- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Elérhető az iOS 18.4, vele pedig megérkezett az Apple Intelligence is
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Új hozzászólás Aktív témák
-
bullseye
addikt
2005 évvégi anyagunk:
"Minden körültekintésünk ellenére, ami elromolhat, néha valóban el is romlik. Jótállási időn belül ilyenkor mindig a vásárlás helyére vigyük vissza a meghibásodott terméket, ne a szervizbe. A fenti kormányrendelet ( 151/2003 (IX.22.) - szerk) szerint a 10 kg-nál súlyosabb, illetve rögzített bekötésű készülékek elszállítása, valamint le- és felszerelése a kereskedő feladata.
A javításra vonatkozó törvényi előírások szintén fogyasztóbarátabbak lettek az elmúlt években. Régebben mindenképpen bele kellett nyugodnunk a termék javításába, jelenleg viszont már az első meghibásodáskor is kérhetjük annak cseréjét, vagyis az új szabályok szerint a kicserélésnek mint fogyasztói igénynek már nem feltétele a javíthatatlanság. Ennek egy akadálya lehet, ha a Ptk. 306. §-a alapján a kereskedőnek aránytalan többletköltséget jelentene a csere (például minimális idő- és anyagszükségletű javítás esetén), ilyenkor megtagadhatja a kicserélést. Ha a csere amiatt kivitelezhetetlen, mert a kereskedőnek nincs hasonló terméke, úgy értékegyeztetéssel - amelynek alapja szigorúan az eredeti vételár, jótállási idő alatt nem lehet amortizációval számolni - felajánlhat más hasonló terméket. Ezt az ajánlatot akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk, ilyen esetben jogilag elállunk a szerződéstől, a vételárat pedig visszakapjuk. Természetesen a jog nem ismeri a „levásárlás” intézményét, hiszen a szerződés felbontásával egyidejűleg visszaállítjuk az azt megelőző állapotot, és a kereskedő nem kötelezhet minket újabb vásárlásra.
Ha a javítást választjuk, arra tizenöt nap áll a szerviz rendelkezésére. Sajnos ezt a törvény úgy fogalmazza meg, hogy a kereskedőnek „törekednie kell” e határidő betartására - amit a kereskedők persze úgy fordítanak le, hogy gyakorlatilag megszűnt a javítási határidő. Megnyugtatásul: erről szó sincs. A törvényben ugyanis az is szerepel, hogy a javítást a vevőnek okozott indokolatlan kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A gyakorlatban ez - kiegészítve a „törekvéssel” - azt jelenti, hogy ha a szerviz ki is csúszik a határidőből, de erről értesíti a vevőt, és megfelelő indokkal alátámasztja a késedelmet, az még elfogadható teljesítés.
A szervizek ma már nem kötelesek cserekészüléket adni a javítás idejére, az ezt szabályozó passzusok teljes egészében kikerültek a fogyasztói törvényekből (így a javítási határidő sem növekszik automatikusan 30 napra cserekészülék biztosítása esetén, mint régebben). Viszont az említett „indokolatlan kellemetlenség” kiküszöbölésére a szerviz saját hatáskörében mégis felajánlhat cserekészüléket."
-
tomi_mod
aktív tag
Ha csak kicsit szeretnél indormálódni akkor ajánlom az nfh.hu "Jó ha tudjuk" [link] részét, általánosságban leírják a fogyasztói jogokat...értelemszerűen következik az eladó kötelessége.
Ha viszont részleteiben érdekel, akkor [link]
A samsungos rész érdekes, x időre biztosan neki (eladó) kell biztosítania a garanciát/ügyintézést, gondolom ez törvényben elő lesz írva...valószínű 1 év, aztán amit ezen felül a gyártó vállal az már tényleg lehet a vásárló - gyártó ügye közvetlenül.
-
sasa311
veterán
Az elsőre csípőből:
- Az eladónak minden eladott termékre biztosítani kell a jótállást. A Vevő a ti boltotokkal kötött szerződést, így semmilyen esetben sem kötelezhető arra, hogy ne nálatok érvényesítse a garanciát, hanem 3. félnél. Fel lehet ajánlani, hogyha akarja (az esetleges gyorsabb ügyintézés miatt pl.), hogy itt és itt is intézheti a garanciát, de ha őt ezt nem érdekli akkor a bolt köteles azt intézni.
Ez fix.
Új hozzászólás Aktív témák
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Brave
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Torrent meghívó kunyeráló
- További aktív témák...
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Ezüst -(2025)- 3 Ciklus-3 év gari - MAGYAR
- Gamer Laptop, Gamer Monitor és Konzol Felvásárlás Magas Áron, Gyorsan és Egyszerűen!
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- AKCIÓ! Acer Predator Triton Neo 16 15 notebook - Ultra 9 185H 32GB RAM 2TB SSD RTX 4070 WIN11
- ProCaster 50UNB800H 50" 127cm FULL HD üzleti kijelző
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged