- Samsung Galaxy S25 Edge - a tegnap határán
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- iPhone topik
- Itthon is elérhető a OnePlus 11 és a Buds Pro 2
- Egy friss tanulmány szerint az AI-ban utazó cégek 95%-a csak elégeti a pénzét
Új hozzászólás Aktív témák
-
#90088192
törölt tag
Lenyegeben nem. Az aramfelvetelt maga a motor hatarozza meg nem babralunk a szinuszjel alakjaval, csak a frekvenciajaval.
A frekvenciavalto, lenyegeben valtoztatja a tekerecselesek(mert ugye a forgoresz is tekercselt csak alltalaban rovidre van zarva) impedanciat a frekvencia aranyaban, igy csokken-no az aramfelvetel es billenesi nyomatek is.
A VSD-k ben is megvan ez a funkcio mert a 3 fazisu aszinkron villanymotor nem nagyon szereti a fazishasitasos teljesitmenyszabalyzokat. -
#90088192
törölt tag
Ha villanymotor, akkor Frekvenciavalto, es maris akkora nyomatekot veszel ki amekkorat akarsz az adott fordulaton(aszinkron motorrol beszelek). VSD-nek hivjak mostanaban, es abbol biztos van celfeladatra programozhato(mert hat ha razuditanak az inditaskor az egesz nyomatekot/aramot abbol semmi jo nem lenne).
Olvass utanna hogyan mukodik az aszinkron motor, mikent valtozik a Z1 Z2 impedancia a frekvencia viszonylataban es ez hogyan befolyasolja a nyomatekot. Ez pesze a 1 kalickas-2 kalickas motorokra igaz, ha tekercselt forgoreszut veszel azzal meg tobb opciod van. Aztan ott vannak az igazan komoly peldanyok(nem tudum hogy gyartasban vannak-e meg) a tobb tekercselessel megaldottak, amik akar tobb fazist(elekelest ha jol emlekszem) illetve kulonbozo impedanciat nyujtanak.Most hirtelen ennyi ami eszembe jutott, regen volt mar ugyhogy lehet irtam marhasagot is, kerem jelezni
-
TheLázs
tag
-
joeetm
tag
Huuuuu
Hát erre azt mondanám hogy barkácsolj/építs/szerezz egy kis csapatós játszós rc autót, a szimulációs részhez meg próbáld meg megigényelni a Carmaker diákverzióját hobbi/projektfeladat címszóval
Eddigi tanulmányaimból ami ilyen téren megragadt, az általad szimulálni próbálandó körülményeknél pont nem az a fő hogy milyen motorkarakterisztikával hajtod a gépet, amíg az más súlyelosztással/súllyal/felfüggesztéssel-futóművel/keréktípussal/gumiméret-típussal rendelkezik -
TheLázs
tag
-
TheLázs
tag
Lelövöm a poént: csapatós autót szeretnék építeni 1/10 1/8 vagy 1/5 méretben. Az informatika és a mechanika részét egyaránt egy 1/10 környéki lego modellen szeretném próbálgatni, persze messze a teljes terheléstől, ez segítséget adna a komoly változat megfelelő tervezésében.
Rengeteg buktatóm lesz, az már jól látszik.
A villanymotort azért szeretném lebutítani, mert így "hitelesebb" lenne az élmény. Én nem fordulatszámot szeretnék szabályozni, hanem a fordulatszám és a gázállás függvényében a motorra jutó elektromos áramot. Még a pneumatikus motorokon is gondolkoztam, arról nem is beszélve, hogy a pirinyó repülőgépmotorok is számításba jöttek, de ezeket a magas ár miatt elvetettem.
A prototípus arduino vezérlőn kapna am rádiójeleket, amihez még szintén nem értek, de ez a transmitter receiver kombó olcsó az Alin - lehet, hogy 2,4 ghz-n keresek ám valamit, még magam sem tudom.
A célom a motorral, hogy kihegyezett versenymotoros karaktere legyen. Alul legyen szar, középtől meg induljon meg, mint az állat. Ehhez kuplung és három sebességes váltó, a fokozatok áttételei szerinti végsebesség (mondjuk egy 9000 RPM-es fordulatszámkorlátnál) pedig úgy aránylanának a tengelytávhoz, mint az 1:1 autók esetén.
A hajtáslánchoz mindenképpen szeretnék féket, variálható hajtást (FWD RWD AWD) és külön kéziféket. A mechanikai megvalósítás valószínűleg nem idézi majd az 1:1 autókat, az egyszerűség lenne a cél.
-
Teasüti
nagyúr
Csak kontárkodom, de amennyire én tudom a villanymotoroknál az áramfelvétel egyenes arányban nő a leadott teljesítménnyel (teljesítmény = feszültség × áramerősség). Ezt egy áramgenerátorral lehetne talán ilyen módon vezérelni, bár 60A és a három fázis azért nem az Aliexpress kategória.
Még nem is hallottam ilyen jellegű megvalósításról, bár lehet a szakmabeli fórumtársak azonnal rávágnak vmi okosat.Amúgy had kérdezzem meg mi értelme van lebutítani a villanymotort?
Elég nagy fegyvertény, hogy állandó nyomatékkal rendelkezik, és hidd el a kerekeket ki fogja tudni pörgetni így is úgy is. Ha ezt az erőforrást egy hagyományos hajtásláncba (kuplung, nyomatékváltó) építenéd, akkor borítékolható, hogy nagyobb lesz a mosolyfaktor egy akármilyen robbanómotorénál.
Nekem még nem volt villamos járművem, de motorozásból kiindulva ha alul is olyan jól húzna, mint felül (fordulatszám), akkor fülig érne a szám. -
joeetm
tag
Hozzászólok amihez tudok talán, bár több tudással valószínűleg én sem rendelkezek, de hasonló ötlet már motoszkált az én fejemben is, csak még ennyire sem végiggondolva.
Szóval, a lendkerék szerintem fölösleges, mert a ugye a benzin/dízelmotorral ellentétben a villanymotor alapból tud lendületet szerezni kiépítése miatt, a lendkerék szerepe meg inkább a nyomatékkilengések csökkentése.
A másik kérdés pedig ott merül fel ügye hogy egy belső égésű motornak a maximális fordulatszáma legyen olyan ~7000 rpm, viszont amíg felpörög erre a fordulatra már túllépte azt a pontot ahol a legtöbb nyomatékot adja le, és persze általában a legnagyobb leadott nyomaték, és a legnagyobb leadott teljesítmény se azonos fordulatszámon van.
A villanymotor viszont ugye ha a felépítése megengedi, a maximális nyomatékot le tudja adni nagy és kis fordulatszámon is.
Szóval szerintem, ha csak fordulatszámot szabályzol az kevés, ha a belsőégésű motorokéhoz hasonló működést akarsz elérni.
És természetesen lehet hogy teljesen rossz amit leírtam
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Milyen autót vegyek?
- Autós topik
- LordAthis: AI Kérdés érkezett - 3600 soros Spagetti kód refaktorálása és budget
- Apple asztali gépek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Robotporszívók
- Vicces képek
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Logitech G923 Driving Force Racing Wheel + Shifter garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch (minimálisan használt)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 256GB Midnight Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2253,95% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest