Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szab.tam

    nagyúr

    abban igazatok van, hogy a teszt a párosításról, és nem a "melyiknek hosszabb a cerkája" kérdésről szól.

    de ricconak abban igaza van, ha megnézitek a táblázatok alját, (gtx280), ahol az erős vga miatt kizárt a vga limit, a 3ghz-en járó 3 procinál, (x2, pentium, c2d), rendre, kivétel nélkül egyre magasabb fps-eket kapunk a c2d irányába.

    ebből igenis le lehet vonni, hogy gtx280 mellé érdemes c2d-re áldozni, ha van rá anyagi keret. (én azt tapasztaltam, hogy már 8800gt-től érdemes, de ezt egy régebbi hsz-omban részletesen leírtam....) #29

  • szab.tam

    nagyúr

    válasz TomBoy1986 #93 üzenetére

    nem, mivel nincs bekapcsolva a hardveres támogatás, (purevideo / use inverse telecine). és ha nincs bekapcsolva, akkor egykutya hogy 8800gt vagy integrált 7100, a cpu-ra marad mionden...

    az igaz, hogy az E1200-ban az l1 is kevesebb, asszem.

  • szab.tam

    nagyúr

    válasz tzsolesz #82 üzenetére

    "Sőtt nem tartom kizártnak hogy 1-3 fps-t lehet nélkülözni egy E1200-al is, ha jól megrángatjuk 2.6-2.8 Ghz fölé. Ez a cache egy szívatás adat ebben az esetben, mert úgy látom hogy a legtöbb játékban nem befolyásol semmit jóformán, de lehet hogy csak a két magos CPU-knál alakult így."

    az l2 cache mérete nagyon is számít. a nagy gépemben E8500, a kicsi htpc-ben E1200@2840mhz megy. játéknál nemtom összehasonlítani, mert a kicsibe nem raktam még be a 8800gt-t, (asszem bele sem férne...), de pl. a leghúzósabb 1080p-k lejátszásánál az E1200-nál mindent ki kell kapcsolnom, és úgy megy 90% fölött a proci, hangcsúszás és a szaggatás határán. az E8400-8500 ezt alapórajelen, (ami alig többb az előbbi 2.8ghz-étől), mindezt 50% körüli cpuhasználat mellett kiröhögi magából.

    az 512 l2 nagyon kevés. és régebbi itteni tesztekből kiderült, hogy az l2 mérete számít a játékokban.

  • szab.tam

    nagyúr

    más:

    nekem volt szerencsém 8800gt, 1680x1050 mellett, nagyon hasonló kategóriájú lapban amd x2: 6000+@3300mhz, 6400+@3345mhz vs. E8400@3.0-4.05ghz, E8500@3,16-4.0ghz használni a dirt-öt.

    az x2-knél, csapatversenyben, (kamion, szöcske, fülkenézet), kemény procilimitbe ütköztem. esetenként 25fps tájékára leesett. már alapórajelen, c2d-knél a minimum fps a 35. ráadásul nem is a kisebb 1280* felbontásról beszélünk, hanem a nagyobb, 1680*-ról, ahol még inkább nem kéne procilimitnek lenni.

    de az amdk-nél volt cpu limit. játék alatt nézve osd-n az amd-knél végig 100%-on jártak a magok, az intelnél kb 70-90%on.

    lehet, hogy a tesztből más jön ki, de egy 9800gt mellé szerintem egy x2 már kevés.

    viszont egy c2d 9800gt mellett alapon megy, vagy 4 gigán, majdnem mindegy 1680*nál. (dirt, grid) - krizisnél lehet, hogy más a helyzet, nem tom....

  • szab.tam

    nagyúr

    válasz Abu85 #23 üzenetére

    anno ati 1600pro, 1950gt, 1950xt-nél ugyanezt csinálta, csak ahogy erősödött a vga, úgy csökkent a jelenség. platformfüggetlen.
    a vertsynk segít, de az pedig valamiért nagyon leterheli a karit. és gtr2 nél, ha nincs 60fps fölött, (pl eső + este), akkor vertsynk alatt 30-ra esik le, és ott megint nagyokat ugrik. nem egyszerű. sajna a hiba miatt erős vga kell. csak hát még mindig nemtom, hogy a gx2 vagy 280 küszöböli ki jobban? :F
    döbbenet, hogy egy régi játék, és képes kifektetni a gépet....

    igaz, ez más, mint a dirt. annál, amikor megjelent, és a cpu-k mindkét magja kiakadt, optimalizálatlanságot kiáltottunk. holott csak gyengék voltak a gépek. most már nem akadnak ki. az is igaz, hogy cpu kihasználás szempontjából a grid-et kicsit jobban belőtték, hiába ugyanaz a motorja.

  • szab.tam

    nagyúr

    az a baj, hogy annyira összetett lett a vga kérdés, hgoy egy ilyen tesztel csak bele lehet szeletelni, teljeség nélkül. egyszerűen gyakorlati képteleg lenne mindent összevetni.

    de sok tanulságot le lehet vonni ebből is, való... :R :C

    nagyon megörültem amikor megláttam a teszt címet. csak sajna pont az én kérdésemet nem dönti el: :(

    9800gx2 vs. gtx280.... ez az igazán nehéz kérdés. összességében 2 mag vs. erős, de 1 mag, 58k, 80k.... túl összetett, és csak a használat során derülne ki, melyikkel járnék jobban.

    van egy fő problémám: simbin játékokban, race07, gtr2, általános teljes beállítások fölötti grafikai szűrőknél, főként az árnyék effektek csutákra húzásakor, magas fps-ok mellett is, háttérváltozásokkor, (pl. kanyarban), ugrál a kép. ez egy sokak által ismert probléma, valószínű a játék hibája. de ahogy egyre erősebb vga-kat rakok be, csökken a jelenség. most 8800gt-m van. és nemtom, hogy a "nagyobb bruttó erejű", és olcsóbb, de 2 magos 9800gx2-vel szűnne jobban a jelenség, vagy az egymagos, "egyben 240 streamprocis", de drágább 280-assal.

    mert félek a sli-tól, hiába a karin belül van. mivel a 2*8800gt sli-ban jobban ugrált, mint most 1 vga-val, de ez a lapom hibája is lehetett, mivel sli -> csak 2*8pcie.....

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés