Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16939776

    törölt tag

    válasz apatyas #16 üzenetére

    Plusz a HBM vezérlő tranzisztor igénye, összetettsége okán, csak nagy teljesítményű sávszélesség igényes csip mellé fogja megérni implementálni.

    (#11) Abu85: ha a jelenlegi 70C°-ről 90C°-ra(Tamb.:25C°) tudják növelni a megengedhető hőmérsékletet, az 44,4%-os TDP keretet szabadít fel, az nem kevés. De még a diódás hőmérő miatti +5C° tartalék felélése is 11%-ot hozhat :)

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Fiery #4 üzenetére

    Ez a nagy hatásfok eléréséhez kell is, de jó lenne ha játék alatt nem változna/ingadozna a hardver számítási teljesítménye (komponensek órajele), mert úgy a játékélmény is egyenletes(ebb), szvsz.
    Azt a 4-5X-ös ugrást/ugrásokat meg a halandó is észre fogja venni.

    (#9) Zsébernardo: A hűtéssel szerintem nincs gond, az minden esetben hidegebb mint a GPU belseje, ez feltétele a hőáramlásnak. Szóval ~80C°-os GPU-val még lehet a léghűtéses borda alja csak 60-70C°-os, aminek elégnek kellene lenni a HBM max.:75C°-on tartására, ha jó lenne benne a hővezetés.
    Így Inkább a HBM belső hővezetést, és a magasabb stabil üzemi hőmérsékletén kell lehetne csiszolni.

  • #16939776

    törölt tag

    Egészen gyorsak voltak, nem erre számítottam :R

    A frissített szabvány pár egyéb újítást is tartalmaz, amelyek közül az egyik legfontosabb a memóriavezérlő értesítése, ha a memóriába épített dióda a hitelesített maximumnál magasabb hőmérsékletet érzékel. Ilyenkor a memóriavezérlő beavatkozhat az esetleges hibák elkerülése érdekében.

    Szóval nem elég a GPU-nál limitálni a max hőmérsékletet, ez már melegedhet annyira a veszteségi teljesítmény és a rétegek nagy száma miatt, hogy a mem vezérlőnek:
    A; le kell csökkenteni a memória órajelet,
    B; feljebb kell "tekernie" a hűtő PWM vezérlését,
    C; vissza kell vennie a GPU terhelését.

    Eljutottunk a memory throttling-hoz :U

Új hozzászólás Aktív témák