- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Erős specifikáció, kompakt formában
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei Watch 5 - okosóra érintőlegesen
- A Samsung bemutatta az Exynos 2500-at
- Minden készen áll a Galaxy Unpackedre
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sensut
őstag
válasz
csakdzsó #8872 üzenetére
Eredetileg az volt az ötlet, hogy a LA visszaadja azt a játékformát, ami a SOC lehetett volna, ha nem vágják agyon. A modderek ezért minden eredeti dolgot felhasználtak, amihez csak hozza jutottak, plusz még egy csomó fel nem használt modellt maguk a GSC-s fiúk adtak át nekik a modhoz. Így hát nem állt szándékukban bármit is módosítani az elején. Persze később lehetett volna, de valahogy odalett a kedv és a motiváció, ami érthető is annyi negatív kritika után, ami lassan a LA-t érte. Én személyesen, egy idő után már nem sok pozitív kritikát olvastam róla az angol fórumokon, mindenki csak a hibákról s a crashekről beszélt, még az is, aki nem is értett a Stalkerhez. Senki se nézte azt, hogy ez egy teljesen ingyenes játék, amit a készítők tiszta önszorgalommból hoztak össze, mindenki csak blamálta, mintha egy vagyont fizettek volna érte a Steamen. Így aztán a végére már az eredeti modderek nem is folytatták, a többiek meg gyorsan összecsaptak valamit, amit DC verziónak neveznek és ami sajnos még annyira se stabil, mint az elején volt. Én személyesen azt a sok fölösleges bejátszást vágnám ki belőle, mert ott tényleg folyik a bénázás ezerrel, mint egy elcseszett rajzfilmben. Na meg az X16 laborban a Half-Lifeos témát egy az egyben, mert az tényleg nem oda illő.
-
Sensut
őstag
válasz
csakdzsó #8860 üzenetére
Talán testépépítő, talán tanár, vagy akár könyvelő... a sztalkerek bárkik lehetnek a civil életben. Ha nem tűnt volna fel, ez egy játék, mint megannyi más, és nem a való élet. Próbáld meg 10 kilóval végigvinni a játékot, senki sem tiltja. Az animációk nagyon is rendben vannak a korához képest és a motorral sincs semmi gond, ha mindent úgy csinálsz, ahogy kell. Persze vannak hibák benne, de te mondtad éppen, hogy ez egy mod és ingyenes, akár abba is hagyhatod, nem veszítesz semmit.. Nem értem mért kellett volna FEAR motort használni, amikor ez Stalker? Azért sokat kellene fizetni, ami már ellene mond az "ingyenes mod" fogalmának. És mivel ez egy "nagyon régi" játék, úgy kell elfogani, ahogy van, akár csak a Falloutot vagy a Medal Of Honort... Az efféle hozzáállás egyáltalán nem egy sztalkerehez méltó
-
Sensut
őstag
válasz
Antonius1978 #8851 üzenetére
Már én se tudom melyik milyen, nem nagyon Stalkerezem manapság. De ha a topikokban rákeresel a nevemre, lesznek leírások visszamenőleg.
-
Sensut
őstag
válasz
Dhampir #8849 üzenetére
Hát, én egy rakat angol nyelvű modot is kijátszottam (amikről be is számoltam az idő során), ám ezekre nem nagyon van/volt igény erre felé. De ha megy az angol nyelv, akkor mindenképp ajánlom a Spatial Anomaly-t és az igazi Narodnaya Solyanka-t, ami tökéletes fordítással és rendesen befejezett történnettel érhető el, ellenben a korábbi CP2 verzióval. Ami még tetszett az a Dead Of Winter és a Slayer modok, hirtelen ezek ugrottak be most, de itt van rengeteg angol nyelvű mod a COP-hoz és a SOC-hoz is, lehet válogatni belőlük. A nagy részük profi munka és csak sajnálni lehet, hogy nincs magyar fordításuk mert fasza kis új történeteket rejtegetnek.
-
Sensut
őstag
Ezt a levelet kaptam az este a GSC-től:
ATTENTION TO ALL THE STALKERS!
Stalkers,
We have made a decision to postpone the release of S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl to December 8th, 2022.
These additional seven months of development are needed to fulfill our vision and achieve the desired state of the game. S.T.A.L.K.E.R. 2 is the biggest project in the history of GSC, and it requires thorough testing and polishing. We are convinced that development should take as long as necessary, especially in the case of such a project.
This decision is not an easy one, but we are doing the best possible to deliver you a game that can live up to the expectations.
With more information, updates and showcases coming, we have an exciting and important year ahead. Thank you for your patience and understanding.
With love, GSC Game World team.-
-
Sensut
őstag
Régen mennyire egyszerű volt... Vettél egy pc magazint s a mellékelt CD-n/DVD-n ott voltak a megjelenő játékok demói - kipróbáltad és ha tetszett és megfelelt, megvetted a játékot, ha nem, akkor a viszont látásra. Manapság nem nagyon látok efféle promóciós demókat. Léteznek még egyáltalán? Ez most jól jönne.
-
Sensut
őstag
Bocs, de nem vettem észre itt az aktivitást.
Az 1.4007 DC verzió tökéletesen működik nálam. A launcherrel volt egy kis bibic, ha jól emlékszem, de simán végig vittem volt magyarítás és egyéb biszbaszok nélkül. Hacsak nincs belőle 2 alverzió, akkor ennek működnie kell.
Innen szedtem volt le: [link]
-
Sensut
őstag
válasz
Dhampir #8510 üzenetére
Ezzel vigyázzatok, mert állítólag egy nagy bughalmaz (egyelőre)! Amúgy is, amolyan orosz módra, benehezíti a játékot és a mentéseket is automatizálták benne. Csak tábortüzeknél ment a játék, nincs kézi mentés se csak ezeken a helyeken. Csakhogy mindenki arra panaszkodik, hogy visszatöltéskor a játék folyton crashel. És ez csak az egyik része a hibáknak.
-
Sensut
őstag
Ezt a .db tömörítőt nem ártana belinkelni az összefoglalóba, hogy mindenki elérhesse. Ezzel a programmal ki lehet csomagolni bármelyik alapjáték vagy mod adatbázis állományait, de nem csak. Képes a visszatömörítésre is, és még sok mindenre. A program tömörítő részének indítása:
Még nem találkoztam olyan Stalker .db állománnyal, amelyiket ezzel ne tudtam volna kicsomagolni. Moddereknek, fordítóknak fölöttébb ajánlott eszköz!
