- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Magisk
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Fotók, videók mobillal
Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
nagyúr
válasz
SunMount3r #9 üzenetére
Napi szinten dolgozok VR-al, mi konkrétan ha fix 120fps alá esünk, akkor ott baj van, javítani/optimalizálni/refucktorálni/újragondolni/bárányt áldozni és közben delfinpornó szövegkönyvet kántálni/tökmindegy mit, de valamit csinálni kell.
Ennek az oka annyi, hogy VR-ban minél kisebb a framerate, annál rosszabb az élmény.Erre egy jó példa: Ha van mondjuk VR környezetben előtted, tőled 2m-re egy tábla, amin nyomtatott szöveg van. Jelenleg ez egy elég bajos terület, igyekszik is kerülni mindenki, és inkább grafikai elemekkel megoldani a dolgot a HMD-k felbontásbeli és egyéb korlátai miatt (de a felbontás a legnagyobb korlátozó tényező).
Namost, adott ez a szitu: tábla, szöveg, VR.
Kísérleteztünk vele sokat, aztán a következő lett a konklúzió:
Ugyan a szemüveg felbontása csak 1080p, de ha a táblát szemeként 4k, vagy ahhoz közeli "virtuális felbontáson" rendereljük, tartva a fix 120hz-et, akkor a szöveg ezerszer könnyebben olvasható, nem zavaró, nem erőlteti annyira szemet.
Ennek az oka nagyon egyszerű: A fejed egy picit akkor is mozog, amikor nem "nézelődsz", csak bambulsz. Ilyen formán egy pixel a szemüvegben több valós pixelt is reprezentálhat/megjeleníthet, gyakorlatilag a fejmozgásnak megfelelően gyorsan váltogatva, hogy mikor melyik virtuális pixelből lesz valós pixel. Ha a frissítési ráta elég gyors, akkor az agyad megfelelően át lesz verve, és szépen összerakja magának, tehát az érzékelt felbontás nagyobb lesz, mint a valós. Ez 30, de akár még 60fps mellett is lehetetlen, nem működik, sőt, igazából irgalmatlanul zavaró, okoz mindent, mi szem-szájnak ingere, értsd ez alatt: szédülés, rossz konfortérzet, zavartság, extrém esetben hányinger akár pár perc alatt, stb. 90fps az elmegy kategória, 120fps már jó, ott már nincs a fenti tünetek közül jelen egyik sem, az igazán fasza a 240 fps lenne, természetesen egy ehhez passzoló kijelzővel, szinkronizálva, különben sz@rt se ér az egész, csak ugye olyan ma még sajnos nemvan.Persze ez a példa a nyomtatott szövegre vonatkozik, ami a legszemetebb dolog, amit VR szemüveg elé lehet rakni, egy játékban vagy egyébben a sima 60fps is elegendő lehet, de nyilván ott is összehasonlíthatatlanul jobb élmény az, ha a szemüveg frissítési rátája, és a renderelés szépen szinkronban van, vagy az egyik fixen egész valahányszorosa a másiknak.
Sajnos ennél sokkal többet viszont nem igazán írhatok le, ezt is csak azért, mert a szakmában nyílt titoknak számít az információ, mindenki erre keresi a megoldást, és egyelőre mindenki csak eddig jutott (mondjuk az ismert hardware-es korlátok mellett ez nem csoda, azért jutott mindenki eddig, mert ezekkel a szemüvegekkel eddig lehet).
Mocsok fáradt vagyok, szóval ha valamit nem sikerül értelmesen leírni, sorry, holnap korrigálom, illetve ha kérdés van, jöhet nyugodtan.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Eladó szép állapotban levő Huawei P30 Pro kék 6/128GB 12 hónap jótállással!
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- T Phone Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest