- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Sziasztok,
Enyhén off, de nem nagyon találok retró GPU-s topikot: lett egy Powercolor Radeon 7990-em, ami egy elég ritka madár és nem szeretném tulajdonolni, viszont különösebben beárazni sem tudom. Esetleg tud valaki segíteni ebben?
Pluszegyként, ha valaki Budapesten szeretne tesztet csinálni vele/róla, akkor szívesen kölcsönadom, főleg, hogy én sajnos nem tudom teszelni, mivel három darab pcie power csati kéne hozzá, illetve 500 wattos TGP-vel rendelkezik, ilyen tápom meg nincs.
-
Neked aztán van szabadidőd!
Kíváncsian várom a tesztet.Ó Voodoo Banshee, szabályosan szerelmes voltam abba a kártyába.......
-
vsz valami driver bug lehetett, mert a Vice City semmi olyan effektet nem használ, amit egy mx440 ne tudna megjeleníteni. Ha használna mondjuk pixel shadert a vízen, akkor az egy mx440-en hiányozna, és csak valami ronda felület lenne a helyén, de a Vice City tudtommal nem alkalmaz még shadereket.
-
shaddam
aktív tag
Arra valakinek van ötlete hogy amikor ifjú fejjel vice cityztem egy geforce mx440-el, miért ment át bugos tükör textrúrába ha víz/vér (pl kidöntök tűzcsapot, elered az eső)? Mai napig megvan a trauma hogyha kidöntök egy tűzcsapot jaj mi lesz
Próbáltam videókat keresni róla,meg pörgettem sg fórumot ebből az időszakból, de mintha egyedül nekem lett volna ilyen gondom -
-
Ráadásul ez még nem is dx9 teszt volt, ott még jobban kikapna az FX
A korai, NV43 magra épülő 128 bites 6200-akat pedig volt esély Rivatunerrel 8 pipe-osra moddolni, és akkor gyakorlatilag annyit tudtak, mint egy 6600. Csak hát ugye előállítani is annyiba került őket, mint egy 6600-ast, és HSI fordítóchip is kellett az AGP-s változatra.
Aztán később jöttek a költségcsökkentett NV44 magra épülő, már fizikailag is csak 4 pipe-ot tartalmazó, és csak 64 bites memóriabusz kezelésére képes változatok. Ezeket onnan lehet megismerni, hogy általában low profile-os, passzív hűtésű kártyák voltak, és az AGP-s változatokra nem kellett HSI chip.
-
jokeph
nagyúr
válasz
bitblueduck #39 üzenetére
Igen, hát még ha nem a porrá butított 64 bit-es verziót vetted meg.
FX5200 LP 64 bit:
FX5200 128 bit:6200 PCI: (itt csalok, mert ezt nem teszteltem az Athlon XP 2600+-al)
6200 AGP 64 bit:
Sajna nincs belőle 128 bit-es verzióm, sanszos hogy még jobban menne, de a 64 bit-esnek sem kell szégyenkeznie az előd FX-ek előtt. -
bitblueduck
senior tag
úgy emlékszem az fx5500-al ellentétben a 6200-on elfutott Oblivion játszható fps-el kellően lebutítva, úgyhogy jó volt az játékra
amúgy én szerettem az fx5500-at is, eagle-től volt egy 128bites. csak az megrottyant, a garival meg átbacott a boltos, mert 64 biteset kaptam helyette. -
Soderes
senior tag
válasz
MasterDeeJay #35 üzenetére
LE volt az valószínűleg.
Nekem egy ASUS V7100 Pro-m és gyakorlatilag minden szépen futott rajta. Persze ésszerű keretek között (800x600)
Half LIfe 2, GTA 3, Vice City stb.
És egész jó képe volt.Itt valószínűleg még az lehet a szitu, hogy akkoriban az ATI kártyáknak valami borzasztó rossz játék támogatásuk volt. 9XXX szériánál javult a helyzet. (Milyen furcsa ezt leírni 2025-ban? Mint ha időhurokba kerültünk volna.)
Terascale-nél meg visszafejlödött megint. -
válasz
MasterDeeJay #35 üzenetére
Persze, igazából összehasonlíthatatlanul gyorsabb a Radeon 8500. A régi nagycikkemben volt mérés GTA3-al, aminél a Vice City emlékeim szerint kicsit optimalizáltabb volt, ezért jobban futott.
-
-
-
Dönc
tag
Erre kíváncsi leszek.
Nekem i740, Riva TNT, MX400 és R8500 (LE) volt ebbem az időszakban.
Ha a nosztalgiafaktort kiiktatatom, akkor valóban voltbajfejlődés annak idején. Már amennyire emlékszem, mert se saját büdzsén nem voltam akkor és még szemtelenül fiatal is. Ja, meg senki se értett a környezetemben ezekhez a dolgokhoz 10 éves korom környékén.
Ami rémlik, hogy ezek sose a kiadáskor jutottak el hozzám, így halmozottan hátrányos a helyzet.
Másik ami nagyon beakadt, hogy Gef 2 MX400-on kezdtem a GTA Vice City-t tolni közben lett a 8500 (úgymond) LE verziója. MX-en sokkal jobban futott ellenben sokkal rondább volt az egész. -
Királyság. Várjuk!
-
Vesa
veterán
Régi "szép idők". Vettünk valami kártyát és totál zsákbamacska volt. Vagy működött, vagy nem, vagy fagyott, vagy nem, vagy gyorsított valamit, vagy nem. Ennél már csak a kora 90-es évek volt szörnyűbb a jumpereléssel és mindenféle hardveres "összeakadással". Egy rossz értelemben vett türelemjáték volt a PC-s számítástechnika, amit minden egyes gépépítéshez kvázi minijátékként kaptunk a hardver mellé. Cserébe mekkora élmény volt, ha végre valami működött...hogy aztán fél év múlva elavult legyen az is.
-
-
Ha instabil hát instabil, akkor az lesz a következtetés a tesztben hogy kerülendő
-
A 8500 nagyjából a GF3 és a GF4 között van teljesítményben, szóval a GF3 esetén meg az ellenkező irányba történne "részrehajlás"... Ráadásul GF3-ból Ti200-am van csak, ami a leggyengébb, szóval azt pláne nincs értelme szerepeltetni. Mivel a dx8 érában az ATI csak 1 generációt készített, az NVIDIA meg kettőt, ezért választani kellett, hogy melyik szerepeljen, és a GF4-re esett a választás. Az még nem 100% (csak 90) hogy a Ti4400 lesz, ha nagyon elhúz minden tesztben, akkor lehet, hogy Ti4200 lesz helyette, hogy "jobban mutasson" a kép.
A Matroxok közül a G400 volt a leginkább kompetens modell (a kortársaihoz viszonyítva). A Parhelia sajnos még egy GF3-al se nagyon vette fel a versenyt sebességben...
Az i740 valóban "vicces", bár messze nem az lesz a legnyűgösebb kártya a cikkben. A Rush-al, meg (ha úgy döntök, hogy benne marad, akkor) a Cirrus Logic Laguna 3D-vel sokkal többet lehet szívni
és lesz még egy 3DLabs Permedia 2 is, amit lefelejtettem a képről.
-
Soderes
senior tag
Gondoltam lesz valami új cikk tőled.
Néhány hete böngésztem Hardverapró vga részében és feltűnően sok kártyát kerestél.Kár hogy nincs Geforce 3 TI 500
Mert számomra az a valaha volt legjobb Nvidia kártya.
Én már csak ilyen szentimentális, vén sz*r vagyok.De mégértem. A Ti 4400 pont beleillik abba az évbe.
Bár én nem vagyok abban biztos, hogy 8500 (főleg LE szerű valami) képes lesz egyáltalán tartani vele a tempót.
A Matrox kártyáknál nagyon kiváncsi leszek a frame ratekre. Ebben verhetetlenek voltak. Meg persze a képminőségben és a mögöttes plusz video kimenetekben és szolgáltatásokban.Intel i740 szereted a kíhívásokat.
-
-
Voltak az előző cikkben is kényszerűségből egyenlőtlen küzdelmek, ahol az AMD nem volt képes az adott generációban megfelelő ellenfelet kiállítani. De a lényeg itt nem ez, hanem hogy a kezdettől fogva tudvalevő teljesítménykülönbség hogyan alakul az évek múlásával. Szóval ennek a cikknek a lényege is egy ilyesmi oldal lesz. Ha tegyük fel a 8500 mondjuk 20%-al lassabb lesz a Ti4400-nál az első évben, de az évek folyamán ezt a lemaradást csökkenteni fogja tudni, akkor dicséretet fog kapni, annak ellenére is, hogy összességében gyengébb kártya.
-
-
Mivel az NV két dx8-as generációt hozott ki, az ATI meg csak 1-et, ezért szerintem logikus, hogy NV-ből a jobbikat használjam... Most hogy 4200 vagy 4400 az mindegy, hiszen csak órajelkülönbség van köztük. Itt (az előző cikkhez hasonlóan) az architektúrák időtállósága lesz a kérdés, nem az egyes konkrét típusok teljesítménye: vagyis hogy az R200 az NV25-höz képest az évek előrehaladtával erősödik, vagy gyengül.
-
-
-
GeForce3 miért nincs a listán? Az is 2001-es kártya elvileg.
-
negro
őstag
Nekem volt anno Rush. Voltak vele gondok, textura problemak nehany jatekban ha jol emlekszem, illetve jatek fuggo volt mennyivel lasabb mint a tarskartyas teso. Ugyanakkor ar/ertek aranyban nem volt az rosz ha megnezte az ember mennyibe kerult anno egy jobb "2D" -es VGA + 3D gyorsito Voodoo1. Persze nem volt meg sokaig. Szerintem meg 1 evet sem huzta ki. Valtas vissza S3 trio 4mb -ra + Voodoo2 12mb. Utana jott G400 ami meglepoen jo kis kartya volt, illetve akkoriban legjobb kepminoseget adta. Utana GF2MX400. Itt hivnam fel a figyelmet a nem markahusegre es szemellenzos vasarlasra ami ugye nagyon jellemzo a usereknel intel es nv fronton. Talan nem lennenek ilyen elrugaszkodott arak sem... na de ez mas tema.
-
válasz
MasterDeeJay #14 üzenetére
Az még a kisebbik gond lenne, mert 2D vezérlőnek (korabeli mércével) gondolom megteszi. A Rush igazi problémája, hogy egyrészt osztoznia kell a frame buffer-en a 2D chipnek és a Voodoo-nak, másrészt ha jól értettem a korabeli leírásokat, akkor a Voodoo közvetlenül nem is érhető el a programok számára, hanem a 2D chip-en keresztül kell vezérelni, ami teljesítmény csökkenést okoz (korabeli tesztek szerint 10-20%-ot, de szerintem jóval többet). Van egy Macronix chipes Rush-om is, az még sokkal gyengébb ennél is.
-
Érdemes megemlíteni hogy a Rushon lévő 2D-re használt Alliance az eredetileg korai 3D gyorsító volt csak a cég tagadta le utólag annyira szarul sikerült. Azaz A rajta lévő AT25 az 100%-ban egyezik az AT3D-vel hardveresen és szoftveresen is. Szóval képes lenne 3D-t gyorsítani elméletben, gyakorlatban egy katyvasz az egész. Ez miatt a világ legrosszabb 3D gyorsítója címét szerintem rá lehet mondani.
Persze ez nem tartozik a teszt témájához mivel írtad is hogy a normálisabb 3D gyorsítók lesznek teszten, csak mint érdekesség említem meg. -
-
Azért a San Andreas egy 2005-ös játék, a Savage4 meg egy 1999-es kártya... van köztük 6 év, és az a 6 év nem olyan 6 év volt mint manapság, hogy alig fejlődik valami. Manapság még úgy-ahogy el lehet lenni egy 6 éves kártyával, de anno ez lehetetlen volt. 3 DirectX verzió váltás is volt közben (DX6->DX9). Szóval az is csoda, ha egyáltalán elindult. Azért nem volt ANNYIRA vészesen gyenge a Savage4 a megjelenésekor, de budget kategóriás kártya volt, és a 64 bites memóriabusz rányomta a bélyegét a teljesítményére.
-
A GF6 széria már szerepelt az előző részben. Ha meg az FX szériával való összehasonlítást szeretnél, akkor az ITT vagy ITT tehető meg a régebbi cikkeim mözül
-
DigitXT
félisten
"2006-ban már volt olyan játék, ami SM3.0-t igényelt az elinduláshoz"
A 2006-os TR: Legend mondjuk nem igényelte az elinduláshoz, viszont a Next Gen grafika bekapcsolásához igen, és tényleg ég és föld volt a látványvilág... Akkor tudtam kipróbálni, amikor a megdöglött X800 Pro helyett egy 6800GS-t tudtam szerezni. Csak kár, hogy nem volt elegendő hozzá a nyers erő, így sok esetben elég gyatra volt a frame rate, sőt, annyira, hogy adott pályaszakaszt gyakorlatilag nem is lehetett megcsinálni ebben a módban...Ebből levontam a következtetést, hogy a "Next Gen" az valóban a "következő" generációra vonatkozik, ami még nem ez. (És bizony: 1-2 generációval később már tényleg jól futott...)
-
DigitXT
félisten
Mekkora vágyálom volt egy ilyen 9800XT annak idején, te jó ég...
Nosztalgia.
(Nem dolgozó diák jövedelemhez - ösztöndíj? - képest gyakorlatilag elérhetetlen. )
Bezzeg az FX5200 olcsó volt.És szar... Egy 9600XT-t sikerült helyette beújítani.
Aztán onnan apránként, használt kártyákkal 9700, 9800, X800 Pro, X1950XT-AGP -
M0ng00se
őstag
ijjaa gyerekkent volt a gepemben S3 Savage 4, szinte minden jateknal megnyomoritotta az elmenyt, felteve ha elindult az adott program. mai napig nem felejtem el, hogy olyan 2006 kornyeken, telepitettem izgatottan a san andreas-t, meg a crack is sikerult, bejott a 2 intro video, majd a toltokepernyo, majd mikor a csik teljesen vegigert kidobott az asztalra... aztan voltak erdekessegek a kartyaval, pl a s.w.i.n.e eleg szarul, de legalabb futott, de teljesen random texturak kerultek a palyara, raadasul a szinuk is neha megvaltozott. a serious sam the second encounter-ben ha megnyitottan a netricsa-t akkor fixen ujraindult a gep, ezt leszamitva normalisan futott. a gta vc is elindult bar nem tul acelos sebesseggel, es volt egy olyan bug, hogyha esett az eso akkor az egbolt osszefolyt, es olyasmi volt mint amikor noclip-pel kimesz egy palyarol. 16 megas peldany volt igy ezert rengeteg jatek el sem indult vagy ha elindult akkor meg szarul futott.
-
Egon
nagyúr
Kár, hogy a következő generáció kimaradt: a hatezres széria tesztjéből látszott volna, hogy az orbitálisan nagyot bukott FX széria után az nV milyen gyorsan tudott visszaülni a nyeregbe...
-
válasz
quailstorm #2 üzenetére
A Prostreet már 2007-es, a cikk csak 2005-ig fog menni, és 2004/2005-ben ugyanazok a játékok lesznek benne, mint az eredeti cikkben (hogy kvázi összekapcsolható legyen a kettő). Azért 2005-ig megy, mert 2006-ban már volt olyan játék, ami SM3.0-t igényelt az elinduláshoz, de az FX gyomrát amúgy is meg fogják feküdni már a 2005-ös játékok is.
-
quailstorm
félisten
Szép kollekció. Köszönöm, hogy végül bevetted a Kyrot és az i740-et is. FX5950-en próbáld ki az Übersoldier és a Need for Speed Pro Street játékokat. Az kb. a legteteje ameddig el lehet vele nyújtózkodni.
-
Végre összeállt, kíváncsian várom a tesztet! Már csak azért is, mert van összehasonlítási alapom a 16 éve készült Háromkirályok és Parhelia tesztem személyében.
Elnézést az önreklámért!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000 / RTX A4000
- Bomba ár! Dell Latitude 5500 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB DDR5 RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest