Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz rudi #23 üzenetére

    A cikkbeli videón látható megoldás nem a térhatás újabb alternatívája! A képernyő ettől még sima 2D-s marad(na), csak "interaktívabb" lenne tőle (kb. mint a linkelt iPhone-os megoldás). A térhatáshoz mindenképp kell valami "trükk" (speciális képernyő vagy ilyen-olyan szemüveg).

    Nem hinném, hogy a HD-ből kifogyott volna a szufla, hiszen növekednek az eladások és egyre többen jönnek rá, ez mennyivel jobb tud lenni, mint a sima DVD.

    Azért tudnak csak most rászállni a 3D-re (is), mert most ért el oda az LCD- és plazma-technika, hogy át lehet állni a minimum 100/120 Hz-es megjelenítőkre, illetve az elektronika is oda, hogy olcsón gyárthatók az dupla képet és az új kódolást lekezelni tudó chipek.

    Úgy tűnik, nem nagyon láttál még térhatású képet, mert akkor nem mondanád, hogy ez csak egy triggerszó... :)

    (#24): A linkelt videók (első kettő) is Cellesek és szerintem épp elég hatékonyak... ;)

    A korábbin ezt értedded? Ezen mi "nem valami hatékony"? :F :)

  • szab0729

    tag

    válasz rudi #19 üzenetére

    Erről is hallottam már, ill. olvastam róla, mivel érdekelnek a repülős és autós szimulátorok, amikben - főleg az előbbiben - elengedhetetlen a jó körültekintés, aminek az érzését pl. a hat-switch nem tudja rendesen visszaadni, de ezekhez is mind szükséges a webkamerán kívül egy külső infra-forrás és még így sem túl kielégítő a felbontásuk, érzékenységük, reakcióidejük és gyorsaságuk.
    A tisztán optikai elven - tehát a látható fény tartományában - működő arcfelismerő eszközök rengeteget javultak, de tudtommal még nem sikerült olyan algoritmust alkotni, ami ne jönne zavarba pl. a fényviszonyok megváltozása, csillogó arcbőr vagy esetleg egy tükröződő szemüveg - egy szóval vagy kettővel:) külső zavarók - esetén. Az én elgondolásomban biztosabb megoldásnak tűnik az, ha egy nehezebben "befolyásolható" tartományban dolgozik a készülék. (Persze ennek is meglehetnek a hátrányai ha valaki "besegít" egy távirányítóval miközben nagyban gémelsz ;]) Minden esetre várjuk a szoftveres áttöréseket is a témában :R , mert azok nélkül ugye nem fejlődik igazán az informatika.
    Más: még az jutott eszembe, hogy konkrétan a Nintendo 3DS esetén nem az érzékelt tárgy mozogna, hanem maga az érzékelő(pont fordítva mint a srác videójában, amit belinkeltél mellesleg akit érdekel a téma látogasson el a weboldalára, belenézegettem és sztem érdemes szentelni neki egy kis időt). Mondjuk ez nem túl nagy gond, mert a Wii-nél is az érzékelőt mozgatjuk és az IRED-ek állnak.(az lenne az igazi Wii-fit, ha a gépet kéne lóbálni ide-oda:) )
    Egy szó mint száz gyanús nekem az a lyuk a kütyü közepén.

  • dezz

    nagyúr

    válasz rudi #16 üzenetére

    Lehet, de ez önmagában még nem teszi térhatásúvá, csak nem lesz olyan statikus, mint eddig.

    (#18) szab0729: Vagy az, vagy egy lentikuláris (hosszanti) lencséket tartalmazó lapot tesznek elé (kb. mint a "dimenziós vonalzók/matricák"). Ilyen rendszerű tévéket és monitorokat is szoktak mutogatni, de nem annyira tökéletes a kép, mint a szemüveges megoldásokkal, ráadásul csak bizonyos pozíciókból látható rendesen a kép, néhány cm-rel elmozdulva már nem.

    Egyébként nekem is van egy ide vonatkozó megoldásom, hamarosan bemutatom.

  • szab0729

    tag

    válasz rudi #16 üzenetére

    Wow, ez lenyűgöző és mégis milyen egyszerűen kivitelezett :Y
    (de még mindig igényel az érzékeléshez a fejre helyezett IRED-eket, mennyivel egyszerűbb lenne a kiberélet, ha a homlokunkra gyárilag IRED-ek nőnének :DDD)

    On:
    Nagy valószínűség szerint a Sharp parallex barrier nevű csodával felszerelt LCD-it fogja használni, ami logikusnak is tűnne. Legalábbis más site-okon ezt vélik rebesgetni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés