Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #96349952 #167 üzenetére

    "hogyan tudok játszani a Steam játékokkal"

    A SteamVR mellett az Oculus Home-nak is futnia kell a háttérben.

    " hogyan tudok YT videókat nézni"

    Töltsd le a Big Screent vagy vedd meg a Virtual Desktopot vagy hasonló VR desktop alkalmazást.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Shodan #156 üzenetére

    Csak szólok, hogy usb hub nem lesz jó a rifthez, sőt előfordulhat, hogy az alaplapi usb chipset sem lesz kompatibilis vele. Ha a gép random ledobja a hmd-t vagy a szenzorokat, akkor sajna kénytelen leszel beszerezni egy inateck pci-e-usb3 kártyát.
    HDMI switchet semmiképpen se használj, mert akkor a gép a switchet fogja hdmi eszközként felismerni.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Shodan #149 üzenetére

    A minap rendeltem vrcover.com-ról egy pro setet, majd írok a vr topikba, hogy mennyire vált be.

    Amúgy számomra inkább előny, hogy egy kicsit kilátni az orrésznél, mert így rá tudok pillantani a monitorra, ha kell. Márpedig kell, mert néha bele kell kattintani a játék ablakába, hogy megkapja a fókuszt.

    A rosszullét akkor jön elő, ha a játékban a karaktered (nézőpontod) gyorsul és nincs körülötted semmi fix pont, amihez a szemed igazodna. A fix nézetes játékoknál tehát még az arra érzékeny embereknél sem alakul ki émelygés, mert a nézőpont nem gyorsul.
    Az egész jelenség lényege, hogy ha a szemed gyorsulást érzékel, de az egyensúlyszerved nem, azt az agyad mérgezési tünetnek fogja fel és igyekszik minél hamarabb kiüríteni a gyomrod. Ezért fontos, hogy az fps se nagyon ingadozzon a játék alatt, mert az is képes rosszullétet produkálni.
    Én amúgy a legtöbb vr játékot jól bírom, még a hullámvasutakat is, de pl. Elite-ben a bolygókon autókázás rövid időn belül kikészít, viszont ugyanitt, ha a járműben lőállás nézetbe kapcsolok semmi bajom, mert akkor a horizont nem imbolyog. Amit viszont öt percnél tovább nem bírtam, az az ide-oda rángatás a Ripcoilban :(( .

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Tigerclaw #103 üzenetére

    Hidd el senki sem fog az asztal körül kergetni, hogy vegyél VR cuccot, ha magadtól nem akarsz, azaz teljesen felesleges önigazolásként teljesíthetetlen elvárásokat megfogalmazni.
    Ha a technológia alapból nem érdekel, akkor mindig lehet valamit kifogásolni, de ha nem érdekel, akkor minek foglalkozol vele egyáltalán?

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Cifu #2 üzenetére

    Az oculus exkuzív amolyan "kvázi-exkluzív": előbb az oculus store-ban jelenik meg a játék hivatalosan csak rift támogatással, de valójában a vive tulajok is játszhatják revive-al, némi késéssel pedig megjelenik steamen is.
    Persze megtehetnék, hogy teljesen semlegesek maradnak a fejlesztőkkel szemben és a hardver árát vinnék még lejjebb, de lehet bármilyen olcsó a hmd, attól a vr-ready pck még drágák maradnak, megfelelő tartalom hiányában pedig a filléres hmd is felesleges.
    Marad tehát, hogy tolják a pénzt a tartalomba. És ha már az oculus (értsd: facebook) százmilliókat tol a tartalom szponzorálásába, akkor nyilván el is vár valamit cserébe.

    A cikkhez:

    Sem az oculus, sem a htc nem fog a következő 1.5-2 évben radikálisan új hmd-vel kijönni, mert a jelenlegi vga-k nem bírnák a tempót a nagyobb felbontású kijelzőkkel. Szemkövetéssel persze lehetne valamennyit faragni a gpu igényből, de ahhoz a már meglévő api-kat kellene újraírni, így viszont a kiadók lennének folyamatosan lemaradva. Összességében a vr piacnak jót tesz most egy-két év nyugi, hogy legyen esély néhány AAA cím megjelenésére.
    Attól még hardver fronton előállhatnak néhány hiánypótlással, mint a vezeték nélküli hmd, cserélhető lencsék, hivatalosan támogatott dioptriás lencse feltétek, riftnél normális lencse állítás (a nevetséges "rángasd a hmd-t a fejeden, amíg éles nem lesz a kép" megoldásnál), kényelmesebb, könnyebb hmd design, vive-os touch kontroller (megjelenése a boltokban), lencse artifactok kiküszöbölése, olcsóbb vive, stb. stb.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés