Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mrlujoak

    veterán

    válasz orbano #5 üzenetére

    Hali!

    Nem tudom mennyire vagy-vagytok jártas-ak az ütközéstechnikában, mennyit tudsz-tok annak pontos fizikai paramétereiről, de ez egy kicsit elborzaszt engem.
    Egy oldalirányú 50 km/h-ás sebességű ütközés gyakorlatilag 0,1 sec alatt lejátszódik, az elektronika - már ha van - érzékeli a kontrakciót, lassulást mér és jelet ad az övfeszítőknek és az oldallégzsákoknak, mindezt 0.006-0.01 sec alatt ( nem, nemírtam el a nullákat). Az oldallégzsákok további 10-15 ezred másodperc alatt feltöltődnek, és már várják a feléjük csapódó utast, aki az elmerülés után - és a dinamika okán - elkezd az ellenkező irányba gyorsulni.
    A kihangosító akkor csak rosszabb, ha két első utas van, hisz szegény anyós, már arcával a másodperc töredéke alatt letöri az a csak műanyag tárgyat, ami aztán a vezető arcába csapódhat.
    Ha nem töri le anyósunk, akkor mi törjük le - súlyos nyak és arc sérüléseket szenvedve - a visszacsapódáskor.
    A fontális ütközést nem is merem említeni.
    Törésteszteknél jól látszik, hogy ha egy félfrontális tesztnél a bal oldal ütközik fel, akkor a sofőr először - nem pont egyenesen előre - előre gyorsul a műszerfal felé, majd szép lassan a kocsi kifordul alóla, aminek következtében háta nem pont az ülés közepébe, hanem a vezetői ajtó felőli oldalába érkezik vissza.
    És mi van, ha a jobb orrésszel találunk el valamit, vagy minket. Akkor az előre mozgásnál valószínűleg nem törik el a kihangosító - súlyából és masszív anyagágól következtetve - ennek okán a visszaeséskor nagy valószínűséggel a koponyalapunkkal, vagy a nyakunkkal törjük ripityára kis kedvenc kihangosítónk. Remélem a felületi és egyéb sérülésekről szót se kell ejtsek.

    orbano: nem kell oda húsvilla... elég egy rossz koncepció és máris kész a katasztrófa.
    Azt például tudtad, hogy az övcsat és a zsebben hagyott mobilok, napszemüvegek a bekapcsolt öv alá kerülve, egy esetleges frontális ütközésnél - 64 km/h standard félátfedéses - súlyos belső sérüléseket okozhatnak?

    Nem szabad játszani ezekkel, mindent el a fejtől és a lágyrészektől. Inkább megvagyok a kevésbé jobb minőségű műszerfali kihangosítóval, minthogy felszabja nyaki artériám egy reklámfogás...
    Bár ezt mindenki maga dönti el.

    mrlujoak

    Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel

  • mrlujoak

    veterán

    válasz Bog #13 üzenetére

    Világszerte hány de hány olyan termék kerül piacra, amik a Kermi és ehhez hasonló szerevezteknél engedélyhez jutnak.
    Például hány olyan üléshuzattal találkozhatunk, amik kialakítása fittyet hány az ülésből nyíló oldallégzsákra. És mégis a piacon vannak. - Sajnos -


    mrlujoak

    Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel

  • mrlujoak

    veterán

    válasz NaLaBT #18 üzenetére

    [link]

    mrlujoak

    Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel

  • mrlujoak

    veterán

    válasz kiszely.mate #21 üzenetére

    Szia(sztok)!

    A csukló mechanizmus eltörése így is valószínüsíthető a képek és a termék megfogása után, de nem csak arról van szó, hogy az eltörik, hanem az a törött darab ide-oda csapódik az utastérbe személyi sérüléseket okozva.
    Nem hiába nem terjedtek el az autós életben a fejre tehető - hagyományos - headsetek, mert egy esetleges baleset során komoly sérüléseket okoztak.
    Konkrétan megvakították és megszúrták használóikat.
    Anno 2003-ban a Mitsubishi Pajero Pinin-t azért bírálták a Euro NCAP szakemberei, mert a biztonsági öv közelében olyan műanyag elem is eltört - aminek elvileg nem szabadott volna törnie, csak olyan nagy behatás érte a gyenge karosszériát, hogy az nem bírta - ami veszélyeztette a biztonsági öv épségét, vele együtt az utasokat is.
    Egész kutatócsoport vizsgálja az ilyen, és ehhez hasonló behatásokat.
    Abba bele se merek gondolni, mi történne, ha ez a kihangosító letört darabja valahogy a front, vagy oldallégzsák nyitási útja elé keveredne.
    Sokan aggódnak a szemüvegekben és cigarettával vezető/utazó emberek hatékony védelmezéséért.

    Sajnos addig, amíg egy termék csak ''úgy van megoldva'', hogy az eltörik a csuklórészénél, az nem biztonságos. Sem a benn ülőkre, sem a passzív védelmi eszközökre nézve.
    Talán egy flexibilis megoldás előnyösebb lett volna.

    Sajnos a pénz mindent ural. Bár a jó öreg - vagy inkább fiatal - USA állampolgárai úgyis pereket indítanak, ha e termék, vagy társai által szenvednek többletsérülést.
    Erről meg úgyis értesülünk.

    mrlujoak

    Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel

  • mrlujoak

    veterán

    válasz Bog #23 üzenetére

    Bocs, már látom, néha szőke vagyok...
    Válaszoltam, és itt is köszönöm a megkeresést, szeretném tesztelni a készüléket...

    mrlujoak

    Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel

  • mrlujoak

    veterán

    válasz MuzX #27 üzenetére

    Azt nem garantálom, hogy törésre viszem a dolgot, de mindenképpen kipróbálom én is - köszönet a Mobilarena és Young B.T.S-nek - és remélhetőleg tudok majd értékelhető eredményeket nyújtani.

    mrlujoak

    Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel

  • mrlujoak

    veterán

    Ma én is átvettem a Snake2-t a Young B.T.S.-től, a tesztidőszak elkezdődött.

    mrlujoak

    Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel

  • mrlujoak

    veterán

    válasz Jégkokó #41 üzenetére

    Ha az ezüst verziót tesztelted, és oldalt, a ''csuklónál'' tépted, kb 2-3 cm hosszan, akkor az volt nálam.
    Most már csak volt, ma vittem vissza.
    Annyit róla, hogy a kutyám (egy Beagle) is megnézte magának...

    cikk a logouton lesz, amit 7végén dobok össze.

    mrlujoak

    Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel

Új hozzászólás Aktív témák