Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    nagyúr

    válasz SunMount3r #9 üzenetére

    Napi szinten dolgozok VR-al, mi konkrétan ha fix 120fps alá esünk, akkor ott baj van, javítani/optimalizálni/refucktorálni/újragondolni/bárányt áldozni és közben delfinpornó szövegkönyvet kántálni/tökmindegy mit, de valamit csinálni kell.
    Ennek az oka annyi, hogy VR-ban minél kisebb a framerate, annál rosszabb az élmény.

    Erre egy jó példa: Ha van mondjuk VR környezetben előtted, tőled 2m-re egy tábla, amin nyomtatott szöveg van. Jelenleg ez egy elég bajos terület, igyekszik is kerülni mindenki, és inkább grafikai elemekkel megoldani a dolgot a HMD-k felbontásbeli és egyéb korlátai miatt (de a felbontás a legnagyobb korlátozó tényező).

    Namost, adott ez a szitu: tábla, szöveg, VR.
    Kísérleteztünk vele sokat, aztán a következő lett a konklúzió:
    Ugyan a szemüveg felbontása csak 1080p, de ha a táblát szemeként 4k, vagy ahhoz közeli "virtuális felbontáson" rendereljük, tartva a fix 120hz-et, akkor a szöveg ezerszer könnyebben olvasható, nem zavaró, nem erőlteti annyira szemet.
    Ennek az oka nagyon egyszerű: A fejed egy picit akkor is mozog, amikor nem "nézelődsz", csak bambulsz. Ilyen formán egy pixel a szemüvegben több valós pixelt is reprezentálhat/megjeleníthet, gyakorlatilag a fejmozgásnak megfelelően gyorsan váltogatva, hogy mikor melyik virtuális pixelből lesz valós pixel. Ha a frissítési ráta elég gyors, akkor az agyad megfelelően át lesz verve, és szépen összerakja magának, tehát az érzékelt felbontás nagyobb lesz, mint a valós. Ez 30, de akár még 60fps mellett is lehetetlen, nem működik, sőt, igazából irgalmatlanul zavaró, okoz mindent, mi szem-szájnak ingere, értsd ez alatt: szédülés, rossz konfortérzet, zavartság, extrém esetben hányinger akár pár perc alatt, stb. 90fps az elmegy kategória, 120fps már jó, ott már nincs a fenti tünetek közül jelen egyik sem, az igazán fasza a 240 fps lenne, természetesen egy ehhez passzoló kijelzővel, szinkronizálva, különben sz@rt se ér az egész, csak ugye olyan ma még sajnos nemvan.

    Persze ez a példa a nyomtatott szövegre vonatkozik, ami a legszemetebb dolog, amit VR szemüveg elé lehet rakni, egy játékban vagy egyébben a sima 60fps is elegendő lehet, de nyilván ott is összehasonlíthatatlanul jobb élmény az, ha a szemüveg frissítési rátája, és a renderelés szépen szinkronban van, vagy az egyik fixen egész valahányszorosa a másiknak.

    Sajnos ennél sokkal többet viszont nem igazán írhatok le, ezt is csak azért, mert a szakmában nyílt titoknak számít az információ, mindenki erre keresi a megoldást, és egyelőre mindenki csak eddig jutott (mondjuk az ismert hardware-es korlátok mellett ez nem csoda, azért jutott mindenki eddig, mert ezekkel a szemüvegekkel eddig lehet). :)

    Mocsok fáradt vagyok, szóval ha valamit nem sikerül értelmesen leírni, sorry, holnap korrigálom, illetve ha kérdés van, jöhet nyugodtan. :K

Új hozzászólás Aktív témák