Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz EkSYS #7 üzenetére

    A jelen 3D rendszer alapja az un. stereo-3D, ami 2db 2D-s képre épül. Ez sosem lesz olyan, mint pl. egy hologram. Szemüvegmentes megoldásnál úgyanúgy a 2db 2D-s képet kell eljuttatni a szemeknek, amit optikailag csak úgy lehet, hogy egyes irányokból az egyik kép látszik, kicsit más irányokból pedig a másik (illetve 2 nézetnél többnél egy másik). Jelen megoldásoknál meg a kettő között egyszerre mindkettő vagy feketeség (ugyanannak a szemnek)... (Ez azért később jobb lesz.) Több plázában láthatsz ma már ilyet (pl. Allee-ban). Nem feltétlen jobb, mint egy könnyű (akár papír) szemüveg, amivel nem kell mozdulatlanul ülnöd/állnod.

    Szóval, inkább azt lehet mondani, hogy a stereo-3D a zsákutca -- de még jópár évig fogunk ebben a zsákutcában haladni... (Annyival lesz jobb, hogy egyre több nézet lesz [jelenleg a 2-nézetes 3D-t vezetik be éppen, szal nem a jövő héten lesz ez sem], így szemüvegmentes megjelenítőnél elmozdulva sem lesz gond, de az sem lesz olyan, mint egy igazi hologram.)

    (#12) Abu85: Az is számít, hogy fele annyi sort kell számolnil, nem? Vagy a DirectX csak 1:1 pixel méretarányt támogat (így mindenképp kép teljes felbontású kép kell, amit a stereo-3D szoftver szed utána szét)?

  • Angel1981

    veterán

    válasz EkSYS #7 üzenetére

    Egyfelől zsákutca, másfelől egy tudatos lépcsőfok a fejlesztések tekintetében - így el lehet adni + 2-3 szériát, mielőtt jön a szemüveg nélküli 3D...

Új hozzászólás Aktív témák