-
Sensut
őstag
válasz
kekeeci #8405 üzenetére
Épp azt akartam kérdezni, hogy ezek a 3rd party dolgok fel vannak telepítve rendesen. Nekem volt a LA-val problémám pld. a MS Visual C++ miatt, mégpedig úgy, hogy fent volt egy Visual C++ 2013, de nem az a verzió, ami neki kellett és csak fekete képernyő és crash volt miatta. Utána feltettem azt a 2013-ast, amit a játék telepítője tartalmaz, és minden rendbe jött.
-
Sensut
őstag
válasz
Veszett Róka #8370 üzenetére
Én késsel szoktam őket kinyírni. Lerohanom és közvetlen közelről már semmit sem tudnak csinálni.
-
Sensut
őstag
válasz
-szabi- #8311 üzenetére
Amiket itt felsorolsz, azok szinte mind javítva lettek a DC verziókban, úgyhogy ez az egész leírásod már alig érvényes a LA-ra. Pld az elemek tartóssága azóta többször is lett javítva. A kutyasimogatás után freeplay kezdődik Kordonról. Itt nincsen már sztori de lehet tovább barangolni és megoldani mellékfeladatokat. Viszont ha a LA ennyire nehéz volt számodra, kiváncsi lennék hogy boldogulnál egy Fotograffal, vagy ST2-vel? Egy vérbeli Stalker moddal? Tudom ajánlani
-
Sensut
őstag
válasz
-szabi- #8308 üzenetére
Itt volt egy bug a régebbi verziókban. A felállítás az lenne, hogy miután az udvar felszabadul, Szellem odamegy a bunker ajtajához és kikódolja. A bug az volt, hogy ez nem történik meg, vagyis Szellem nem indul el a bunker felé. Ilyenkor a megoldás az, hogy te elsétálsz a pálya széle felé amíg a minimapon nem látod, hogy Szellem elindul (a sárga pont), aztán tovább megy minden simán. Ezt a hibát a DC-kben javították.
-
Sensut
őstag
válasz
' Tzs , #8294 üzenetére
A DC-k előtt az 1.3003-as verzió volt, amit az 1.3000-ra kellett ráhúzni, aztán erre jött az első DC patch. Ez sokáig az utolsó verzió volt, ami működött és voltak hozzá addonok is. Én többször is végigvittem és pár hibát leszámítva elég stabil volt. Magyarítás is volt hozzá, csak utána kell nézni.
-
Sensut
őstag
válasz
Veszett Róka #8285 üzenetére
Én téged nem is akarlak meggyőni, és senkit sem. Sőt - ha nem tetszik ne játszd. Viszont vannak mások is a világon, akit a jót keresik a rosszban és azoknak is joguk van tudni, hogy a LA, annak ellenére, hogy mostanában csak lehúzzák, még nem egy játszhatatlan játék. Én is foglalkozom moddolással egy másik játékban és tudom milyen amikor a munkádat egy hangyányit sem értékelik, szóval tévedés ne essék, itt néhányan azokhoz szólunk, akik kipróbálnák még a játékot, ha végre elkészül a magyarítás hozza. Vitatkozni inkább a készítőkkel kellene, de ők ezen már túl vannak.
-
Sensut
őstag
válasz
Veszett Róka #8283 üzenetére
Hát, én semmi különbséget nem tapasztaltam a régi és új között a játékmenetben. Amiket betettek utólag semmit se számítanak s a bugok, amik lettek... nos, sosem lesz egy mod tökéletes. Elvárnánk, hogy az legyen, de pld Dezo felhívásaira amikor kerestek valakit ide vagy oda, nem igazán reagált senki, úgyhogy... De kinek nem inge, ne vegye magára
-
Sensut
őstag
válasz
' Tzs , #8281 üzenetére
Vannak vele problémák, az igaz, de azért annyira nem katasztrofális, mint a
hogy itt egyesek leírják. Én a kezdetektől fogva követem a modot és végigvittem legalább 7x verziónként, de akkora eget verő különbségek nincsenek a verziók között és főleg a DC verziói között. Régen azért rinyált mindenki, hogy a területek üresek és ettől unalmas a játék. A területeket nem töltötték meg ugyan, inkább az ellenség potenciálján emeltek, de van egy opció a telepítési képernyőn, ahol bekapcsolható az NPC spawnolása ami megtölti a pályákat. Itt viszont ügyelni kell, mert ez bekavarhat a játékmenetbe! És ott van még egy csomó lehetőség, amiket nem ártana figyelmesen kezelni, mert nagyban befolyásolják a játék összetételét. A sztorin semmit se változtattak, az ugyanaz, ami az elején volt és ha az tetszett, akkor ez is fog. A térképek se változtak, minden ugyanaz mint régen, úgyhogy ha nem teszik ez a játék, akkor az nem az új verziók miatt van, hanem egyáltalán az egész Lost Alpha történelem nem tetszik. Ez a Lost Alpha (aki nem tudná, az eredeti SOC játék vágatlan verziója még a megjelenése előttről), és más mint a többi Stalker, így semmi értelme a többi hivatalos Stalkerhez hasonlítani, mert akkor ugyanaz lenne. -
Sensut
őstag
válasz
Plazmacucci #8262 üzenetére
Akkor hagyd abba, nem vesztesz semmit
-
Sensut
őstag
válasz
cheatergs #8256 üzenetére
Nálam az ősidőktől fogva nem voltak ilyen fatális hibák egyik verzióban sem. Kisebb-nagyobb random crashek előfordultak, de azokat egy újraindítás mindig megoldotta. Persze mindig a hivatalos csupasz verziókat használtam néha egy fegyver tunningal megfejelve. Magyarítást se használtam soha.
-
Sensut
őstag
válasz
cheatergs #8247 üzenetére
Az jó, ha végre kijavították a cuccos ládát, mert nagyon szemet szúró melléfogás volt ám
És ugyanúgy a Pátriárka esete Radaron, aki kipurcan egy kitörés miatt mielőtt még leróhatná a tartozását. Vajon azzal mi a helyzet, mert ott egy egész mellékszál megy gajdeszre miatta. Ez a két eget verő hiba maradt az utolsó előtti frissítésben, amire emlékszem.
-
Sensut
őstag
válasz
Dhampir #8239 üzenetére
Itt van egy "jótékony" hiba a játékban, amit végül is sosem javítottak ki. Miután a bányában elveszik a cuccodat, azok mindjárt a polcon levő ládába kerülnek, amiből simán kivehetted azonnal és semmiben se befolyásolja a játékmenetet. Így a teljes felszereléseddel mehetsz vissza Borongósra.
-
Sensut
őstag
válasz
capulet75 #8219 üzenetére
Baszomaszta, ennek semmi köze a Stalker 2-höz! Mellesleg az illető játékos is egy katasztrófa, aki ezzel a címmel akart bevágódni a YT-on, vagy mi
Nincs rendben ilyesmivel etetni az embereket ...
"Te, ez a játék amúgy marha jól néz ki, hallod?"
Igen, én inkább látom. -
Sensut
őstag
A DC-k között semmi eget verő különbség nincs, csak a szövegek változtak néhol, ezért is nem találnak a verziók magyarításai. Rengeteg a javítás, kivettek néhány előzőleg bajt keverő küldetést és most utólag kigyomlálták azt a sok fölösleges dolgot a könyvtárból, ami mindvégig terhelte fölöslegesen a játékot (pld. sosem használt textúrák százai). Az utolsó verzióba még bekerült egy opció, ami arra szolgál, hogy be lehet népesíteni az alapjátékot is (nem csak a freeplayt), viszont ez bekavarhat a játékmenetbe. Ugye korábban sokan panaszkodtak, hogy üresek a pályák, hát ezt hívatott kiegyensúlyozni ez a lehetőség, de csak saját felelősségre! Néhány új csomagot is beloptak az utolsó verzióba (fegyverek, őszi Zóna...), talán ezek miatt is kell egy vadonatúj magyarító csomag.
-
Sensut
őstag
válasz
capulet75 #8155 üzenetére
Nem rontottál el semmit, sajnos úgy látszik, hogy ezt (sem) javították, és már nem is fogják. Ez a feladat egy valami féle "anomália" a játékban, már többször is tárgyaltuk. A legjobb, ha egyszerűen nem vállalod el a feladatot mindjárt a pálya elején, amikor a monolitos leállít az úton azzal, hogy kövesd. Csak ne figyelj rá és kész. Nem befolyásol semmit.
-
Sensut
őstag
válasz
cheatergs #8092 üzenetére
Átkerült a "lassú járatra", mint az eredeti SOC-ban. Guggoláskor kell nyomni plusz ezt a gombot is (én a Ctrl-t szoktam hozzárendelni ehhez). Mondom, eléggé szétbarmolták a beállításokat így a végére. Van egy online frissítés is a launcherhez (a zászló jelzi rajta), de az csak egy opciót hoz arra, hogy játékindítás után lezárja a launcher panelt, vagy nem.
-
Sensut
őstag
Ki mondta, hogy a 1.4007-ben nem lehet súlylimitet átírni? Nincs itt semmiféle fájlvédelem.
Épp most telepítettem fel és megy minden, mint régen. Ezt a fájlt csak dobjátok be a játék mappájába és módosítsátok tetszés szerint.
Viszont ez a launcher egy nagy tokányság. Nincs benne minden beállítás és ha a játékon belül belematatsz a beállításokba, minden összevegyül és vagy visszaáll nullára, vagy egyszerűen nem érvényesülnek tovább bizonyos belső beállítások. Nálam startból a gamma veszett oda, most már hiába is állítom a menüben, nem reagál rá a játék. Törölnöm kell a beállítási fájlt és kezdeni nulláról megint. Hogy minek kellett ez így a végén?...
-
Sensut
őstag
válasz
capulet75 #8034 üzenetére
Legalul van egy mosdó, vagy öltöző, vagy mi. Mikor mész be a bányába, le is eshetsz oda a deszkák között. Ott kell (ene) lennie, de volt, hogy nekem se jelent meg, viszont a kontroller, az már eleve várt a bejáratnál. Valamitől függ ez az egész, de szerintem hibás úgy, ahogy van.
-
Sensut
őstag
válasz
capulet75 #8026 üzenetére
Kibontja az, én is azzal bontottam volt ki. Az EN verziót kell használni. mert a RU az orosz Stalkerekre való. Ne egyből a játék könyvtárába irányítsd a fájlokat, hanem egy ideiglenes mappába valahova, mert összezavarodsz velük. Ha megvan a kitömörítés, a kérdéses fájl ezen az úton kell visszakerüljön a játék FŐ könyvtárába:
gamedata/config/lost_alpha/la_skills.ltx
Ennyi az egész, és módosíthatod itt.
-
Sensut
őstag
válasz
capulet75 #8022 üzenetére
Ezt nem ott kell átírni, mint a többi Stalkerben.
A gamedata - config - la_skills.ltx fájlban kell átírni ezeket az értékeket:
[endurance_skill_data]
minimum_max_weight = ...
maximum_max_weight = ...minimum_max_walk_weight = ...
maximum_max_walk_weight = ...Az első szakasz, amikor már nem tudsz futni a túlsúlytól, a második szakasz, amikor már menni se tudsz, vagyis gyakorlatilag a teljes max súlylimit.
Egy kb. 250 kilós zsákhoz ezt kell beírnod:
minimum_max_weight = 250
maximum_max_weight = 260minimum_max_walk_weight = 250
maximum_max_walk_weight = 260 -
Sensut
őstag
válasz
cheatergs #7996 üzenetére
Kipróbáltam én is az utolsó verziót úgy, hogy idő előtt, a lehető leghamarabb odamentem Sötét Völgyben a Nivához és engedte javítani, de csak ha legalább már 85 %-ra csökkent az állapota. Mellesleg amint beültem, jött egy helikopter is és jól megszórt. De az a gáz, hogy nálam már van egy Repair Tool, nem tudom honnan és így fogalmam sincs, hogy van-e köze a javításhoz. Valahol már a játék elején szedtem össze, vagy kaptam valakitől. Ez az eszköz a leírás szerint nem fegyver javító szett hanem valami általános cucc amire azt írja, hogy mindenféle csavarhúzók meg ilyesmik vannak benne. Eldobni sem engedi, mint a többi szerszámkészletet és talán majd később megveszi valaki.
-
Sensut
őstag
válasz
Applefun01 #7987 üzenetére
Az artifactokhoz nincs szükség detektorra, ez így van az eredeti SOC-ban is. Szóval az nem bug, hanem tényleg egy arti. Az utaztatók csak akkor szállítanak valahova, ha már jártál azon a helyen és felfedezted azt. Ha kitörés közeledik, akkor nem kockáztatnak amíg az el nem múlik. Addig nem, ami logikus is. A játék még mindig fejlesztés alatt áll, úgyhogy nem kell egyből kiakadni a hiányosságai miatt
-
Sensut
őstag
Ha jól emlékszem van egy Niva valahol, amit nem lehet megjavítani. Azt hiszem Borongóson van, de nem vagyok biztos benne, hogy az-e. Aztán van egy Radaron egész fent az antennákon túl, ami qrvára sokat zabál
Ezt meg lehet javítani, de seperc alatt leszívja a tankot. A legjobb Niva, amivel én is szoktam kóborolni az Sötét Völgyben van a monolitos bázisnál, amivel el kell menekülni a helikopter elől.
-
Sensut
őstag
Ezzel nem értek egyet
Az, hogy magyar is van a csapatban - mi több, magyar a főnök -, még nem jelenti azt, hogy magyar felirat kötelező! Ha Dezo elkezdene szöveget fordítani, mi lenne a további fejlesztésekkel, amiért lényegében elkötelezte magát és nap mint nap eredményeket várunk el tőle? Én tudom milyen ez, mert készítettem számtalan modot más játékokhoz, de csak egyetlen egyet magyarítottam át és ráment egy csomó időm csak arra, s az alatt semmi egyebet nem tudtam csinálni. Ez nem annyira egyszerű, főleg ha a nagyvilágnak készítesz valamit és nem csak egy kis (magyar) közösségnek. Hogy mért nem csatlakozik hozzuk valaki, aki csak a magyarítással foglalkozna, az más kérdés.
-
Sensut
őstag
válasz
#16939776 #7956 üzenetére
Az égvilágon semmi nem volt bent a bányában, a sebesült ürge pedig eltűnik, mire visszaérsz. Ja, és megpróbáltam volt egyszer kinyírni ott helyben az út mellett, akkor pedig kontrolleré változott volna (gondolom), de az sem működött rendesen, csak hangokat produkált, ha jól emlékszem. Egy jó távcsöves szerszámmal, távolról elég könnyen kinyírható a kontroller a bányánál, ha már kijött a sötétből. Csak egy bizonyos távolságon belül tud irányítani, ezért kell egy jó távcsöves, amivel messziről is rá tudsz lőni párszor és annyi. Na, és közben vodka legyen nálad, az sokat segít a PSI ellen.
-
Sensut
őstag
válasz
#16939776 #7954 üzenetére
Szerintem valami nincs rendben ott a játékkal, valami hibázik. Ott van bent egy durva kontroller, egyszer kicsalogattam és kinyírtam, de azzal együtt annyi. Nem történt semmi különös, viszont ha nem nyírod ki, akkor később - ha még nem voltál bent -, amikor a banditákkal kell leszámolnod, meggyűlhet vele a bajod, mert az egyik bandita miatt be kell menned a bányába, de a kontroller nem húz el onnan ha már egyszer megjelent, mi több, jóban van a banditákkal is
Próbáltam kikerülni a sebesült sztalkert az úton és nem állni vele szóba, de a kontroller akkor is ott termett a bányában. Nem tudom mi lehet a megoldás, vagy hogy egyáltalán mi ez az egész, de szerintem hibás ez a jelenet. Legjobb, ha kicsalod onnan a kontrollert és kinyírod.
-
Sensut
őstag
válasz
ScomComputer #7942 üzenetére
Alapjában véve a LA a hivatalos SOC eredeti, nyers változata és értelemszrűen a sztori is ugyanaz, csak itt sokkal bővebb. Az eredeti vágatlan sztorit a készítők még jobban kibővítették saját ötletekkel is, hogy valamennyire meg tudják tölteni vele a sok plusz pályát, amiket beépítetek a modba. Ez csak részben sikerült egyelőre, de a fő történet kerek.
-
Sensut
őstag
válasz
Kinsiinoo #7915 üzenetére
Szerintem az a baj, hogy a tudós nem hal meg. A vérszívó őt is ki kellene nyírja és akkor jössz te a képbe és kinyírod a vérszívót. Más megoldás nincs, csak hogy visszatöltesz egy még korábbi mentést és máshol állsz meg, hogy a vérszívó ne akadjon el és a tudós ne tudjon elmenekülni. Mondtam én sokszor, hogy ezek a bejátszások nem csak fölöslegesek és bénák, de sok bajt is kevernek a játékmenetben.
-
Sensut
őstag
válasz
havenday #7907 üzenetére
Na várjál csak, mert te belefutottál ugyanabba a hibába, amiről évek óta papolok itt. Ha a cellában nem a forgatókönyv szerint csinálsz mindent, akkor a játéknak annyi. Éspedig: miután lecsuktak, a dokival találkozol odabent és dumáltok. Kivárod, hogy jöjjön a katonatiszt és kinyissa az ajtót a lövöldözés után. Csak ekkor mehetsz és keresed meg a cuccokat, mert ha előbb kijutsz a cellából (a korábbi verziókban ez lehetséges volt), akkor a csomagot nem találod meg és a játékmenetnek is annyi. És az, hogy találkozol Strelokkal igaz, mert tényleg vele találkozol, mint a cutscene szereplője ott, viszont Strelok te vagy és így magaddal találkozol éppen
Na ez a probléma ott.
-
Sensut
őstag
válasz
cheatergs #7883 üzenetére
Néhány hely:
tools for rough work:
- a Bar területén, a Wild Territory részen a beszakadt tetejű házban
- Darkscape - egyik házban az elhagyott faluban (a kikötő közelében)
- Dark Valley - van egy fekete roncstelep, azon az egyik jármű kabinjában
- Agroprom alagsorában az alsó szinten az egyik víztartály melletttools for fine work:
- Yantar - Sakharov bunkere mellett van egy katonai leszállópálya
- Army Warehouses - a katonai bázis irodaépületében
- Dead City - a banditák faluja tornyában
- Countryside - a gátnálcalibration tools:
- Outskirts of Priryat - az X-7 labor lejárati hangárjában
- Pripyat underground - a darukezelő fülke feljáratában
- Pripyat - a monolitos bázis alagsorában (színház)
- Generators - a falu egyik pincéjében -
Sensut
őstag
válasz
cheatergs #7879 üzenetére
Eléggé szétszórtak, de könnyen észrevehetőek. Érdemes mindenfelé kutatni utánuk, mert nem csak a szokásos műhelyek és gépparkok körül fordulnak elő. Le lehet egyenként is adni őket és annak függvényében fejleszthetsz. Viszont érdemes csak egy szerelőre koncentrálni és annak leadni az összeset az elején.
Jhoness: BTR-t csak egyet kaptam ingyen a végén, amit a katonaság bíz ránk az erőműnél.
-
Sensut
őstag
Sikerült befejezni a Lost Alpha DC 1.4005 + Expansion Pack 1.3 -at, sok hozzáfűzni valóm nincsen, csak ajánlani tudom mindenkinek. Nálam DirectX 9-el hibamentesen futott, egyetlen crash volt a vége felé valamitől, de újratöltés után nem volt több probléma. Sok minden javítva van a EP csomagban, a fegyverek kiválóak, számuk nincsen túlzásba víve és jól vannak kalibrálva. Épp annyi van belőlük, amennyire szükség van. A kedvenc hibáim közül már csak egy maradt, Veles ládája, viszont rábukkantam egy másik logikai hibára a rostoki gyárnál. Itt az történt, hogy Cordon felől jöttem a pályára és menet közben a bázis felé benéztem az emeletes épületbe, ahol majd a PDA-kat kell összegyűjteni. A PDA-k ott voltak, fel is vettem őket idő előtt, és jöttek is az üzenetek, hogy mit kell tovább csinálni a nélkül, hogy már beszéltem volna a Dutys főnökkel. Ez keményen bekavar a játékmenetbe, jó lenne eltüntetni a PDA-kat onnét amíg oda nem küldenek értük. Egy másik hiba, ami már másodjára történik meg nálam, az a játék vége felé van, amikor az erőműnél visszavertük a mutáns támadásokat és beszélnünk kellene Makarovval. Itt az történt, hogy a tiszt, aki be kellene mutasson Makarovnak, nem akart elindulni és odajönni a harckocsihoz, és nélküle nem lehet folytatni a játékot. Ahhoz, hogy ez összejöjjön, az egész mutáns támadást újra kellett játszanom. Ez már másodszor történik meg, az előző szimpla verzióban ugyanez volt a helyzet. Más eget verő hibát nem tapasztaltam. Apró bugok vannak ugyan, de azokat ki lehet kerülni. Egy ekkora cégnél az már nem probléma
Valaki kért egy mentést a játék végéről és feltettem IDE, ha valakit érdekel, leszedheti és használhatja. A mentést a történet vége után csináltam nyomban a freeplay kezdetekor Cordonon, Sidorovitch bunkerében. A cucc a szekrényben van, az autó a bunker előtt az udvaron, üzemanyag a csomagtartóban és Fox a szerelő, akinek a javító eszközöket leadtam és tud fejleszteni, rögtön a szomszédban. Ami még kell neki az a Calibration Tools, ezt furcsamód nem kaptam még meg a játék alatt, de Fine Toolsból van 4 darab
Van egy rakás mellékfeladat is a megbízóknál szanaszét és az összes pálya bejárható szabadon. Akit érdekel, szétnézhet egyet a játékban, de fontos, hogy csakis a DC 1.4005 + Expansion Pack 1.3 -ba legyen betöltve ez a mentés, különben nem lesz OK a dolog. Sok szerencsét!
-
Sensut
őstag
válasz
-szabi- #7868 üzenetére
Ha kivergődsz az alagútból, Pripjátyból már használhatod a rendes átjárókat visszafelé. Most ott járok én is, de eszemben sincs az erőműbe menni, mert még mindig vannak elmaradt dolgaim visszafelé, pld. Nimble melói, amiket itt szintén sikerült végre sorra venni. Radartól felfelé már nincsenek se szerelők, se gyors utaztatók, mert ide sztalkerek már alig jutottak el, úgyhogy kénytelen vagy gyalogolni visszafelé legalább 1 pályát, de ne felejtsd el, hogy autókat is használhatsz. Az extended pack ilyen szempontból is kiváló, mert rengeteg gyors utaztatóval van telepakolva. Vannak helyek, ahol az összes sztalkerrel lehet utazni potom 1000-2000 RU-ért. Van az extended packban egy új feladatszál is, meg kell találni egy kód 2 részét, aztán valahol van egy hatalmason értékes cucc elrejtve egy széfbe, vagy mibe. A kód már megvan és a cuccot kellene megtalálnom, de még nem tudom merre keressem, úgyhogy nem sietek ki a játékból. Igyekszek minden melléket aprólékosra venni és a fő sztorival nem is nagyon törődöm. Már hatodszorra játszom végig a LA-t, kívülről tudom a történet monden részletét
-
Sensut
őstag
válasz
-szabi- #7645 üzenetére
Sikerült végre kibogoznom mi is a helyzet ezzel a monolitos randevúval Radaron. Az van, hogy a monolitos kapitány magával invitál a patriarchához, oda fel a monolitos bázisra, miután beszéltünk Nomaddal. Útközben le kell szedni egy helikoptert és vissza kell verni 2 mutáns támadást. A patriarcha mesél dolgokat a monolitos klánról, de amikor rákérdezünk, hogy miért is hívatott magához, akkor jön egy kitörés. Mindenki bemenekül a házakba, de mi kapunk egy üzenetet Nomadtól, hogy nem rejtőzhetünk el együtt a monolitosokkal hanem rohanjunk abba a kis kunyhóba, ahol a "drágasága" van (az a képződmény amit vissza kell vinni neki). Amint a kitörés véget ér, a monolitosok ellenséggé válnak és nincs tovább bratyizás velük. Vagyis ez az egész találka a patriarchával egy csapda akar lenni és csak akkor van értelme belegázolni, ha egy jót akarsz háborúzni a monolitosokkal, mert így, hogy mind bemenekültek a kitörés elől, mindegyik túléli a kitörést. Most már egyenként kell leszedned őket, ha meg akarsz szabadulni tőlük, ellenben azzal a lehetőséggel, hogy már Nomádnál nem állsz szóba a kapitánnyal és ezt az egészet kihagyod. Ekkor fent a kitörés elpusztítja őket az udvaron, amint a képződményt megkaparintottad a kunyhóban és kevesebb dolgod lesz ellenük. Szerintem javítva van itt is valami, mert ennyire tisztán még nem sikerült eddig kihámozni ezt a szálat.
-
Sensut
őstag
válasz
Dhampir #7862 üzenetére
Nincsen, mert az eleje volt és éjszaka, de egyébként semmiféle különbséget nem vettem észre azon kívül, hogy a nem natív DX10 és 11-el lustább a FPS. DX11 alatt a textúrák csillogóbbak voltak, amolyan műanyagosak, amit kimondottan utálok. A Doom 3-at is ezért nem kedveltem anno. De egyéb semmi, legalábbis az én beállításaimmal, mert minden biszbasz effektet leveszek minimumra, mivel jobb szeretem a lepukkant, poros Zónát mintsem a csillogó napfényeset. Leginkább statikus fényekre raknám, csak azzal a pack már nem indul sajnos.
-
Sensut
őstag
válasz
Jhoness #7853 üzenetére
Nos, sikerült leadni a cuccot Voroninnak, de csak ennyi a feladat. Ha azonnal elvégzed a melót és visszamész hozza, átveszi a dolgokat, kifizet és konyec. Nincs tovább, legalábbis egyelőre.
Helyesbítek abban, amit fentebb írtam az expansion pack-ről, mert az a helyzet, hogy DX9-en nincs gond vele, megy szépen. DX10-en volt amikor kétszer is kidobott, de DX10-el laggol is hatalmason (nálam), nem tudom miért. Amikor elérsz egy loading zone-hoz és tölti be a dolgokat, valósággal leáll a játék másodpercekre, még a legapróbbaknál is. Ilyenkor dobott volt ki. DX 11-el meg Sido olyan rusnya lett, hogy nyomban átváltottam 9-re és azzal megy rendesen, no crash. Érdekes, hogy statikus beállításokkal a játék el se indul. Érdemes feltenni a packot, mert hoz új fegyvereket, új környezetet és jobbá tesz egy csomó dolgot benne. Nagy logikai javításokat nem tartalmaz, inkább csak technikai foltokat. A plusz fegyver slot meg minden pénzt megér
-
Sensut
őstag
válasz
DannyL81 #7833 üzenetére
Azt írja.
"Contains a pack of updates and unofficial addons for ultimate Lost Alpha DC experience directly from some of Dezowave developers! This includes a full STCoP-based "PRM Weapons" DLC, a Gameplay Expansion DLC, Autumn DLC, Mercs visuals replacement DLC, Russian Voice DLC, new hands DLC, and a few other features (everything except Gameplay Expansion is optional). This also includes a 1.4006 pre-patch with all bug fixes for the main game that were made to this point. (Some addons contain third-party content, thus they are not official)"
-
Sensut
őstag
válasz
Rossonero89 #7826 üzenetére
Akkor az appdata-ból töröld az user.ltx-et és próbálj más beállításokat.
-
Sensut
őstag
válasz
Rossonero89 #7823 üzenetére
Ezt a nem megfelelő verziójú MS C++ (vcredist_x86) szokta csinálni. Telepíts minden összetevőt a "3rdparties" mappából.
-
Sensut
őstag
Stabilnak stabil, simán végigmentem rajta, de azért még mindig vannak benne szemet szúró logikai hibák. Sok minden helyre lett téve, de azért még kéri a nagyobb verziókat. Kicsit visszább van linkelve egy nem hivatalos Extended Pack, amit (nem hivatalosan) 1.4006-nak neveztek meg, abban vannak javítások is állítólag, de én még nem próbáltam, csak épp elindítottam.
-
Sensut
őstag
válasz
Lui Puttony #7813 üzenetére
Az a faszi Foresten szerintem egy csapda akarna lenni, csak nincs jól kigondolva. Én sem tudtam hova tenni, így kinyírtam a kontrollert és elkönyveltem egy gyenge átverésnek
Annak a bányának más szerepe is van a játékban, nem csak e miatt van ott.
-
Sensut
őstag
válasz
-szabi- #7645 üzenetére
Na látod, ez egy bug az ősidőktől fogva. Valamiért ezt is mindig kikerülik javítani, pedig annyira szembetűnő, hogy már ordít. A legjobb itt nem elvállalni a helikopteres feladatot, illetve egyszerűen szóba se állni a monolitos futárral és akkor nem történik semmi. A kitörés után úgyis ellenség lesz mindegyik. Hogy a patriarcha mit adna, fogalmam sincs.
-
Sensut
őstag
Jónak tűnik a csomag. Nekem leginkább az őszi környezet jött be belőle, ami a természetet őszre alakítja az élénkzöld, vidám tavaszias helyett. A fegyverekkel nagy változást nem tapasztaltam, de úgy látom, hogy a modellek minősége javítva van. Na meg a hangjuk és a kalibrációjuk is jobbnak tűnik. Persze telepítéskor ki lehet hagyni a csomagokat - ősz, fegyverek, NPC, játékmenet stb. -, ezek mind külön kipipálhatók. Az orosz szövegek is ebben vannak, azt mondják, hogy az alapverzióban nincsenek benne. A grafika is valamivel jobb és simábban fut magas beállításokon is... a lényeg az, hogy szépen megy vele a játék, aztán ha hibákba futok, akkor az biztosan a csomagtól van, mert az alapjáték nálam hibátlan volt a stabilitását tekintve. csak most pihentetem egy kicsit a LA-t, mert sürgős dolgom akadt a Skyrim-ben
-
Sensut
őstag
válasz
Plazmacucci #7772 üzenetére
Egy csomó minden, lent tárgyalják. Még nem próbáltam, nem tudom mi volt hibás benne, de bajok voltak az első kiadással. Az NPC-k vannak kijavítva elsősorban.
-
Sensut
őstag
Itt a javított Extended pack for LostAlpha DC [1.4005] v1.1! Most már én is kipróbálom.
-
Sensut
őstag
válasz
Dhampir #7758 üzenetére
Hát, én őszintén nem értem azok után, hogy ha a FI csoport egyszer már lefordította az egész alapjátékot, mért rinyálnak folyton annyit a módosítások miatt. Egyebet se olvasni az oldalukon mint blamázst Dezoék iránt. Minden elismerésem a munkájukért, de nem kellene minden verzióval porig alázni a játékot s a készítőit, mert ők csak az ingyenmunkájukat végzik. Ha ezek a modderek nem csinálnak játékot, a csoportnak nem lesz munkája - ilyen egyszerű. Vagy lemaradtam valamiről?
Ja, amúgy én sose használtam a fordításaikat, azért is mondom, hogy engem nem érdekel amit ott írtak. -
Sensut
őstag
válasz
cheatergs #7756 üzenetére
Ha először játszol, akkor megszívatnak itt a lefegyverezéssel (persze ha a láda javítva lesz). De aztán annyi eszed csak lesz, hogy következőleg mindenedet a kocsiban, vagy valahol máshol hagyod, mielőtt Veleshez mész, aztán kijövet felveszed és úgy mész a banditákhoz
-
Sensut
őstag
válasz
GypsFulvus2 #7745 üzenetére
Nem volt fent semmi, csak a szimpla letöltés, torrentről, telepítve és annyi, bármiféle bővítmény vagy miegymás nélkül. De kíváncsi vagyok arra az expansion packre is, csak ahhoz új játékot kell kezdeni. Állítólag az tartalmazza az orosz nyelvet is. Kipróbálom amint javítják benne az NPC-ket.
-
Sensut
őstag
Valamit még kifelejtettem:
Van az a feladat Voronintól, hogy az Erdőben számoljuk fel a bandita bázist és szerezzünk meg ezt-azt (ez a bányánál levő bázis). Ezt a feladatot Voronin még a Bar területén adja és ezt kötelezően addig kell teljesíteni, amíg ő a Bar területén van, mert ha már elköltöztek a külvárosba, többé Voronin nem foglakozik ezzel a feladattal, tudomást se vesz róla és az ott marad hálálatlanul a feladatlistán. -
Sensut
őstag
Szóval, sikerült befejezni az 1.4005-ös DC verziót és azt kell mondjam, hogy eddig ez a legjobb verzió amivel játszottam. Bár vannak még hibák benne, de a játék tök stabil és a grafikai is jól működik most már. Egyetlen crash-em sem volt egész játék alatt, leszámítva azokat a fegyver bugokat Sötét Völgyben, amiket korábban jeleztem. De az a hiba is csak ott történt meg és akkor, többé nem találkoztam vele hál' istennek. Hagyományosan DX 9-el toltam végig. DX 10-et is próbáltam, s bár jól működik, volt egy kis gond amikor a PDA menüjét hívtam elő - ez némi késéssel jelent meg DX 10-en. Csak a félreértések elkerülése végett: én nVidia GTX kártyáról beszélek, AMD-t nem használtam.
A kedvenc bugjaim közül sajnos 2 szarvas még mindig benne van, bár ezek nem olyan kidobálós hibák, hanem csak szépséghibák, amiket ki lehet és ki kell kikerülni, mert bekavarnak a játékmenetbe. Az egyik a Vétek bányáiban az a tároló láda, ami kirabolható azután, hogy Veles lefegyverez és elküld a banditák bázisára. Itt az összes cuccodat nyomban vissza is veheted ebből a ládából és így értelmét veszti a kihívás, hogy egyetlen fegyverrel küldenek a banditák közé.
A másik kedvencem Dead Cityben van, amikor a zsoldosok sittre vágnak a Dokival együtt. Itt a cella ajtaja simán kinyitható a rácson keresztül a kapcsolóval, de ez akkora anomáliát generál a játékmenetben, hogy még magaddal is találkozol a folyosón. Természetesen így nem lehet tovább folytatni a játékot, mert a cuccaid nem kerülnek be a széfbe stb. Tehát ezt a kapcsolót le kellene tiltani ott és így kényszeríteni a játékost, hogy bevárja amíg a katonaság végzi a dolgát és a tiszt kiszabadítja. Ezt azoknak jó tudni, akik először játsszák a játékot, mert megtévesztő ez a cellás jelenet, mivel a bejátszások eléggé késnek és nem tudod mit kellene tenni épp most, így hát mindent megpróbálsz és kinyitod az ajtót, ami nem jó megoldás!
Az többi hibák nagyjából javítva lettek végre, mondhatni ez a verzió sokkal több javítást hozott, mint az előző DC-k együttvéve. A nightvisionnel való pályalépés most már nem crashel, és a 3 féle fejlámpát is lehet jól használni, az elemek is sokkal többet tartanak és annak függvényében a lámpa fénye halványul, ahogy az elem lassan lemerül - ez baromira tetszett.
Végre bekerültek a gyors utaztató manuszok is, ami ekkora pályákhoz alapkellék. Bár néha kacifántosak és folyton a kitörésekre fogják a lustaságukat, tűrhető áron szállítanak ide-oda, ahova kívánod, de csak miután legalább egyszer már voltál az illető pályán!
Szinte a teljes játékot autóval vittem végig onnan kezdve, hogy el kell menekülni a monolitos bázisról a Nivával. Ez a Niva szinte kiválóan működik most már, természetesen a Stalker világához mérten, amiben hivatalosan nincs helye mozgó járműveknek. Az autó jól irányítható és roppant hasznos a lootoláshoz.
Ami nem tetszik már a kezdetektől fogva, az a bejátszások minősége. Néha annyira nevetségesen bénáznak a szereplők az ilyen jelenetekben, hogy legszívesebben átugornám, de nem lehet. 2018-ban már elkelne némi minőség itt is, mert szerintem ez nagyot ránt vissza a játékon.
És íme még néhány említésre méltó hiba:
- Agropromban Ratcatcher körül a dolog még mindig hibázik a szövegek miatt. A feladat, hogy megtaláld őt, akkor jön, miután már voltam lent a katakombákban, de ő úgy beszél arról a helyről, mintha nem jártam volna ott és én csodálkozom is a hallottakon. Itt a szövegekben van a hiba.
- Sidonak kellene 3 képződmény már az elején, de én csak 1-et találtam meg közülük az egész játék alatt. Amúgy alig találni képződményeket, nem úgy mint az előző verzióban.
- A sebesült sztalker esete Forest-en (Erdő) nem tiszta még most sem. Ő sürget, hogy rohanjak a bányába és mentsem meg a társát, de csak egy kontroller vár ott. Ez nem tudom, hogy ez csapda-e vagy mi akar lenni, de nem ártana némi magyarázat is erre a jelenetre, mert feladatnak se feladat.
- Van egy képződmény Forest-en, a neve Generator, és ha felveszed, elkezdesz szanaszét teleportálódni a pályán újra, meg újra, végtelenül. Ez valami hiba kell legyen, mert semmi értelme az egésznek. Nem is lehet kiszállni belőle, csak a játék újratöltésével.
- Az ökológusok itt is legalább annyira bénák, mint Kruglov az eredeti SOC-ban. Azok a hangár ajtók folyton leblokkolják őket, egyszer bent is ragadtam miattuk az egyik hangárban, egy kitörés után. Az a baj, hogy ezek az ajtók csak egy felé nyílnak s így képtelenek kinyitni őket ha szembe állnak velük.
- Az X-16 laborban, amikor olyan Half-Lifeosan álmodom és küldözgetnek a kapcsolókért, lent megjelent 2 katona és lőttek rám. Nem csak lőttek, de le is lőttek egy párszor. Nem elég, hogy fegyvertelen vagyok, még ők is csesztetnek. Ezek nem voltak ott eddig és nincs is semmi keresnivalójuk ott, mert szinte lehetetlen tőlük bekapcsolni az alsó kapcsolót. Ez valami hiba.
- A vége felé az erőműnél, miután megvolt a nagy mutánsirtás és a tiszttel Makarovhoz kellett volna mennem, a tiszt 2x is elakadt félúton és még az újratöltés sem segített. Újra kellett játszanom az egész mutánsirtást, hogy végre eljussunk a harckocsiig és bemutasson Makarovnak.
- Az erőmű területén, a Generátorok felé a monolitosok, akik lesben állnak és várnak rám, le voltak fagyva. Úgy szedtem le őket egyenként, hogy még meg se mozdultak.
- Bár a szomj- és éhhalál most már megoldottnak tekinthető, a végén, amikor Ghosttal kell találkozni a temetőnél, szomjan haltam, pedig csak félig voltam szomjas. Ez az életszükséglet úgy látszik, hogy mindig kísérteni fog valahol.A mellékfeladatokkal nem foglalkoztam, csak a főszálon mentem végig. Az utolsó bejátszás után visszakerültem rendesen Sidorovich bunkerébe és indulhat a freeplay. A mellékfeladatokat ekkorra spóroltam. A játék jó szuperál. Ahhoz képest, hogy milyen régi a motor és az alapjátékokhoz viszonyítva mennyivel nagyobb és bonyolultabb pályákat kezel, szerintem kiváló teljesítmény. Gondolok itt a COC-ra, amiben se tartalom, se ekkora pályák, de elég gyakran crashel így is memóriahibák miatt. Vagy a Stalkersoup stb. Egyetlen nagy mínusza a LA-nak még mindig az üres pályákban van. Szerintem ideje lenne most már megtölteni még több tartalommal, mert ebben a formájában a játéknak már tényleg van jövője.
-
Sensut
őstag
válasz
kekeeci #7734 üzenetére
Néhányra tudok válaszolni:
- Minden technikusnak szerezhetsz javítókészletet ha elbeszélgetsz velük, de csak egyre koncentrálj, mert elég ritkán találni készleteket. Nekem az egész játék alatt összegyűlt 3 Fine toolkit, de csak 1 - 1 a másik két fajtából. Én már az elején csak Foxnál szerződtem le a készletek megtalálásában és nála sikerült teljesen felfejleszteni minden fegyvert még mielőtt Radarra értem volna.
- Az üzemanyag hordók robbantásra jók, ha esetleg ki akarsz nyírni egy barátságos NPC-t a nélkül,, hogy magadra haragítanád az egész klánt. Erre nincs szükség csak akkor, ha valahol elakad egy és te nem tudsz tovább menni. Tankolni nem hiszem hogy lehet belőlük, de van elég benzines kanna szanaszét ahhoz, hogy ne kelljen éppen hordókat cipelned
- Találni járműveket is, de csak ritkán. Borongóson van egy dzsip a zsoldosoknál, aztán egy Niva Radaron a pripjátyi átjárónál, de azzal vigyázz, mert egy roncs. Bár újnak néz ki, úgy zabál, mint egy állat és a csomagtartóját se lehet használni
Na és persze van Sötét Völgyben a Niva, amivel el kell menekülnöd. Én egész játék alatt ezt használtam.
- A Sniper AKMS-t senki se veszi meg valamiért, de szerintem ez csak egy hiba egyelőre.
- A Barnál nem Voronint jelöli technikusnak, hanem fölötte a tetőn áll egy alak és az tud javítani. Viszont ezek aztán át fognak költözni a külvárosba, úgyhogy ne nagyon szerződj le vele.
Végigvittem a 1.4005 játékot, majd jövök egy listával a tapasztalataimról.
-
Sensut
őstag
Ha esetleg valakit érdekel és még nem kezdte el a játékot, ez valami "ígéretes" bővítmény az utolsó verzióhoz:
Extended pack for LostAlpha DC [1.4005]
Sok minden van benne, de érdemes átböngészni alább a beírásokat is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A látszat ellenére helyesen működik az NVIDIA-féle Resizable BAR implementáció
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Hálózati / IP kamera
- Autós topik
- PlayStation 5
- Motoros topic
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kerékpársportok
- Azonnali processzoros kérdések órája
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra. I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Bontatlan ASUS TUF Gaming F16 FX607JV-QT212 Notebook
- Windows! Logitech Mx Keys Magyar!
- Dymo LabelWriter 400 - Hőpapíros címkenyomtató
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest