Hirdetés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Akciófigyelő: Ha kéne vezeték nélkül CarPlay és Android Auto...
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Ár-érték bajnokkal indította GT-hetét a Honor
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
-
Mobilarena
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
outsiders #9610 üzenetére
Pedig az egyik itteni fórumos srác árulta a WRX-ét de nyuszi voltam beleugrani. Igaz még a keskenybódés stinkeye verzió de végig H&S saválló rendszer volt alatta, STI rugók, rendes Kenwood fejegység navival... Mai fejjel megvenném, amit megspórolok a benzinen abból kijönne egy nagy generál.
MasterMark: Az már döfi!
Ez a WRX 12-13-ból elvolt ha nem nyomtad neki.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Nem az hogy nem lehet, nem érdemes.
Társtulajdonos, közös fejlesztésük is van már (BRZ/GT86). Inkább az a fura, hogy a HSD rendszert még nem vették át... (pedig a Toyota ingyen odaadná nekik is).
mod:
Amúgy baromi jó ár a felnikért, 50k volt nekem a felújítandó 16"-os felni és akkor nem vettem bele az utiköltséget... Most megnéztem gyáriméret az enyémre is a 18" (245/40R18). Mondjuk ebben a méretben már a gumi árak is szépek, duplája a 16-os papucsénak.
-
Qru
MODERÁTOR
Nem, a PZEV az nem villanyos.
Nagyobb katalizátor, finomabban porlasztó injektorok, dupla légszűrőbetét, és egy kibcsátási értékre optimalizált ECU (eltolja az előgyújtást, hogy a kipuff gáz melegebb legyen, így a kati hamarabb eléri az optimális hőfokot, ahol már hatákonyan szűr). -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Gub4cs_1 #9573 üzenetére
Foriból már van hibrid igaz még elég kezdetleges, érdemes megvárni a következőt belőle.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Petester #9557 üzenetére
Így is jól esik használni. Am az a kidörgő nem jó az enyémhez, mint utólag kiderült. Talán a végdob átmenthető...
Nagyobb a csomija mint a mostanié az XV-nek is. 350 liter elég lenne (a Jazz-é 350 és elég) De egyelőre nincs napirenden az autócsere. Mire oda jutunk meg már nem lesz csak villany.
Egyelőre a céhes eGolf-okkal barátkozom.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Petester #9553 üzenetére
A WRX kipuff rendszert lefelejtetted.
Az is ott van a garázsban már vagy 5 éve. Fater lomtalanításkor ki akarta dobni de mondtam, hogy ne mert kb 100k az ára, még így használtan is.
Nem költök rá, csak használom így aztán kész. Szeretnék egy V60 Phev-et majd vagy egy XV/Forestert de abból se lesz semmi.
-
Qru
MODERÁTOR
Akkor sincs gáz ha esetleg lemerül, mert ha nincs minusz fok akkor okostöltővel nyílt terepen is rá lehet tölteni (hópihe ikon jelzi az enyémen). Ha nincs okostöltőd bármikor szívesen kölcsönadom az enyémet.
Mondjuk nem egy Ctek de ez az Aldis okos töltő jó bevált sokunknál. Ha meg nem elég, ott van nagyfater orosz töltője, az mindent feltölt mindenállapotból.
-
Qru
MODERÁTOR
Nagyon jó fogyi, az enyém földszintes a tiédhez képest (bár nem burkolt az alja szóval lehet légellenállásban nem is rosszabb a tiéd) és 8,41 a nagyátlagom. Viszont kezd eltűnni a 100-as benzin adta fogyi előny a 95-höz képest. A kezdeti 3-4 deciről így 4k km után már csak 1,4 dl a 100-as előnye. Mindegy marad, egyrészt most két havonta belefér egy tank 100-as, másrészt alul érezhetően erősebb, jobban terhelhető.
Az elektronikus Vmax könnyen kiderül, mert egy ponton egyszerűen nem gyorsul tovább, mintha falnak mennél. Én ugyan nem próbáltam ki a végét az enyémnek (még) de felesleges is, mer tudom, hogy van elektronikus Vmax.
Nálam a Michlenek már öregek de a jövő nyarat még biztos lefutja, mert a profilméylságe még bőven jó csak már nem úgy tapad mint újkorában.
-
Qru
MODERÁTOR
Eledjen a topik!
Most tankoltam (agusztus ota eloszor): 8.7
Keves varos keves palya, foleg orszagut. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #9510 üzenetére
Szétszedem és megnézem jobban. Ahol vettem az elemet ott ki is cserélték benne rögtön.
outsiders: A fotocellás ajtó is hasonló ferkin sugároz, az tud bezavarni. A trafiblokolót is meg tudja zavarni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #9506 üzenetére
Havernak van autóvillamosságis ismerőse azt megkérdezzük.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #9504 üzenetére
Az a fura, este is 2 gomb nem működött rajta a harmadik igen...
Aztán 2 perc múlva újra próbáltam akkor meg az összes működött.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #9496 üzenetére
De csak az nem kapcsolja ki a riasztót.
mod:
Acheron: Pont így jártam.
Mostanában már nem nyitott olyan messziről és sokszor csak másodszorra. Legközelebb ilyenkor egyből cserélem.
Am csak a jegyzőkönyv kedvéért a gyári Panasonic elem bírt 8 évet, azt cseréltem Sony-ra ami 1 évet és 1 hónapot bírt. Most Energizer ment bele.
-
Qru
MODERÁTOR
Lemerült kp-i zár eleme szerencsére egy plázánál így gyorsan tudtam venni új elemet hozzá. Amúgy kénytelen lettem volna ellopni a saját autómat.
-
Qru
MODERÁTOR
Örömmel látom, hogy az új Forester is benne van az év autója 2020-as versenyben. Bár aligha nyer szegény...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #9486 üzenetére
A végén még kiderül miért is ül a feneke?!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Petester #9473 üzenetére
Akkor simán lehet hogy megint megszorult a fékhenger... Nézess rá vmi rendes helyen én nem kísérletezgetnék a fékkel.
Egyenletes fékezésekkel felmelegíted a tárcsát ami fellágyul a hőtől és aztán nagyobb tempóról szintén egyenletes nem túl erős fékezéssel kiegyengeted és hagyod visszahűlni.
Az M6-os ideális terep erre pl, ott nem zavarsz senkit. Nem biztos, hogy segít de egy próbált megér. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Petester #9470 üzenetére
Helyes, ha máséból nem, tanulj a saját hibádból legalább.
Mindig is a világ végére jártam szerelőkhöz szóval én már megszoktam a dolgot.A tárcsa vetemedés nálam is előjött, elvittem felszabályoztatni de azt mondták felesleges, vissza fog jönni a vetemedés pár fékezés után (legalább nem vettek le feleslegesen). Megvasaltuk házilag azzal elég jól visszahoztuk a dolgot de majd ha cserés lesz vmi komolyabb tárcsára lesz szükség.
Menet közben is ráz? Akkor az vagy kerék (centrír) vagy agy lehet. Nekem is volt, hogy 120-nál elkezdett rázni alatta/felette meg semmi.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Petester #9467 üzenetére
Ezt a Seibiko-t engedd el szerintem. Szerencsére jó szervizekben nem szenvedünk hiányt. Közismert típushiba, hogy a BL/BP Legáknál vetemedik a tárcsa kizárt, hogy ne tudnának róla... A betét ugyan félre tudja koptatni a tárcsát de csak akkor ha új tárcsa mellé teszel régi betétet.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #9393 üzenetére
Akkor csak rosszul kerestem. Thx, ránézek újra.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #9389 üzenetére
Driftetléshez fixre hegesztett difi kell.
Nekem elég lenne egy olyan olajos LSD is (a Spec B-ben is az van sztem). A garázsfeljárónk íves és ha kicsit nagyobb gázzal iramodok neki akkor az ívbelső elpörög. Persze ha nem fos 4évszakos lenne fent akkor talán lenne kellő tapadásom...
Am addig filóztam,hogy végül lemaradtam a keret nélküli frsz tartóról.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Petester #9382 üzenetére
Azaz vészmódba rakta magát, ez kb bármi lehet. Rá kéne nézni egy obd olvasóval.
Nagyobb hasmagasság nekem is jól jönne a telek miatt... Na majd nyáron feljöttök, megnézem az OBK hogyan boldogul.
Eddig ezek az opciók vannak (elvileg de úgy is marad a gyári ruggancs):
- újrakovácsoltatom a meglévő gyári rugót
- betszem az Impreza OBK rugóit (bár az csak fél centit emel) -
Qru
MODERÁTOR
3D nyomatott Subaru EJ20 motor: [link]
Hááát... inkább az ára kéne.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Acheron #9358 üzenetére
Bejön ugye a 95 g/km ami csak szigorodni fog, esélytelen lesz bármilyen erősebb autó ami nem villany/hibrid de utóbbiból sem lehet túl erős a CO kibocsátás miatt.
Nem véletlen, hogy az STi forgalamazása megszűnt az EU-ban, és midnen modell motorikusan ki lett herélve. És a CVT-t is ezért nyomják ennyire (már az európai gyártók is, pl Opel), mert azzal érhető el a legkisebb CO kibocsátási érték (nem forog feleslegesen a motor).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #9352 üzenetére
Semmi gáz. Csak fel akartam volna próbálni, hogy az enyémen hátul hogy mutat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Petester #9341 üzenetére
Saját fejlesztésből erre futotta. Ami már csak azért is vicces, mert a HSD ingyen licenszelhető a Toyota-tól...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #9339 üzenetére
Az az ellenérv hogy gyenge és alacsony a villanyos hatótáv. De ez egy hibrid, a HSD-nek is kb fika a hatótávja.
Azt viszont nem értem, hogy a Levorgból az FA16 DIT motort miért kukázták... Az egy (elvileg) korszerű downsize-os motor, amit a többi gyártó is nyom (Korea, Németek, Kínaiak, stb).
-
Qru
MODERÁTOR
Előbb vagy utóbb biztosan ki fogják tiltani őket. Jelen állás szerint szmogriadókor már az Euro5 dízel sem mehet Pesten..
Remélem mire az Euro4 benzin terítékre kerül addigra lesz OT rendszám Bubin.De esélyes, hogy a következő autóm már vmi hibrid/villany lesz jobb híján...
#eBOXER
-
Qru
MODERÁTOR
Átfutottam az aktuális új autó kínálatot (MY19) és elég lehangoló amit látok.
Az Impreza és XV már csak 1.6 szívóbenzinnel lesz kapható; a Levorg az 1.6 turbó helyett csak 2.0 szívóval kapható. A Forester 2.0i szívóval kapható csak, a 2.0 turbót kivezették. Az Outback csak 2.5 szívóval kapható (pedig kéne bele az a 2.4 turbó). Az Ascent ide nem jön, se a WRX/STI...
Egyszóval az EU-ban vége az erős Subaruknak. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Petester #9331 üzenetére
Pont ez a baj, hogy a gyári 0W20 után/helyett később a kötelező márkakeres olajcseréken nem 0W20-at kap. Dugattyúgyűrű problémát okoz (lásd Toyota cikk) ami egyre növekvő olajfogyást okoz, az égéstérbe kerülő és ott elégett olaj meg az EGR-en átáramlik/visszaáramlik amitől az lekokszolódik és attól függően milyen poziban ragad meg vagy nem fog menni a gép vagy baromi sokat fog enni. Plusz az elégett olajkoksz eltömíti a katalizátort ami így rövid úton mehet a kukába (ez utóbbi a korai EE20-nál is probléma volt).
A Subaru klubos vezetési tréning ott volt egy srác egy SJ Forester XT-vel, ami akkor volt alig pár éves (még bőven garis) de már cseréltek neki motort benne... Mondta is "viccesen", hogy gari időn túl tuti nem tartja meg. Nincs olyan autó amiről ne lenne rossz vélemény. Ha nem megfelelően van üzemeltetve akkor mindent taccsra lehet vágni gyorsan.
Persze ejnye-bejnye Subaru de azért ezek nem egyedi hibák az autógyártásban azt lássuk be. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
gyeniko #9328 üzenetére
A turbódízel egész más tészta, oda kell a vastagabb olaj, mert az hűti/keni a turbót is. A turbó nagyon fel tud melegedni, mert a fordulatszáma 200 ezer rpm is lehet, ami óriási hőterheléssel jár. Egy vékonyabb olaj simán megégne. Szóval neked a dízelbe teljesen jó az 5W30.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Suzuki Swift 1.3 2005 GC
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Új Cosori Premium Air Fryer / forrólevegős sütő, 5.5L (CP158-AF-RXB)
- AKCIÓ! Intel Core i7 4790K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8600K 16GB DDR4 960 GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Bezámítás! HP Elitebook 840 G11 üzleti notebook - Ultra 5 135U 16GB RAM 256GB SSD Intel Graphics W11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest