ellenféllel a "mieink"...)
    Ja, amíg lopakodsz, addig bármilyen csekély sebzésű fegyver is öl - kritikus találat. A sebzésnövelést azokra a fegyverekre kellene költeni, elsősorban, amikkel már a "buli" megkezdése után operál az ember, amikor hirtelen kapnak egy nem kicsi HP-boost-ot az ellenfelek, lásd: (#3310) - plusz a Desert HTI, mert egy szint után már annak is 2 lövés kéne egy járműhöz...

    Az EMP-s drón "megbénítja" a konvoj járműveit, de előtte felderítés, a kamion 2 utasát és a helikopter pilótáját bejelölni "szinkshot"-tal és mehet az álló járművekbe a tápolt Desert HTI lövés, vagy a gránát a cső alól.
    Ha nincs civil/lázadó/egyéb jármű, ami a robbanásokat közvetítse, akkor - általában - megúszható a kamion felrobbanása és a teljes "nyeremény" elhozható.

    A nálam csak a nagyobbik heli ugrál, de, ha leszorítom a földre, akkor néha az sem.

    Lázadót nem szabad addig kiereszteni a ketrecből, amíg lopakodsz, csak azután, miután már lebuktál, vagy elhagyni készülsz a terepet, így nem jönnek be a képbe hívatlanul. Ha kiszabadítasz, akár csak egyet is, akkor az azonnal harcba keveredik az ott lévő ellenségekkel és elkezdődhet a beözönlésük is - ez a hívatlan "segítség" tényleg csak arra jó, hogy felriasszák az ellenfeleket, ill. jöhessen azok erősítése, végtelenül...
    Amíg nem adok nekik parancsot, addig nagyon ritkán szálnak szembe az ellenséggel önállóan - ehhez leginkább az kell, hogy az unidad odateleportáljon/megjelenjen a színen - , inkább csak állnak és várnak az autóikon, vagy azok mellett, ha be is tévedtek a területre.

  • Kotomicuki

    senior tag

    A skac videóiból úgy tűnik, hogy a gyakorlatban nagyon nem úgy működnek a dolgok, ahogy az a játékban szereplő adatlapokon van!

    Pl. az 556xi parádés átütése (ami, ezek szerint, CSAK a falakon keresztül érvényesül és még a járművekre sem biztos, hogy hat!) és sebzése ellenére 1-2 lövedékkel több kell neki 1-1 öléshez, ha már "engaged" státuszban vagyunk, mint a nála, papíron gyengébb AR-ekkel! :Y

    Igazán vehetné az ubi a fáradságot és részletesen levezethetné ezen dolgokat is, mer' sokat segítene a játékához való idomulásban!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz s4hu|SyD^ #3305 üzenetére

    Légvédelem, ugyan már...
    Elkocogtam a P90-ért és ott tapasztaltam, hogy piszok szolid a helikoptertolvajlás, így, gondoltam, kipróbálom a repcsit is.
    A felszállásnál a jobb szárnnyal legyalultam vmi lámpatartó vasat, mer' azt annyira a kifutóhoz kell tenni, a másik oldalon meg szikla, így arra sem tudtam kerülni, de felszálltam, csak kicsit nagyobb füstöt eregetve.
    A leszállás most nagyon jól kijött - az a 10-ből 1x most volt - , a pálya is nyílt mezőn van, így le is tettem a gépet a pontra...
    "Természetesen", mivel nagy a mező, ezért az apró kifutó szélére kell telepíteni itt is a megvilágítást, amit szintén a jobb szárnnyal koccoltam - másik oldalon megin' vmi akadály, hogy arra se lehessen kitérni... - és ezért(!!!) összetört a gép, pont a kijelölt ponton!
    "Boldog" voltam...

    A P90, egyébiránt, az egyik legjobb géppisztoly: a legnagyobb átütéssel bír a kategóriájában, miközben alig hangosabb az MP7-nél, ami így a 2. helyre csúszott vissza nálam - tier one-ban a sebzést nem kell nézni, csak legyen legalább 100-100k-d, minden alapanyagból..., /fegyver!

    Apropó, hangosság: a sevenfive-al elnémítok egy minigun mögött állót, erre fölugranak az egy háznyira lévő épületben a "gyerekek", mer' észlelték a zajt - hacsak a hálón nem láttak át!
    Pedig az a pisztoly szintén a legcsendesebbek közé tartozik..., de tier one-ban minden megkavarodik!

    ...

    A ki milyen nehézségi szinten nyomjához:

    Futtatok legkönnyebb és legnehezebb fokozaton is karaktert, de egyikkel sem könnyű az élet!
    A társak csak a "szinkshotra" jók, de arra is csak immel-ámmal: ha én nem látok rá a célpontra, akkor ők se!
    Mire felélesztenek (tárazni, hangtompítót igazgatni kell előtte), addigra a konvoj, vagy a célszemély messze jár - arról nem is beszélve, mire megint átvehetem az irányítást a karakterem fölött és az akcióra késszé teszi a fegyverét..., addigra megin' hajolhat fölé az egyik cimbi...
    Aztán, ha az unidad is bekapcsolódik - tényleg, addig sehol, de ha akcióba lépek, akkor akár két oldalról is jönnek - , akkor aztán már keresném az "újra"-gombot, ami nincs, így ki kell várnom a 3x-i halálozást, hogy vége lehessen a szopatásomnak...
    Ezek a barmok meg csak állnak ott, mintha filmet néznének: senki meg nem mondaná róluk, hogy ezek veterán elitkatonák -> alig bírnak el 1:1-ben egy mezei maffiózóval, az unidad meg már legyűrhetetlen nekik, ilyen feltételek mellett. Ha meg nem kapnak parancsot, akkor nem is imitálják, hogy lőnek, vagy nem mozognak, vagy rossz felé...
    Ha meg kiadom a parancsot és azt nem tudom elég gyorsan visszavonni, akkor az amúgy bélésen tovalibbenő, unidad-os helire kezdenek el lőni, ami emiatt lesz ellenséges, az orruk előtt kószáló csempészek helyett...

    Ha minden jól alakul és úgy folynak le a dolgok, ahogy elterveztem és meg tudom őrizni az álcámat, akkor édes mindegy, hogy milyen fokozaton viszem a gémet. DE, amint hiba csúszik vmibe, akkor csak a legkönnyebben van némi esélyem - nem unidad-nál - "helyrehozni" a dolgokat, legnehezebb fokozaton legtöbbször megint meg kell közelítenem a célterületet, mert a main-nek kell szinte mindent csinálni, miközben csak vele foglalkozik az ellenfél, még a bázis túlfeléről is - a többi, mintha ott sem lenne, kis túlzással - , így meg elég nehéz talpon maradni.

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Desy #3295 üzenetére

    Vagy az éppen akkor arra őgyelgő "fehér i" (ami mocskos hatékony, ha erről van szó) miatt kerül az ember észlelt állapotba és a bázis emiatt ébred föl. De megesik, hogy az unidad autóját eszi épp a fene oda, ahol konvojt vadásznék és kezdődik a soha véget nem érő erősítések özönlése és így soha nem jutok el a kamionig...

    Tényleg nevetséges a gépi "társak" működése: lelőnek, erre mindhárom kiáll az útra, az egyik föléleszt, DE EGYIK SEM VISZONOZNÁ A TÜZET - hiszen parancsot erre nem kaptak..., csak a vezért szedték le... - , hanem meghalok megint, mert AZT AZ EGY NYOMORULTAT NEM KÉPES LELŐNI HÁROM és én sem tudok se fedezékbe ugrani, se lelőni a támadómat, mert az végig rám fókuszál - parancsot adni meg végképp nincs időm (tier one mód)!!!

    Hihetetlen, hogy a lázadók is a karakterem mögött állnak föl és a tűzharcba sehogy se tudok beleavatkozni, mert amint kidugom a fejem, kapok egy fókuszt a fel sem derített ellenfelektől - drón és távcső elfelejt: csak a lázadók felderítése az adott területre, minden más időpazarlás tier one módban. Amit a main, vagy a parancsára a lázadók nem derítenek föl az láthatatlan marad, de az elméletileg számukra láthatatlant néha benyögig és megjelölik(!!!) a társak - no, nem tűzharcban, akkor kissé feledékenyekké válnak - , ill. olyan helyről szednek le ellenfeleket - de csak a main által is tisztán észlelhető célt!!! - , ahonnan az lehetetlen volna!

    Nagyon kéne pár parancs vagy kapcsoló, amivel hatékonyabbá lehetne tenni a "társak" működtetését, mer' a mostani rendszer tényleg nyomása sincs az első részben alkalmazottnak (se)!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz s4hu|SyD^ #3291 üzenetére

    Nagyon hiányzik a társak megrenoválása az ubisoft részéről, mer' így nagyon lutri, hogy elérik-e a céltalan parancskiadás után a haszontalan szintjét, vagy sem...

    Ha a vadászat van kiadva nekik, akkor elindulnak egy irányba, vagy szétszélednek, amerre ellenség van. Ilyenkor imádkozni kell, hogy a másik, 2-3 irányból ne érkezzen erősítés, fel nem derített, mer' akkor vége a main-nek.
    Gyakran 1 (azaz: egy) ellenfél legyakja, feltartóztatja mindhármat, néha meg hárman kipucolják, egymást föl-fölsegítve a földről, az egész bázist (ha minimum a tornyok "megkezeltetnek" a játékos által - ez nagyon nagy és legyőzhetetlen mumusuk).
    Az ellenfél használ gránátot, a csapattársak nem... (de a sniper SMG-ként is tudja használni a fegyverét, csípőből - kár, hogy gyakran, ennek ellenére is, kevéssé hatékonyan)
    Ha már az ellen nehézfegyvereket is bevethet ellenünk, akkor legalább ők is kaphatnának egy-egy gránátvetőt, vállról indítható rakétát, mer' kissé "egyhangú", hogy mindent a vezérnek kell elintéznie: csak ő tud helikoptert, járművet, 2-3 ellenfelet/1,5-2 sec leszedni - és ha ő halott, akkor vége mindennek.
    Továbbá, nem volna hátrány, ha a nehéz-géppuskáknak, vagy egyéb, általuk legyűrhetetlen akadálynak, nem szemből akarnának neki menni, vagy egyáltalán: nem is óhajtanának nekimenni...

    Sajnos, tényleg nagyon érződik, hogy a grafika majd elviszi a hátán ezt a multit is hozzáállással ugrott neki az ubi ennek (is?)!
    Pedig, nagy igény volna egy színvonalas single-re!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz sheep #3286 üzenetére

    A HTI-n én sem használok hangtompítót, inkább távolabb megyek, ha kell a lövés utáni, további lapulás - mivel azzal sem lesz olyan csöndes, mint ami nekem kellene (és amúgy sem szeretem a NEM félautomata puskákat, mert nem lehet velük elég gyorsan újrázni egy esetleges mellé után). Ezt a puskát másra nem is nagyon használom, mint a helikopterek és a konvojt kísérő járművek leszedegetésére.
    Lehet, hogy az átütési érték lesz annyival kisebb, hogy amiatt kell a 2. löket - ennek csökkenését, mintha nem adná vissza az a skill sem.

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz gabo91 #3283 üzenetére

    Meg a repülőtérnél, ahol van szikla az ugratáshoz, ott is megfogja a többtonnás gépeket a drótkerítés - az ugratással a beton alapzat fölött éri el a jármű teste a kerítést, de ez sem számít.
    Sz'al, sok-sok ilyesmi maradt benne a gémbe - pl. amit írtam is már: egy infúzióállvány és egy tolókocsi megfogta a karakterem, emiatt nem tudtam elfutni és ott haltam... - , ami nagyon el tudja venni az ember kedvét a "JÁTÉKTÓL"! Tipikusan a mai kor "divatjának" felel meg ez a tákolmány is: félig se kész, de már nem egy, fizetős DLC is van hozzá a piacon!

    Nálam nem szoktak feltűnni az adott területen lévő kulcsfigurák, amikor még csak az alkatrészekért/pontokért koslatok és emiatt betévedek egy-egy olyan helyre, ahol majdan meg kéne jelenniük - csak a fehér felkiáltójeleket "szedegetem" az adott területről...

    Hát, a minél csöndesebb fegyverek használata nem hátrány, ha még van/lehet ellen a közelben - a HTI-ven >=150 méterről lehet lövöldözni, azt már nem hallják meg, ha nincs is rajta "elcsöndesítő", de azzal együtt sem érdemes a bázis közelébe menni, mer' azzal is nagyon hangos tud lenni egy, még nem észlelt ellenfélnek...
    Tier one módban meg amúgy is rakni kell a sebzésre - csak legyen hozzá elegendő alapanyagod - , ha nem akarsz egy tár/legyilkolt ellenség szintre lecsúszni: tehát, megint "csak" a csöndesség(+ átütés) számítana igazán, mivel itt meg már abszolút nem éri meg rambózni: egy idő után a nehézségi szintet úgy is feltolja a legmagasabbra és 1 lövéstől halsz...
    Ahogy haladsz előre a szintekben, úgy csökkennek a fegyverek értékei - nem csak tier one módban - és erősödik az ellenfél is! De különösen tier one-ban a járműből/-ről való járműpusztítást el lehet felejteni, mer' egy idő után már alig sebzik a társak, ütközések (és a beépített fegyverek) azokat, pedig a 4 pötty + a kitűző is megvan hozzá: gyakorlatilag lehetetlen egy konvojt ezzel a módszerrel, ami pedig a játék elején még jól működik, megállítani és kifosztani!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Desy #3268 üzenetére

    De van, hogy egyszer csak nem hív több erősítést az unidad se és csönd lesz. Ehhez van, hogy lövöldözni kell egy ideig, de van, hogy viszonylag hamar az első erősítések levadászása után bekövetkezik. Nem nagyon találtam összefüggést a beérkező erők ledarálásához szükséges idő hossza és az erősítéshívás megtörténte, vagy meg nem történte között - akár a már halott unidad is hívhat erősítést, miközben a közelben nincs másik, még élő társa.
    Nagyon kaotikusnak érzem ezt a rendszertelenséget...

    A lopakodás mindig az első, nem talált lövésig tart - vagy az első, fel nem derített ellenfél megtalálásáig! ;]

    Jah, és a Fallen Ghosts DLC számomra játszhatatlan: nem tudok se úgy lopakodni, hogy ne vegyenek észre, se nem úgy lőni, hogy sorozatban eregessem a "fejeseket" (ami amúgy is "haszontalan", hiszen mindig hívnak új egységeket az elesettek helyére)...

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz dvd24 #3265 üzenetére

    Ehhez viszont meg kéne oldani a hullák mozgatásának a lehetőségét is... (az is lehetséges, hogy a hullák korai (és véletlenszerű) eltűnésével a motort szeretnék tehermentesíteni)

    Azonkívül nagyon sok, kiábrándító hiba, vagy bele nem tett effekt van a játékban, amitől kissé gagyinak érződik a játék (mint tac' súter), ha nem csak a grafikára koncentrál az egyén:
    - Még mindig rengeteg hely van, ahová be lehet, akár végérvényesen is szorulni - a társaknak is.
    - Nagyon nehézkes, különösen akcióban, a társak megfelelő irányítása - szerintem: pár opció hiányzik is a repertoárból, ill. sok dolgot nem megfelelően akarnak (ha akarnak egyáltalán) elintézni a fiúk.
    - A barát-ellenség felállás/mikor, minek néz ki/álcázza magát az adott egyén a játék motorjának sem (mindig) tiszta...
    - A felborult/összetört bútorok/tárgyak zaja nem ingerli az őröket.
    - A fegyverek adatlapján szereplő "értékek" nagyon nincsenek összhangban egymással, vagy a játékbeli "valósággal".
    - A törésmodellek nincsenek (jól) kidolgozva: olyan dolgon át lehet száguldani, amin nem kéne és vica versa (pl. egy tolókocsi és egy infúziótartó állvány megállítja a játékos karakterét és elmozdíthatatlanok).
    - Nálam a Blackhawk pár métert felugrik indításkor, ill. a leszálláskor is hajlamos felugrani a levegőbe és összetörni, felrobbanni (ezzel elrontva a missziót)

    Sz'al, ameddig eljutottak a grafikával az dicséretes, de most már peccseljék a még hiányzó-hibádzó dolgokat - és ne DLC-ként akarják majd azokat eladni nekünk.

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz retroid #3258 üzenetére

    Ha a játék megvételére gondoltál, akkor nekem ezt az oldalt ajánlották, ill. van még a magyar összesítő oldal, amin nézelődhetsz.

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz s4hu|SyD^ #3251 üzenetére

    Hát, akkor az tovább növeli a "játékidőt", ha még a légvédelmet is újra és újra le kell vadászni /belépés... :O

    Pedig, reméltem, hogy legalább a pontok rájuk költése után "észhez térnek" a társak, mer' amúgy tényleg hajlamosak a semmittevésre és lazsálásra, mellélövésre, ellenfél meg nem találására... (bozótba és sziklák közé való, végleges beakadásra)
    Az első részt még én is élveztem a legnehezebb fokozaton, de azóta eltelt egy kis idő és megöregedtem! :B
    Ezért nem bánnám az annál lazább játékmenetet, ha nem volna benne ennyi gebasz és (fölösleges) ismétlés (konvojtámadás és lázadótámogatás - amik közül a tornyosakat meg sem tudom csinálni... :O ), mer' a táj, annyira nem érdekel (nem kis túlzással: az má' jó volt az első részben is), ha egyszer a taktikai lövölde volna a fő dolga - amiben meg eléggé harmatos a gém.
    Olyan "játéknak" jó lesz - persze, csak nagyon akciósan megvéve - , amit elő-elő vesz az ember, ha vmi másra vágyik, mint a mai MMO-k. Csak kár, hogy olyan nagy helyet foglal a lemezen!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz polgi803 #3249 üzenetére

    De ez is csak akkor működik hatékonyan, az első pár térkép után (ahol meg még kevés az ilyen jármű), ha olyan pontok vannak elköltve rájuk, amikre, akkor még, a vezéren is nagy szükség volna.
    A rakétás védelem meg egyre durvább lesz... Remélem, hogy a C4 örökre elhallgattatja ezeket az indítókat és nem kell újratöltésenként/elhalálozásonként lecsapni rájuk.

    Ha legalább ketté lehetne szedni a csapatot, és megmondani nekik, hogy innen és innen mesterlövészkedjenek, de még azt sem...
    Már az első részben is külön képernyője volt a csapatmenedzsmentnek, itt meg még azt is elspórolták!
    Nem mondom, ha szorul a hurok, akkor nincs idő cifrázni, de azért a bevetések előtti "összebeszélést" nem kellene mellőzni.
    ...és ehhez tapasztalt katonák segítsége és tanácsai után jutottak el... :Y

    Amúgy, nagyon jó fejek a csapattagok: meglátnak olyan dolgokat, ami fizikai képtelenség onnan, ahol állnak és megtalálnak olyan utakat is, amiken a játékos nem tud átvágni (lejöttek ott, ahol én meghaltam a zuhanástól és újraélesztettek: így lett meg a G28).

    A történetszál küldetései elég változatosak, ha eltekintünk attól, hogy csak lopakodni, vagy csak harcolni kell, de ezt a monoton konvojvadászatot már nagyon unom, hogy legyen elég alapanyag a fejlődéshez, ill. a lázadók fejlesztése se tölt már el oly lelkesedéssel, mint az első napon.
    Igaz, kétszer annyi térképen gyűjtöm a "kékeket", mint amennyin csinálom a fő szál küldetéseit, de még így is kevésnek érzem a kiosztható pontokat.
    Meg a fegyverek és azok kiegészítői sem gyűlnek oly gyorsan, mint kellene: még mindig az RPK-74 a legjobb romboló eszközöm, pedig már 3+3 térkép megvan - mindegy neki, hogy autó, helikopter, vagy a tábor túlvégén a mesterlövész: szedi őket azonnal és újratölteni sem sokszor kell (ha a beosztottam tudna vezetni, miközben én szedhetném ezzel a konvojt... ;] ). Hiába van meg a top 5-ben lévő legjobb géppisztoly és mesterlövész puska, ha kiegészítők híján még nem jobbak az alapdolgoknál - 20-as tár egy rohamfegyveren...

  • Kotomicuki

    senior tag

    Nem tetszik a csapattagok irányítása/irányíthatatlansága, mert csak egynemű parancsokat tudok kiadni nekik, "és, ha, akkor"-t nem, ill. csak egyféle parancs lehet érvényben egy időben, ami az első rész agresszívitás-állításának a hiányával eléggé karcsú, mint lehetőség!
    Ráadásul nagyon is igényelné a játékmenet a csapat kézen fogva való vezetését, amit harc helyett lehet csak elvégezni! (vagy parancsot ad és ekkor ezért hal meg a játékos, vagy búvóhelyet keres magának és akkor a csapattagok halnak meg ezalatt) :W
    Miért nincs olyan funkció, ha a vezért támadás éri, akkor be-/lerohannak (lehetőség szerint a lázadókkal megerősítve) és nem csak a felcsernek kinevezett mozdul a végén, amikor már a horda legyűrte a main-t - ez különösen aknavető, minigun és mesterlövész vegyítésekor tud "szórakoztató" lenni... (gyakorlatilag game over, mer' csak meghalni jönnek - és "holtan" nem is lehet parancsot kiadni, vagy azt módosítani...)
    Az meg a másik, hogy félpasszív fedezetként sem tudom beállítgatni őket, vagy legalább az egyiket leválasztani, hogy előremenetelkor a hátamat /oldalamat védje, miközben a maradék fedez bennünket (ha ezzel nem riadóztatja a hordát, vagy csak azok riadóztatása után kezd el kiiktatni - ízlés szerint beállítva: és, vagy, csak az egyik-, mindkettő aktív).
    "Megállj, mer' utasítást adok az embereimnek" meg nincs a játékban...

    Nagyon jó volna, ha már ennyire kell az irányítás, akkor a táblagépén megrajzolhatná a csapatának a játékos, hogy mikor, merre és hogyan és ezek variációját, mer' enélkül nagyon fejetlen/esetlen csürheként megy a "támadás", különösen, ha az eredeti "tervbe" (azaz, a vezér beoson, vagy lemesterlövészkedik mindenkit) hiba csúszott!

    Tudom, tudom: multizzak és akkor ilyen nincs!
    Sajnos, az első részben is, amit nagyon szerettek volna "utolérni", komolyabb lehetőségek álltak a játékos rendelkezésére a csapat kezelésére, menedzselésére mint itt!
    Így nagyon is hiányzik egy normális single játékmenet, mer' most vagy egy óvodáscsoportot kísérek (állandó jelleggel: "Ne nyúlj hozzá!", "Zárkózzatok föl!", "Ne piszkáld az orrodat!"...), vagy ráuszítok három kismalacot a nagy kondára, aztán lesz, ami lesz (mint taktikai shooter, '17-ben)...

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz polgi803 #3245 üzenetére

    Hali!

    Ugyan én még nem rohantam annyira előre, de az első térkép tiszta és másik 2-be is belekezdtem - én naiv, gondoltam, összeszedek némi fegyverhez valót..., de 3 tartományból sem jön semmi értelmes kiegészítő: még mindig az extra RPG-74 a legjobb puskám (csak ezért megéri megvenni a SP-t) és a karakterem is eléggé nyamvadt maradt.
    Sz'al, át kéne utazni másik tartományokba és ott intel-gyűjtéssel kezdeni, ahogy azt kell, hogy beinduljon a főszál küldetéssorozatának azon tagja - szvsz.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés