- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Előzetesen a Galaxy Z Fold Ultra
- Egy hét múlva érkezik a Huawei kamerabajnoka
- Android szakmai topik
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Huawei Watch GT 2 Pro - egyszerűen gyönyörű
- Telekom mobilszolgáltatások
- Fotók, videók mobillal
- Huawei Watch 5 - okosóra érintőlegesen
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
veterán
válasz
Overcome85 #15930 üzenetére
Kezdjük sorba!
85mm: szerintem teljesen jól látod. FE85/1.8 nagyon jó míg annak aki látja a különbségeket a képben a Batis megérheti a felárat. Az OSS együtt működik a stabis vázzal, vagy legalábbis az rii és riii vázzal mindenképpen, tapasztaltam, tehát látványosan jobb a stabilizálás, ez fokozottan igaz a Batis 135-re.. Tehát a Batis megérheti, főleg, hogy könnyebben szemészet az ára. A 85/1.4 GM mellet szól a háttér mosás, viszont ellene az AF a tömeg és a méret. Ha GM-et választod, akkor annak mozgás közben a követő fókusza gyengébbe mint a másik kettő 85-ösé. élességben szerintem nulla a különbség, tényleg. Volt szerencsém pár képet együtt készíteni egy profi fotóssal. Neki A9 váza volt 85GM-mel nekem nekem ar7rii Batis 85-tel. Ö is és én is úgy álltunk hozzá, hogy biztos lesz különbség. Mindkét obit kipróbálta ö is a saját vázán és én is a sajátomon. Ott akkor semmilyen észrevehető különbség a háttérmosást kivéve nem volt. Pedig mind a ketten kerestük. Így itt viszonylag egyértelmű a döntés. Mert kézzel foghatóak az érvek. Ja a batis-nál (de ez mindegyik fókusztávra igaz) a manuális fókuszálásra szoktak még panaszkodni, hogy az nem olyan jó mint a GM-eknél, vagy a manuális Zeiss lencséknél....35mm vs 25 vagy alatta: Ha embereket szeretnél fotózni, akkor kell ez a látószög mindenképpen. Ez talán a legnagyobb látószög, hogy félalakos egészalakos portrékat csinálj. A 35 és 24 mm között van egy nagy perspektivikus torzítási ugrás. Tehát a 24mm-essel már csak környezeti portrét (@m3ss fórumtárstól tanultam most ezt a nagyon jó megnevezést) tudsz csinálni. Tehát itt nem az objektív torzítási hibája a probléma, hanem a látószög okozta normális torzítás. Egyszerűen 24mm-en nagyon kell figyelni, hogy hova kerüljön a fej vagy egyéb emberi testrész, ha nem jó helyre kerül mondjuk felső szélső (közel sem a sarok) részbe, harmadoló ponthoz közel akkor buktad a képet. Tényleg! Jól komponált testtartással, fejtartással lehet korrigálni, sőt igazán hatásos eredményt lehet elérni de ez csak beállított képeken működik, vagy profi modellel, aki tudja ezt. Emiatt a 24mm-es vagy alatti lencsék nagyon jók de csak speciális szituációkhoz. Ezzel szemben a 35mm egy általános portré objektív egészalakos vagy félalakos képekhez. Azonban sajnos a 35 mm-böl nem sok a választék. Natívon AF-fel kétszer kettő van 35/2.8 és a 35/1.4 Egyszer a Sony-Zeiss féle és egyszer a Samyang féle. A samyang nagyon új, valódi felhasználói tapasztalatokat én még nem nagyon találtam. A tesztek szerint utoléri a Sony-Zeiss minőséget. Ezt én akkor hiszem ha saját szememmel látom. Tehát maradjunk a Sony Zeiss párosnál. 35/1.4 jó tényleg. Nem a legjobb objektív ha 1.4 -en szemléljük és összehasonlítjuk a nem natív objektívekkel, de használható, tényleg. F/2.0-n már nagyon jó és 2.8-on már tökéletes. Van a másik Sony-Zeiss a 35/2.8. Ez a mérete miatt tökéletes választás sétálós, varősnézős általános használatra. Igen ott az F/2.8, ha kell, de 5.6-on a tökéletes.... Sajnos az általad írt 35/2 (35/1.8) még nem létezik, legalábbis én még nem tudok róla. Ha lenne, ez lenne az ajánlott, de nincs így szerintem a 35/1.4 az ajánlott.
<35mm: Miért 24mm-t írtam végig, ha ott van felette a Batis 25/2 Azért, mert összehasonlítva más fix vagy zoom lencsével, akkor bizony valójában 24mm alattinak felel meg a látószöge. Ennek ellenére nagyon jó lencse még nyitva is. Neki is jól áll, vagyis a sarkainak az egy FE zárás, de ennek ellenére tökéletes. De csak környezeti portréra, ahol az ember a kép középső részén van kis helyet foglal el és nem az a hangsúlyos, hanem a környezet. Ott van még a Sony FE 28/2 Ez is nagyon jó árérték arányú fenyérős nagylátószögű lencse de nem emberekre. Ennek nagyobb a torzítása mint kellene lennie. Ez az egyetlen hibája.
GM zoom lencsék
Igen sokan mondják, hogy túlárazottak, de nézzük máshogy. Ott van pl a 16-35GM simán helyettesíti a Batis 18/2.8-at és a 25/2-t van egy nagyon jó 16/2.8-ad és egy elég jó 28/2.8-ad és egy jó 35/4-ed. Ha ezeket fixben veszed, akkor mennyi az áruk összesen.
Ráadásul a GM zoom-ok szinte új fejlesztés új technológia. Sokkal újabb mint a Canon és Nikon pro zoom lencséi... (egy lehet kivétel a Nikon új 24-70/2.8 E lencséje) Így sokkal nagyobb a valószínűleg, hogy évek múlva is tökéletesek lesznek a fejlődő vázakhoz.... Míg a konkurens gyártóknak lassan felfrissítünk kell. Egyes pletykák szerint a Canikon társaság azért késlekedik az FF MiLC vázakkal, mert neki mindjárt új obikat is kellene kihozni, amik szintén nem lesznek olcsóbbak a jelenlegi Pro lencséinél...
Ezek alapján már nem biztos, hogy csak úgy túlárazottak. Pár Hsz-szel korábban a 24-105/4 kapcsán linkeltem egy két topikot. Ez egy elég jó topik, sok a valódi felhasználói tapasztalat. De ha valaki rendszeresen olvassa pl azt a fórumot, hogy nem a GM lencsék a drágák, hanem nekünk rossz idehaza. Mi kapjuk kb legdrágábban az új lencséket, vázakat. Nálunk a kb a legalacsonyabb a kereset. Tehát mi nem tehetjük meg azt, hogy akár egy GM-sort megvegyünk, mert jó és talán mellé még fixeket is.....Saját bőrömön megtanultam hogy ha az ember embertársait, gyerekeket fotóz ráadásul még beltérben is akkor nélkülözhetetlen a 35mm. Én egy hónapja adtam el a 35/1.4-em et. Gondoltam majd többet használom a Batis 25/2, mert annak szebb a képe (tényleg), mag a Sony 55/1.8-at mert az rendszer legjobban ajánlót alap fix lencséje. Hát nem jött be. 55-öt szinte nem használom. 25-tel nem tudom azt fotózni amit a 35-tel. Egyszerűen a torzítás miatt nekem már a nem megfelelő kategória. Egy hét után éreztem a 35/1.4 hiányát. Kéthét után már nagyon hiányzott. Most egy hónap után már fáj, hogy eladtam és azonnal akarok egy 35mm-est..... Ha lenne valami akció a Samyangra, vagy nem kéne Áfá-t fizetni én biztos kipróbálnám, de így valószínű újra egy sony-zeiss 35/1.4 lesz... Vagy egy GM16-35 a nagylátó batisok és az 55 helyet...ha esetleg valakit érdekelne ilyen lencse (batis 18, 25 vagy az 55) keressen meg...
szerk:
huhh ez kemény, vagyis hosszú lett, ember legyen a talpán, aki ezt végigolvassa... Bocsika.... -
jmakk
őstag
válasz
Overcome85 #15930 üzenetére
35/1.4 már van a Samyangnak is. Ráadásul elég szépen rajzol.
-
mikrofon
veterán
válasz
#48967168 #15895 üzenetére
Elég sokat olvastam mostanában erről a témáról. Vagyis a prémium zoom Sony lencseiről (GM és G sorozatról)...
Ezt a fórumot és ezt javaslom végigolvasni. Itt rengeteg összehasonlítást tesztképet fogsz látni ahol a 24-105/4 G lencsét hasonlítgatják valódi felhasználók és nem pedig tesztelő oldalak más lencsékkel. Ezek alapján a 24-70GM obit megveri. Ráadásul elég sok fix-hez merhető képességei vannak. Azzal viszont számolni kell, hogy műanyagból van és nem fémből mint a GM sorozat.
Röviden és tömören jobb utazó zoom mint a 24-105/4 jelenleg nincs és talán egy darabig nem is lesz... Probléma a nagyfelbontásu szenzor...
Az ára sem valószínű, hogy egy darabig leesik. Szürke importról sem sokkal olcsóbb. E-bay-es használt piacon pedig egyelőre figyelni kell, mert a fórumon is többen tapasztaltak minőségbeli eltérést, így elképzelhető, hogy optikailag nem biztos, hogy tökéleteset kapsz.Ez az eltérés valójában nem hibát jelent, hanem, hogy tökéletes zoom-ot gyártani egyelőre nem nagyon tudnak és ez a nagyfelbontású szenzorokon, mint a tiéd is, sokkal jobban látható. Mégpedig ez a következőt jelenti. Nincs olyan "nagyátfogású" "fényerős" zoom, ami a fókusztartomány elején, közepén, végén, valamint a legnagyobbra nyitott blendével és nagy mélységélességgel is egyformán jó képet készítene a kép közepén és a sarkokban is. Tehát igazából abban különböznek ezek a különböző "minőségű" objektívek, hogy más tartományra vannak hangolva. Ez pedig a nagyfelbontású szenzorokon 100%-kos nézetben kijön és észrevehető.
Ha érdekel az ezzel kapcsolatos téma és képek, valamint ha értesz angolul, akkor ha végig olvasod ezt és ezt a fórumot, (egyik a 24-105G-ről szól míg a másik a 12-24G vs 16-35GM lencsékről) akkor rengeteg példát és magyarázatot találsz arra amit az előbb írtam. Ez egyébként különösen érinti a 24-70/2.8 GM; a 16-35/2.8GM és a 24-105/4 G objektíveket.Az előbb részletezett dolgok miatt érdemes megfontolni, hogy csak natív lencsét használsz, ha az utólagos képkivágásoknál ki akarod, használni a szenzorod adta nagy felbontást... Ha nem és úgy is visszaméretezed a képeket, akkor természetesen ez az egész lényegtelen....
Most, hogy eladtam a 35/1.4-emet igen hiányzik ez a fókusztávolság és ez a fényerő. Ezért gondolkodom, hogy kipróbálnám a 16-35/2.8 GM-et. Hátha az helyettesíti a 18, 24, 35 fixet. De ehhez be kéne áldoznom a batis 18/2.8 és 25/2-es objektívemet. Azonban ezeknek nagyon jó a minősége, így félek, hogy ugyan megnyerném az obicserélgetésmentességet, de helyette buknám a három fix, adta minőséget... Ha meg a 16-35/2.8 GM mellé még egy fixet kell vennem, mondjuk egy 35-öst, mert állítólag ez a GM zoom ott a leggyengébb, még a 35/2.8-as is jobb... Viszont 16-24mm között verhetetlen.... Akkor semmi értelme az egésznek....
Emiatt egyelőre várok egy 35/2 vagy 35/1.8-as obira.....
Emiatt ástam bele magam a témába. -
fogarasia
csendes tag
Hali!
Milyen zoom obit ajánlotok A6000-hez, ami nem bolond drága (tudom a Sony dolgai brutális címkével rendelkeznek)? Az alap 16-50mm-es van, de szeretnék egy nagyobbat is. Itthon nézve az 55-210-es újonnan 120e körül mozog. Annyit sajnálok kiadni. Használtan találtam 70-ért, de hátha van valami ennél is kedvezőbb megoldásotok.
Felmerült az is, hogy valami más bajonettes manuális obi, buta adapterrel. Érdemes Zoom obiknál manuálisban gondolkodni?
Köszönöm előre is.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
KawaBazsy #15886 üzenetére
Na az ugyan be nem teszi a lábát a lakásomba....
A munkámhoz (CAD tervezés), hobbimhoz (RAW-konvertálás akár a világ végén) Windows szükséges. Csak ha már úgyis ilyen tableteim vannak, akkor igazán távvezérelhetné azt a nyomorult milcikét....(#15888) konyi79: kettő darab win-es tablet van itthon, a kicsit motoros túrákra is hordom (nem sajnálom, de 5 év alatt kb. mindent kibírt), a nagyobbikat (FHD-s Lenovo Miix 320) meg melóra használom kint terepen (értsd: idegen helyen, nem itthon). A 8"-os Lenovo-ra szoktam átmenteni esténként a RAW-képeket, sőt az első válogatást is meg tudom rajta csinálni, mert bár tetűlassan, de minden fut rajta (PS is). A nagyobbik meg 4 GB RAM-os, 128GB SSD-s, és már 64 bites win van rajta. Ráadásul touchpades-billentyűs dokkolója van, szóval tényleg lehet rajta bármit ügyködni.
-
mikrofon
veterán
válasz
ktphoto #15770 üzenetére
Nézd meg az esküvős beszámolókat a többség 35 és 85 fix-szel nyomul. Egy-egy vázon... Ez verhetetlen egy 24-70 GM-mel is...
A Gálán is biztos jól jön a Batis 135mm. Biztos nem lesz 500 jó képed minden látószögön, de ami lesz, az igen brutális lenne... Ráadásul az RIII-n pl egy gombnyomással tudod kiválasztani az APS-c módot, ami egy 1,5x-ös digitális telekonverter és még mindig marad 18 MPx-ed... (135 => ~203)
De ugyan ez igaz a Batis 85mm-re is, ha kicsit közelebb lennél (85 => ~128)Azért a 42MPX-ből bőven lehet vágni még egy A4-es nyomathoz is....
Természetesen eszemben sincs meggyőzni, vagy rábeszélni bármire is. Csak szemléltetni akartam, hogy van egy ellen pólus és nem biztos, hogy mindig a CANikon-os példát kell koppintani. Sajnos egyre rosszabb minőségű képek kerülnek be az online portálokra is....
Mindig az a kérdés mit szeretnél. Tucat számra ontani a "közepes" minőségű képeket, vagy kevesebb, de egyedi, saját stílusú prémium képet.... Akár csak mondjuk 10-et egy gáláról, de azt meglátja valaki akkor megjegyzi a nevedet....
-
mikrofon
veterán
válasz
ktphoto #15766 üzenetére
Erre én nem tudok válaszolni, mert én fix párti vagyok. Így én kifejezetten a Zeiss Batis 4-es tudom ajánlani...
Ha zoom, akkor a 16-35-ös vagy a 12-24-es tartomány érintene meg, meg talán a 100-400...Az biztos, hogy a 16-53/2.8 GM, a 70-200/2.8 GM és a 100-400 GM obik szinte tökéletesek. Akinek van szinte csak jókat ír róla. A 24-7072.8 GM-re azért lehet hallani, hogy a GM obik közül a "legrosszabb" legalábbis "legéletlenebb". De ez a GM összehasonlítás. A többi rendszerhez képes állítólag a GM obik mind nagyon jók.... és a G-k is a jó kategória....
-
.mf
veterán
válasz
#96302336 #15633 üzenetére
"Szerintetek melyik jobb választás?
[blabla]
Asztróra kéne elsősorban."Samyang 12 f2.
"Így már más a dolog, a Zenitart akkor biztosan beszerzem."
/facepalm.
y u do dis. Ha szívatni akarod magad, akkor hajrá, jó úton vagy. Élességért még középen is rekeszelni kell (f4-f5.6, asztróra pont felejtős), széleken, sarkokban még tovább gyenge marad, és egy APS-C MILC-re tervezett halszemhez képest adaptert hozzáadva nagy és nehéz. Ha halszem kell, akkor a Samyang egy pici és pöpec, nyitva is éles kis obit gyárt kifejezetten MILC-re tervezve, ami szélesebb is nála (8 f2.8 II). Ha nem halszem, akkor pedig szintén tőlük a 12 f2, szintén kifejezetten MILC-re, pazar élesség széléig már nyitva. Ha elég az ekv. 24 és van rá zsé, akkor ott a kiváló Sigma.Rgranc: ez kicsit fából vaskarika, akkor már kicsit többért ott a Samyang 35 f2.8, farigcsálás és vignettálás nélkül, még kisebb méretben. Amikor az A7-esek megjelentek, akkoriban is felkapott téma volt, pl. a 10-18-as módosítás nélkül is 12~16 mm között alig vignettál, a hátsó műanyag lemez eltávolításával pedig a Sigma 19, 30, 60, valamint kicsit bezoomolva a Sony 18-200 és 55-210 is már csak kicsit vignettál.
-
80hun
addikt
válasz
#96302336 #15643 üzenetére
Nem vagyok biztos benne de ha jól emlékszem a Zenitar az FF-m obi és apscn már nem kapod meg a 180fokos látószöget.
Nézz rá erre a samyangra. ha fisheye-t akarsz cropos vázra.
-
80hun
addikt
A gyári garancia ára nem változhat boltonként.
Eleve csak sony márkaboltban nem márkakereskedőnél tudod kibőviteni a garanciát
A sony saját programjába viszik fel az adataidat és a cucc adatait.Annyi hogy nem reklámozzák de létezik gyári garancia biztosítással is. Ezt nézhették be.
Jelenleg 3db márkabolt van az országban (ha még mind megvan)
A központi szalon , a SonyCity Westend és a Szegeden a Márkabolt.(#15633) syn7h37ic
A sigma 16/1.4 az egy nagylátó
A zenitar egy halszem obi.
A samyang meg egy bazinagy nehéz dögSztem egyértelműen a Sigma 16mm a nyerő.
Ha meg halszemet akarsz az megint más. -
#96302336
törölt tag
Szerintetek melyik jobb választás?
Az ár most legyen másodlagos
Sigma 16mmF1.4
Zenitar
Samyang 16mm F2.0
Asztróra kéne elsősorban. -
konyi79
addikt
válasz
rgranc #15591 üzenetére
Szubjektíven:
Nem rossz, nem azt mondom, meg a látószöge nehezen pótolható, egy aps-c rendszer legfontosabb darabja talán. Kicsi, elég éles, meg csendes, mint a többi E bajonetes.
Viszont a 35mm-es üveget már nehezebb tervezni, mint egy 50-est, kellenek bele mindenféle trükkök. Na ezek az ed tagok miatt nem mos olyan szépen, fókuszon kívül meg kontrasztos részen hamarabb esnek szét a színei. Na nem úgy, mint egy 85-ös samynak, de hamarabb, mint az 50-esnek. Szóval nem rossz üveg az, de nem olyan jó, mint a testvére. Szerintem.
Szóval megveheted nyugodtan, csak én pl annyira nem szeretem, mint az 50-est. -
KawaBazsy
aktív tag
válasz
McDuglas #15480 üzenetére
+1
Vettem 4 db Laddát 2E Huf-ért, meg egy töltőt 795-ért, s hibátlan cucc. Az akkukból kettőt beleraktam a vakuba úgy, ahogy voltak (1.32V volt a kapocsfesz), s azóta is azzal vakuzom, pár hónapja, nem merültek még le. Ha még olcsóbb kell, a Lidl Tronic akku pakk az 1200, de az gyengébb.
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz
Bogyó bá' #15472 üzenetére
126 mm. :-)
Nagyon jó az a vaku, nem fogsz csalódni. Azt próbálgattam, h kint az udvaron, éjszaka, töksötétben égnek fordítottam a vaku fejet (csak úgy szabad használni), ráhúztam a diffúzort, s hibátlan fotókat készítettem a játszó gyerekről, aki pár méterre volt tőlem. -
konyi79
addikt
Azért az a 3,5-5,6 nem egy nagy hívószám. Ok, kisebb, mint a 18-105, de ezzel a fényerővel álá is kell árazzák ha el akarják adni.
Nem akarják, egy fényerős alapzoommal kannibalizálja az A7 sorozatot. Pedig azzal adósak már jóideje csak, mert lassan 12-85-ig prímekből már el lehet lenni. -
Terapeuta
őstag
válasz
madgie #15426 üzenetére
Nekem karácsony előtti eglobal.eu rendelésben egy Oly 12-40, egy hét alatt megjött (a két ünnep között), a dobozba betett papírokon ".au" internetcím szerepelt. Én simán kártyával fizettem, nem kért megerősítést.
A csomag belülről pont úgy volt becsomagolva, mint egy unboxing yt videón. De annyira nyirkos volt az egész csomag (na nem tocsogott, egyszerűen "hideg nedves" volt az érintése, pára sem volt benne), hogy kb én is pont arra gondoltam, hogy egy halászhajón állhatott pár hónapot. Amúgy működik...én kerestem rajta kisebb használatra utaló jeleket (karc, mikroszösz), de nem találtam semmit...#15430) Mirman : szerintem hívd fel a MM vevőszolgálatot, ott szerintem megmondják. Karácsony előtt olyan akciókat láttam, amit neten sehol....
-
GyureX
tag
Én is ideírom a tapasztalatomat az eglobalról.
Rendeltem egy 28 F2-t, és egy 85 F1.8-at. Tesóm kint él Angliában, ünnepekre jött haza, úgyhogy az uk-s shopból lett rendelve. 20 ezer Ft-tal így kevesebbe került, mintha az eu-s shopból rendeltem volna.
5-8 nap van ugye kiírva, a 8. nap kaptam emailt arról, hogy regisztrálták a futárnál a csomagszámot. Aztán ott meg is állt a dolog. 7-én rájuk lett írva, hogy mégis mi van, mert már majdnem eltelt 2 hét, és ha nincs objektív, akkor szeretném visszakapni a pénzem, mert nem lesz aki átvegye a megadott címen.
November 26-án lett leadva a rendelés, december 2-án írták, hogy hamarosan feladják, 4-én kaptam csomagszámot, 8-án került ténylegesen a futárhoz, végül 11-én lett átvéve. 12-én jött a gépük haza, necces volt rendesen. Választ nem jött azóta se.Megkaptam itthon az objektíveket, volt nagy örülés, persze a tesómnak is.
A 28-as tökéletes, a 85-ösben porszemek vannak. F22-őn leteszteltem, nem látszik képeken. Facebook magyar sony-s csoportban volt egy bejegyzés, hogy az illető vett kacha shop-ból szintén egy 85-öst, neki valami buborék volt benne. Aztán visszaküldte, ígérték neki, hogy amit küldenek helyette, előtte átnézik. Úgy átnézték, hogy rosszabb volt, mint az első. Szintén porszemek belül, meg azt írta valami karc is volt rajt. Visszaküldte, visszakérte az árát, majd gondolta itthon veszi meg, azzal biztos nem fürdik be. Hát az is poros volt belül. Most vagy ilyen szar ennek a 85-ösnek a gyártási folyamata, vagy nem tudom, de ennyi ilyen hasonló hibával nem lehet.
Ami érdekesebb talán, hogy felvetődött ott is, honnan jöhetnek ezek a szürke importos cuccok, és valaki írt olyat, hogy felvásárolják a szürke boltok a mások által a sony-nak visszaküldött lencséket, majd ezeket adják el.
A bejegyzés után átnéztem már itthon még egyszer az üvegeket, és itthon vettem észre, hogy míg a 28-as dobozán rajta van a gyári vonalkódos matrica sorozatszámmal, addig a 85-ösön nincs, helyette fehér csík matrica, tollal ráírva a sorozatszám. És a dobozon nem is volt sose az eredeti vonalkódos matrica.
Úgy döntöttem visszaküldeni nem fogom, mert a porszemek a képeken nem látszanak, más hibája nincs, valószínűleg nem is kapnék jobbat, maximum a pénzt tudnám visszakérni. De eléggé úgy néz ki, hogy ez nem egyedi eset, külföldi fórumokon is találkoztam vele, de ezek szerint az itthoni vásárlásban is belefutni ilyenbe.
Fura volt, hogy a vállalt szállítási idő helyett, 2 hétig tartott országon belül, és email után indul csak meg hirtelen a csomag. Nekem a doboz miatt nagyon gyanús a dolog, hogy mi van, ha azért nem adták fel, mert nem volt 85-ösük, aztán, valahonnan gyors szereztek egyet, ki tudja honnan.
-
rgranc
aktív tag
válasz
#96302336 #15420 üzenetére
Nem megrendelés volt. Kifizettem paypallal, levonták a pénzt, megkaptam az SMS-t a bankomtól.
Milyen kamu rendeléssel lehet mégis lehúzni a boltot, ha már ott a pénz náluk?
Security verification kérés pedig egyáltalán nem is volt (mint feljebb említettem, összesen ezt a 2 emailt kaptam, ráadásul 2-án este fizettem, 3-án már vissza is mondták, nem 12 óra normálisan ez a verification window...) Megnéztem sokadszorra is az első emailt amit fizetéskor kaptam a rendelés feldolgozásáról, sehol nem szerepel benne semmi security verificationnel kapcsolatban.A korábbi fórumban olvasott vélemények alapján nem Hongkongból küldik a cuccot hanem Európából (úgy is szerepel a honlapon hogy 5-8 nap alatt érkezik a termék)...
A külföldiáról pedig: ha nem jön közbe semmi, talán lesz egy üzleti utam még ebben a hónapban Japánba, már találtam is a neten ezüstben ezt az obit vadonatújan ~57ezer forintért... (Akihabarában rendes boltban, kézbefoghatóan, kipróbálhatóan)
-
mikrofon
veterán
Az csak nekem új, hogy a Samyang -nak van már 4db AF-es objektívje Sony-E bajonettel FF leképezéssel. Ez igen jól jöhet azoknak akik olcsón szeretnének fix fényerős obiparkot kiépíteni. àrához képest kielégítö a minősége a tesztek szerint.....
Samyang AF 14mm F/2.8 FE
Samyang AF 35mm F/2.8 FE
Samyang AF 35mm F/1.4 FE
Samyang AF 50mm F/1.4 FE (aka Rokinon)Ezek után mondja azt valaki, hogy drágák a lencsék a Sony FF vázhoz... Ezek a lencsék szerintem egy A7 vagy A7II-vel együtt elfogadhatóan dolgozhatnak.... Sokkal inkább egy ilyen szett mint egy DSLR egy kezdőnek, új belépőnek....
-
mikrofon
veterán
Illetve még egy kérdésem lenne, mert az ünnepek alatt kicsit böngészgettem, olvasgattam és megragadt a fejemben a a Voigtlander 10mm f/5.6 lencse.
Használja vagy próbálta valaki a három Voigtlander U-Wide-Angle (10mm vs 12mm vs 15mm) lencsék közül valamelyiket? -
mikrofon
veterán
Rendelt valaki az akciós 24-105/4 obiból?
Én addig törtem a fejem és mindig lebeszéltem magam, míg aztán ma hajnali 0:58 perckor megébredtem, vagyis ébresztett a gyerek. Nah mondom megveszem végül is a Batis sor mellett, vagyis között pont elfér, még ha ritkán is használom...
Hát erre már az eredeti áron volt 1:12 perckor... Úgyhogy ez kimaradt...
Helyette, akkor egy 55/1.8 vagy esetleg a 35/2.8. Ez a kettő közül valamelyik lesz a sétálós obi, ha csak úgy szórakozásból viszem a gépet és fotóznék, vagy mondjuk a gyerekekkel sétálok... -
#96302336
törölt tag
válasz
#31733248 #15187 üzenetére
Fotoplus-nál sem sokkal drágább, és hazai. Náluk 135, az E-infin-nél mindenestül 122 körül van. Csak mert annyira megtetszett az obi, megnéztem máshol is.
-
p_adam
addikt
Ez nem feltétlen igaz, sok tényezőtől függ, pl. hagyhatják jó magasan a torzítást, a sw majd úgyis auto-korrigálja alapon, mint a sok m43 és más objektíveknél. Csak már a harmadik FE 35/1.4 (AF) nem hangzik túl különlegesen, gondolom árban pont a Sony Zeiss és a Samyang közé menne árban.
-
konyi79
addikt
válasz
KawaBazsy #15082 üzenetére
Kicsit védenem is kell, meg nem is. Nagy baj nincs vele, jó kis üveg az, csak az 50f18 meg a 85f18 mellett nem az igazi.
Az a baj, mostanában nagyon ráállt a szemem a loca-ra, ami sajnos sokszor a nem marha drága üvegek velejárója. fókuszon kívüli tartományban nagy kontrasztú részeknél kicsit hajlamosak a szinei szétesni, engem meg a bokeh szegélyen a zöld/lila csík zavar. Na nem olyan. mint a 85-ös Samy, de az 50-es meg a 85ös ingerküszöb alatt hozza jóval. Olyan, mint egy feleség: szidja az ember néha, de hiányozna ha nem lenne -
rgranc
aktív tag
RX100M4 videó: nekem M3 van és PAL-ra állítva mert azt olvastam hogy NTSC-re állítva az európai modellek *minden bekapcsoláskor* figyelmeztetést írnak ki.
Ugyanakkor az RX100M4 FullHD-ben csak NTSC módban tud 120p-t, ez PAL módban "csak" 100p.szerk.: van rá "hack"-ként app
-
Rapid136
őstag
válasz
Márton #14958 üzenetére
Ez szintiszta fizika. Ha nem lennének korrigálva az objektivek akkor görbülnének az egyenesek.
Ezért cserébe perspektivikusan torzul a sarkoknál.
Korábban elképzelhetetlen látószögű tudnak gyártani, a filmes világban 20mm alatt már igen ritka volt a korrigált felhozatal. Volt egy brutális méretű 3,5/14mm Sigmám, jó játék volt. De a Voigtlander 4,5/15mm-e már feleakkora és ráadásul van 10 és 12mm-es is belőle. Szóval változik a technika is erősen.
És amit gyakorlás nélkül szinte lehetetlen megtanulni... az az hogy fotózáskor állandóan a látószögön, a tárgytávolságon, a beállításokon kattog az ember agya. Ebből kell összerakni az optimális képet és bármikor közbejöhet valami váratlan amikor a legkisebb veszteséggel járó lehetőséget kell választani.
Ha ez a másik ember félrelökése, akkor azt, viszont odáig nem szabad eljutni. Időben kell észlelni hogy ki merre mozog, van-e fotózásra alkalmas eszköz a kezében és kizárni a lehetőségét hogy akadályozzon. -
.mf
veterán
válasz
KawaBazsy #14948 üzenetére
"csak szeretnék minden körülmények közt jó fotókat csinálni"
Hjah, meg kéne 12-600 f0.95 FF pancake zoom.
Olyan nincs, hogy minden körülmények között jó.Márton: ebben teljesen igazuk is van, azért írtam a mondat zárójeles részét. Akiknek ez szól, az a rokonság telefonnal, hangos zár-hangeffekttel és vakuval fotózkodó, "jobb szögért" (ugyanúgy megkomponálatlan és valószínűleg ferde is lesz a kép) erre-arra kinyúló, kilépő része, ilyenekből szinte mindig van, néha elég sok (mert hát most van a nagy nap, ezt aztán meg kell örökíteni!!négy!). Azt írtam, hogy viheti az A6300-at (az tud silent shootingot) és obikat; vakut direkt nem írtam, hogy vigyen. Silent shooting, vaku nélkül már nem olyan zavaró, ott már csak arra kell vigyázni, hogy ne üljön központi helyre a templomban, ne kerüljön sokszor bele a fotós képébe.
-
#31733248
törölt tag
válasz
KawaBazsy #14924 üzenetére
"A Sigma 30 F1.4 AF-je is lassabb, mint a natív obiké, igaz? Követő (AF-C) módban használható?"
Inkább azt mondom, hogy még mindig gyorsabb, mint bármi más az A6000 árkategóriájában a Sonyn túli világban,
de tény, hogy kevés fénynél a natív obik valamivel jobban harapnak.
"Most láttam az eladó obik közt Sony DT 16-50 F2.8-at, 125 pénzért.. Ha lenne ilyen E bajonettre is, lehetőleg kicsiben vagy pancake kivitelben, atom lenne.."
Az nem bír kicsi lenni, a gyútáv, a szenzorméret és a fényerő eleve meghatározza a frontlencse minimális méretét. Sajnos a fényerős alapzoom a jövőben sem tartozik majd a pancake méretosztályba.
-
KawaBazsy
aktív tag
Most láttam az eladó obik közt Sony DT 16-50 F2.8-at, 125 pénzért.. Ha lenne ilyen E bajonettre is, lehetőleg kicsiben vagy pancake kivitelben, atom lenne..
-
konyi79
addikt
válasz
apple87 #14913 üzenetére
Ha nincsenek nagy elvárások lődd végig a kitobival, esetleg szerezz arra az időre egy f4-es zoomot. Meg egy jó vakut, villogni a plafonra.
Pár beállított képet csinálni meg vagy a 35f18, vagy az 50f18. A 35 jobb látószögre mert belefér jobban a környezet, az 50-es meg jobb obi, szebben is mos.
Az a baj az esküvő hw igénye igen magas, ha mindenütt akarsz értékelhetőt, egyszerűen fixekkel nekiugorni cserélgetni nem lehet. Senki nem fog rád várni, ne is tedd vele tönkre hogy elvárod. A Sony APS-C rendszere nem is igen való erre, hiányoznak a min.2.8-as zoomok. Én a gyerek ballagásán is úgy tudtam kihozni, egyik vázon ott volt a 18-105, a másikon meg jórészt a 35. Pár portréra az 50. Pedig ott lett volna a 12f2 vagy a 10-18 nagylátózni, vagy feltehettem volna egy telét is. Nem volt rá alkalom, 2 vázzal se.
Elég korlátosak a lehetőségeid. Amit szeretnél, arra 2 A9 való a GM sorral.
A másik minden bántó szándék nélkül, ha nincs ötleted a rendelkezésedre lévő források ismeretében és itt kell kérdezned mivel old meg a feladatot, a kreatív oldalon magadban keresd a fejlesztendőt elsősorban. Mi a rendszert ismerjük. Nem a forrásaid, nem a helyszínt, nem azokat a helyzeteket, ami elé fogsz ott kerülni. Főleg egy esküvő képei nem attól lesznek jók, mert feltekered a 14-85 f1,2-t és az majd mindent megold. -
grigo
őstag
Kicsit be vagyok fosva a 70-200 miatt. Olyanokat küzd a fókusz, hogy a szívem megáll. Egyelőre betudom annak, hogy mire már hazaérek sötét van kint mint az állat, és a szobában és ezek a mennyezeti spot lámpák is szar fényt adnak. Ugyanakkor egy ilyen obinak úgy gondolom a macska fejét 10-ből nem 5-6szor kellene megtalálnia. Van még 12 napom elöndeni mi legyen. Lehet csinálok a fókuszról egy videót és kikérem a véleményetek, hogy ez normális-e....
-
D-LAN|FuRioN
aktív tag
A7SIII tuti több lesz mint 12mpx. 18mpx-re tippelek, pont a croppos optikák miatt. Ha jól tudom super 35-ben nincs meg a 4k felbontás az érzékelőn, így sokan hiába jobb iso-t tud a gép, inkább választottak a7rii-t videóra. Ha viszont van super35 akkor feltekerhet aps-c optikát rá és még mindig megvan a 4k, vagy kitolhatja az ff obit, csere nélkül. Persze lehet ,hogy rosszul tudom, csak nekem valami ilyesmi rémlik videós ismerőstől.
-
.mf
veterán
válasz
p_adam #14843 üzenetére
"ha egyáltalán lesz ilyen modell, mivel amit leírsz, az nagy vonalakban majdnem egy A9."
Messze nem, még el tudok képzelni egy olyan fícsör-szettel rendelkező modellt, amivel nem kannibalizálják a pro váz eladásait. Pl. egyetlen kártyahely, régi akku, kis buffer, csökkentett FPS (pl. 8-10 eshutterrel, vs 20 az A9-nél), "csak" A6000-szintű AF, Eth-port nélkül, korlátozott 4k, stb. Sportra már annyival gyengébb lesz (fps, buffer, AF, akku, kétkártya), hogy oda továbbra is az A9-et veszik; és az egyetlen kártya miatt más hivatásosok sem szívesen fogják venni.
Az A7s3 szerintem továbbra is marad 12 Mpx, max még BSI, hátul-huzalozás, és hasonlókkal tovább javítják az éjjellátó képességeit; kap csak-CDAF után végre hibrid-AF-et (A6500-szintű vagy jobb), nagyobb akku, két kártyahely nagyobb sebességgel, még gyorsabb kiolvasás (tovább csökkenő rolling shutter), magasabb video-FPS és bitráta, XLR-portos kiegészítő, stb.
Ebben a felosztásban egyből elfér egy A7m3, mint egy sokat tudó, de nem hivatásosoknak való váz.
Ezen kívül pedig, az A7r3 is elég keményen beleáll az A9 és A7s2 területébe, mégse kérnek érte többet, mint az A7r2 nyitóára, tehát lehet, hogy az A7m3-at sem nyesik ennyire meg.
-
catroot
veterán
válasz
Rapid136 #14787 üzenetére
Tegnap én megkaptam már az egyik fotós FB csoportban, hogy manuális obival (85 1.4/ 135 f/2) nem lehet normálisan portrézni, mert lehetetlen olyan kis mélységélességgel dolgozni és lassú is.
Még hobbi szinten sem lehet őket normálisan használni, nem hogy munkára...
Ja, mert biztos csak játékra találták ki a Sami manuális darabjait.
Egyébként sokszor jól jön az AF. Ha rendezvény, riportfotós lennék nyilván kellene.
-
#31733248
törölt tag
válasz
HUNgabus #14778 üzenetére
(#14778) HUNgabus
"jelenleg is fenem a fogam egy Sony FE 28 / F2 -re, azt sokan dicsérik, beltérre kellene vmi fényerős nagylátó"
A 28-as tényleg olcsó és jó, ha kell a fényerős (nagyon) nagylátó, akkor érdemes megfontolni mellé a
Samyang 14mm F2.8-at is, olcsó és nagyon jó, ilyen gyújtótávolságnál pedig a kezelése sem fog nehézséget okozni.A Sigma MC-11 pedig elég gyakran van 150 dollárra akciózva, mint éppen most is.
APS-C gépes kollégák részére: a Samyang 240 euróba kerül most az eglobalcentral.eu-n.
-
.mf
veterán
válasz
apple87 #14750 üzenetére
Hmm, tényleg egész jó a szokásos magyar bolti árazáshoz képest.
A fent említett 1200 EUR-os amazon.es-es kitről is kiderült, hogy hiába amazon, csak spanyol accounttal lehet megvenni, másoknak nem; az 1300 EUR-os olasz ajánlatot már hagyta volna kosárba tenni, ott viszont visszatérítés nem lett volna. A német cashback pedig nem vonatkozott a náluk 1500 EUR-os kitre, csak az 1500 EUR-os vázra
Mindegy, már úgyis lebeszéltem magam egy új A7m2-ről, várom az A7m3-at, hátha végre kap az is új BSI-s szenzort jobb AF-fel. -
.mf
veterán
A7m2 + 2870 amazon deal of the day: 1200 EUR...
Hm....+ stabi
+ jobb fókusz
+ nem olyan lassú, mint az A7klasszik
+ új, garis
+ MC11-gyel jobban működnének Canon obik is, pl. 70-200 f4 non-IS 110-120k körül vs Sony 70-200 f4 @ 300k
+ ha mégse tetszik, hazai árak mellett bukó nélkül kiszállhatok belőle- szenzor ugyanaz
- érezhetően nehezebb (+~200 g?)
- rendelhetek ehhez is kiegészítőket
- beleinvesztálás -
syC
addikt
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Volna egy a6300-as masina és hozzá egy samyang 50mm T1.3 (natívan, sony e bajonettel). Ugyebár ez az obi manuál fókuszos. Létezik olyan AF adapter (techarthoz hasonló) ami sony e -> sony e, tehát nem konvertálgat bajonettek között, csak szimplán AF-et csinál manuál obikhoz?
-
#31733248
törölt tag
válasz
#72797440 #14727 üzenetére
(#14727) Harcosposta
Igen, tud.
(#14728) .mf
Az igazi megfejtést jmakk hozta. De - ezt változatlanul fenntartom - FF gépen az f2.8 sem hangzik rosszul, mint ahogy szerintem az sem baj, hogy az olcsó Samyang nyitva nem saroktól sarokig éles. Akinek az kell, annak ott a mindössze 120 grammos Zeiss, amit a fényereje miatt nem övez nagy hype, de ettől még nagyon jó darab. Ettől még megértem, hogy ha valaki szereti ezt a látószöget, akkor hiányzik neki a nagyon kicsik és a nagyon nagyok között egy lépcső.
-
#31733248
törölt tag
Kicsinek és olcsónak ott van a Samyang 35mm f2.8. Full-frame gépen egy f2.8 sem hangzik rosszul.
-
jmakk
őstag
Elég jól sikerült ez az új autofókuszos Samyang FE 35/1.4.
-
kornel1987
csendes tag
Sziasztok!
Köszönöm a véleményeket egloballal kapcsolatban, még várok egy kicsit, hátha lesz jobb áron a Samyang objektív.
A sel1650 kit objektív, amit kaptam az a6000-hez, mennyire elfogadott, hogy kb. 500 expo után mozog oldalirányban kb. 1mm-t? Vagy küldjem vissza a cégnek csak az obit?
Olvasgattam a CZJ Sonnar 135mm-es obiról, ez jó vétel lehet(A6000-hez használnám)? https://www.ebay.com/itm/CARL-ZEISS-JENA-PRAKTICAR-3-5-135-MC-SONNAR-135mm-1-3-5-PB-PRAKTICA-B-MOUNT/201806777830?hash=item2efc9f0de6:g:0cEAAOSwnHZYlfGi
Előre is köszi.
-
kornel1987
csendes tag
válasz
vihartigris #14615 üzenetére
Köszi, a Samyang 12mm-ről sok jót olvasni.
Econ: Már olvastam, köszi.
Rapid136:Nem nagyon torzítósat keresnék, családi fotókhoz, beltérben is használnám. Amit ajánlottak a Samyang 12mm f2.0 jó lehet erre a célra? Utánaolvastam és jókat írnak róla, csak árával kellene megbarátkozni. Más javaslatnak is örülök.
Off:Eglobalon nézegetem az árakat. Jó áron van a Samy, de nagyon sunyik, mert az árgaranciával kapcsolatban írtam nekik(máshol olcsóbb 3 euróval, tudom nem nagy összeg, de az elv) és visszaírtak, ha vásárolok minimum 400 euróért, akkor adnak egy 10 eurós kupont. Írtam nekik, hogy köszönöm nem, de azt a 3 eurót adják már ide, arra már nem kaptam választ. Remélem másban nem ilyen a hozzáállásuk pl. garancia. Meg néztem telefont is náluk, tegnap még nem volt black friday akciójuk, most meg oda van írva, hogy akciósan X, ami eddig akció nélkül volt X(mellette kamu ár áthúzva). Figyelni kell nagyon az árakra. Eglobal mennyire megbízható? Tapasztalatok a bolttal kapcsolatban?
-
vihartigris
őstag
válasz
kornel1987 #14614 üzenetére
samyang 12 f2 vagy a most megjelent sigma 16 f 1,4 dc dn
a kitobi 16 mm-en valóban nem túl penge -
#31733248
törölt tag
Legutóbb a húgom kislányát az ablaktól 2-3 méteres távolságban fotóztam, oldalról kapta a fényt. A Sigma 30mm f1.4 volt fent, nyitott rekesszel. 1/200 záridővel fotóztam (hogy a pici be ne mozduljon, ennél lassabb záridőnél egyre erősödő mértékben jelent meg a bemozdulásból fakadó életlenség). Így a jellemző érzékenység ISO 400 volt. A rekeszérték módosulására vonatkozó elméleti számítással így alakultak volna az ISO értékek:
f2: ISO 800
f2.8: ISO 1600
f4: ISO 3200
f5.6: ISO 6400Amint látható, hatalmas a különbség, ami nyilvánvalóan megmutatkozik a képminőségben is. Bár az A6000 magasabb érzékenységen is nagyon jól tartja a színeket (ISO 100 - ISO 12800), de a zajosodás egyértelmű. Az a fotó, ami a Sigmával megy ISO 400-on, az a kitobival kb. ISO 6000-rel sikerül.
Érdemes szerintem mérlegre tenni a büdzsé szűkössége esetén azt is, hogy ha választani kell a fényerős obi és a vaku-kioldó kombó között, lehet, hogy a szobán belüli fotózásban (és nem általában beltérben) az utóbbi lesz a nyerő.
-
b.vr
őstag
aztaq*rva, amit itt páran fórumhuszárkodásban műveltek a 12-100 kapcsán azért az tényleg nem semmi...
-
.mf
veterán
válasz
rumos14 #14436 üzenetére
Igen
10 éve is készültek pöpec tájképek, és akkor mit is tudtak a FF gépek? [link]EM1m2: 12.8 FÉ, 23.7 bit, 1312 ISO
5D m1: 11.1 FÉ, 22.9 bit, 1368 ISO
5D m2: 11.9 FÉ, 23.7 bit, 1815 ISOS akkor most vagy felcipeled a hegyre az EM1m2 + 12-100 = ~1.1 kg, vagy a FF váz + 24-70 + 70-200, ami ennek a duplája és sokkal több helyet is foglal a csomagodból.
-
rumos14
nagyúr
a 12-100 technkailag egy nagyon jó / tökéletes obi, de ha m43 szenzor ban mögötte, akkor a komparatív hátrány egy FF szenzorhoz képest, főleg tájképeknél, a gyengébb dinamikában bőven megnyilvánul.
épp ezért sztem hiába profi az az obi, egy tájfotós nem fogja azt használni. de lehet hogy tévedek -
Terapeuta
őstag
válasz
#31733248 #14412 üzenetére
Nem tudom, amikor én kézbe vettem az OMD-1 olyt teddpróbán (de: nem 12-100), akkor azt tapasztaltam, hogy:
ISO6400-ig jpg-ben is vállalható a képe, a szenzora nagyon jó.
Az ergonómiája kvázi tökéletes, minden kézreáll, gyors.
Stabija yt alapján a legjobb a többi gyártóhoz képest. Másdodpercek kitarthatók vele, nekem 1 felett ment stabis obi nélkül.
Autófokusza AFS-ben hibátlan, én AFC-ben nem voltam vele elégedett, de mivel sosem használtam AFC-t itt user errorra is gyanakszom. Igazából ezért nézem vasárnap a sonyt.
Van egy csomó olyan ficsöre, ami nagy segítség a képalkotásban (pl pro-capture)Én is szeretem a kis dof-ot, és valóban ekv. 100 mm alatt a 12-100 nem lesz dof bajnok, de afölött már nagyon szépen lehet játszani vele. Én tán 7.1-re teszem a rekeszt az 5D-n, ha feltolom a 70-200-at.
A lényeg:igenis van keresnivalója az MFT-nek, más a célközönség, mint a sony FF ez kétségtelen tény....de amikor vissza kellett adnom a vázat, nem esett jól, élveztem vele a fotózást.
-
#31733248
törölt tag
(#14421) jmakk
"Econ: nekem ezek túl nagyok. Inkább feláldoztam az AF-t és Loxiákat választottam (21+35). Na jó 55/1.8 azért van, mert az egy csoda."
Meg tudom érteni... A Sony full-frame sora egyszerűen csodás. Én a kocsiban hordom magammal a cuccot és amikor kell, a várhatóan szükséges obik jönnek velem. Van, hogy csak a vázat és a pici 16-50-es kitobit egy övtáskában.
(#14422) mikrofon
"...leesett az állam e-m1mk2 és 12-100/4 ára 600e+400e."
Erre mondom, hogy nem hangzik túl izgalmasan.
De az sem, hogy nagyon drága, full-frame súlyú f1.2-es zoomokkal hozzák csak a nagyobb szenzoros rendszereknél megszokott mosodát. És akkor még mindig ott a kicsi szenzor, a gyengébb fókusz és a harmatos Olympus-videó...
-
McDuglas
aktív tag
válasz
mikrofon #14423 üzenetére
Vagy ott a 12-24, vagy a gyári 28-as fix, ami kabátzsebben elfér. De a "sima" 85 1.8 is egy csoda. A fullframe sor már elég ütősen néz ki E bajonettre, APS-C-n is főleg a zoomok hiányoznak.
Mindenesetre egy A7RIII vagy A9 vagy A7SII(I) (lassan ez is jön) + 24-105 oss kombó nagyon jó, kicsi és rugalmas alap. (főleg ezeknek a szenzoroknak a brutális dinamikájával, zajtűrésével) De van 24-240 is, amit nem fikáztak a földig, amikor utoljára róla olvastam...
Szerk: (#14419) Ibis: Más pénzén mindig szívesen építünk felszerelést
-
mikrofon
veterán
Azt azért nem tudom hogy néztétek-e, mert én most megnéztem. És leesett az állam e-m1mk2 és 12-100/4 ára 600e+400e. Ráadásul most olyan hirtelen az e-bay-en és a szürke zónában sem láttam az obit a váz is hiánycikk... Hogy maradjunk az obinál én inkább venném akkor hasonló áron a most megjelenő 24-105/4 Sony G obit és valami vázat alá mint az MFT szettet... Utóbbival az is a baj, hogy még nem jött ki a 17/1.2 és a 45/1.2 sem. Ha ezek kijönnek a 25/1.2 mellé, akkor már jó kis szettet össze lehetne rakni csak az említett fix-ek ára bőven 300e felett van/lesz... Így a szett közelít a 2 milka felé vagy át is lépi. Azért meg itt Sony-ból és Fuji-ból is jót lehet összerakni...
És azért bárki bármit mond a nagyobb szenzor mindig jobb. Olyan ez mint a felbontás. Nem szükségszerű de a több pixel jól jön..
-
#31733248
törölt tag
(#14413) jmakk
Írta, hogy Canon full-frame géphez van egy 16-35/F2.8, 24-70/F2.8, 70-200/F2.8 sora. Én ezzel biztosan nem akarnék túrázni.
Ezeket vinném:
Samyang 12mm f2
Sony 18-55mmÉs meg is vagyunk.
Ha meg nagyon kell a pengeéles kép, akkor a kitobi helyett egy 19-30 Sigma párost meg az 50-es portréobit. Amit a 18-55 nyújt, a legtöbb embernek már elég. Szerintem.
Egyébként pedig tényleg jó az éles obi, de az élesség egy idő után sokunknak már nem elég.
(#14414) sszemtelen
Nincs és nem is tud ilyen lenni (az azonos bázistávolság miatt), inkább Canonhoz, vagy M42-höz érdemes nézni.
-
jmakk
őstag
válasz
#31733248 #14412 üzenetére
Szép és jó ez a háttérmosás, de minek ha nincs rá szükség. Egyelőre a kolléga nem igazán fogalmazta meg, hogy mit szeretne lefotózni a tevékenységből. Obit pedig feladathoz kellene választani. Ha tájat akar fotózni, minek az f1.4. Ha portrézgatni akarja a haverokat, nem kell a 12mm. Egyelőre azt tudjuk, hogy ekv. 16-300mm-ig mindent le akar fedni. Témákról szó sem esett. Bár aki ilyet mond, annak elsőre én is utazoomot ajánlanék.
Azért volt egy szólása, hogy fejlődni szeretne. Na erre meg azt mondanám, hogy akkor pl. egy db. ekv. 35mm-es fix vagy egy Fuji X100T/F oszt csá. -
mikrofon
veterán
válasz
#31733248 #14408 üzenetére
Azért az az összeállítás tényleg jó cucc. Mindaddig amíg nem nézzük a mélységéleséget. Ekv. 24-200-ban brutál amit tud. De az tény hogy "csak" turistáskodásra, dokumentarista fotózásra jó. Ha az ember már em1mk2 vázat vesz akkor kellenek hozzá az F/1.2-es pro fix-ek amikből most már van szép számmal... Ezek mellé egy olyan kiegészítő opciónak több mint jó a 12-100.
Én sosem voltam háttérmosás mániás de mióta használom az FF 35/1.4-et azóta megfogott, hogy már 2.8 alatt milyen jó és szép dolog.... Most már el sem tudnám képzelni az MFT-s pro zoom F/2.8-as obikat mint fő obi... Pedig onnan indultam.
-
80hun
addikt
A sony Aps-c vonal az obikínálat/alig van szigetelt obi miatt teljesen alakalmatlan ilyen célokra sztem Tehát marad az MFT v. a Fuji.
A 12-100/4 meg egy igen jólsikerült darab és statikus témákhoz dual stabival megtámogatva nincs párja egyik rednszerben sem
-
.mf
veterán
"Igen, egyenlőre tapogatózom, hogy hogyan tudnám csökkenteni a fotós cucc súlyát, minél kisebb minőségbeli veszteséggel."
Oly EM1m2 + 12-100.
Annak az obinak nincs párja, ami egyszerre kínál ekkora átfogást ilyen optikai minőséggel. Nem igényli a rekeszelést az élességhez (max a tele vége javul még egy kicsit). A duál-stabi olyanokat megfog, hogy még akkor is alap-ISO-val lőhetsz, amikor másnál már keményen tolnád az ISOt vagy vennéd elő az állványt. Időjárás-álló is. Vázzal együtt kb 1.1 kg. Esetleg bedobsz mellé még néhány fixet, alig van súlyuk; még 2-3 fix + tartalék-akkuval másfél kiló alatt megáll az egész. Ha hegymászás és minden gramm számít, de 24-200 átfogás kell, akkor szerintem ez a legjobb választás. -
#31733248
törölt tag
"Nem húztad kicsit túl?"
Dehogy, soha nem tennék ilyesmit.
(#14405) Ibis
Azért a fixeket még fontold meg! A 12-es Samy nagyon jó, a Sigmák fölött pedig ott a 85-ös fix portréra. És még súlyban sem lesz elszállt a sorod, mert a 85-ös leszámítva minden obid könnyű és kivétel nélkül pengeélesek.
-
#31733248
törölt tag
Először is írtam egy A6000 ajánlót, amit javaslok elolvasni.
Érdemes lenne azon elgondolkodnod, hogy nem A6000-et, hanem A6300-at veszel (például itt). Legalábbis akkor, ha fényerős zoomban gondolkodsz (az A6000-en nem megy jól a feladapterezett Sigma 70-200mm f2.8 autofókusza).
A javaslatom:
Samyang 12mm f2 (manuális, de ez itt nem túl fontos)
MC-11 adapter
Sigma 17-70 f2.8-4 (C) vagy 17-50 f2.8 (ez már csak A6300-zal tud PDAF-et)
Sigma 70-200mm f2.8 (ez is csak az A6300-zal tud PDAF-et)Vagy néhány szóba jöhető fix (a teljesség igénye nélkül):
Samyang 12mm f2
Sigma 19mm f2.8
Sigma 30mm f2.8 esetleg 30mm f1.4
Sony 50mm f1.8
Sony FE 85mm f1.8 -
McDuglas
aktív tag
Az APS-C vonal 2.8-on nincs túl sok obival elárasztva. 2.8-as Zoom, natívan konkrétan nincs, kvázi natívan, meg 17-70 2.8-4 ami a legközelebb van hozzájuk.
Én így MC-11 (Canon) adapterrel kezdenék, mellé Sigma Art 18-35 1.8, Sigma Art 50-100 1.8.
Nagylátónak natív opciónak van a Zeiss Touit 12/2.8, néhány vagyonért, de ha már van Canon adaptered, akkor meg lehet próbálni egy Tokina 11-16 2.8-at.
135 2.8-ra meg egy 10000 forintos pentacon.Szerk: "(Pl. Canon-on a 16-35/F2.8, 24-70/F2.8, 70-200/F2.8 egy jó kombináció erre, létezik hasonló Sony E-mountra?)" Ezek már vannak Sony-ra is, de ugye Fullframe obik, ami APS-C-n pont nem azt adja, amit megjelöltél.
Szerk2: Van a Sigmának cropos, 19/30/60 2.8-as obisora, a natív fixek mellett, még azokkal lehet legózni a gyujtótávokat.
-
grigo
őstag
Srácok, mit tudtok arról, hogy esetleg az A7 kezelné a 128 GB-os kártyákat?
-
.mf
veterán
válasz
Bogyó bá' #14129 üzenetére
#14129 "viszont adapterezett manual üvegekkel én például nem vagyok hajlandó b@szkódni..."
Azért tegyük hozzá, MILC-eknél, meg újabban live view-t tudó dSLR-eknél már teljesen másképp működik. Nem egy kicsi és sötét keresőn keresztül kell tippelni, hogy a fókuszt eltalálod-e. Nálam az expó-gomb mellett van a C1 mint belenagyító gomb, kétszer rányomok, és már pixel-méretre nagyítva nézem, hogy az élesség hogyan alakul, ahogy tekerem a fókusz-gyűrűt. S hogy miért jó? Mert összesen 100k alatt lett egy 17-35 f2.8-4, 28 f2.8, 50 f2, 85 f1.4 sorom, egészen vállalható minőségű obikkal. Döntően tájképelek, ott van idő kézzel fókuszálni; de rendszeresen koncertfotózok is, és ugyan ott már gyakoriak a nem teljesen éles képek, de még mindig elég sok kép elfogadhatóan éles.
FF-re olyan natív alap/univerzális zoom, ami 24-től kezdődik, elég szűk kör. A 24-70 f4 szélen gyenge, nagy a szórás és drága; f2.8-as verziója nagy, nehéz és még drágább; 24-240 nagy és aránytalanul orrnehéz egy A7-esen; és a 24-105-öst csak most jelentették be, de az is 1299 USD vagy hogy lesz... FF-re egyszerűen nincsenek olyan alternatívák sem, mint a 18-105 APS-C-n.Grigo #14132: ezen már én is sokat gondolkoztam. Főleg, hogy endurózok is, ahol még óvatosan duhajkodva is benne van egy-két havonta egy zakó. Jelenleg ha mobilon kívül viszek valami fotózásra alkalmasat (inkább nem), akkor a régi EM5-ös az, mivel aránylag kicsi, jó képeket gyárt, és a váz már annyira olcsó (szerintem már irreálisan is alulértékelt). Igaz ott már nem is annyira a vázat féltem, mivel az már sokmindent túlélt, hanem az obikat. Ha az nem lenne, akkor vagy egy olcsóbb de jó kompakt (pl. Pana LX7) lenne egy szivaccsal bélelt kemény tokban, vagy A7 mellé egy régebbi olcsó Nex 16-50-nel, szintén kemény tokban -- utóbbi előnye lenne a közös akkuk, a hasonló menük, a szintén rácsavarható obik (így másodvázként is lehetne használni), illetve kompaktokhoz képest a nagy szenzorból adódó zaj és dinamika-előnyök.
P_Adam #14164 "Szóval nyugodtan lehet továbbra is Pro DSLR-t venni, főleg akkor ha valaki állandóan vakuval fotóz"
Pár beszámoló pont a vakukkal 10 fps mech. shutter - flash sync-et emelte ki......
Mikrofon #14167: "Persze itt azért halkan megjegyezném, hogy állítólag jön a Nikon MILC is kb 45MPx-es (felturbózott d500/d850) szenzorral.... Tehát izgalmas időszak elé néz az aki szereti a technológiai újdonságokat...."
Jön, csak mikorra... Canonnál is már évek óta szó van róla, de továbbra sem lett belőle termék, és az APS-C MILC vonalat is jól láthatóan félvállról veszik. Aztán az első generáció ott is, mint mindig, gyermekbetegségektől fog szenvedni, és obipark is csak évek alatt épül ki... Kinek van azt ideje kivárni? Én egy BSI-s e-shutteres joystickos A7m3-ast akarok, plusz hozzá egy nyitva sarkig éles 21-70 f4-est a 24-70 f4 méretében és olcsón, mostazonnaldetüstént
D-LAN|FuRioN #14172 "24-105 viszont egy igen érdekes példány, attól eltekintve, hogy kicsit túltolták az árát. Kíváncsian várom a dxo eredményeket tényleg olyan éles e saroktól sarokig, ha igen akkor egy elég jó mindenes válhat belőle"
Az első beszámolók szerint a bemutatón Canon és Nikon hasonló obijaival méregették össze, amiknél jobbnak mutatkozott; de az egyikük (asszem Hugh Brownstone) meg is jegyezte, hogy a Sigma 24-105-tel bezzeg nem, ami egy elég korrekt darab, kellemes áron. Egy ideig én is erősen gondolkoztam rajta, de A7-re MC-11-gyel is elég lassú, és állítólag elég orrnehéz is a vázzal.
-
.mf
veterán
válasz
BITBOYS #13896 üzenetére
Amazon.de fél éve 700 EUR-ért akciózta, jó látni, hogy végre ide is begyűrűztek ezek az árak.
Az A7R hazai ára tényleg egy kicsit nevetséges. Akkoriban 999-re vitték azt is le.Hú, már DxO 11?
Bő fél éve adták ingyen a 9-est, gondoltam volna előbb a 10-es lesz soron majd jövőre. Igaz a 9-esből a fullos verziót adták, ez meg csak az Essential, nincs benne a fejlettebb zajcsökkentő (amit amúgy 9-esben se használok, mert vele több, mint 10x annyi ideig tart a feldolgozás), a de-haze, és a modulok, mint a Viewpoint és a Filmpack.
---
Tegnap voltam kirándulni Visegrád Apátkúti-völgyben (Ördögmalom-vízesés, Bertényi füvészkert), megsétáltattam a 17-35-öst is, meg volt még Minolta MD 50 f2, Tokina RMC 28 f2.8 és Samyang 85 f1.4
flickr
Türkiz-kalapos gomba, 17-35 @ 17mm f4Igazatok van Rám-szakadékkal kapcsolatban, már itt is rengeteg ember volt; viszont nekem is igazam volt, mert tényleg pompásak a színek
-
.mf
veterán
válasz
Dißnäëß #13856 üzenetére
Na ja... A két manuál Samyangom simán túl is megy a végtelenen, ez meg a kb 60°-ot mozgó fókuszgyűrűjével megáll végtelen előtt. Az adaptereken is elég feszesen van rajta, tehát azzal már nem lehet játszani. Már csak az a kérdés, hogy lehet-e valamit kezdeni vele, hogy működjön az A7-esen is, azaz a fókuszgyűrű mozgása van korlátozva, vagy a fókuszáló helicoid az, ami a végére ér...
-
.mf
veterán
válasz
konyi79 #13800 üzenetére
Attól még, hogy FF, nem minden a mosás. Boke a hasonló áron menő de ált. f2.8-as filmes 35-ösöknek sem szokott erőssége lenni. Az alapjául szolgáló Canon 35 f2-nek sem volt. S ahogy 80hun is írta, eléggé téma- és tárgytáv-függő. Egy másik tesztben pont erősségének hozták ki a bokét, és inkább a lágysága és olcsó felépítése miatt húzták le (lágyság lehet, hogy gyártási szórás is, a DR tesztben nem tűnik ennyire látványosan lágynak). Ha már ideges bokét emlegettek, ez szerintem labdába sem rúg a Noktonhoz képest, amit Rapid az előbb mutatott.
"De ehhez nagyon elszánt hipszternek kell lenni."
Ehhez meg nagyon elvakult techbuzinak, már bocs
Mindkét linkelt tesztben volt jópár teszt-fotó, ami alapján képernyő-méretben egyáltalán nem vészes az eredmény, sőt, egészen használhatónak tűnik. Láttam és használtam már ennél sokkal rosszabb obikat is, ahol már képernyő-méretben üvöltöttek az optikai hibák; mégis sikerült velük összhatásilag jó / érdekes képeket is lőni. Arról meg ne is beszéljünk, hogy rengeteg híres fotót olyan gépekkel és objektívekkel lőttek meg, amihez ez alapján bottal sem nyúlnátok hozzá.
A 88 USD-s új árával nem csodát kell várni, de nem is annyira rossz, mint ahogy beállítjátok.
Na mindegy, csak megemlítettem, mint ultra-budget AF-es opció. Nálam 35-ösre a jelenlegi kínálatból ez lenne versenyben, illetve a Samyang 35 f2.8, ha majd leakciózzák. AF-esek közül az összes többi opció (Zony 35 f2.8, f1.4, Canon 35 f2 IS, f1.4L, Sigma 35 f1.4 Art, Tamron 35 f1.8) ezeknek a többszörösébe kerül. -
jmakk
őstag
Kezdem egyébként azt gyanítani, hogy lehet valami megállapodás a Sony és a 3rd party gyártók között. Annyira adná magát egy viszonlyag könnyű 200g körüli, kompakt 35/2 vagy 35/1.8. Csak ugye azzal alávágnának az RX1 sorozatnak. Sem a Sony, sem a Zeiss, sem a Samyang és szerintem a Sigma sem gyárt (fog gyártani) ilyet.
-
.mf
veterán
válasz
rumos14 #13781 üzenetére
Ott van a cikkben: 669 EUR, tehát jóval olcsóbb lesz a Sigma kezdőáránál (Kb 900 EUR? Csak USD és GBP árakat találtam).
Tud a Samyang is nagyon penge obikat gyártani, a 7.5-ösöm is az volt, a 100 és 135-ösöknek is nagyon jó híre van.Engem viszont nem érdekelne. Sikeresen körbelőtték, amit én vettem volna. Van egy nagyon kicsi, olcsó de f2.8-as pancake; és lesz egy f1.4-es nagy, nehéz és aránylag drága hordó. Pont mint a Sonynak. Bezzeg egy aránylag kompakt, aránylag olcsó 35 f2-es (a 28 f2-eshez hasonlatos) senkinek sincs
Mi értelme, hogy a meglévő termék-struktúrát másolják, ahelyett, hogy a résekre és hiányokra lőnének?
Plusz ezt a hülye designt is másolják, csupa sima felület, sehol egy rece, ahol télen kesztyűben meg lehet fogni lecsavaráshoz...Jaés... csak f16-ig megy? Meh..
-
rumos14
nagyúr
szerintem a 35/1.4 Art árán lesz ez a Samyang 35/1.4 is. az adapter persze extra költség, de a Sigma obi már most is van használtan, a Samyang meg nyilván nem. tudom, nem fair összehasonlítás, de attól még igaz. továbbá az adaptert jó eséllyel más obihoz is használod
én most adapteres Art 35/1.4-et használok, állóképre nagyon jó, de videóra használhatatlan (az AF). ha a Samyang ebben nem ad többet, akkor nincs értelme váltanom.
-
Radomer
aktív tag
18-105 nekem jó ha pár órát kibír egy aksival. Érdekes módon még kikapcsolt állapotban is eszik valamiért.
Szerencsére van jó pár aksi így nincs nagy gond.
18-105 tényleg egy jó mindenes obi szerintem is.
Minden másra ott a 30mm sigma meg a 12mm samy.
A nagyobb átfogás hiányzik néha nem mondom, de 70-200 f4 is elég drága mulatság.
-
nrc
tag
válasz
derrik #13656 üzenetére
sony sel 10-18/F4
samyang(rokinon) e 12/F2
sigma 19/F2.8
sony sel 20/F2.8 (+sony uwa konverter) -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
KawaBazsy #13653 üzenetére
Vedd úgy, hogy a kis 16-50-et "ingyen" adják a vázhoz (Az a6000 kit és csupasz váz között nincs 20 ezer forint különbség) - annyiért meg kitűnő vétel (Vadiújan, másodkézből 30 ezerért megy, annyit is bőven megér - persze a 120k-s listaára az egy röhej...). Erdélyt 3x fotóztam már vele végig motorról, még a kis NEX3-ra rakva, és nem rosszak / vállalhatók a képek eredeti méretben is.
Ha az olcsó, belépő DSLR-ek (Canon, Nikon) kitobijait megnézed, azok semmivel sem jobb minőségűek, csak dupla / tripla méretűek.
(#13652) derrik: én is egy "überkirály" utazó-zoomot keresnék (kizárólag fotózásra - a videó egyelőre nem érdekel, mint már írtam fentebb), de a 18-105G nem az (meg a Tessar sem...). Viszont vállalható (azért az árért), és rengeteg jó tulajdonsága van a képélességbeli hiányosságai mellett.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Igen, a kitobi
120 ezerért30 ezerért szinte ugyanazt a minőséget hozza, mint emez 200k-ért. Csak a jobb fényerő, meg a kétszer hosszabb vége ami jobb. Sajnos én szeretem a zoomokat, így muszáj lesz mégis megvenni. "Művészkedni", közgyűrűvel makrózni meg kitűnő az 50F1,8. -
.mf
veterán
Van olyan is, Minolta MC 135 f2.8, élesnek éles, de a maga több, mint fél kilójával nehezebb, mint a Samyang 85 f1.4
50 fölé 85 helyett a 135 túl nagy ugrás, a 85 környéke sokszor kell; ha viszont a 85 is ott van, a 135 nem nyújt sokkal többet, mellé inkább valami 150~200 passzolna jobban. Az továbbra is 2 obi, és a Samyang sem pehelysúly. Jobban szeretem a fixeket, de inkább egy jó zoom, azzal több helyet és tömeget tudok megspórolni, meg amúgy is inkább a széles oldalt használom. A lábzúm pedig nem segít mindenben, a perspektíva és kompresszió máshogy működik.McDuglas: 2 nehéz fixhez képest még az is opció; és a Canon 70-200 f4 sem könnyebb vagy kisebb.
-
.mf
veterán
Az UWA kérdés megoldódni látszik, sikerült egy AF-hibás Sigma 17-35 2.8-4-est aránylag jó áron halásznom az öbölből (A7 + Commlite adapter mellett AF úgyis felejtős lenne; optikai képességeire azért kíváncsi vagyok...).
A következő kérdésem egy telezoom... Samyang 85-öst használom portréra, kevés fénynél és háttérmosásra, de jó lenne mellé valami hosszabb is tájképezésre.
Van esetleg valakinek valami jó tippje, ami megfelel az alábbi kritériumoknak?
- 70~100 - 200 mm
- f8-ra sarkig aránylag éles
- könnyű, kompakt
- jó kontraszt, színek
- aránylag olcsó
Adapter van Minolta SR, AF (úton), Canon EF (buta és jelátvivős), FD, Pentax K, és talán Olympus OM.
Az EF 70-200 f4L egy elég kézenfekvő válasz, de az AF képességeit nem nagyon tudnám kihasználni. -
jmakk
őstag
Ja hogy van 55/1.8! Akkor nem szóltam, az pöpec.
Berendeltem a Sami 35/2.8-at, kipróbáltam, visszaküldtem. Kevés fényben nagyon huntolt. A képével nincs gond, bár itt azért látni, hogy mennyivel szebb a Zeiss 3D pop. -
80hun
addikt
válasz
Bogyó bá' #13528 üzenetére
Jó de azért nem egy árkategória a kettő. Plusz ugye A7II kell alá minimum hogy legyen vele stabid.
Sajnos a non-is nem tökéletes a sony-kon 135mm felett néha bizonytalankodik az AF. Az IS verziónál már nincs ilyen gond.
Egyébként egyáltalán nem szeretem a zoom obikat csak beszámoltam az 55-ös zeissbe
Főképp az 50/1.8 STM és EF 85/1.8 van a gépen. Vagy manuálok
Átmentem spórolósba kicsit azért vannak ezekAmire inkább fáj a fogam az a 100/2.8L macro és a 200/2.8 II L
Még lehet majd a FE 35mm f2.8-as samyangot beválalom beltérre..
-
McDuglas
aktív tag
válasz
vihartigris #13484 üzenetére
Azért a 6000 és a 6300 között elég nagy előrelépések voltak. (persze, nem megapixelben)
- Jobb AF rendszer, ami már működik fázisosan, adaptált üvegekkel
- Brutális 4k, S-Log, 120 fps,
- Silent Shooting
- Mikrofon bemenet
- Magnézium váz
- Jobb EVFNyilván kocafotósoknál nem jön ki annyira a különbség, de ezért van még validitása az A6000-nek a piacon. (Belépő kategóriának nem nevezném mondjuk)
-
hito
nagyúr
Sziasztok! Két kérdésem lenne egy A6000 kapcsán:
- létezik az, hogy Sigma 19mm 2.8 obival a videó minősége nem lesz olyan, mint natív Sony üveggel? Valahogy élesebb videókra emlékszem ettől a géptől. Ezzel a Sigma obival nagyon lágy a képe a videóknak. Vannak olyan videóim régről, amiket szintén A6000-rel vettem fel és Samyang 35mm 1.2-vel. Ugyanezt látom ott is. Ugyanakkor ha mondjuk egy 16-50-nel készült videót nézek, élesebb a kép.
- ha fotózok, az elkészült kép a 3mp-et vázban történő automatikus visszanézése közben az első mp-ben tök jó, utána meg besárgul egy kicsit, mintha WB-t váltana. Állíthattam én mindent (WB autumatáról manuálra, sRGB-ről adobeRGB-re váltottam, lencsekorrekciókat kikapcsoltam), de mindig ezt csinálja. Miért csinálja ezt? Ha úgy maradna tök ok lenne a kép, de így áttolja meleg árnyalatba és a fehér se marad fehér. Mintha rámenne valami post process a képre, de nem tudom kikapcsolni. Beállítások visszaállítása is megtörtént.
Remélem sikerült átadnom, hogy mire gondolok, mi történik
-
Rapid136
őstag
Az alapkérdés az hogy mekkora lesz a felhasználási méret. Ha maximum monitoron 1800x1200 pixelben nézegetik akkor azért nem annyira nagy kihivás.
A természetes fényeket akkor nem csapod agyon ha vakuzásnál is maradsz a magas isonál és a fényerős objektivnél, mert akkor a keveredik a helyi világítás a vaku kisebb villanásával.
Lovasbemutatón nem kéne vakuzni, egyfelől mert zavarhatja az állatokat, másfelől nem villan akkorát a vaku sem. De érdemes megkérdezni a szervezőket.
A6000-re ha ráraknál egy 2/12-es Samyangot akkor azzal egy házibulit simán végig lehet lőni. A 24 mpixelből lehet sokat vágni és még élességet se nagyon kell állítgatni.
RAW-ból többet ki lehet hozni a képekből mint a sima JPG-ből amit kidob a gép. -
#31733248
törölt tag
A támasztott igények gyakorlatilag profi kategóriába sorolható felszerelést feltételeznek, de azért meg lehet oldani enélkül is. Tudni kellene, milyen felbontásra lesz a végén szükséged, kis felbontású FB-képek lesznek belőle, vagy annál jobb minőségűre van szükség?
Ha a házibulinál olyan gyengék a fényviszonyok, hogy a fotók az elérhető obikkal ISO 3200 körül is bemozdulnak, akkor javaslom a vaku, színes fólia, kioldó hármast. A fóliával nagyon jó hangulatfényeket csinálhatsz és nem nyírod ki brutális derítéssel a buli hangulatát. Jó ötlet lehet a vakura húzott diffúzorok alkalmazása (szükség esetén egy fehér színű, egyszer használatos műanyag pohár is megfelel erre a célra), mert lágyítja a vaku fényét. Ismert és kedvelt megoldás a fehér oldalfalra, plafonra villantás is. A vaku előnye, hogy ha elég erős a fénye, akkor megspórolható a fényerős obi.
A lovas bemutató sem könnyű eset. Tavaly teremben, reflektorfény mellett, kényszerűségből az 55-210mm-es (tehát nagyon sötét) telével fotóztam végig egy hokimeccset. Mondanom sem kell, hogy ott már erősen látszik az alkalmazott technika korlátossága. Ha a távolság engedi, én a fényerős obit javaslom (nyitott rekesszel). Érdemes szem előtt tartani, hogy egy 50mm f1.8 tízszer annyi fényt enged a szenzorra, mint egy 16-50-es kitobi ugyanolyan gyújtótávolságnál. A 24 megapixelből azért lehet vágni, ha a helyzet úgy hozza.
Manuális beállítást javaslok, AUTO ISO-val. Az érzékenységet nem engedném ISO 3200 fölé, mert a legtöbbször érdemesebb rawból, utólag húzni, mint ennél magasabb ISO-val fotózni. Az A6000 magas ISO-n szerencsére nagyon jól hozza a gyári színeket, szóval ezzel nem lesz probléma:
-
.mf
veterán
válasz
vihartigris #13420 üzenetére
A japán árból kiindulva 1100 USD / 1200~1300 EUR lesz. Szép meg jó meg tetszik, hogy natív és f1.2 ellenére ilyen kicsi, de nekem az már kicsit sok.
-
.mf
veterán
Ha flare, azt a régebbi Samyang 85 f1.4 is dobálja rendesen.
-
#31733248
törölt tag
(#13387) m3ss
Sajnos a 8-16-omon sem megy a PDAF az A6000-rel, az A6300-zal viszont igen. Nincs sok jelentősége, de remélem, egy firmware frissítés megoldja majd ezt a dolgot.
(#13388) Neck
Bizony, nagyon jó ez az obi!
(#13389) .mf
Igen, helyesen tetted. Hozzáteszem, a Sigma kínálatával azért nagyon erős lett az E-Mount obisor, akár az árat, akár az optikai minőséget nézzük. A 8-16-ot például egy akcióban, 125 ezer forintért vettem, a 17-50mm f2.8 már röhejesen kevés pénzért (243 euróért) elérhető, de mondjuk a Sigma APO 70-200mm f/2.8 EX DG OS HSM is csak feleannyi, amennyibe más rendszerekre egy hasonló obi kerül.
És még folytathatnám...
-
80hun
addikt
válasz
derrik #13353 üzenetére
De miért nem használtakat keresel?
Pár hónapja adtam el a 16/2.8-at 35e-értDe ha nagylátó kell van itt egy samyang 12mm 75e-ért.
De megoldás egy EF-NEx adapter és egy EF-S 10-18-as canon objektív is.
mf
Itt egy tesztképem a 16mm-es palacsintával A7-en.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman Z1 Seasonic 650W
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" HD I HDMI I W10 I Garancia!
- iKing.Hu - Apple iPhone 14 Plus - Yellow - Használt, karcmentes
- Bomba ár! Dell Inspiron 7400 - i7-1165G7 I 8GB I 512SSD I 14,5" 2K I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest