- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Telekom mobilszolgáltatások
- iOS alkalmazások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mrlujoak
veterán
Hali!
Nem tudom mennyire vagy-vagytok jártas-ak az ütközéstechnikában, mennyit tudsz-tok annak pontos fizikai paramétereiről, de ez egy kicsit elborzaszt engem.
Egy oldalirányú 50 km/h-ás sebességű ütközés gyakorlatilag 0,1 sec alatt lejátszódik, az elektronika - már ha van - érzékeli a kontrakciót, lassulást mér és jelet ad az övfeszítőknek és az oldallégzsákoknak, mindezt 0.006-0.01 sec alatt ( nem, nemírtam el a nullákat). Az oldallégzsákok további 10-15 ezred másodperc alatt feltöltődnek, és már várják a feléjük csapódó utast, aki az elmerülés után - és a dinamika okán - elkezd az ellenkező irányba gyorsulni.
A kihangosító akkor csak rosszabb, ha két első utas van, hisz szegény anyós, már arcával a másodperc töredéke alatt letöri az a csak műanyag tárgyat, ami aztán a vezető arcába csapódhat.
Ha nem töri le anyósunk, akkor mi törjük le - súlyos nyak és arc sérüléseket szenvedve - a visszacsapódáskor.
A fontális ütközést nem is merem említeni.
Törésteszteknél jól látszik, hogy ha egy félfrontális tesztnél a bal oldal ütközik fel, akkor a sofőr először - nem pont egyenesen előre - előre gyorsul a műszerfal felé, majd szép lassan a kocsi kifordul alóla, aminek következtében háta nem pont az ülés közepébe, hanem a vezetői ajtó felőli oldalába érkezik vissza.
És mi van, ha a jobb orrésszel találunk el valamit, vagy minket. Akkor az előre mozgásnál valószínűleg nem törik el a kihangosító - súlyából és masszív anyagágól következtetve - ennek okán a visszaeséskor nagy valószínűséggel a koponyalapunkkal, vagy a nyakunkkal törjük ripityára kis kedvenc kihangosítónk. Remélem a felületi és egyéb sérülésekről szót se kell ejtsek.
orbano: nem kell oda húsvilla... elég egy rossz koncepció és máris kész a katasztrófa.
Azt például tudtad, hogy az övcsat és a zsebben hagyott mobilok, napszemüvegek a bekapcsolt öv alá kerülve, egy esetleges frontális ütközésnél - 64 km/h standard félátfedéses - súlyos belső sérüléseket okozhatnak?
Nem szabad játszani ezekkel, mindent el a fejtől és a lágyrészektől. Inkább megvagyok a kevésbé jobb minőségű műszerfali kihangosítóval, minthogy felszabja nyaki artériám egy reklámfogás...
Bár ezt mindenki maga dönti el.
mrlujoakSony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel