Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #90088192

    törölt tag

    válasz Teasüti #12 üzenetére

    Lenyegeben nem. Az aramfelvetelt maga a motor hatarozza meg nem babralunk a szinuszjel alakjaval, csak a frekvenciajaval.
    A frekvenciavalto, lenyegeben valtoztatja a tekerecselesek(mert ugye a forgoresz is tekercselt csak alltalaban rovidre van zarva) impedanciat a frekvencia aranyaban, igy csokken-no az aramfelvetel es billenesi nyomatek is.
    A VSD-k ben is megvan ez a funkcio mert a 3 fazisu aszinkron villanymotor nem nagyon szereti a fazishasitasos teljesitmenyszabalyzokat.

  • TheLázs

    tag

    válasz Teasüti #9 üzenetére

    Az egyik lehetséges továbbgondolás az persze az lenne, hogy variálható legyen tengelytáv, hajtásmód, súlyelosztás szempontból is, így adva több féle "élményt". Legyen elsőkerekes kézifékkelfordulós mini cooperes meg mondjuk sárnehéz nissan gtr-es össszkerekes...

  • TheLázs

    tag

    válasz Teasüti #2 üzenetére

    Lelövöm a poént: csapatós autót szeretnék építeni 1/10 1/8 vagy 1/5 méretben. Az informatika és a mechanika részét egyaránt egy 1/10 környéki lego modellen szeretném próbálgatni, persze messze a teljes terheléstől, ez segítséget adna a komoly változat megfelelő tervezésében.

    Rengeteg buktatóm lesz, az már jól látszik.

    A villanymotort azért szeretném lebutítani, mert így "hitelesebb" lenne az élmény. Én nem fordulatszámot szeretnék szabályozni, hanem a fordulatszám és a gázállás függvényében a motorra jutó elektromos áramot. Még a pneumatikus motorokon is gondolkoztam, arról nem is beszélve, hogy a pirinyó repülőgépmotorok is számításba jöttek, de ezeket a magas ár miatt elvetettem.

    A prototípus arduino vezérlőn kapna am rádiójeleket, amihez még szintén nem értek, de ez a transmitter receiver kombó olcsó az Alin - lehet, hogy 2,4 ghz-n keresek ám valamit, még magam sem tudom.

    A célom a motorral, hogy kihegyezett versenymotoros karaktere legyen. Alul legyen szar, középtől meg induljon meg, mint az állat. Ehhez kuplung és három sebességes váltó, a fokozatok áttételei szerinti végsebesség (mondjuk egy 9000 RPM-es fordulatszámkorlátnál) pedig úgy aránylanának a tengelytávhoz, mint az 1:1 autók esetén.

    A hajtáslánchoz mindenképpen szeretnék féket, variálható hajtást (FWD RWD AWD) és külön kéziféket. A mechanikai megvalósítás valószínűleg nem idézi majd az 1:1 autókat, az egyszerűség lenne a cél.

Új hozzászólás Aktív témák